Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sagan uit de Tour: terecht of niet

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 04 juli 2017 19:20
Peiling
Is Sagan terecht uit de Tour gezet?
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 261 stemmen ontvangen.
Ja 77
 
30%
Nee 184
 
70%



Sorry voor het extra topic, even een kleine poll onder de prikkers..
JW 04 juli 2017 20:25
Ik mis de optie "ik twijfel nog steeds".
(en dat is een serieuze opmerking !)
Walnoot 04 juli 2017 20:34
Dit is het internet. Hier bestaat geen grijs gebied, we denken zwart-wit.

Ik had liever een DQ voor de etappe gezien in plaats van een totale uitsluiting, dus NEE.
predator 04 juli 2017 20:44
Ja, voorbeeldfunctie richting jonge renners
Horsie is back 04 juli 2017 20:51
Als de jury spreekt van opzet is de straf terecht of dat nu prettig is of niet, gewenst of ongewenst.
Te bedenken valt dat door zo'n actie je de ander willens en wetens in onverantwoord gevaar brengt.
Het deelnemen aan zo'n sprint is verantwoord, aanvaardbaar, terwijl toch 99,9% van de bevolking dit niet zou durven.
Eazster 04 juli 2017 20:55
Precies . DQ voor de etappe en punten in aftrek voor het puntenklassement was zwaar genoeg geweest. Cavendish,Demare ,Bouhanni ze hebben allemaal zich wel eens negatief laten gaan,maar zijn nooit zo zwaar gestraft als Sagan nu in de Tour .
De Duitse sprinters zijn op z'n Duits netjes in het verkeer.
Bob 04 juli 2017 21:00
Sagan gooit de deur dicht en heeft brede ellebogen. Het is zwaar maar wellicht goed om een voorbeeld te stellen. Is Renshaw voor kopstoten ook niet eens de Tour uitgezet?

Cavendish duikt ook een gat in dat er niet meer is. Demare zit voor het en duikt naar rechts en Sagan gaat mee en het gat is weg. Zonder elleboog rijdt Cavendish ook tegen Sagan aan..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2017 21:03 door Bob.
Tinuz 04 juli 2017 21:35
Ach, ik zal er nog even een nachtje over slapen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2017 21:50 door Tinuz.
Carlos Danger 04 juli 2017 22:09
Gaat Bora ook doen.
Ziender Ogen 04 juli 2017 22:11
Terugzetting in dagklassement alla, maar uit de tour is een schande!

Ik moet zeggen dat na al die saaie etappes, de marginale nederlandse inbreng en nu de uitsluiting van Sagan (hot smiley) een
zwaar beroep wordt gedaan op mijn wielren-volg-motivatie.
Museeuw 04 juli 2017 22:58
Voorlopig 49 onbegrijpelijke keuzes.
El Chaba 05 juli 2017 00:16
Teruggezet in de uitslag met eventueel een tijdstraf prima.
Uit de Tour gegooid..? Compleet belachelijk!
Carlos Danger 05 juli 2017 00:28
Cavendish out. Sagan out. Fair trade.
Horsie is back 05 juli 2017 00:58
Waarschijnlijk ging Sagan ook al niet vrijuit bij de eerste valpartij, dus had hij het wel op zijn heupen deze dag.
Je kunt er niet omheen, dat Sagan hier bewust iets onvergeeflijks doet. Een kortsluiting, maar hij blijft er zelf verantwoordelijk voor.

Iemand, die in een Olympische Finale op de 100m hardlopen vals start omdat hij/zij zich laat afleiden door een vlieg, wordt echt wel uit de wedstrijd genomen.

Uit de Tour nemen is een zware beslissing, aan de andere kant was hij tweemaal betrokken bij zware incidenten met behoorlijke gevolgen.
Carlos Danger 05 juli 2017 01:02
Museeuw Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voorlopig 49 onbegrijpelijke keuzes.


Voter fraud. Sad.
cyclingfreakske 05 juli 2017 02:02
als je de frontale beelden sterk vertraagd bekijkt zie je dat Cavendisch in een gat duikt dat er niet echt is en zo tegen Sagan aanrijd, waarop hij in reflex zijn elleboog zet.

ik herinner me een incident waar Cavendish met opzet in de laatste km iemand van Alpecin onderuit reed nadat hij eerst een kopstootje gaf... en er bijna 30 man tegen de vlakte ging
hij werd enkel gedisqualificeerd, al was dit vele malen erger.
ASO speelt dus weer ASshOle.
Carlos Danger 05 juli 2017 02:10
Heeft Alpecin klacht neergelegd? Anders is het geen zaak van de jury.(en sowieso niet van de ASO)
cyclingfreakske 05 juli 2017 02:21
dat van die eerste val is pure speculatie...... beter van de bollen afblijven.
Poupoe 05 juli 2017 08:43
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft Alpecin klacht neergelegd? Anders is het
> geen zaak van de jury.(en sowieso niet van de
> ASO)

Raar dat de jury alleen in actie komt als er een klacht wordt ingediend.
In dit geval naait Cavendish dus zijn maatje Sagan.
Ik hoop dat Sagan vandaag toch mag starten want deze schorsing slaat helemaal nergens opconfused smiley
Man zonder hamer 05 juli 2017 13:00
Zeker ben ik er niet van, maar als ik de beelden stap voor stap terugkijk, lijkt het me toch dat Cavendish al aan zijn val begint nog voordat Sagan zijn elleboog uitsteekt. Is de ruimte (door Demare verkleind) niet te klein voor een oprukkende Cavendish? Ik heb de indruk dat Sagan zijn evenwicht ternauwernood herstelt door zijn elleboog naar buiten te gooien. Maar ja, het kan ook zijn dat hij inderdaad de poort probeert dicht te gooien.

De beelden van boven gaan helaas voor het eerste deel onder bomen schuil. Daar is alleen het uitsteken van de elleboog op te zien, niet de aanleiding daartoe.

Echt bewijs voor schuld of onschuld geven de beelden m.i. niet. Algehele uitsluiting vind ik in dat geval een veel te zware straf, nog afgezien van eerdere juri-maatregelen bij de vele sprint-incidenten van de afgelopen decennia.
Wat ik vind pleiten voor de juri is dat ze - wanneer ze van de noodzaak overtuigd zijn - diskwalificatie van grote namen niet uit de weg gaan. Net zoals bij de sleepactie van Nibali in de Vuelta.
Andere Peter 05 juli 2017 13:02
Het klopt wel dat Cav ook zonder die elleboog zou vallen. Doordat Sagan op belachelijke wijze Cav klem rijdt. En ik ben Sagan-fan hoor.
Carlos Danger 05 juli 2017 13:06
Poupoe Schreef:
-------------------------------------------------------
> Carlos Danger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Heeft Alpecin klacht neergelegd? Anders is het
> > geen zaak van de jury.(en sowieso niet van de
> > ASO)
>
> Raar dat de jury alleen in actie komt als er een
> klacht wordt ingediend.
> In dit geval naait Cavendish dus zijn maatje
> Sagan.
> Ik hoop dat Sagan vandaag toch mag starten want
> deze schorsing slaat helemaal nergens opconfused smiley


Klacht neerleggen doet de ploegleiding, niet de renner.
Horsie is back 05 juli 2017 13:22
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> dat van die eerste val is pure speculatie......
> beter van de bollen afblijven.

Huh paardje, ga je me nog beledigen ook? Niet doen hoor.
Eazster 05 juli 2017 13:55
Het blijft sowieso een arbitrair systeem en misschien is dat ook maar goed. Voor de sprint 101 regels verzinnen en je kunt het net zo goed afschaffen.
Stokpaardje Zonneveld had weer eens een tirade gisteren die totaal niet van toepassing was voor deze sprint. het probleem blijft in mijn inzien dat de sprinters gewoon op hol slaan en respect het toverwoord is. Greipel en Kittel kunnen het wel dat schoon sprinten, dan is het toch gewoon een kwestie van karakter.

Bij een rechtzaak heeft de verdachte altijd verweer en dat word gehoord ,dat word nu totaal niet meegenomen. Voorbedachte rade is dan altijd heel erg belangrijk voor de strafmaat. Mocht dat hier ook het geval zijn (Zonder voorbedachte rade Cavendish torpederen in die sprint,wat ik wel denk) dan is de strafmaat gewoon te zwaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2017 13:55 door Eazster.
Eazster 05 juli 2017 14:01
Thijs Zonneveld (In zijn vernieuwende vernieuwersrol a la de geirriteerde van Basten) kwam gisteren weer sneaky met zijn ik wil veranderingen (Vooral kortere etappes)op de proppen en gebruikte deze sprint daar effe voor. Gadverdamme als er nu iets totaal niet van toepassing is was dit het wel.
Alles ging door de organisatie goed . De wegen waren gisteren breed en overzichtelijk,de 3km regel deed zijn werk en de klassmentsmannen zaten al van achteren.
Thijs begint net zo glad te worden als zijn versleten James Dean kapsel. Een apart topic open ik niet dat is teveel eer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen