Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Campina sponsor bij Lotto-Jumbo

Gepost door Cecchini 
Cecchini 17 juli 2017 10:28
Van de Telegraaf site

De Lotto-Jumbo schaats- en wielerploeg komt iets ruimer in het budget te zitten. Zuivelgigant Friesland Campina maakt vandaag, op de tweede rustdag van de Tour de France, bekend dat het als co-sponsor in het ambitieuze sportsponsorproject stapt. Het contract met Team Oranje zal vanmiddag getekend worden.

Daarmee heeft LottoNL-Jumbo momenteel vijf grote sponsors. Sinds 2015 zijn De Lotto, Jumbo, BrandLoyalty en Bianchi al geldschieters van beide teams. Zij hebben inmiddels contracten met de schaatsploeg tot na de Winterspelen van Pyeongchang in 2018. Met de wielerformatie loopt het contract tot eind 2018. Bij Jumbo in er interesse om na die periode verder te gaan.


Friesland Campina werkt sinds twee jaar als official supplier ook al samen met NOC*NSF als de expert op het gebied van goede basiszuivel. Het Friese bedrijf zet de komende jaren in op sport. Zo moedigt Campina met de campagne ’Sterk met Campina’ sportend Nederland aan om gezond te leven.

Bij de schaatsploeg is Sven Kramer het boegbeeld, terwijl de wielerploeg scoort met wielrenners als Steven Kruijswijk, Robert Gesink en Dylan Groenewegen. In deze Tour eindigde het team twee keer als tweede (Gesink en Groenewegen).
Snorfietser 17 juli 2017 10:35
Ben wel benieuwd hoeveel budget erbij komt. Ik verwacht dat de contracten van Bennet en Roglic opgewaardeerd moeten worden, en daarnaast zou het mooi zijn om nog wat versterkingen te halen.
Cecchini 17 juli 2017 10:40
Om te beginnen met Dylan van Baarle.
El Mik 17 juli 2017 10:42
Ik zou beginnen bij iemand die ook op Tourniveau sprints kan aantrekken, geen Wagner dus.

Bennett en Roglic vasthouden wordt lastig denk ik en gezien het Nederlandse karakter van de sponsors zal dat niet de hoogste prio hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2017 10:43 door El Mik.
Ger 17 juli 2017 10:56
Beiden hebben al een contract voor 2018 bij Lotto/Jumbo.
rustdag 17 juli 2017 11:01
Riders :2018
BATTAGLIN Enrico
BENNETT George
BOOM Lars
CLEMENT Stef
DE TIER Floris
GESINK Robert
GROENEWEGEN Dylan
JANSEN Amund Grondahl
KRUIJSWIJK Steven
LOBATO Juan José
OLIVIER Daan
ROGLIC Primoz
ROOSEN Timo
TOLHOEK Antwan
VAN EMDEN Jos
VAN HOECKE Gijs
WAGNER Robert
WYNANTS Maarten

[www.procyclingstats.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2017 11:02 door rustdag.
veluweracer 17 juli 2017 11:28
Waarschijnlijk hoeft de ploeg nu zelf geen melk en vla meer te kopen.
En dan spaar je flink wat uit. Ik ben heel blij voor LTJ.
Heisenberg 17 juli 2017 11:42
De experimenten met Battaglin en Lobato bestempel ik als mislukt. Zoals Wynants rondrijdt heeft hij ook geen meerwaarde meer. Zou mooi zijn als ze die mannen elders kunnen slijten. Liever alleen buitenlanders met een toegevoegde waarde of nog veel potentieel (zoals Jansen en De Tier).

Van Baarle en eventueel Langeveld lijken me mooie versterkingen. Geen idee hoe lang hun contracten nog lopen bij Cannondale, maar vrees dat ze zich anders volgend jaar toch moeten wegcijferen voor Vanmarcke.
ton duk 17 juli 2017 11:56
Bouwman loopt wel af...
Na zijn DL-optreden mag je hopen dat ie een verlenging krijgt en een beter programma ( geen Nokere en dat soort "beledigingen" )
gr
ton duk 17 juli 2017 11:58
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
1: > Ik zou beginnen bij iemand die ook op Tourniveau
> sprints kan aantrekken, geen Wagner dus.
>
2: > Bennett en Roglic vasthouden wordt lastig denk ik
> en gezien het Nederlandse karakter van de sponsors
> zal dat niet de hoogste prio hebben.

1...Helaas, Sinkeldam net weggekaapt...stelletje slapers winking smiley
2. Als "knecht" voor Kruijswijk en in andere Ronde(n) als kopman zou best te billijken zijn voor die sponsors toch ?
Wanny 17 juli 2017 12:34
Ik weet niet hoeveel geld er bij komt, maar wellicht is Mollema weer een optie? Dan ben je in ieder geval zichtbaar in zo'n beetje alle koersen die hij rijdt.
Ger 17 juli 2017 12:50
Ook Mollema ligt al vast bij Trek voor 2018. Eerst nakijken voordat je met zulke uitspraken komt.
Brieske 17 juli 2017 12:53
Mijn aller, aller, allerbeste vriend vraagt zich af of Campinaerts nu wel blijft...

Groet
Carlos Danger 17 juli 2017 12:55
Lekker. Ijsjes uitdelen.
Arsimo 17 juli 2017 12:57
Dus van sponsor van het groene hart naar sponsor van groene wegen.
Vittal 17 juli 2017 13:02
Ik zou vooral investeren in een goede opleidingsploeg en fatsoenlijke training- en ontwikkelprogramma's. Het probleem bij TLJ/Belkin/Rabo was niet zozeer het gebrek aan talent maar het gebrek om het talent tot wasdom te laten komen. Delahaye z.s.m eindelijk dumpen en een fatsoenlijke trainer aan trekken.
El Mik 17 juli 2017 13:34
Misschien kwam het talent te vroeg tot wasdom, niet alleen de talenten die het niet haalden bij de profs, maar ook de Gesinks, Booms, Posthuma's en andere Slagters van deze wereld die allemaal hun beste jaren op een "te jonge" leeftijd hadden.
Slimmerd 17 juli 2017 14:15
Trentin lijkt me prima in de ploeg te passen, voor de sprint van Groenewegen en daarnaast een coureur die zelf kan afmaken
Wanny 17 juli 2017 14:19
Ger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook Mollema ligt al vast bij Trek voor 2018. Eerst
> nakijken voordat je met zulke uitspraken komt.


Het is geen uitspraak, maar een vraag. En je antwoord is dus nee omdat ie al vast ligt. Waarvoor dank.
cyclingfreakske 17 juli 2017 14:40
qua budget zou men niet teveel surplus moeten verwachten.
Waar andere sponsors zouden bijgeven, heet Lotto het trekje het bedrag naar onderen af te ronden zodat alles ongeveer gelijk blijft.
als er al extra is, zal het vermoedelijk niet meer dan 300 tot 500.000 zijn.
Blueprint 17 juli 2017 14:53
Of Mezgec, die zal een stuk goedkoper zijn. Trentin gaat waarschijnlijk naar een nieuwe Franse ploeg.
Ger 17 juli 2017 16:48
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ook Mollema ligt al vast bij Trek voor 2018.
> Eerst
> > nakijken voordat je met zulke uitspraken komt.
>
>
> Het is geen uitspraak, maar een vraag. En je
> antwoord is dus nee omdat ie al vast ligt.
> Waarvoor dank.

Geen dank Wanny. Als je onderstaande site nakijkt kun je zien wie al vast ligt bij een ploeg. Even het jaartal rechtsboven invullen en je hebt een overzicht.
[www.procyclingstats.com]
Vlaflip76 17 juli 2017 18:56
Dat wordt Team Vanille Vla?
Arsimo 17 juli 2017 19:27
Volgens Lefevere niet. Trentin gaat wel weg, maar niet naar die nieuwe Franse ploeg. Zie sporza.be bericht vandaag.
Bob 17 juli 2017 19:49
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Trentin lijkt me prima in de ploeg te passen, voor
> de sprint van Groenewegen en daarnaast een coureur
> die zelf kan afmaken


Trentin is ook goed in het voorjaar. Prima aankoop lijkt me.
Westfalen 17 juli 2017 21:21
Delahaye zit helemaal niet meer bij de ploeg. Dumpen wordt dus lastig thumbs down
veluweracer 17 juli 2017 22:11
Vittal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou vooral investeren in een goede
> opleidingsploeg en fatsoenlijke training- en
> ontwikkelprogramma's. Het probleem bij
> TLJ/Belkin/Rabo was niet zozeer het gebrek aan
> talent maar het gebrek om het talent tot wasdom te
> laten komen. Delahaye z.s.m eindelijk dumpen en
> een fatsoenlijke trainer aan trekken.

Roompot leidt ook renners op voor LTJ.
cyclingfreakske 18 juli 2017 00:13
vermoedelijk Astana....al staat hij ook bij Bahrein Merida ook hoog op de lijst.
Het is maar een gerucht dat circuleert, maar de interesse is er al van vorig jaar.....
Vittal 18 juli 2017 11:40
Grapjes,
Je hebt niet helemaal opgelet. Hij is nog gewoon trainer van o.a. Gesink en Wynants en maakt ook nog trainingsschema's.
BlackEdge 18 juli 2017 12:33
Kan ook dat het extra geld gebruikt gaat worden om Joesjkov bij Rusland los te weken.
En om Kramer te behouden op te bieden tegen KPN.

Het is tenslotte FRIESLAND-Campina.
cyclingfreakske 19 juli 2017 00:18
die fatsoenlijke trainer hebben ze wel degelijk en hij verrichte al mooi werk. (Lamberts)
helaas speelt de leiding nog teveel de viool van Delahaye, en maakt Plugge het wel vaker erg bont.
Heisenberg 20 juli 2017 23:31
Ze hebben geluisterd. Nederduitser Martens mag ook blijven.
El Chaba 13 augustus 2017 05:58
Zeg, Spaak, word nou eindelijk eens wakker, man!

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen