Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kuiper in Andere Tijden Sport

Gepost door Luijt 
Luijt 03 juli 2017 12:24
Gezien gisteren?
Lieve aandoenlijke man,
en geflikt door Post, Thurau en tricheur Thevenet.
Toch een man in evenwicht.
Cecchini 03 juli 2017 12:28
Komt dan ook uit Oldenzaal.
El Chaba 03 juli 2017 12:36
Dat Post apegeil was op Thurau was mij al bekend maar niet dat dat zo ver ging..
En Thevenet, tja. In die tijd was het echt nog een voordeel om als Franse favoriet de Tour te rijden. Gold natuurlijk overigens ook voor de Spanjaarden en Italianen in respectievelijk de Vuelta en de Giro.
El Mik 03 juli 2017 12:41
De ware reden voor Kuipers verloren Tour lag in de Vuelta van het jaar daarvoor. Het is immers een bewezen feit dat Nederlanders de Vuelta moeten winnen het jaar voor ze de Tour winnen.


[hetiskoers.nl]
MarcoV 03 juli 2017 12:45
Ja, goeie editie. En ondanks het gemis van geel, wat een palmares heeft die man voor een 'niet-sprinter' ...
Andere Peter 03 juli 2017 12:55
Ter verdediging van Post geldt wel dat Kuiper zich vóór de Tour van 1977 nog niet echt had gemanifesteerd als potentieel Tourwinnaar. Viel in '76 en zat in '75 op meer dan een half uur van Thévenet. Leuke ereplaatsen in de Vuelta's van '75 en '76, maar daar was het nivo niet zo hoog. Bovendien deed nota bene Thurau het daar beter.

Van Impe heeft ook wel een tamelijk rechtmatige claim op die Tour van '77.
sijbriskie 03 juli 2017 13:43
Inderdaad was het allemaal nét een tikje te eenzijdig, wat natuurlijk ook wel weer begrijpelijk is in het kader van het dramatisch effect en de legendevorming. Maar hoe dan ook prachtige televisie. En wat een zachtaardige, eerlijke, wijze man inderdaad, Kuipertje...
Wanny 03 juli 2017 13:45
Wie met Kuiper praat krijgt zin in wielrennen heb ik weleens ergens gelezen.
Ziender Ogen 03 juli 2017 13:48
Je zou haast gaan denken dat Post een prutser was.

Feit is wel dat hij de potentie van Kuiper onderschat had.
sijbriskie 03 juli 2017 13:57
Waren natuurlijk elkaars tegenpolen: de zelfverzekerde, gehaaide, brutale Amsterdammer Post en de bescheiden, bijna verlegen, destijds nog lichtelijk stotterende en stamelende Tukker Kuiper. Bovendien hield Post van stijlvolle tijdrijders en niet van stoempers. Dus die onderschatting was bijna onvermijdelijk.
veluweracer 03 juli 2017 14:06
Ik wist dit niet. Zeer aandoenlijke man is Meneer Kuiper. Gouden kerel. En wat een misser van Post. Om te janken.
Horsie is back 03 juli 2017 14:07
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waren natuurlijk elkaars tegenpolen: de
> zelfverzekerde, gehaaide, brutale Amsterdammer
> Post en de bescheiden, bijna verlegen, destijds
> nog lichtelijk stotterende en stamelende Tukker
> Kuiper. Bovendien hield Post van stijlvolle
> tijdrijders en niet van stoempers. Dus die
> onderschatting was bijna onvermijdelijk.

Och, oude vrind Zabriskie. Je kunt 1000 auto's (Ferrari VAMTAAL bij voorkeur) exact hetzelfde van een loopband af laten rollen, maar bij de mens is dit na één, nou goed twee exemplaren al een Sisyphus taak geworden.

Ik zeg in mijn dromen altijd tegen mijn meisje. In de wereld vind ik miljarden keer jouw eigenschappen, op één na, YOU.
Horsie is back 03 juli 2017 14:16
Het was gisteren toch wel de dag van de nostalgie.

Kuiper, Post, Janssen, der Ulle, Raas, een in mijn oren toeterende Theo, Fred Rocket Racké, helaas zit Mart nu ook bij die club, der Jean.

De enige, die er niet was, is nog altijd op zoek naar zijn gestolen gele truien. grinning smiley Let it all out.
Andere Peter 03 juli 2017 14:32
Frederik D. 03 juli 2017 15:46
Ik ben een groot fan van Kuiper. Een prachtige doorzetter. Maar ik denk ook dat Post verre van achterlijk was. In 1980 werd Kuiper tweede in de Tour, achter Joop Zoetemelk. Nederland één en twee. En op de derde plaats een Belg. De Tour van de Lage Landen. En in de koers was Kuiper niet zo zachtaardig, hoor. Hij won als laatste Nederlander Milaan - San Remo en wel ten koste van Teun van Vliet. Wellicht begreep Post dat hij Kuiper niet strak hoefde te begeleiden. Kuiper zelf stond wel zijn mannetje. Geen supertalent maar wel een enorm taaie doorzetter. Dat taaie doorzetten, dat mis ik een beetje bij de huidige Nederlandse wielrenners, al komt mijns inziens Mollema wel in de buurt.
El Mik 03 juli 2017 16:01
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> In 1980 werd Kuiper tweede in de
> Tour, achter Joop Zoetemelk. Nederland één en
> twee. En op de derde plaats een Belg.

Raymond Martin een Belg? Zoals McEwen en vele anderen een halve Belg waren?
Cecchini 03 juli 2017 16:56
Nee, die Nederlandse renners tegenwoordig dat is me toch een slappe hap. Zo'n Dumoulin, heeft geen enkel doorzettingsvermogen
Frederik D. 03 juli 2017 17:18
klopt. johan de muynck was vierde.
Frederik D. 03 juli 2017 17:19
dumoulin is een vooral een geweldig talent.
Hangmat 03 juli 2017 17:26
Als je de Giro op de ze manier wint ben je toch echt meer dan een talent in mijn ogen.
Cecchini 03 juli 2017 19:23
Maar bij wie mis je dat doorzetten dan.
Frederik D. 03 juli 2017 19:37
Ik heb niet het idee dat bijvoorbeeld Gesink uitgewoond de finishlijn passeerde. Ik wil jongens die zo lijden dat de gekruisigde Jezus erbij verbleekt. smiling smiley En daarnaast wens ik ook kritiek. smiling smiley Dus brand los, gesel mij. smiling smiley
Andere Peter 03 juli 2017 19:51
Wat een magnifieke, meeslepende documentaire. Andere Tijden Sport excelleert hier. Een lust voor het oog, er zit geen lelijk beeld tussen.

Ik heb van geen renner zoveel gehouden als van Kuiper. Maar laten we Hennie volgen in diens bewonderenswaardige zelfkritiek. Er zijn wel degelijk tekortkomingen van Kuiper zelf die maakten dat hij die Tour niet won. Tijdverlies in Auch. Niet met de vuist op tafel slaan. Iets teveel opoffering voor Thurau. Misschien te laat die grote Alpenaanval. Niet vol door in de laatste kilometer in Huez. Had zelf kunnen aanvallen in de rit naar St-Ëtienne. Per saldo ontliepen ze elkaar niets en zet Van Impe daar maar bij. Die had deze Tour óók moeten winnen.

Post was vooral een manager. Zette die ploeg neer. Dacht aan de Duitse markt. Denk aan het latere Ullrich-effect. Thurau zag er fantastisch uit. Kuiper was geen geboren leider.
Cecchini 03 juli 2017 19:58
Nou Frederik, ik ben mild vandaag. Ik begrijp nog wel wat je bedoelt, maar Gesink vind ik nou juist niet zo'n gelukkige keuze. Die heeft me toch ook de nodige kilometers geharkt in zijn leven. Had dan Kelderman gezegd of Thoams Dekker, die zijn me niet bepaald opgevallen door "tot het gaatje te gaan"
Andere Peter 03 juli 2017 20:00
Ik zie juist in het positieve een verbinding tussen Gesink en Kuiper. Oosterlingen. Op zichzelf. Intelligente gevoelsmensen. Die lekker hun eigen ding willen doen en niet zo van de poespas eromheen zijn. Geen geboren leiderstypes.

Zou Kuiper op deze manier de Tour van 2008 hebben verloren, dan zou hij hier zijn weggezet als mentaal zwak. Net als euhhh, nou ja laat maar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2017 20:01 door Andere Peter.
Horsie is back 03 juli 2017 20:23
"Tot het gaatje gaan" associeer ik me meer met wielertype's als Claude van Damme en Sylvester Stallone.
Ik moet gebruik maken van je mildheid, nietwaar.
Luijt 03 juli 2017 22:21
Kuiper en Gesink.

Tegenpolen kunnen ook dezelfde streek komen Petrus
Andere Peter 03 juli 2017 22:33
Daarom geef ik ook 5 overeenkomsten náást de windrichting waar ze vandaan komen.

Tegenpolen zijn het zeker niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2017 22:34 door Andere Peter.
Carlos Danger 04 juli 2017 00:32
Kijk eens wat zo'n Gesink heeft meegemaakt en dan kan je toch moeilijk volhouden, dat dat geen doorzetter is.
Luijt 04 juli 2017 16:50
Al die overeenkomsten die jij in jouw subjectieve en door mij niet gedeelde beleving ziet komen min of meer op hetzelfde neer.

Geheel anders dan Kuiper heeft Gesink wel degelijk met enige regelmaat met de vuist op tafel geslagen in het verleden, om maar eens wat te noemen.
Koppi 04 juli 2017 19:55
'Tegenpolen kunnen ook dezelfde streek komen Petrus.' Hoho, noem de Achterhoek en Twente nooit 'dezelfde streek'! We hebben geen hekel aan elkaar en we zijn allemaal 'oosterlingen', maar het is NIET DEZELFDE STREEK.
Eddy Veen 05 juli 2017 11:14
Ik dacht hetzelfde, maar een houdt een streek op bij de provinciegrens of zijn Haaksbergers en Eibergers streekgenoten? Baskenland is een streek die over een landsgrens heengaat.
Luijt 05 juli 2017 14:13
Excuus Koppi, en dan te bedenken dat ik zelf ook oosterling ben....
Koppi 05 juli 2017 23:01
In dit geval is de provinciegrens ook echt de streekgrens. Eibergen, Neede zelfs, is Achterhoek (Gelderland), Haaksbergen is Twente (Overijssel). Neemt niet weg dat 'ze' (achter Lichtenvoorde) erg op Twente zijn gericht: voetbal, ziekenhuis, winkelen. Vanaf Varsseveld en westelijker gaan 'we' juist naar Doetinchem of zelfs Arnhem (maar niet voor Vitesse natuurlijk).
Er zijn denk ik wel regio's die over de provinciegrens heengaan. De Peel? Maar ik brand me er liever niet aan, zulke dingen kunnen uiterst gevoelig liggen.
Excuses aanvaard Luijtsmileys with beer En excuses voor de emoticon. Knipoog.
El Mik 06 juli 2017 00:34
Streek/regio is een vaag begrip.
Baskenland kun je ook onderverdelen, dat kun je dan eerder vergelijken met Brabant (wat historisch gezien natuurlijk veel meer is dan de drie huidige provincies in twee landen die deze naam dragen)
Ziender Ogen 06 juli 2017 00:37
Of (Zeeuws) Vlaanderen.
Ziender Ogen 06 juli 2017 00:52
De Peel was vroeger een waardeloos gebied met hoogveen. Vanuit Brabant en Limburg werd begonnen aan de wedloop om het te ontginnen.

Ergens in het midden zijn kaarsrechte grenzen getrokken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen