Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Het gevoel van Maarten Ducrot

Gepost door Bergvlakte 
Bergvlakte 16 juli 2017 22:37
Maarten Ducrot doet tijdens de avondetappe een best wel opmerkelijke uitspraak over dat hij het gevoel heeft dat hij wel goed zit. "Wij hebben volgens mij best een idee wanneer we het goed of niet goed doen. Omdat ik echt wel een gevoel heb ontwikkeld wanneer het goed is en niet. Ik weet wat ik wil maken, samen met Herbert."

Een uitspraak waarvan de meeste prikkers ongetwijfeld vinden dat die getuigt van ongeloofelijk veel zelfinzicht .



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2017 22:37 door Bergvlakte.
Tinuz 16 juli 2017 22:43
Dijkstra en Ducrot zijn er voor de gelegenheidskijker en voor de mensen die nog geen kabel TV hebben.
Horsie is back 16 juli 2017 23:12
Ironisch, Bergvlakte?

Je had best kunnen vermelden, dat dit ook zijn antwoord was op de vraag hoe hij dacht over negatieve commentaren van wielervolgers op hem en Dijkstra.
Dus zoals op dit prikbord.

In het wielerjargon van dit prikbord, lek mijn @@@@, ik weet zelf heus wel wanneer iets goed of niet goed is.
predator 16 juli 2017 23:16
Ik vind het deze tour eerlijk gezegd nog wel meevallen. Of het went, dat kan natuurlijk ook.
Luijt 16 juli 2017 23:19
Ik heb niks tegen Ducrot en Dijkstra. Mag dat ook?
Marcos 16 juli 2017 23:24
Ach, de prikkers hier hebben een mening over Dijkstra en Ducrot, terwijl ze al minimaal 10 jaar zeggen naar Sporza te luisteren smiling bouncing smiley
Bergvlakte 16 juli 2017 23:37
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ironisch, Bergvlakte?

Ja hoor(sie)
Bergvlakte 16 juli 2017 23:38
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb niks tegen Ducrot en Dijkstra. Mag dat ook?

Sorry, hiervoor moet je een eigen topic openen winking smiley
Eazster 16 juli 2017 23:46
Misschien komt het wel door te weinig zuurstofopname in de hersenen.Heb je dat zweethokje van de NOS gezien?Daar passen nog geen 2 Big macs in.
Sporza geeft hun 2 commentatoren wat meer ruimte.

Wel leuk was dat ..hoe Thijs z'n zin niet afmaakte toen hij wilde zeggen dat heel Nederland op Sporza afstemt..effe awkward voir Ducrot.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2017 00:22 door Eazster.
cyclingfreakske 17 juli 2017 00:18
die Ducrot is echt wel een komiek............ spinning smiley sticking its tongue out
tvm 17 juli 2017 00:20
Ik ben zelf een Nederlander die sinds een aantal jaren Sporza kijkt.
Toch moet ik zeggen dat Ducrot mij wel aanspreekt.
Tuurlijk, inhoudelijke kennis en inzicht lijkt misschien soms wat van een minder niveau te zijn, maar hij durft zich wel meer uit te spreken.
Ook als het niet politiek-correct is. Meer dan bij de Sporza. gebeurt. Daarin vind ik hem zeker een toevoeging.
Misschien is hij ook wat naïef soms, maar dat is ook zijn kracht. Het is een romanticus pur sang.

Overigens, als ik de beelden van beide duo's zag, zie ik in gedrag veel overeenkomst tussen Ducrot en De Cauwer.

En bergvlakte, ik vind het goedkoop en laf om dat citaat compleet uit de context te halen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2017 00:22 door tvm.
cyclingfreakske 17 juli 2017 00:22
ach...
das hetzelfde als biljarthelling.
Bergvlakte 17 juli 2017 00:35
Als we het over laffe posts gaan hebben kan ik nog wel meer dingen bedenken. Maar ik zal maar geen oude koeien uit de sloot gaan halen .
Museeuw 17 juli 2017 00:35
Ducrot is wel ok. Herbert is wat minder. Herbert zou een goede presentator zijn van het jeugdjournaal en knoop in je zakdoek. Hij zou zich moeten realiseren dat de tour ook wordt bekeken door mensen zonder verstandelijke beperking. Maar het is fijn dat hij rekening houdt met Jacco banaan.
veluweracer 17 juli 2017 01:54
Heb dit jaar bewust voor de NOS gekozen. En dat bevalt uitstekend. Ik hoor wat ik wil horen. En ik was de stem van Alwetende De Cauwer een ietwat beu.
merijntje mortirolo 17 juli 2017 07:12
-
Daar de beste stream (op internet, dus hè?!) de laatste tijd die van de NPO is, kijk ik din-zat op de NPO. Vrijwel de gehele etappe zonder geluid.

kWas gister verdomd blij dat ik Mollema's overwinning op sporza zag, kmoettur niet aan denken dat ik die twee chauvinistische schreeuwerds had moeten aanhoren. Nu geldt dat andersom ook hoor: alssurrun Belg (Vlaming, met name) wint, zijn die twee Belgen (vooral Wuyts) ook niet om aan te horen.

Tijdens WK's- en EK's-voetbal kijk ik wedstrijden van Nederland (als ik überhaupt kijk, of als die knuppels zich überhaupt kwalificeren) als het kan altijd op een Engelse of Duitse zender. Ik erger me nu eenmaal kapot aan chauvinisme/overenthousiasme/dom geschreeuw. Wedstrijden van andere landen (als ik die überhaupt kijk) kan ik dan weer prima op de Hollander volgen.

kDenk wel, en merk dat ook geregeld aan mijn enkel-Tour-de-France-kijkende-en-zich-voor-de-rest-totaal-niet-voor-koers-interesserende klanten, dat de gemiddelde Nederlander zich er niet aan ergert, dus in die zin doet de NPO het prima. Het enthousiasme van D&D is oprecht, maar ik erger me eraan. Wat Tinuz zegt, dus.

Leven en laten leven, natuurlijk, maarruh... niemmemmij.
ton duk 17 juli 2017 07:25
hè, ik dacht dat ik hierin de enige zou zijn....
0 minuten Sporza (en helaas wel Wuyts in mijn favoriete Avondetappe)

Het went idd...ik zet inmiddels minder vaak het geluid uit..
gr
Curzio 17 juli 2017 09:05
De uitspraak van Ducrot lijkt me normaal. Het zou raar zijn als je al meer dan 10 jaar wielercommentaar geeft dat je je dan nog ontzettend veel aantrekt van wat er over je geroepen wordt. Wel had ik graag gehoord wat voor Ducrot de criteria zijn van goed commentaar. Daarvoor had één van de aanwezigen dan even door moeten vragen.
Orakel 17 juli 2017 09:44
Wij zijn natuurlijk ook niet de doelgroep.
Zie het als naar het rijksmuseum gaan (als kunstliefhebber/kenner) en dan meelopen met een groep Chinezen die uitleg krijgen over de oude meesters.
Zo'n gids heeft vast meer in z'n mars, maar moet alles vanaf de basis uitleggen om het begrijpelijk te houden voor zijn publiek.
Carlos Danger 17 juli 2017 10:13
Iedereen heeft 'recht' op drie goede weken per jaar. Ook Maarten Ducrot.
Pyama 17 juli 2017 10:39
Dat is nou precies het verschil. Bij zo'n gids heb je nog het idee dat je naar iemand luistert met verstand van zaken. Een deskundige die ook de kunst verstaat iets uit te leggen aan leken maar door kan laten sijpelen dat hij er echt iets van af weet. Zeg maar: een rondleiding met twee bodems (zoals bijv. ook bij Donald Duck verhaaltjes die geschikt zijn voor kinderen en ouders). Ducrot heeft dat totaal niet. Geen verstand van zaken. Geen deskundige. En niet de kunst om voor meerdere publieken te spreken.
Meneer 60% 17 juli 2017 11:04
Ik vind Ducrot en Dijkstra over het algemeen heel matig, maar snap deze reactie wel. Je wordt gek als je het voor iedereen goed wilt doen. Ze hebben hun eigen stijl en daar kun je nooit te veel in veranderen. Als je een beetje kritisch bent naar elkaar en als de mensen direct om je heen dat ook zijn (daar twijfel ik bij de NOS wel eens aan) dan is dat het enige waar je op af moet gaan.
pl0rk 17 juli 2017 11:14
Bij Sporza is het dit jaar ook geen vetpot. Wuyts wordt steeds irritanter in het onderbreken van de Cauwer. Dan hebben ze ook die Karl op de motor die totaal niks geen toegevoegde waarde heeft voor de neutrale kijker. Het instarten van Karl of de filmpjes van interviews is ook steevast op verkeerde momenten. Het is bijna een trigger voor me geworden om te gaan opletten als ze met Karl of interviewtje aan de gang gaan want gegarandeerd dat er dan juist iets opmerkelijks in de rit gaat gebeuren.

Gecombineerd met de dramatische regie van de fransen en de slechte tijdwaarneming is het dit jaar niet best allemaal. Eigenlijk schandalig dat een sport zo groot als wielrennen zo slecht aan de man gebracht wordt. Kun je kiezen uit drie zenders en dan zitten op twee daarvan José Been en Maarten Ducrot, pffffff....
cyclingfreakske 17 juli 2017 11:24
ik vrees dat ze vroeger teveel gefocust hebben op Mart Smeets en te weinig gewerkt hebben aan de opvolging en mede ondersteuning van die man.
denk dat daar wat het probleem ligt bij de Nederlandse zender(s) en dan moet je een gat gaan opvullen met mensen die totaal geen idee hebben hoe je zo'n reportage gaat aanpakken.
van Ducrot heb je altijd het idee dat hij verkrampt op een wc pot zit, zoekend naar de tekst op de muren. helaas.

nu, Michel Wuyts in zijn eerste 2-3 jaar was ook irritant en wat zoekende. zeker als je een Stassijns en een Van Lombeek gewoon was, of even een Mark Uytterhoeven die ook doordrengt is van wielrennen. Wuyts heeft dus ook stappen gezet van wat zenuwachtig naar het relax brengen van een reportage.
Zijn achtergrond als schooldirecteur met interesse in wielrennen en cultuur heeft hem wel goed geholpen om over die eerste hindernis te geraken.

1 ding is zeker :
een reportage brengen is al niet zo simpel, een reportage brengen tijdens de vlakke ritten van deze Tour, is de hel doorstaan omdat er niks te beleven is en je moet alles vullen.
daar moeten de Nederlandse sportjournalisten nog aan werken, en beetje cultuur en de achtergronden van de betrokken streek meepakken voor de dooie(re) momenten te vullen..
Ook omdat vrijwel elke kijker graag toch wel wat weetjes meepakt over de regio's, zeker wielertoeristen en cutluurliefhebbers die van de koers houden.
dat vraagt huiswerk, en dat gaat ook makkelijker als de reporter zelf er ook interesse voor heeft. dat lijkt de nederlanders te ontbreken.
Vul dat gat op en je krijgt wielerreportages van een hoger gehalte op de NL zenders.


en dat bedoel ik dan wel als positieve kritiek..
Andere Peter 17 juli 2017 11:54
Een beetje chauvinisme is toch niet zo gek als eer een tamelijk uitzonderlijke prestatie is? Wat ik ervan meekreeg vond ik nogal meevallen. Finish van Mollema werd okee becommentarieerd. VRT was minstens even pro-Mollema, misschien mede omdat Wuyts wist dat hij die avond bij de NOS zou aanschuiven.

Mijn 4 nichtjes van 6 t/m 9 jaar hebben gebiologeerd tv zitten kijken en gierend van plezier Mollema gevolgd. Die horen ook bij de doelgroep en zijn positief beïnvloedbaar.
El Chaba 17 juli 2017 12:16
El Chaba 17 juli 2017 12:18
Precies hét probleem van Drucot: hij heeft veel te veel gevoel en veel te weinig verstand (van zaken)..
Horsie is back 17 juli 2017 12:27
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------

> van Ducrot heb je altijd het idee dat hij
> verkrampt op een wc pot zit, zoekend naar de tekst
> op de muren. helaas.
>

Waar zou CF dat gevoel nu vandaaaaaan hebben? smiling smiley
Horsie is back 17 juli 2017 12:29
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> De uitspraak van Ducrot lijkt me normaal. Het zou
> raar zijn als je al meer dan 10 jaar
> wielercommentaar geeft dat je je dan nog
> ontzettend veel aantrekt van wat er over je
> geroepen wordt. Wel had ik graag gehoord wat voor
> Ducrot de criteria zijn van goed commentaar.
> Daarvoor had één van de aanwezigen dan even door
> moeten vragen.

Och, wat schreef zijn eminentie Mart Smeets daarover ook al weer op bladzijde @@@ van zijn Lance boekje?
Horsie is back 17 juli 2017 12:36
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wij zijn natuurlijk ook niet de doelgroep.
> Zie het als naar het rijksmuseum gaan (als
> kunstliefhebber/kenner) en dan meelopen met een
> groep Chinezen die uitleg krijgen over de oude
> meesters.
> Zo'n gids heeft vast meer in z'n mars, maar moet
> alles vanaf de basis uitleggen om het begrijpelijk
> te houden voor zijn publiek.

Als ik volledig onbevlekt af zou moeten gaan op wat hier over wielrennen geschreven wordt, zou ik ook alleen maar denken.
Ok, boeren en buitenlui, rioolvissers, advocaten, historici, IT-deskundigen, schrijvers, zangers, wiskundigen, timmerlui, jockey's, verzekeringskundigen, orakeleurs, tennissers, stravisten, maar wielerdeskundigen? How is the powerhouse Kittel flying, bare naked, through the window. hot smiley
JW 17 juli 2017 13:22
Exact.
Ik heb hem al jaren niet meer gehoord maar dat is dus nog steeds niets veranderd.
Arsimo 17 juli 2017 14:08
Inderdaad zijn manco. Wat best vreemd is voor een ex-prof.

Dat Ducrot o.a. bepaalde renners niet (her)kent in de koers is vervelend maar dat is nog daaraan toe. Maar zijn toelichtingen en verklaringen over het koersverloop is geregeld tenenkrommend zo dom. Voor een all round sportverslaggever die een keertje wielrennen doet kan ik dat nog billijken maar van een ex-wielerprof die van verslaggeving zijn vak gemaakt heeft niet.

Helaas moet ik soms noodgedwongen NOS kijken ipv Sporza (kan geregeld niet thuis kijken en kijk dan via DVB-T en niet de kabel) en dus ontsnap ik er niet aan. Soms doe ik van pure ergenis het geluid dan maar uit.
Inigo 17 juli 2017 15:33
Wat vinden we trouwens van Dione en de Avondetappe? Ik vind dat Dione te vaak in en giechelbui valt, beetje flauw humor met Herman uithalen. Graag iemand met wat meer gewicht in de schaal. Herman daarentegen kan ik zeer waarderen. Topavonden vooralsnog dankzij Clement en Boogerd.
Wanny 17 juli 2017 16:51
Tour du Jour naar Nederland 1 verhuizen met een presentator die wel wat van wielrennen weet en je hebt het ideale format te pakken. Herman zou dat wellicht kunnen. Moeten ze nog wel die Maxime eruit gooien.
Eindhovuh 17 juli 2017 17:00
Op zich is het niet zo gek dat Ducrot luistert naar zijn gevoel. Er is niet een een objectieve maatstaf qua prestatie, behalve wellicht de kijkcijfers. Maar die hangen ook maar voor een deel van de commentatoren af.
Eindhovuh 17 juli 2017 17:01
Ik vind Genee prima. Boogerd en Clement ook. Prima programma, zelfs neusje Wesselink is goed te doen. Alleen die Maxime is wat pijnlijk.
Wat ik ook pijnlijk vind is het totale gebrek aan kijkers, zijn ze eindelijk inhoudelijker geworden, haakt het publiek af.
Carlos Danger 17 juli 2017 17:11
Genee is een braakmiddel.
Boogerd heeft niets te melden.
Clement is Popie Jopie
De rest het vermelden niet waard.
Geen kijkers lijkt me dus logisch.
Prikdude 17 juli 2017 17:13
Je beschrijft de Avondetappe. Alleen niet op romantisch Franse verkrachtingsplekjes maar in een of andere Brabants drinklokaal. Vermoedelijk onderschat je de invloed van Genee in wat het voor jou een aantrekkelijk programma maakt.
Prikdude 17 juli 2017 17:13
Ben jij Boogerd?
veluweracer 17 juli 2017 18:55
Ik verzwelg 's avonds een Tourjournaal en 3 Tour talkshows.
En nog heb ik honger daarna.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2017 18:56 door veluweracer.
Horsie is back 17 juli 2017 19:21
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------

> Graag iemand met wat meer gewicht in de schaal.

Ik denk dat deze sportbabe met haar gewicht prima in haar sas is.
Ze doet het prima.

Overigens aan de uitzending van gisteren zag je ook, dat coryfeeën als Wuyts en Ducrot geen garantie zijn voor een heel goede uitzending.
Al had de ontreddering van Wuyts uit 2010 voor mij veel goed kunnen maken. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2017 19:26 door Horsie is back.
Arsimo 17 juli 2017 19:33
Vond die Avondetappe gisteren met Zonneveld, Wuyts en Ducrot juist erg leuk. Ook al vind ik Ducrot een sukkel als commentator.

Enige minpunt was iets te veel van die oude commentaarhokfragmentjes. Zonde van de tijd, dat had minder gemogen en meer goed geklets aan tafel. Een van de betere Avondetappes deze Tour.
Horsie is back 17 juli 2017 19:45
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vond die Avondetappe gisteren met Zonneveld, Wuyts
> en Ducrot juist erg leuk. Ook al vind ik Ducrot
> een sukkel als commentator.
>
> Enige minpunt was iets te veel van die oude
> commentaarhokfragmentjes. Zonde van de tijd, dat
> had minder gemogen en meer goed geklets aan tafel.
> Een van de betere Avondetappes deze Tour.

Arsimo zet graag de plussen tegenover de minnen.
Het kan ook wel zijn, dat mijn verwachtingen te hooggespannen waren. Marcel Wuyts wordt hier nog al eens bewierookt.
Bromertà 17 juli 2017 23:04
Zeker. En terwijl de hele sportwereld getuige was van de koelbloedigheid van Froome en zijn manschappen; Kwiatkowski die een wiel afstaat, Henao en Nieve in de achtervolging en Landa die zijn karretje afhaakt om zijn kopman op te pikken en terug naar de groep met favorieten rijdt, met de daarbij uitstekende klim van Froome zelf, houdt Ducrot vol dat er paniek was uitgebroken bij Sky.

Die gast volhardt in het verkondingen van zijn eigen waanbeelden. Dat kan je toch niet maken als commentator?
Fcdh 18 juli 2017 07:07
Het is werkelijk ongelooflijk dat die man zelf wielrenner is geweest en zelfs wedstrijden heeft gewonnen heeft echt 0,0 koersinzicht en weet niet hoe het werk in het peloton.
Verder zijn Ducrot en Dijkstra natuurlijk uitermate geschikt voor het Nederlandse "Tour" publiek.
Andere Peter 18 juli 2017 10:00
Ik vind dat ronduit seksistisch. Genee vervalt heel wat vaker in een giechelbui dan Dione. Maar kennelijk stoort het minder bij stoere mannen aan een kroegtafel. Seksisme hoeft niet bewust te zijn, hè?

Ik vind het een zegen dat zowel Herman als Dione voldoende vloeiend Frans spreken voor een redelijk interview in die taal. Dione is in de eerste plaats presentator (en dat is een vak), maar is ter zake voldoende kundig om de juiste vragen te stellen. Het stukje over materiaalkeuzes was bijvoorbeeld uitstekend. Ze groeit nog steeds. En omdat ik denk dat ze heel authentiek is en leergierig, denk ik dat ze blijft doorgroeien. Het programma als geheel is professioneel en geeft een prima overzicht, maar iets te braaf/voorspelbaar.
Andere Peter 18 juli 2017 10:03
Exact.

Het is Genee's professionalisme dat die sfeer neerzet. Het is zijn ervaring die het programma vanuit de lolbroekerij inhoudelijker heeft gemaakt. NOS gaat natuurlijk nooit een kroegprogramma maken.
Eindhovuh 18 juli 2017 10:04
Iedere kritiek op een vrouw is seksisme. Pff. Kom eens op zeg.
Andere Peter 18 juli 2017 10:19
Wat is dat nu weer voor belachelijke verdraaiing? Ik zeg dat niet. Ik vind dat niet. Ik zeg duidelijk wat ik wel vind. Het is wat ik vind en niet 'zoals het is'

- Giechelen is iets wat meer met vrouwen (zelfs jonge meisjes) wordt geassocieerd. Het is een beetje een denigrerende term. Te vergelijken met hysterie (hangt etymologisch samen met baarmoeder). Bij mannen wordt het bv schijtlollig doen. Zeg: ''ik zag iemand giechelen'' en de toehoorder zal in 51% of meer van de gevallen denken dat het over meisjes gaat
- Ik wijs erop dat er door Genee minstens evenveel gegiecheld wordt (ik denk meer)
- Het is juist Herman die (soms redelijk geslaagd) voor een komische noot zorgt. Het is aan de anchor Dione om daarop te reageren. Dat doet ze voortdurend beperkt, ingehouden, nooit in een lachbui ofzo
- Bestudeer presentatoren. Een open smile hoort bij hun rol
- Er is hier al duizenden keren kritiek op vrouwen geweest. Ik heb nooit eerder de term seksisme gebruikt. Het is dus waanzinnig om mij het verwijt te maken dat je doet



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 10:26 door Andere Peter.
Eindhovuh 18 juli 2017 10:46
Serieus alleen al zinnen als: Er is hier al duizenden keren kritiek op vrouwen geweest.
Dat suggereert dus dat je bijhoudt of de kritiek op een vrouw of man is. Er is notabene een heel topic om Ducrot af te zeiken.
Genee wordt heel de tijd van alles verweten. Dat is toch niet "omdat hij een man is".

Daarnaast doe je allerlei aannames die je als feit presenteert: "Dat doet ze voortdurend beperkt, ingehouden, nooit in een lachbui ofzo ", "- Ik wijs erop dat er door Genee minstens evenveel gegiecheld wordt (ik denk meer)".
Zelf zie ik Dionne heel vaak overdreven lacherig doen en Genee helemaal niet "giechelen" maar juist hardop(vaak te hard) lachen.
Dat jij fan bent van Dionne mag, maar niet iedere kritiek op haar heeft een diepere laag die je kan duiden als seksisme. "Seksisme is het vellen van een waardeoordeel op grond van iemands sekse".
punt 18 juli 2017 11:06
Onzin! Andere Peter zegt het goed: Seksisme hoeft niet bewust te zijn. Al die posts die ik van je lees hier op het prikbord die vrijwel nooit over vrouwen gaan, de onbewuste vrouwenhaat spat er vanaf. Oh, en die gebruikersnaam van je, het kan niet anders dan dat je onbewust een racist bent. Webmaster, mag deze Nazi een lifetime ban krijgen?
Luijt 18 juli 2017 11:08
"Sportbabe", wat incoherent gewauwel en afsluiten met een emoticon.
Luijt 18 juli 2017 11:11
Let eens op; Genee heeft geen enkele interesse in welke gast dan ook. Het succes is zijn ondanks. Uitsluitend het gevolg van de aanwezigheid van Boogerd, Clement en de heren op locatie. Genee kan niets behalve desinteresse uitstralen.
Luijt 18 juli 2017 11:13
Eens vwb Genee.
Boogerd en Clement zijn wat mij betreft wel goed te pruimen.
Ziender Ogen 18 juli 2017 11:20
Philemon als reporter bekoort me wel. Als een jongetje in de snoepwinkel.

Zelfs de wielrenners krijgen zin om geïnterviewd te worden.
Ziender Ogen 18 juli 2017 11:30
Danny Nelissen schuift als een tevreden uitgebuikte opa aan tafel en geeft altijd zinnige commentaren.

Zonder die bewijsdrang van vroeger kan ik hem goed hebben en hoop dat hij Ducrot mag verbannen naar zijn eigen universum.
Studio Badmuts 18 juli 2017 11:35
El Chaba 18 juli 2017 12:00
Kijk eens dat trolletje komt ook weer eens onder zijn steen vandaan gekropen..
ZED 18 juli 2017 12:26
De beste wielercommentator zit op de motor en niet bij tv, Sebastiaan Timmerman.
Cecchini 18 juli 2017 12:29
Het " mooie" is, dat Sebastiaan (Sebas voor intimi) dan af en toe inbreekt bij Maarten en Herbert en dan vertelt wat wij letterlijk ook zien. Totaal overbodige functie.
punt 18 juli 2017 12:34
Nog zo iemand. Of eigenlijk, jij bent nog erger, trollofoob!

Ik snap niet wat er mis is met mijn post. Iedereen weet nu ondertussen toch wel dat je gedachten en je gedrag er niet toe doen? Het zijn je onbewuste gedachten die bepalen hoe je bent als mens. En het is aan anderen om te bepalen wat jouw onbewuste gedachten zijn. Ongelooflijk dat ik dit in 2017 nog aan mensen uit moet leggen.
Prikdude 18 juli 2017 18:42
Heb hem nog nooit horen zeggen: "Een bloedgeile kont beweegt omhoog en toont mijn paars geaderde, roze zucchini. Haar rug kronkelt als een zeeslang in deinende wateren nu ze de billen weer naar beneden drukt, helemaal tot de baarmoedermond mijn plasgat kust. Verleidelijk giechelend draait ze zich om, er flitsen naast haar gezicht wat fietsers door het beeld. Ik ontwaar Perichon en misschien ook Gruzdev maar kijk alweer in haar blauwgroene planeten vol buitengewone zwaartekracht. Over."



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 18:43 door Prikdude.
cyclingfreakske 19 juli 2017 00:02
.......;dat word dan het "eeeuuuhhh ahummm mja nee of....?? .." universum
cyclingfreakske 19 juli 2017 00:05
aan die kijkercijfers zijn helaas geen statistieken van zij die het geluid afzetten


.....genieten van de koers...in alle stilte smileys with beer
Andere Peter 19 juli 2017 00:33
Je leest weer niet goed. Je ziet het niet. Ik zeg ook niet dat iedere kritiek op haar een diepere laag heeft die je kan duiden als seksisme. Ik zei dat het HIER in die ene post gebeurde. Ik heb al beargumenteerd waarom. Giechelen wordt met vrouwen geassocieerd. Die term zegt veel. Ook ''meer gewicht'' is gebakken lucht.

Ook dat het een topic is om MD af te zeiken doet er niet toe. Voor de 4e keer: het gaat niet om kritiek om M of V, HET GAAT OM DIE ENE POST VAN INIGO.

Overigens snap ik de lichtgeraaktheid niet zo. Ik heb zelf ook seksistische trekjes. Ik ben er niet trots op, maar ik ben het mij wel bewust.
Andere Peter 19 juli 2017 00:36
Dat is zijn houdinkje, Dat heeft hij in het voetbalprogramma ook steeds. Stelt een vraag en scrolt al op zijn laptop als de beantwoorder in zijn eerste zin zit. Soms tot irritatie van zijn gasten. Het houdinkje zegt iets over zijn aanpak. Niet over zijn interesse.

Je kunt wel zeggen dat hij geen interesse veinst, zoals dat in de tv-wereld gebruikelijk is. Dat vind ik juist wel authentiek. Hij luistert wel (dat merk je aan het doorvragen, er ontgaat hem niets) maar hij toont dat niet in zijn houding.
Studio Badmuts 19 juli 2017 07:29
De term "meer gewicht" komt neer op "gewogen en te licht bevonden". Dat is geen gebakken lucht, dat is een gangbare uitdrukking. Persoonlijk vind ik Dione ook te licht voor het programma De Avondetappe en kijk daar dan ook niet standaard meer naar. Maar dat ligt niet alleen aan Dione, de gasten , de Rebus en Herman maakt het allemaal wel erg gezapig.
Luijt 19 juli 2017 09:10
Je kijkt naar een ander programma kennelijk. Genee presteert het juist iedere keer weer over te gaan naar een ander onderwerp op zijn lijstje zodra het interessant dreigt te worden. En maar cynisch hameren op hoe blij Bauke wel niet zal zijn met zijn overwinning.
Bromertà 19 juli 2017 10:03
Aha, nu begrijp ik waarom Perichon fietste zoals ie fietste; hij was op weg naar een petit mort. Nooit geweten dat er in een fietsbeweging zoveel erotiek schuil kan gaan. Over 'n climax gesproken. Nee, beter van niet ... Maar toch, in TPTR komt er een voor die zijn weerga niet kent. Op magistrale wijze best wel de perfecte verbeelding van de allereerste keer. 'T was maar goed dat BOB er niet bij was.
Andere Peter 19 juli 2017 10:10
Dat is wat ik zeg. Hij stelt een vraag en scrolt buiten beeld op zijn laptop naar wat hij daarna wil gaan doen. Ondertussen laat hij het gesprek tussen de oud-renners gaan. Geeft die mensen goed de ruimte. Hoort goed wat er gezegd wordt maar weet ook dat de wegzapkans groter wordt als men al te lang stil staat bij een onderwerp. Uiteraard gaat het niet diep. Het is prime time op commerciële tv en het gaat over een volks onderwerp, wat verwacht je?
Andere Peter 19 juli 2017 10:19
Het grappige is dat 'geen interesse in gasten ook altijd Smeets werd verweten.

Om de ene of andere reden komen veel mensen niet over het houdinkje van zo'n presentator heen. terwijl die houdinkjes juist standaard zijn. Ze hebben allemaal zoiets. Ducrot de psycholoog, Dione met de open lach. Mensen die daar niet een beetje doorheen kunnen kijken gaan zich sneller ergeren, ja.
Curzio 19 juli 2017 10:26
Wat mij irriteert is dat het gesprek bij Genee aan tafel altijd een totale chaos is. Een gespreksonderwerp komt drie of vier keer per avond gefragmenteerd aan bod. Waarom mensen in hem een goed anchor zien in zo'n programma is me een raadsel.
Luijt 19 juli 2017 11:39
Dat ie niet iedere dag met zo'n uitgezakte ik-heb-corvee-kop erbij zit in de hoop dat het uur snel om gaat. Dat mag je als kijker verwachten. Doe mij dan maar Dione met haar leuke giecheltje...
Horsie is back 19 juli 2017 11:45
't was maar goed dat BOB er niet bij was.
Hij zou ongetwijfeld gezongen hebben:"There's no suckcess like failure and failure is no suckcess at all".

Le petit mort kan alleen maar gerefereerd worden aan explosief wielrennen en daar heeft, naar verluidt, Bromertà, geen verstand van of zelfverklaard geen zin in.
Orakel 19 juli 2017 11:46
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat mij irriteert is dat het gesprek bij Genee aan
> tafel altijd een totale chaos is. Een
> gespreksonderwerp komt drie of vier keer per avond
> gefragmenteerd aan bod. Waarom mensen in hem een
> goed anchor zien in zo'n programma is me een
> raadsel.


Dat is toch gewoon een oude truc?
Bij een reisprogramma tonen ze de Sahara, Eifel en Dubrovnik.
Die Sahara vind ik interessant, maar omdat ze alles opknippen en verspreid tonen moet ik het hele uur uitzitten om dat kwartiertje Sahara af te kijken.
Praatprogramma's kiezen steeds vaker voor deze zelfde techniek om de kijker vast te houden.
Luijt 19 juli 2017 11:48
Het houdinkje van de presentator is wezenlijk voor de pruimbaarheid van het programma.

Er zijn genoeg goede voorbeelden van interviewers, presentatoren die het wel kunnen hoor, ook al hebben sommigen geen verstand van de materie.
Dione inderdaad, Henry Schut, Tom Egbers zelfs, Wilfried de Jong, Matthijs van Nieuwkerk, vriendje Filemon en ga zo maar door.

Misschien kan Genee een hernieuwde poging gaan doen om zijn grote droom, een zomergasten-achtig programma presenteren, te laten uitkomen....
Bromertà 19 juli 2017 11:59
Dat 't paard weleens struikelt, ziet iedereen. Dat 't weigert ook. Maar dat 't zo faliekant de verkeerde kant op hinnikt als nu is te pijnlijk voor woorden. Daarom, tot zover.
Horsie is back 19 juli 2017 13:12
De lifetime award voor originaliteit wou ik vanochtend eerst uitreiken aan Luijt, maar Bromertà is ook een goede kandidaat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen