Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Cannondale-Drapac gaat toch door

Gepost door Luijt 
Luijt 08 september 2017 10:36
Van Het Nieuwsblad:

Wielerploeg van Sep Vanmarcke op de valreep dan toch gered

De toekomst van Cannondale-Drapac, de ploeg van onze landgenoten Sep Vanmarcke en Tom Van Asbroeck, lijkt na héél wat financiële problemen toch verzekerd. Teambaas Jonathan Vaughters heeft zijn renners een e-mail gestuurd waarin staat dat het team ook in 2018 verder zal gaan.

Eind augustus zag de toekomst van Cannondale-Drapac er nochtans beroerd uit. De Amerikaanse wielerploeg liet toen aan zijn renners en medewerkers weten dat het de financiële toekomst van de ploeg voor volgend seizoen niet kon garanderen. Reden was het afhaken van een sponsor die de ploeg had vastgelegd voor volgend seizoen. Daardoor ontstond een gat van 7 miljoen dollar in het budget voor 2018.

Jonathan Vaughters moest dus in allerijl op zoek naar vers geld. Dat lijkt hij nu ook gevonden te hebben. “Ik had net één van de gelukkigste momenten van mijn leven!!! Meer nieuws volgt”, was zijn niet mis te verstane boodschap op Twitter donderdagavond. Ondertussen kregen de renners van Cannondale-Drapac een e-mail met de melding dat hun contract voor 2018 en hun toekomst bij de ploeg gewaarborgd is. Wie de nieuwe geldschieter is, is momenteel nog niet bekend. Allicht wordt dat vrijdag gecommuniceerd.

Naast Sep Vanmarcke en Tom Van Asbroeck rijden onder meer Rigoberto Uran (tweede in de Tour), Taylor Phinney, Pierre Rolland, Sebastian Langeveld en Dylan van Baarle voor Cannondale-Drapac.
Cyclad 08 september 2017 10:37
Je kunt van Jonathan Vaughters veel zeggen, maar hij flikt het toch maar weer. Fijn dat de ploeg door kan.
Eindhovuh 08 september 2017 10:39
Voor het wielrennen is continuïteit goed.
Qua ploeg vind ik ze nooit zo boeiend koersen.
Sub Culture 08 september 2017 10:40
Comeback Talansky?
Cyclad 08 september 2017 10:41
Talansky is de nieuwe geldschieter winking smiley
Siem 08 september 2017 12:06
Ben benieuwd van welke andere ploeg hij nu de sponsor weer heeft afgesnoept...
(zie Cervelo, Cannondale-Liquigas, Drapac)

Beetje flauw wellicht, maar het lijkt er ook op dat Vaughters soms zijn eigen problemen creëert.


Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je kunt van Jonathan Vaughters veel zeggen, maar
> hij flikt het toch maar weer. Fijn dat de ploeg
> door kan.
tvm 08 september 2017 13:00
Veel media-aandacht. Extra reclame voor de ploeg! Slimme zet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2017 13:00 door tvm.
El Chaba 08 september 2017 23:07
Ehm, welke ploeg? De nieuwe sponsor is toch nog niet bekend gemaakt?
Snorfietser 09 september 2017 09:20
Goed voor het wielrennen en de mensen die er op denloonlijst staan dat de ploeg blijft bestaan. Wel jammer dat die kwal van een Vaughters in het peloton blijft.
Carlos Danger 09 september 2017 15:52
Als de bron van Wuyts klopt, zal het wel Cannondale- Heinz worden.
lodjan 09 september 2017 18:18
Nee, Education First, las ik al een paar uur geleden op CN.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen