Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gemisgevoel delen

Gepost door ton duk 
ton duk 06 april 2015 10:23
TVRondje Keulen met al zijn toeristische tips...Twas toch traditioneel afkicken van de Hoogmis...
gr Ton DUK
Ron Meijers 06 april 2015 10:25
Vandaag begint toch de Ronde van het Baskenland? Lang zul je geen last hebben van afkickverschijnselen. Volgende week Parijs-Roubaix. Daarna het Ardennendrieluik en over een maand start de Giro. Dit is toch zowat het hoogtepunt in het wielerseizoen?
Sub Culture 06 april 2015 10:28
Decompressie valt wel mee de laatste jaren.

Vroeger na Parijs-Roubaix was het voor mij vrij flauw, eerst die vreselijke Scheldeprijs, Amstel Gold Race liep en loop ik nog altijd niet warm voor.
Waalse Pijl bwaa saaie kost op Muur Hoei na en Luik heeft voor mij toch niet die impact van een Ronde of Roubaix.

Nu is er toch de Brabantse Pijl ipv Scheldeprijs en het gegeven dat mijn landgenoten zich in het Ardennenwerk iets meer weten te manifesteren dan pakweg 10 jaar terug.

Zo'n ronde van Romandië kijken roept toch veel meer een 'mja' gevoel bij me op.
Sticky Bottle 06 april 2015 10:39
Ik geniet volop van de Vlaamse koersen maar na deze drie weken heb ik ook een gevoel van verzadigdheid van alle weggetjes rond Oudenaarde. Koersen moeten ook eeuwig blijven wat mij betreft maar snap UCI nog steeds niet dat ze 3 koersen op hoogste niveau inschalen die over dezelfde weggetjes gaan.

Persoonlijk heb ik heel veel zin in de aankomende weken met Paris-Roubaix, DE wedstrijd wat betreft rijden over keitjes en daarna het echte heuvelwerk in de Waalse Ardennen, naar mijn mening het mooiste gedeelte van België om te fietsen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2015 10:42 door Sticky Bottle.
Leon 06 april 2015 15:33
Sticky Bottle Schreef:
-------------------------------------------------------
> na deze drie weken heb ik ook een gevoel van
> verzadigdheid van alle weggetjes rond Oudenaarde.
> Koersen moeten ook eeuwig blijven wat mij betreft
> maar snap UCI nog steeds niet dat ze 3 koersen op
> hoogste niveau inschalen die over dezelfde
> weggetjes gaan.

Er bestaat zo´n handige site waarop o.a. alle routekaartjes van de klassiekers zijn afgebeeld. Daar zou je eens op moeten kijken, dan kun je zien dat Gent/Wevelgem zich in een heel ander gebied afspeelt dan die andere 2.
Maar de meerwaarde van E3 als WT-koers zie ik inderdaad ook niet. Wat mij betreft hooguit bedoeld om de WT-stand in het begin van het jaar een spannend aanzien te geven en de kasseientypes de indruk te geven dat ze ook serieus genomen worden door de UCI.
ton duk 06 april 2015 15:48
Welke site ,Leon ??
Ach, ik vind deze 1,5 Vlaamse Week wel leuk met DdV, E3 ,GW, 3 daagse en RvV...en het voorkomt dat Belgie jaarlijks maar met 6 starters naar het WK mag

gr Ton DUK (en toch mis ik vandaag dat Keuls Rondje)
Sticky Bottle 06 april 2015 15:51
Sorry, was verward met Dwars door Vlaanderen denk ik
El Mik 06 april 2015 15:59
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> (en toch mis ik vandaag dat Keuls Rondje)

ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> TVRondje Keulen met al zijn toeristische
> tips...Twas toch traditioneel afkicken van de
> Hoogmis...
> gr Ton DUK

De laatste keer dat dat Keulse rondje daags na de Hoogmis werd gereden was in 2010.
En ze zijn ook al eens vaker van Pasen afgeweken de laatste jaren, dit jaar staat die voor 14 juni op het programma.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2015 15:59 door El Mik.
Sub Culture 06 april 2015 17:28
E3 doorgaans een zeer aangename wedstrijd en uitstekende barometer voor de protagnisten met het oog op de Ronde van Vlaanderen.

Absolute meerwaarde op de kalender.
ton duk 06 april 2015 18:06
Dank je,El Mik....was ook doorgaans een Rondje waarin jonge Rabonederlanders vor het eerst aan de deur klopten...
gr Ton DUK
Leon 06 april 2015 18:46
Sticky Bottle Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sorry, was verward met Dwars door Vlaanderen denk
> ik

Of de Omloop, of K-B-K, of ...
Zouden ze op (bijv.) de Kwaremont zelf nou nooit eens genoeg krijgen van al die wegafsluitingen en omleidingen?
Hoentie 06 april 2015 19:43
Ik vind dat er op dit forum vaak flauw wordt gedaan over koersen 'op de keitjes'. Ik ben enigzins Belgofiel en heb een paar keer de RVV gereden. Sfeer, parcours en koersverloop zijn ongelooflijk. De beleving van de mensen, de aanmoedigingen, de opgeklopte heroiek, de vreugde, etc.

De Vlaamse koersen zijn voor mij de essentie van wielrennen - veel meer dan een aankomst boven waarin iedereen tot 2 km onder de top wacht en uiteindelijk het saaiste rekenwonder wint.

Wielrennen is gebaat bij strijd. Zonder duels, geen sport. Het mooie van de Vlaamse wedstrijden is dat het parcours zich daarvoor leent. En dit jaar helemaal, want nu is het in afwezigheid van de koning en de keizer een bellum omnia contra omnes. Hopelijk zet die trend zich voort in de klimklassiekers en de rondes!
Sticky Bottle 06 april 2015 19:49
Wilde ook niet minachtend zijn over de Vlaamse koersen maar er is voor mijn gevoel wel een soort 'overkill'
Andere Peter 06 april 2015 21:02
De meerwaarde op de kalender zou nog veel groter zijn als E3 in het najaar werd verreden. Dan zouden we nu bv kunnen uitkijken naar een duel Boonen/Cancellara, die beide in een paar weekjes afwezigheid hun hele klassieke seizoen naar de knoppen zien gaan. Spreid die paar kasseienkoersen. Alleen op die plek op de kalender kan zo'n koers groeien.
Sub Culture 06 april 2015 21:16
Neen.
Wegen, neen.
Blueprint 06 april 2015 22:17
Niets mis met kasseikoersen, maar je kunt je wel afvragen of het nodig is om 2 WT-koersen binnen 1,5 week te hebben, die grotendeels over hetzelfde parcours gaan.
Tinuz 06 april 2015 22:29
Was vroeger te zien op obscuur Duitse zender, als je geluk had die te kunnen ontvangen en juist wist te traceren.
Je wist nooit precies hoe het parkoers was, en samen met die merkwaardige Duitse commentatoren en toeristische intermezzo's was het een eigenaardige belevenis.
Sehnsucht 06 april 2015 22:36
Klopt. Zo heb ik de editie van 2006 live gezien op een Duitse zender. Was een leuke koers (ook met een kassei klim erin meen ik te herinneren) met Reus en Gesink die uiteindelijk op de plaatsen 3 en 4 eindigen.
Tinuz 06 april 2015 23:32
Ik herinner me zelfs momenten uit de jaren '90.
lodjan 07 april 2015 06:59
Achter de Duitsers Knees en ..
lodjan 07 april 2015 07:09
Kopp (moest ik even opzoeken, deze cocaïne klant was van mijn radar verdwenen).
Gebruikernaam 07 april 2015 15:04
Hoentie Schreef:
-------------------------------------------------------
> en heb een paar keer de RVV
> gereden.

Nu ben ik wel benieuwd, de koers of de toertocht??
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen