Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Brailsford (Sky) zoekt ruzie met Cyclingnews, UK Anti-Doping heeft Sky dus terecht in het vizier.

Gepost door Vittal 
Vittal 17 juli 2017 19:27
Brailsford launches rant against Cyclingnews journalist
'You've been writing shit about me,' says Team Sky principal

Dave Brailsford has made an extraordinary attack on Cyclingnews on the second rest day of the Tour de France by trying to stop reporter Barry Ryan from attending the team’s media event in their hotel outside Le Puy-en-Velay.

Brailsford singled out Ryan, making it clear he was not welcome, saying: “You're not invited. We have invited the people we want to speak to. You've been writing shit about me."

Team Sky had announced they would hold a mixed zone for broadcast media before Chris Froome and his teammate left for a rest-day training ride. However numerous print and digital media from several different countries turned up at the Team Sky hotel, keen to hear what Froome had to say about the Tour de France.

Cyclingnews was initially told by the team that they could listen to the three media ‘grabs’ with Froome but not ask questions. The atmosphere seemed relaxed and conciliatory. However Brailsford then came over to a group of journalists and targeted Ryan, telling him he was not welcome. Other journalists who witnessed Brailsford’s personal attack on Ryan appeared shocked by his tone.

Cyclingnews has always strived to cover Team Sky and Dave Brailsford fairly and accurately. We have reported on the huge success of the team since 2010 and also the British Parliamentary investigation into the mysterious Jiffy Bag that was couriered by Team Sky at the end of the 2011 Criterium d Dauphine. Brailsford has refused to answer questions about that and the on-going investigation into wrongdoing at Team Sky by UK Anti-doping.

Last week Brailsford refused to allowCyclingnews Editor-in-Chief Daniel Benson to participate in an interview he gave after the stage to Chambery, insisting he move away.

This time he appeared angry about a special feature written by Ryan and published on the eve of the Tour de France called “Strong and stable? Dave Brailsford's year of saying nothing”.

When Ryan asked Brailsford what parts of the piece before the Tour de France he considered inaccurate, Brailsford replied: "I'm not getting into that. It was opinion, you write shit.

“We make ourselves available, we answer all the questions and you write this shit.”

The heated exchanged continued. Ryan suggested that the only other person to act like this (with the media) was Bruyneel when he barred Sporza at the 2009 Tour de France.

Brailsford replied: “Are you accusing me of running a doping programme as well?”

Ryan said: “Well, UK Anti-Doping are investigating that...”

At that point Brailsford said, “You can stick it up your arse” and walked off.

Team Sky refused to make an official comment on the incident. Brailsford refused to apologise or backtrack on his comments. He joined Froome and the rest of Team Sky on a training ride. The team made it clear to a number British print media that he would not be giving interviews on his return.

[www.cyclingnews.com]
JW 17 juli 2017 19:45
Open, helder, transparant. confused smiley.. Duidelijk.

Best raar dat Brailsford daar nog steeds zit.
Orakel 17 juli 2017 20:52
Signaal dat hij afgeeft: als je iets schrijft wat ons niet bevalt, dan boycotten wij je.
Dat signaal is altijd schadelijk voor Sky, of ze nu 'gelijk' hebben of niet.
JW 17 juli 2017 21:20
Afgekeken van onze VVD-voorzitter. Maar die kwam er ook niet goed mee weg.

Ook niet lekker voor Froome en zijn mannen, de komende dagen over de Franse wegen.
JW 17 juli 2017 21:31
Rel rond persconferentie Sky

4 uur geleden Sky-teambaas Dave Brailsford is maandag tijdens de tweede rustdag van de Tour de France hard gebotst met een journalist van Cyclingnews. Het medium volgt de wielerformatie van geletruidrager Chris Froome al jaren op kritische wijze.
De ploegleiding van Sky had Cyclingnews in aanloop naar de rustdag laten weten dat diens journalisten mee mochten luisteren tijdens het persmoment, maar geen vragen mochten stellen.

Onzin

De redactie stelt maandagmiddag op de eigen website dat de aanwezige mensen zich netjes aan die afspraak hielden, maar dat Brailsford op een gegeven moment toch boos op een van de journalisten afbeende. "Jij bent niet uitgenodigd. We hebben alleen mensen uitgenodigd met wie we willen praten. Jij hebt onzin over mij geschreven", sneerde hij.


De betreffende schrijver, Barry Ryan, vroeg Brailsford vervolgens naar de punten die de teambaas dan onzin vond. "Daar ga ik niet op in. Het was een opiniestuk en je schreef gewoon onzin. Wij van Sky zorgen dat we beschikbaar zijn voor vragen, beantwoorden die vervolgens en dan schrijf jij alsnog dit soort onzin op."

Ryan stelde daarop dat Brailsford zich nu gedroeg als Johan Bruyneel, de ploegbaas van de omstreden Lance Armstrong die in 2009 ook weigerde om het Belgische Sporza te woord te staan. "Beschuldig je me hierbij dan ook van het leiden van een dopingprogramma?", pareerde Brailsford.

"Nou", antwoordde Ryan. "Dat is precies waar de Britse anti-dopingautoriteit op dit moment onderzoek naar doet." Brailsford was er op dat moment helemaal klaar mee. Terwijl hij enkele krachttermen uitkraamde, beende hij boos weg.

Vaughters

Jonathan Vaughters van Cannondale-Drapac liet later op de maandag via Twitter doorschemeren dat hij geen fan was van de handelswijze van Brailsford. "Als ik journalisten die ooit onzin over mij hebben geschreven, zou weigeren bij persconferenties dan zou ik tegen mezelf aan het praten zijn", aldus de Amerikaan. "Al doe ik dat toch al", eindigde hij met een grapje.

[bron: Telesport]
Horsie is back 17 juli 2017 21:33
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Afgekeken van onze VVD-voorzitter. Maar die kwam
> er ook niet goed mee weg.
>

Of van overzee, CN of CNN, wat is het verschil? smiling smiley
JW 17 juli 2017 21:45
Horsie is back 17 juli 2017 22:35
Ik dacht dat de overeenkomst wel duidelijk was. Niet dus.
cyclingfreakske 17 juli 2017 23:52
de weigering was dus duidelijk gericht tegen een specifieke reporter van cyclingnews.

Destijds deed Michel Miechielsen bij het laatste nieuws ook de meest onzinnige verhalen in de krant verschijnen, waarmee hij trachte snel naam te maken als "onderzoeksjournalist". Vooral de sensatie in zijn verhalen viel op.
bleek later dat hij zowat alles gefantaseert had, maar zich niet 1x de vraag stelde welke schade hij had aangericht bij renners en sponsors in zijn fantasie-artikels.

het kan best zijn dat Brailsford om exact dezelfde reden zo boos is geworden door Barry Ryan zijn kop te zien, en gewoon dacht aan die onzin niet meer mee te doen.
Brailsford staat dan inzake Wiggins wat in het vizier, er werd inderdaad veel smeerlapperij geschreven waarvan je je afvroeg of er geen fantasie bij kwam kijken.
tot nu toe is er nul bewezen, en cyclingnewsman Brian staat ook met lege handen.
Het is wel zo dat die Brian idd de afgelopen Tour flink schoot op Froome en co, en daar de belachelijke theorie van ketonen de wereld instuurde.
Johan 18 juli 2017 00:34
Waar heb ik dit allemaal eerder gezien..
JW 18 juli 2017 09:16
Schotte: "De ploeg van Armstrong heeft het nooit zo bont gemaakt als Sky nu"


Chris Froome had op de eerste rustdag van de Tour geen zin in een persconferentie en ook op de tweede rustdag had Sky geen klassieke persbabbel in petto. Renaat Schotte is scherp. "Je kunt me ouderwets vinden, maar ik vind dit betreurenswaardig."

"Maar één vraag: belachelijk weinig"
Vanochtend stond Chris Froome vlak voor een trainingsritje de pers te woord aan zijn hotel. "Het was geen gewone persconferentie. De ploeg heeft daar zijn redenen voor. Ze liggen in Groot-Brittannië onder vuur en willen vermijden dat er een open vragenuurtje komt", legt Renaat Schotte uit.
"De journalisten moesten achter een lintje plaatsnemen. In de eerste zone stonden Franstalige journalisten, in de tweede de Engelstalige media. Er werden vragen in poules gesteld, telkens drie keer drie vragen."
"Ik vond dat een slecht systeem en heb mijn beklag gedaan bij de persman van Sky. Hij zei dat ik kon vertrekken als het me niet aanstond. Ik heb maar één vraag kunnen stellen en dat vond ik belachelijk weinig."

"Als traditioneel koersmedium kun je amper je werk doen"
De relatie tussen Sky en bepaalde media lijkt verzuurd. Zo was er vandaag ook een incident tussen ploegmanager Dave Brailsford en een journalist van Cyclingnews.com.
"Die journalist mocht de persbabbel niet bijwonen. Ik hoor dat er een zwarte lijst zou zijn, met journalisten die niet meer met Sky mogen praten. Dat vind ik heel spijtig."
"We hebben in het verleden nog zulke zaken gehad, maar eigenlijk heeft de ploeg van Armstrong het nooit zo bont gemaakt als Sky nu. Ik snap ook helemaal niet waarom. Als traditioneel koersmedium kun je amper je werk doen."
"Als je van je oren maakt, dan moet je bijna op je knieën dankbaar zijn voor die ene vraag. Op journalistiek vlak was deze persconferentie geen voldoening. Van een team dat gesponsord wordt door een mediabedrijf, verwacht ik een andere aanpak."

"Ik ben die clichés eerlijk gezegd een beetje zat"
"Je kunt me ouderwets noemen, maar ik vind dit belachelijk", gaat Renaat Schotte verder. "Froome zegt drie keer hetzelfde voor de verschillende media. Er komt niets nieuws uit en je wordt er niet wijzer van."
"Ik ben die clichés eerlijk gezegd een beetje zat. Dat is allemaal doorgenomen met de ploeg. Voor mij hoeft dat niet meer. Ik vind het jammer dat we naar Formule 1-toestanden verglijden met emotieloze acteurs."
"De schitterende emoties van een echte sportman meegeven, daar is het me om te doen. Dat gebeurt niet, waardoor we het moeten doen met aalmoezen."

[Sporza]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 09:17 door JW.
El Chaba 18 juli 2017 09:52
Voor mij wel hoor.. winking smiley
punt 18 juli 2017 10:48
CN komt vaker met de waarheid.
Blueprint 18 juli 2017 11:14
Journalisten zijn wel extreem goed in collectief verontwaardigd zijn.
Luijt 18 juli 2017 11:29
Die Brailsford en Vaughters vond ik een paar jaar geleden nog best aardige gozers. Inmiddels heb ik m'n mening maar weer eens bijgesteld.
Horsie is back 18 juli 2017 12:17
Ik herinner me dat destijds de roverhoofdman de houtwormen uit Naarden opdracht gaf de stoel van een criticaster langzaam maar gestadig stuk te bijten.
Ook de stoel waarop his Highness MS zat was clearly rigged.
JW 18 juli 2017 18:30
Zijn ze dan allemaal weggelopen van die persbijeenkomst ?
cyclingfreakske 18 juli 2017 22:54
mja Renaat dramatiseert het nogal wat.

Team Armstrong maakte he twel degelijk bonter. hier gaat het om 1 of 2 journalisten die bij SKY als "no interview allowed" staan aangevinkt.
Destijds met Armstrong kon je vanaf Tour nr 5 een halve bus mee vullen, bij nr7 was de lijst nog langer. En het bleef niet alleen bij bepaalde journalisten... er zijn momenten geweest dat ze zelfs vlak na aankomst niet 1 journalist een interview lieten doen.

Renaat vergeet dat nogal snel, zo te lezen in de krant en Sporza.

Sky kwam in opspraak, of beter gezegd, Wiggins en Brailsford kwamen in opsraak.
Het hele negatieve eraan is dat vooran Jalabert en de nep professor , en Franse media de anti SKY beweging gecreeerd hebben.
ELK renner dat zo'n truitje draagt en droeg, elke verzorger van het team en elk staflid zijn al bespuugt, uitgescholden, met nep verhalen aangevallen, verzorgers en staf zelfs naas tde baan aangevallen, zelfs Froome werd dit jaar nog met opzet omver gereden.
dankzij de Franse media............ en persmensen die verhalen schrijven die maar zeer weinig , zelfs geen bewijs bevatten.

Als je hoort en ziet hoe ook deze Tour weer de Franse media team SKY onderuit probeert te halen, vind ik het heel normaal dat Brailsford als baas van SKY op een bepaald moment zegt, : we maken een lijst, dit is het enige wat we wel kunnen doen.
en wie niet een interview kan afnemen en toch verhalen schrijft, word komt in de kijker te staan als fantast.

Als die reporter beweerd dat SKY doping gebruikt zal hij met heel wat beters moeten afkomen.
nogal wat artikels gaan ook over de persoon Brailsford, dus een persoonlijke aanval word het dan... normaal dat hij de deur gewezen word omdat Brailsford argument " gelijk wat we zeggen , hij schrijft alleen maar onzin" toch gemotiveerd is of word.

een spijtige zaak, maar leg vooral de schuld bij de Fransen die echt jarenlang alles tegen SKY ondernemen en het Franse publiek opjagen tot wansmakelijk gedrag.


het belachelijke eraan is dat die Fransen daar een spuitjeszetter (aka nep professor) en een ex renner die stijf stond va nde doping op bepaald moment, in de cabine hebben.
dat cyclingnews misschien die connectie tussen de heren en Sainz zijn veearts eens uitpluist..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 22:56 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen