Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Actie Demare

Gepost door shake 
shake 04 juli 2017 21:07
Sagan wel bestraft. Demare niet.

[www.youtube.com]

1. Afsnijden vs elleboog
2. Geen val vs wel val
3. Fransman vs Slowaak (groene trui)

Hoewel punten 2 en 3 niet van invloed zouden moeten zin op een eventuele straf, betwijfel ik of dat in beide situatie niet toch heeft meegespeeld.
Clavan 04 juli 2017 21:22
Hoofd van de jury is een Belg. Volgens mij zit er 1 fransman in de jurygroep van de 5.
Walnoot 04 juli 2017 22:33
De jury staat natuurlijk wel onder druk van de Franse organisatie, media, en publiek. Dat speelt vanzelfsprekend een rol in hun beslissingen.
Massimo 04 juli 2017 22:43
Persoonlijk denk ik dat i.i.g. de organisatie graag Sagan in koers houdt aangezien hij een enorme aantrekkingskracht heeft op sponsoren en publiek.
Snorfietser 04 juli 2017 22:53
Tjah, gaat hier gigantisch van zijn lijn af. Kamikaze sprint waarbij gelukkig niemand valt. Bizar dat dit niet wordt bestraft, zeker als je kijkt naar Sagan.
Sub Culture 04 juli 2017 23:06
Ik zie Démare weinig verkeerd doen.
NielsJ 04 juli 2017 23:09
El Chaba 04 juli 2017 23:57
El Chaba 04 juli 2017 23:57
Dan moet je nog eens goed kijken..
cyclingfreakske 05 juli 2017 02:17
het is net door ASO dat hij uit koers is gezet. de eerste UCI commisaris die om ging was Maartens, de Belgische klojo van dienst (en ook in de jaren ervoor wel renners flikte
de jury oordeelde eerst een DSQ,

waar is de tijd dat een UCI jurylid zich niet liet beinvloeden door ASO en andere organisatoren ?
Andere Peter 05 juli 2017 02:40
Die tijd is er nooit geweest.
Andere Peter 05 juli 2017 02:43
Ik had ook kunnen leven met deklassering van Démare. Dit is niet meer van je lijn afwijken dit is een dronkenmanssprint. En het bevreemdt mij ook dat Cavendish geen straf krijgt. Als je zelf valt dan word je niet meer gestraft? Los van de mate van schuld van Sagan, ook wat Cav hier doet lijkt mij strafbaar.
lodjan 05 juli 2017 07:00
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> de eerste UCI commisaris die om ging was Maartens,
> de Belgische klojo van dienst


Maartens = Mariën?
SJ 05 juli 2017 08:36
Ik zie Demare ook niet heel veel verkeerd doen. Ja, hij gaat van zijn lijn, maar hij duikt ook een gat in dat groot genoeg is. Bouhanni heeft ook nog eens voldoende ruimte om daar weinig last van te hoeven hebben. Als dit onreglementair sprinten is, dan graag altijd consequent zijn.

Wat Cav doet is mijns inziens gevaarlijker: een gat in duiken dat duidelijk te klein is, ook al op het moment dat hij aangaat. Hij valt nu zelf, maar wat als hij daarmee Sagan ten val had gebracht?

Declasseren van Demare had ik prima gevonden, maar dan ook Sagan declasseren (en niet uit koers), evenals Cavendish. En morgen en overmorgen dan ook zo consequent blijven. Een voorbeeld stellen doe je niet door eenmalig iemand te slachtofferen, een voorbeeld stel je door altijd op te treden.
Kuiperberg 05 juli 2017 10:15
Ik heb nog zelden een sprint in de belangrijke wedstrijden gezien, waarin alle topsprinters een rechte lijn aanhouden. Al tientallen jaren wordt er ongeoorloofd gesprint in de Tour en wordt er van de lijn afgeweken en kwakken uitgedeeld.
Dat weet de Tourorganisatie ook. Maar een overwinning in een Touretappe staat gelijk aan het winnen in Milan-San Remo, dus er worden gigantische risico's genomen. Dus, laat de Tourorganisatie zorgen voor minder sprintetappes. Zolang je deze etappes in het schema hebt, blijf je dit gedrag houden. De belangen zijn gewoon veel te groot.
Ossegal 05 juli 2017 10:17
[www.youtube.com]

- Je ziet eerst Greipel en Bouhanni in de slag.
- Hierdoor wijkt Bouhanni opeens van zijn lijn en moet Demare corrigeren en komt zo heel dicht op de hekken (en Sagan en Cavendish volgen Demare met alle gevolgen van dien).
- Vervolgens wijkt Demare weer uit naar de andere kant, want hij wil niet binnendoor schieten bij Kristoff die ook nog steeds naar rechts aan het schuiven is. Hij heeft hier véél meer snelheid dan Bouhanni.
- Op hetzelfde moment probeert Bouhanni nog verder naar rechts te gaan op de weg, waardoor Demare onverwacht kort voorlangs schiet (Bouhanni zat bij het begin van de actie van Demare nog een stuk links van Kristoff).

Iedereen zwabbert maar wat rond. Demare was hier duidelijk het snelst en dat gat was er wel degelijk, het was niet heel groot maar dit is gewoon een standaard sprintactie. Vond Groenewegen ook en die zit erop.
tvm 05 juli 2017 10:55
De jury is inderdaad internationaal.

Volgens mij is Romain Bardet een Fransman, die in thuiskoers Parijs-Nice ook gewoon zonder pardon uit koers werd gehaald.
Waar waren de mensen toen om te roepen dat het chauvinisten zijn?

Ik vind de chauvinisme-kaart trekken dus nergens op slaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2017 10:56 door tvm.
Ziender Ogen 05 juli 2017 12:01
Misschien moet er een andere manier van bestraffen komen voor sprinters.

Eerst waarschuwingen geven bij onreglementair sprinten. Three strikes, you are out!
Slimmerd 05 juli 2017 12:04
Definieer sprinter....
Ziender Ogen 05 juli 2017 12:07
OK, sprinters is niet de goede term. Laten we zeggen in de laatste 3 km van de etappe en natuurlijk bij de tussensprint.

De waarschuwingen blijven de gehele Tour aan je koersbroek hangen.
Andere Peter 05 juli 2017 12:59
Ze doen toch duidelijk alles of niets? Jouw regel geeft hen eigenlijk een vrijbrief om eerst 2x te gaan vrijworstelen. Zou alleen werken als je het op minimale overtredinkjes toepast.
Ziender Ogen 05 juli 2017 13:19
Natuurlijk zullen sprinters altijd tot de grens gaan en dus ook erover. Aan de jury om die aan te geven.

Niet meteen met de ultieme straf... dat was een zwaktebod.
Sub Culture 05 juli 2017 15:18
Mocht die valpartij er niet zijn geweest had niemand iets geroepen over Demare..
veluweracer 05 juli 2017 18:52
Ik denk dat er dan juist een zee van kritiek op Demare terecht was gekomen.
De val van Cavendish heeft nu alle aandacht gekregen.
Maar de sprint van Demare was zeker niet aanvaardbaar.
cyclingfreakske 05 juli 2017 22:51
zonder het incident Cav-Sagan, had Demare het aan zijn broek. Dan had Cofidis wel een vingertje opgestoken bij de jury.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen