Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

72nd Vuelta a España Etappe 19

Gepost door rustdag 
rustdag 07 september 2017 18:08



Caso. Parque Natural de Redes › Gijon 149.7km











Km 29.0 - Alto de la Colladona 7 km at 6.8% - cat 1

Km 64.8 - Alto de Sto. Emiliano 6.8 km at 4.5% - cat 3

Km 134.5 - Alto de la Falla de Los Lobos. La Casilla. AS-251 4.3 km at 8.2% - cat 3

Km 79.5 - Alto de San Martín de Huerces 4.5 km at 7.2% - cat 3












Klassemen:


1(18)FROOMEChristopherTeam Sky2072:03:50
2(50)NIBALIVincenzoBahrain Merida Pro Cycling Team 1:37
3(14)KELDERMANWilcoTeam Sunweb 2:17
4(57)ZAKARINIlnurTeam Katusha - Alpecin 2:29
5(63)CONTADORAlbertoTrek - Segafredo 3:34
6(92)LÓPEZMiguel ÁngelAstana Pro Team 5:16
7(102)WOODSMichaelCannondale-Drapac Pro Cycling Team 6:33
8(95)ARUFabioAstana Pro Team ,,
9(20)POELSWoutTeam Sky 6:47
10(89)KRUIJSWIJKStevenTeam LottoNL-Jumbo 10:26




TV : Sporza wielrennen (één, 15u00)

Stream: [www.fhe.sc]
Wanny 07 september 2017 19:19
Hier gaat een aardig slagje gemaakt worden op die laatste klim.
Fashionisto 07 september 2017 19:35
Deze rit doet me denken aan de klassieke slotetappe uit Paris-Nice met de Col d'Eze.
Curzio 07 september 2017 20:50
Pantano en Stetina kunnen alvast wat strandstoelen neerzetten bovenop, zodat ze Contador kunnen opwachten om samen de duik naar beneden in te zetten.
JW 07 september 2017 21:06
Korte etappe, en zaterdag een super korte. (117 km) .
In principe allebei geschikt voor een al vroeg startend offensief.
Dat is wellicht te veel gevraagd, maar wel precies datgene wat deze Vuelta nog een beetje ontbreekt: Mannen in een vluchtgroep die bedreigend kunnen worden voor de posities in de toptien.
Iets voor mannen die weinig meer te verliezen hebben (Orica met Chaves ? BMC met Van Garderen ? QS met De la Cruz ?) of voor renners die zeker als verschillende van die ploegen zouden samenspannen kunnen ze het Sky wellicht nog moeilijk maken.
Cecchini 07 september 2017 21:37
Nu Kruijswijk maar net aan in de top 10 staat, is een aanval dus niet lonend ? Hij staat op ruime afstand begint met de dag beter in vorm te komen, en juist een aanval van hem zou kunnen reiken tot het eind. Zoveel heeft hij nou ook niet te verliezen. Of is een top 10 het ultieme doel ?
Curzio 07 september 2017 21:42
Mee eens, het is tot nu toe toch een te kleurloze ronde voor Kruijswijk, die hier eigenlijk zijn jaar moest goedmaken. De dood of de gladiolen.
Kuiperberg 07 september 2017 21:49
Net als vandaag weer een riskante etappe waarbij van alles kan gebeuren. Weersverwachting is goed, rond de 22 graden. Zaterdag wordt slecht weer verwacht, dat is in het voordeel van Nibali en Contador die in tegenstelling tot Froome ook goed in regenachtig weer rijden. Het kan nog alle kanten op; wat een verschil met die jaarlijks dodelijk saaie TdF. Geef mij maar de Giro en de Vuelta, met het mes tussen de tanden en het is echt koers.
JW 07 september 2017 21:53
Ik vind Kruijswijk de laatste dagen zeker niet verdedigend rijden.
En als hij goed genoeg is zal hij de laatste dagen volgens mij zeker nog gaan aanvallen.
Pyama 07 september 2017 23:07
Liever niet. Dan krijg je al die ploegen die voor plaatdjesbehoud gaan rijden zoals in die saaie Tour.
predator 07 september 2017 23:17
Deze Vuelta is echt leuk gedaan. Voor sprinters geen feest, maar voor het wielrennen een zege.
Luijt 08 september 2017 09:33
Hoe zou het met onze vriend Wilco zijn?
De afgelopen dagen moest ie in de laatste kilometers steeds een gaatje laten, maar zakt ie er niet door. En dan morgen die Angliru. Handhaaft ie dan ook, dan is definitief man geworden.
wielerfan 08 september 2017 09:39
Kruiswijk komt simpelweg net een paar procent te kort om mee te doen met de top 5.
Als Kruiswijk net die power had gehad en lekker Nibali had kunnen volgen de hele ronde... had ie op 5/6 gestaan en hadden we allemaal wel niet gezegd hoe goed ie was. Een jump zoals Lopez heeft Kruiswijk niet, is geen echte afmaker. Is vooral volgen volgen. De Giro van vorig jaar was een once in a lifetime change. Helaas pindakaas crashte hij daar. Overigens wel opvallend dat het bij Lotto Jumbo iedere keer in de grote rondes net niet is. Terwijl het bij Giant iedere keer net wel is.
Je gaat bijna denken dat ze bij Lotto Jumbo de kopmannen een pak minder prepareren dan dat ze dat eerder hebben gedaan.
El Mik 08 september 2017 09:52
"Iedere keer net wel"
Vooralsnog is het daar 1x net wel geweest. Dumoulin Vuelta 2015 was ook net niet en met Kelderman moet nog blijken welke kant het op valt. Verder hebben ze nog nooit een noemenswaardige rol in een klassement gespeeld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2017 09:53 door El Mik.
Inigo 08 september 2017 10:10
Hoe inconsistent kan je zijn in 4 regels tekst. Kruijswijk reed toch gewoon bij TLJ toen hij die in bloedvorm in de Giro kwam??
JW 08 september 2017 10:36
Dat is altijd het risico, zeker in de laatste week.

Het alternatief is: niemand valt meer aan, iedereen neemt genoegen met het huidige klassement.
Of: alleen in de laatste km wordt aangevallen.

Ik wil wel een keer een etappe zien die heel lang spannend is, niet alleen op de laatste helling(-en).
JW 08 september 2017 10:40
Dat is een aardige verzameling onzin bij mekaar.
(Helaas pindakaas).
Bromertà 08 september 2017 11:06
Misschien is het een idee om een mening of "visie" niet te baseren op een momentopname? Wie drie weken lang mee doet of deed voor het podium heeft naar mijn inschatting voldoende in zijn mars om een renner van wereldklasse genoemd te mogen worden.
Cecchini 08 september 2017 12:52



Bol herpakt zich in Colombiaanse wielerploeg

'Hola! Qué tal?' Jetse Bol (28, vandaag jarig) oogt wat slaperig als hij donderdagochtend de kauwgomroze bus van Manzana Postobon uitstapt. Een Colombiaanse tovenaar is net bezig met een ritueel van steenoplegging op de Gios-fietsen van de ploeg. Bol wrijft een keer in zijn ogen, haalt zijn schouders op: 'Wat moet ik ervan zeggen? Mooi toch, elke dag weer die fans uit Colombia. Laten we hopen dat het geen voodooritueel is en we straks bij de eerste de beste rotonde met z'n achten op een hoop liggen.'

Door: Just Fontein/ Volkskrant

Elke dag weer verzamelen tal van Zuid-Amerikaanse siervogels zich rond de bus van het bescheiden ploegje, vernoemd naar een populair appeldrankje uit Colombia. Vaak uitgedost in het geel-blauw-rood van de vlag van het Zuid-Amerikaanse land. Er was niet voor niets één voorwaarde om bij de ploeg te komen fietsen: Spaans leren.

De blonde Hollander valt op tussen zijn teamgenoten. Jetse Bol, goede naam ook. Jetse Bol en de avonturen bij Manzana Postobon. Ja, het stripboekgehalte van het verhaal van Bol is hoog. Hoe kon deze West-Fries in korte tijd uitgroeien tot cultrenner?


Zelfs Michel Wuyts, de ietwat chauvinistische Vlaamse wielercommentator van de VRT, begon tijdens de eerste week van de Vuelta met opwinding in de stem te hopen op de rode trui voor Bol. Voor de fanatieke wielervolgers is Bol al lang geen onbekende meer. Maar zijn grootste zege? Een gecultiveerde bijna-overwinning in Parijs-Tours. Gestrand op 300 meter van de streep. Het leverde hem onsterfelijkheid op bij het wielerblog Het Is Koers, dat hem opnam als mascotte.

In aanloop naar deze Vuelta begon het blog een crowdfundingsactie: No te Rajes!, geef nooit op. Met de verkoop van een shirt met die opdruk werd het benodigde bedrag opgehaald om Bol op hoogtestage naar Andorra te sturen. 'Dat ging niet om duizenden euro's hoor. Andorra is vier uurtjes rijden vanuit mijn woonplaats Girona. Maar toch, zo'n stage is net zo duur als een maandsalaris. Minimumloon. Dat kan ik niet zomaar betalen. Ik doe het ook niet voor het geld. Dan had ik beter bankovervaller kunnen worden. Of zo.'

Hij kijkt tevreden terug op de afgelopen weken. Bol is terug op niveau. Hij viel 7 kilo af, koos in de Vuelta voor de aanval, reed virtueel in het rood en stond even in de top-10. Hij is misschien wel beter dan ooit.

Die topvorm leek ver weg toen hij in 2014 van zijn ploeg Belkin (voorheen Rabobank) te horen kreeg dat zijn contract niet zou worden verlengd. 'Ik zag het ook niet helemaal aankomen. Natuurlijk, het was een slecht jaar geweest. Ik was zeven, acht keer gevallen. De resultaten bleven uit. Zat ik ineens zonder ploeg.'

Bol moest weg bij de ploeg waar hij was opgeleid. Al van jongs af aan waren er de grote dromen van een lange carrière als prof, maar toen reed hij ineens in het shirt van het Nederlandse Join's-De Rijke. 'Niks mis mee hoor. Maar wel twee stappen terug. Tot mijn Spaanse manager vorig jaar zomer ineens een opening zag bij Manzana Postobon.'

Zijn Spaanse manager? Dat zit zo: Bol leerde in 2009 zijn Mexicaanse vriendin kennen tijdens de Ronde van Chihuahua. Ze verhuisden naar Nederland, waar het stel moeilijk kon aarden. Het weer, de cultuur, de taal; het verschil met Mexico was te groot. Bol voelde veel voor een verhuizing prima naar Spanje. Het werd Gerona in Catalonië, waar veel wielrenners wonen en trainen. En een Spaanse manager dus.

Bol staat nu 69ste in het klassement op ruim 2,5 uur achterstand van Froome. Veel hoeven we niet meer van hem te verwachten de laatste drie dagen, zegt hij. Zijn lichaam is op. Schaafwonden over zijn lichaam na een valpartij een week terug. Maar over zijn toekomst maakt Bol zich nu niet druk. 'Ze zijn tevreden bij Manzana. En ik fiets hier voorlopig graag. Stond ik in januari ineens op de heuvels in Medellín, waar de Netflix-serie Narcos (over het leven van Pablo Escobar, red.) is opgenomen. Toch iets anders dan die trieste Spaanse vakantieoorden waar ik de jaren daarvoor altijd zat.'
Sjorsoll 08 september 2017 13:03
Dat klimmetje 15km voor de meet begint vals plat en eindigt dan met 3km aan 10%. Daar gebeurt nog wel wat.
Luijt 08 september 2017 13:31
Voor zover uw bericht (mede) aan mij is gericht:

mijn visie/mening/waanidee of whatever is vooral gebaseerd op wat ik de afgelopen jaren zo'n beetje heb meegekregen over de prestaties van Wilco en hoe ie er dan zelf vervolgens in de pers over babbelde. Kwam niet echt als een killer over, viel vaak, nogal eens geblesseerd, zakte er regelmatig doorheen als het er op aankwam. Nou, dan heeft Luijt zijn mening snel klaar hoor. Maar je merkt, ik spreek al in de verleden tijd, want wat onze Wilco hier allemaal laat zien is - tot nu toe - fantastisch.

Als ie nou eens zo'n kop als De Marchi zou krijgen en lekker scheldend naar boven vloog, dan is ie helemaal af!
Eindhovuh 08 september 2017 13:38
Die vriendin heeft een lieve uitstraling zeg. Leuk.

Oh ja ook wel een aardig stukje over Bol.
Horsie is back 08 september 2017 13:48
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------

> mijn visie/mening/waanidee of whatever is vooral
> gebaseerd op wat ik de afgelopen tijd zo'n beetje
> heb meegekregen over Horsie is back.

Nou, dan heeft
> Luijt zijn mening snel klaar hoor.

Het wordt tijd voor het wattbeest. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2017 13:49 door Horsie is back.
predator 08 september 2017 14:06
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die vriendin heeft een lieve uitstraling zeg.
> Leuk.
>
> Zekers grinning smiley
Sub Culture 08 september 2017 14:10
En extra vlees tussen de benen, neem het van deze kenner aan.
Luijt 08 september 2017 14:10
Knol, als je mij citeert, moet je daar niet in gaan plakken en knippen.

De door jou cursief in mijn tekst geplakte woorden zou ik bovendien nooit bezigen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2017 20:52 door Luijt.
Luijt 08 september 2017 14:13
Wat betekent het bij jullie als een vrouw "extra vlees tussen de benen heeft", Sub?
Prikdude 08 september 2017 14:22
Edward Theuns, Jarlinson Pantano (Trek-Segafredo), Bob Jungels, Matteo Trentin (Quick Step), Nicolas Roche (BMC), Emanuel Buchmann (Bora-Hansgrohe), Julien Duval (AG2R-La Mondiale), Davide Villella (Cannondale-Drapac), Floris De Tier, Juanjo Lobato (LottoNL-Jumbo), Rui Costa, Matej Mohoric (UAE Team Emirates), Laurens De Vreese (Astana), Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Ivan Garcia Cortina (Bahrain-Merida), Dani Navarro, Kenneth Vanbilsen (Cofidis), David Arroyo (Caja Rural-Seguros RGA) en Juan Felipe Osorio (Manzana-Postobon) hebben reeds 3 minuten.

Ertussen hangen nog wat renners, Movistar en Ag2R achtervolgden even maar lijken die werken te hebben gestaakt...

Ze beginnen bijna aan de zwaarste klim van de dag.
predator 08 september 2017 14:29
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat betekent het bij jullie als een vrouw "extra
> vlees tussen de benen heeft", Sub?

Piemel?
predator 08 september 2017 14:30
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Edward Theuns, Jarlinson Pantano (Trek-Segafredo),
> Bob Jungels, Matteo Trentin (Quick Step), Nicolas
> Roche (BMC), Emanuel Buchmann (Bora-Hansgrohe),
> Julien Duval (AG2R-La Mondiale), Davide Villella
> (Cannondale-Drapac), Floris De Tier, Juanjo Lobato
> (LottoNL-Jumbo), Rui Costa, Matej Mohoric (UAE
> Team Emirates), Laurens De Vreese (Astana), Thomas
> De Gendt (Lotto-Soudal), Ivan Garcia Cortina
> (Bahrain-Merida), Dani Navarro, Kenneth Vanbilsen
> (Cofidis), David Arroyo (Caja Rural-Seguros RGA)
> en Juan Felipe Osorio (Manzana-Postobon) hebben
> reeds 3 minuten.
>
Niemand uit Holland.....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2017 14:30 door predator.
Prikdude 08 september 2017 14:32
Tolhoek en Bouwman zitten in een groep er achter maar wel al op 3 minuten. Nog daarbij: Bardet, Gougeard, Rojas, Clarke, Juul-Jensen en Verona.
Prikdude 08 september 2017 14:33
Op de klim komen ze wel dichterbij nu (richting de 2 minuten) en de rest volgt al op 9 minuten...
Luijt 08 september 2017 14:33
Die Tolhoek valt me 100% mee. Goede derde week.
Arsimo 08 september 2017 14:34
predator Schreef:
> Niemand uit Holland.....

Twee Nederlande renners (de Kort, Bol) zijn jarig vandaag - ze hebben zeker een feestje.
ton duk 08 september 2017 14:47
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Tolhoek valt me 100% mee. Goede derde week.

Nu weet ik niet wat je verwacht had in week 1 en 2 ?
Tolhoek is zo'n renner die over een jaar of 5 dit soort etappes kan gaan winnen (gaat winnen)
gr
wielerfan 08 september 2017 15:10
Wonen er tegenwoordig geen vrouwen meer om de hoek? Bol ze weer zover weg moet halen.
tvm 08 september 2017 15:14
Zouden de snuggere heren van TLJ in de gaten hebben dat ze met het harde werken in de kopgroep de top-10 van Kruijswijk in gevaar brengen?
Orakel 08 september 2017 15:32
Roche gaat echt geen 17-18 minuten pakken vandaag.
Ruudje2209 08 september 2017 15:57
Kopgroep flink uitgedund op het klimmetje blijven over:
De Gendt, De Tier, Tolhoek, Navarro, Bardet, Jungels, Costa, Roche
Orakel 08 september 2017 16:02
Roche in een zetel zo lijkt het.
Ruudje2209 08 september 2017 16:05
De Tier lost in de afdaling
Ruudje2209 08 september 2017 16:08
De Tier Buchmann en Pantano terug vooraan. En er lijkt meer volk terug te komen.
Ruudje2209 08 september 2017 16:28
Bijna iedereen weer terug vooraan:
Pantano, Jungels, Trentin, Roche, Pedrero, Rojas, Buchmann, Bardet, S Clarke, Villela, De Tier, Bouwman, Tolhoek, Lobato, Costa, Mohoric, De Vreese, De Gendt, Garcia Cortina, Navarro en Arroyo,
arki 08 september 2017 16:29
Astana gaat rijden voor het ploegenklassement. Daarmee redden ze ook wel de 10e plek van Kruijswijk
Frederik D. 08 september 2017 16:45
Een lief snuitje, dat meisje. Maar terug naar de koers.
Clavan 08 september 2017 17:00
TLJ met 4 maar doen geen meter kopwerk.
predator 08 september 2017 17:05
Spaanse overwinning?
Meneer 60% 08 september 2017 17:23
Is Kelderman hier zijn podium aan het verliezen tegenover Contador en Zakarin? Hij oogt heel rustig. Vertrouwt hij op het werk van de Sky-mannen na de klim of kan hij niet beter?
Meneer 60% 08 september 2017 17:24
Zakarin teruggepakt. Maar Contador ligt 45 seconden voor. Die heeft dan heel hard omhoog gereden.
Anony 08 september 2017 17:27
De Gendt met de Grand Tour Stage Slam, na ritzeges in Giro en Tour nu ook eentje in de Vuelta!
Legt er op de power een heel kransje vluchters op in de sprint. En niet de minsten.
Mooi. Mooie Ronde van Spanje voor de Belgen ondertussen.
Sub Culture 08 september 2017 17:27
Netjes, Thomas.
Zege in alle grote rondes nu voor hem.
Sub Culture 08 september 2017 17:29
Straffe Vuelta voor de Lotto's.
Telkens in de aanval dan nog.
predator 08 september 2017 17:30
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Netjes, Thomas.
> Zege in alle grote rondes nu voor hem.

Mooi gedaan inderdaad. Fijne beloning voor alle aanvallen.
predator 08 september 2017 17:32
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is Kelderman hier zijn podium aan het verliezen
> tegenover Contador en Zakarin?

Lijkt er wel op.....
rustdag 08 september 2017 17:32
Nog 20 sec voor contador, sky en sunweb doen het werk
Sub Culture 08 september 2017 17:34
En de kleurloze behoudsgezinde rest maar achtervolgen op Contador..
Had hem wel een minuutje gegund.
Meneer 60% 08 september 2017 17:36
Ik gun Kelderman het podium enorm, maar heel objectief bekeken zou Contador er gewoon op thuishoren. Mooi renner. Gaat gemist worden.
Curzio 08 september 2017 17:41
Het is toch wel merkwaardig dat hij hier in de sprint wint, of ben ik nu gek? Als je met dat groepje naar de finish rijdt dan geef je toch geen stuiver voor z'n kansen in een sprint?
Orakel 08 september 2017 17:52
Gunnen? Als dat aan de orde was dan demarreerde iedereen. Tijdswinst is niet als een blind paard aanvallen, maar nadenken en toeslaan daar waar mogelijkheden liggen. Dit was voor de show en een teken dat Contador het podium opgegeven heeft.
Carlos Danger 08 september 2017 17:58
Thomas the Giant.
ton duk 08 september 2017 18:11
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nog 20 sec voor contador, sky en sunweb doen het
> werk

Toch best goed gedaan van Sunweb om nu nog 2 knechten beschikbaar te hebben voor Kelderman
gr
ton duk 08 september 2017 18:14
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Mooie Ronde van Spanje voor de Belgen
> ondertussen.

Ik verbaas me deze dagen zelf door dat best smiling smiley aan te zien
Dit soort overwinningen (zeker gister) zijn de krenten in de magere Rondepap
gr
Fashionisto 08 september 2017 18:21
Drie ritzeges versus drie man in de top-10 van het AK.
Tinuz 08 september 2017 18:34
Great job by Team Sunweb today.
en 08 september 2017 18:37
Een paar ritzeges is toch beter dan niets. Een klassementsrenner zit er nog altijd niet echt aan te komen in België. Misschien toch nog Vervaecke of De Plus, of iemand uit het volgende blik belofte klimmers. Tot dan moeten we maar wat meesurfen op de weelde in Nederland.
JW 08 september 2017 19:19
En dat was dan etappe 19.
Had net als 18, op wat kleine schermutselingen aan het einde na, ook schriftelijk kunnen worden afgedaan.
En dat is jammer, na de hapering van Froome in etappe 17...

Twee relatieve rustdagen achtereen, het lijkt de Tour wel...
Anony 08 september 2017 19:50
Hij heeft wel veel power natuurlijk. Na een slopende rit komt het meer daarop aan dan op intrinsieke snelheid. Qua krachttoer een beetje vergelijkbaar met zijn allereerste ritzege in Parijs-Nice, ondertussen zes jaar geleden.
Anony 08 september 2017 19:53
'Toch nog' is natuurlijk niet terecht bij de nog piepjonge De Plus die vooralsnog niet ontgoocheld heeft. En met Lambrechts, Vanhoucke en Cras zitten er wel interessante beloften aan te komen, al is bevestigen altijd moeilijk natuurlijk.
Curzio 08 september 2017 20:30
Uiteraard was het niet voor de show. Niet voor niks twee man vooruit gestuurd, maar blijkbaar was Pantano al te ver vooruit.
Sky bleef wederom met erg veel man over en kreeg nog wat hulp van Sunweb, waar Contador wellicht had gehoopt alleen tegen Nieve, Moscon en Poels te moeten rijden samen met Theuns. Daarnaast kan er natuurlijk altijd wat gebeuren met Froome (zie de eerdere rit) en dan geldt: weg is weg.
Curzio 08 september 2017 20:31
Etappe 18 vond ik spetterend. Een finale van 50 km.
JW 08 september 2017 21:02
Die finale was inderdaad de moeite waard.
Maar voor Sky was het naar mijn zin een te gemakkelijke dag.
El Mik 08 september 2017 21:10
Zou graag de top 10 plek van Kruijswijk inruilen tegen 1 ritzege.
Die van Poels niet, want die heeft nooit top 10 gereden dus is belangrijk voor hem dat hij bewijst dat hij het kan.
Keldermans superklassement is uiteraard boven elke ritzege verheven.
cyclingfreakske 09 september 2017 02:04
weer mooie hand en span diensten van SKY tegenover Sunweb............ er was geen enkele reden om achter Contador aan te gaan, als je zijn achterstand ziet... zelfs een minuut makken of iets meer doet Froome niet eens wankelen.
wel duidelijk dat vanuit de volgwagens druk overleg is geweest in de finale. De anderen moesten normaal in het verweer gaan.
cyclingfreakske 09 september 2017 02:05
TNX to SKY zal je bedoelen..... zonder hen had Contador weleens flink tijd gepakt op naar plaats 3 toe.
ton duk 09 september 2017 08:04
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> 'Toch nog' is natuurlijk niet terecht bij de nog
> piepjonge De Plus die vooralsnog niet ontgoocheld
> heeft.

De Plus had ook gewoon een goede Giro als debuutronde
gr
Curzio 09 september 2017 08:36
Curzio 09 september 2017 08:37
Volgens mij zijn Contador en Froome echte rivalen. Ik kan me voorstellen dat Contador liever Nibali ziet winnen dan Froome, en dat Froome liever Kelderman op het podium ziet dan Contador.
JdB 09 september 2017 10:18
Ik denk dar Froome alleen aan zijn eigen positie denkt en niks geeft om wie tweede of derde wordt.
cyclingfreakske 09 september 2017 13:53
hijzelf niet en dan had hij het zaakje wel overgelaten aan degenen die achter hem staan in het klassement.

toch werd SKY opnieuw als trekpaard opgeroepen, ondanks Contador geen bedreiging is voor Froome. Wel voor Kelderman en co....
dus er is met geld gezwaait richting SKY door de andere ploegleiders.
de gebruikelijke gang van zaken om te onderhandelen met de sterkste ploeg in de groep op dat moment...

dat is de laatste jaren wel gebruikelijk dat men er echt ALLES aan doet om een toprenner die afscheid neemt, van een podium of winst af te houden.
paradoxaal is dat net daardoor Contador opnieuw weer een beetje God is geworden word in Spanje...
benieuwd hoe dat met Valverde gaat verlopen als die in schoonheid tracht te stoppen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2017 13:55 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen