Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

72nd Vuelta a España Etappe 21

Gepost door rustdag 
rustdag 09 september 2017 18:34


Arroyomolinos - Madrid 117.6km



























































Klassement:

1(1)FROOMEChristopherTeam Sky79:23:37
2(2)NIBALIVincenzoBahrain Merida Pro Cycling Team2:15
3(4)ZAKARINIlnurTeam Katusha - Alpecin2:51
4(5)CONTADORAlbertoTrek - Segafredo3:11
5(3)KELDERMANWilcoTeam Sunweb 3:15
6(9)POELSWoutTeam Sky6:45
7(7)WOODSMichaelCannondale-Drapac Pro Cycling Team8:16
8(6)LÓPEZMiguel ÁngelAstana Pro Team8:59
9(10)KRUIJSWIJKStevenTeam LottoNL-Jumbo11:04
10(13)VAN GARDERENTejayBMC Racing Team15:36


TV: 16.55u



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2017 19:45 door rustdag.
Andere Peter 09 september 2017 19:03
Prestatie van Kelderman blijft fantastisch. Maar hij past natuurlijk wel in het rijtje Nederlandse podiumduikelaars van de laatste jaren.
Clavan 09 september 2017 19:47
Hup Wilco. Rij die spaanse vlees fraudeur en die russische fietsrnde pillen fabriek naar de klote. Kutsport.........en mijn bier is ook al op.
Wanny 09 september 2017 20:43
Wilco heeft t in de eerste week laten liggen. Daarna was ie gewoon goed en heeft ie weinig meer verloren
Curzio 10 september 2017 14:12
Zou leuk zijn als Blythe vandaag wint, heeft zich toch maar mooi over alle bergen geworsteld voor de twee vlakke sprintkansen in totaal deze Vuelta.
Slimmerd 10 september 2017 14:34
Hetzelfde geldt voor een Modolo, Molano en zo nog een berg sprinters natuurlijk
Horsie is back 10 september 2017 15:21
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Prestatie van Kelderman blijft fantastisch. Maar
> hij past natuurlijk wel in het rijtje Nederlandse
> podiumduikelaars van de laatste jaren.

Ik begrijp deze opmerking best, maar als je er nuchter naar gaat kijken, kun je toch anders redeneren.
Stel dat elke fan van een renner afzonderlijk voortdurend het tussentijdse scorebord bevriest en ziet als het beoogde eindresultaat, dan zijn er aan het einde toch talloze, die teleurgesteld hun renners als duikelaars moeten bezien. Ongeveer de helft schat ik. Als je genoeg tijd hebt komt alles in het midden uit.

Zouden alle Jamaicanen in het verleden ook Usain Bolt als duikelaar hebben gezien op het moment dat hij na 10 meter nog steeds achter lag?

Kelderman heeft naar menselijke maatstaf echt maximaal gepresteerd.
Wat uiteindelijk nodig bleek voor een podiumplaats was (en dat uitgerekend op die monsterlijke Angliru) op dit moment toch echt behoorlijk buiten reikwijdte.
Dat het zo zou lopen werd in en na de tijdrit al duidelijk, is mijn gedachte.
Curzio 10 september 2017 16:18
Ja, dat overwoog ik er ook bij te zetten, maar een Modolo bijvoorbeeld zou toch eigenlijk wat meer mogelijkheden moeten hebben (maar heeft daar geen gebruik van gemaakt deze ronde, dat wil zeggen, hij is al het hele jaar slecht). Ik weet ook niet hoe vaak Aqua Blue Sport nog wordt uitgenodigd voor een grote ronde, dus mij sympathie gaat het meest uit naar Blythe (die ook zeer gretig en attent was in de rit die uiteindelijk nog in een waaiiertje eindigde).
Slimmerd 10 september 2017 17:12
DNS Odd Eiking
Andere Peter 10 september 2017 17:50
Vraag aan Horsie of het peloton al zoveel momentum heeft verloren dat ze bij de volgende vluchtheuvel dreigen collectief achterover te vallen.
Andere Peter 10 september 2017 17:51
Vind ik ook hoor.
avhhsc 10 september 2017 17:56
froome evenaart dit jaar het record van de meeste koersdagen leiderstrui in grote ronde in een jaar.
1970 merck 34
2017 froome 34
1973 merck 29
1992 indurein 29
1974 merck 28
1985 hinault 28
2013 nibali 27
1972 merck 27
1982 hinault 26
1952 coppi 25
1977 maertens 25
1961 angetiel 24 en half
1964 angetiel 24
1984 moser 24
2012 rodrigeuz 23
1969 merck 22
1928 frantz 22
1934 magne 22
1935 maes 21
1995 jalabert/rominnger 21
1994 rominger 21
1993 indurein 21
1987 roche 21
1963 angetiel 21
1990 bugno 20
1936 deloor 20
Prikdude 10 september 2017 18:06
Moet geen slecht rennertje geweest zijn dan, die Merck.
Prikdude 10 september 2017 18:08
Angetiel. Azijnzuur in mijn oogkassen.
Prikdude 10 september 2017 18:10
Rodrigeuz, neefje van Filips II, de dissonant in deze lijst met 0 eindzeges?
Slimmerd 10 september 2017 18:13
Indurein, is dat een rivier naast de Rijn?
avhhsc 10 september 2017 18:30
sorry van de typefouten dit was een heel groot werk om uit te zoeken
El Mik 10 september 2017 19:13
Ik twijfel aan de juistheid van dit lijstje. Ottavio Bottecchia bv droeg geel van start tot finish in 1924 en ook nog Tourwinnaar in 1925, dus die komt we boven de 20 uit.
avhhsc 10 september 2017 19:18
15 etappes dat jaar
El Mik 10 september 2017 19:28
. je hebt gelijk



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2017 19:29 door El Mik.
Slimmerd 10 september 2017 19:46
Tussensprint is voor Trentin, voor Alaphilippe en Moscon. Sky deed er veel aan om dit te voorkomen, zelfs Froome leek mee te willen sprinten. Trentin moet nu nog de rit winnen en hopen dat Froome niet scoort in de massasprint om groen te winnen
rustdag 10 september 2017 19:46
bedankt voor je werk thumbs up
Horsie is back 10 september 2017 20:02
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vraag aan Horsie of het peloton al zoveel momentum
> heeft verloren dat ze bij de volgende vluchtheuvel
> dreigen collectief achterover te vallen.

Rond deze tijd buiten rijdend had ik in elk geval nog heel veel momentum. Beste training van het jaar.
Kijk nu CNN live naar de onvoorstelbare taferelen rond Miami.

Eën van de sterkste stormen in Nederland was op 25 januari 1990.
Ik reed destijds met 52x12 richting een brug met een smal fietspad.
Op dat moment kreeg ik windkracht 10 voluit in mijn gezicht want komend vanuit een dal had ik niet in de gaten dat het zo hard stormde..
Destijds had je nog geen indexschakeling, dus terugschakelen kostte wat tijd.
Met het vooruitzicht om te moeten rijden op dat smalle fietspad leek het me beter momentum te houden en dus maar niet te schakelen.

Eenmaal van de schrik bekomen reed ik terug en die records staan nog steeds. grinning smiley
diravi 10 september 2017 20:03
Toen waren er minder etappes.
Slimmerd 10 september 2017 20:04
Nog 17km, we hebben een kopgroep met De Marchi, Costa en Schultz die zo'n 15" hebben
Slimmerd 10 september 2017 20:17
Costa en De Marchi proberen samen vooruit te blijven, nog slechts één plaatselijke ronde te gaan.

Verschil is ook slechts 5"
Bergvlakte 10 september 2017 20:23
Het wordt een massasprint
Slimmerd 10 september 2017 20:24
1. Trentin
2. Manzin
3. Kragh Andersen
4. Van Asbroeck
5. Cortina
6. Cort Nielsen
7. Vanbilsen
8. Modolo
9. Schwarzmann
10. Hoelgaard

11. Froome, winnaar puntentrui



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2017 20:26 door Slimmerd.
Walnoot 10 september 2017 20:27
Ligt aan Froomes uitslag. Zat er wel vlak bij.

Edit: dicht genoeg dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2017 20:28 door Walnoot.
Curzio 10 september 2017 20:28
Haha, dat is dan wel weer grappig van Froome.
Sub Culture 10 september 2017 20:28
Trentin dan toch niet de extreem belangrijke groene trui.
4 etappezeges als schrale troost. #fluttrein
rustdag 10 september 2017 20:30
Kelderman 4de,hij is Contador voorbij
MarcoV 10 september 2017 20:32
Leuk van Froome, maar Kelderman sprintte ook een beetje mee en pakt zo plek 4(?) doordat Contador net achter het breukje zit ...
Carlos Danger 10 september 2017 20:34
Wat een lul is het toch. Een collega, met vier etappezeges, zo'n moment misgunnen.
Kan niet wachten op zijn positieve plastest. Hoop echt, dat hij in Bergen in een flord stort.
Andere Peter 10 september 2017 20:36
Ik vind het natuurverschijnsel indrukwekkend en ik verdraag de Amerikaanse stijl wel, ik kijk bv veel MSNBC. Ik kijk voor de geweldige meteorologische en natuurkundige beschrijvingen en computeranimanties. Adembenemend vind ik de beelden van de zee die eerst honderden meters terugtrekt door de aantrekkingskracht van de depressie waar het water hoger ligt. En terecht de waarschuwing om nu niet op die drooggevallen zeebodem te gaan wandelen...

Maar in de verslaggeverij vind ik dat CNN bij elke storm een dieptepunt bereikt. Nou ja, kennelijk is dit wat het volk wil. Op elke hoek van de straat een man of vrouw in een regenpak die zegt dat het nog iets harder waait dan 10 minuten geleden toen hij hetzelfde zei. ''Het regent hier ook nog''. Dan over van Miami naar Naples, Florida. Verhip, daar waait het ook. ''Zojuist is mijn pet afgewaaid''. Dank je wel voor deze toevoeging, zegt de anchor die soepel schakelt naar Tampa. ''Manmanman wat waait het hier. En er is ook overal water. Ik zie ook dingen voorbij waaien, zo hard waait het''. In Fort Lauderdale hebben ze een Aziatisch vrouwtje van maatje Rasmussen neergezet, waardoor het nog net iets harder lijkt te waaien. Het is steeds weer spannend of ze er nog staat. Snel voor de 478e keer naar Key Largo: ''het waait hier nu echt fucking (zei hij het maar) hard''. En dat dus op al die zenders, in al die plaatsen.

Steeds op straat voelen of wat de wetenschappers en computers vertellen ook wel echt gebeurt, want anders gelooft het volk, dat wel in Fake News gelooft, het niet. Ik ben allang blij dat de straten uitgestorven zijn, want anders kwamen er ook nog straatinteviews bij...
predator 10 september 2017 20:37
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een lul is het toch. Een collega, met vier
> etappezeges, zo'n moment misgunnen.
> Kan niet wachten op zijn positieve plastest. Hoop
> echt, dat hij in Bergen in een flord stort.

Is net topsport dit.
Slimmerd 10 september 2017 20:37
De gehele top-5 minus Contador zat in eerste groepje van zo'n 25 renners, Contador zelf de eerste renner na de breuk op 7".
Andere Peter 10 september 2017 20:38
In Merckx' tijd waren er vaak 2 of zelfs 3 etappes op een dag. Tellen die hier voor 2 en 3? Dan krijgt Froome het record.
Curzio 10 september 2017 20:40
Prachtige ereronde van Contador. Stijlvol hoe hij z'n moment pakt, met de ploeg. Het Spaanse publiek ook fantastisch in dit opzicht, de hele ronde lang.
Carlos Danger 10 september 2017 20:40
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Carlos Danger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wat een lul is het toch. Een collega, met vier
> > etappezeges, zo'n moment misgunnen.
> > Kan niet wachten op zijn positieve plastest.
> Hoop
> > echt, dat hij in Bergen in een flord stort.
>
> Is net topsport dit.

Onzin! Heeft niets met topsport te maken, maar met totaal gebrek aan respect voor je collega's.
Als ze die kop ooit opentrekken, komt er machientje tevoorschijn ipv een stel hersens.
MarcoV 10 september 2017 20:41
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een lul is het toch. Een collega, met vier
> etappezeges, zo'n moment misgunnen.
> Kan niet wachten op zijn positieve plastest. Hoop
> echt, dat hij in Bergen in een flord stort.


je vind Kelderman neem ik aan een nog ergere lul, dat 'ie een afscheidnemende oude man iets afpakt? Ook mee in het fjord die Kelderman?

Froome is een groot sportman ...
avhhsc 10 september 2017 20:41
per dag dus ochtend en middag etappes reken ik als een om het wat eerlijke te maken
rustdag 10 september 2017 20:43
Carlos Danger 10 september 2017 20:46
Froome is een lul en een bedrieger.
Leve de Brexit.

En Kelderman heeft zich gisteren keurig ingehouden om Contador de ruimte te geven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2017 20:47 door Carlos Danger.
AK 10 september 2017 20:47
Ik vond die eerste post wel een grappige sarcastische post.
Nu begin ik toch te twijfelen...
rustdag 10 september 2017 20:49
Die rode gloed in de lucht, prachtig.
Andere Peter 10 september 2017 20:53
Pff, wat een onzin. Je doet net of hij zich hier als kannibaal opstelt. Trentin had al genoeg gevangen. Gisteren kreeg Contador wel een gunst (en een veel mooiere). Als hij elke dag alles weggeeft dan is het ook niet goed.
Orakel 10 september 2017 20:55
@ Gekke Carlos
Ik snap dan weer niet dat Trentin (die al 3 overwinningen geeft) zijn collega sprinters niets gunt.
Manzin had nog niets. Waarom gunt Trentin Manzin niet de overwinning?
Graag lees ik van je wat jij onder gunnen verstaat. Waar het start en waar het eindigt.
Curzio 10 september 2017 20:58
Het wachten is nog altijd op een onderbouwing van je perceptie van dat moment.
Curzio 10 september 2017 21:02
Ik kan me zo'n afscheid van een wielrenner niet heugen. Heel mooi! Ik hoop dat Contador zich blijft bemoeien met de wielersport (z'n pleidooi om vermogensmeters tijdens de koers te verbieden bijvoorbeeld, blijf dat voeren). De openheid en sportvreugde die hij uitstraalt in deze laatste post-Tinkoff jaren zijn echt mooi om te zien. Groot, groot sportman, die zeer gemist zal worden.
JW 10 september 2017 21:28
AP schreef:
"Prestatie van Kelderman blijft fantastisch. Maar hij past natuurlijk wel in het rijtje Nederlandse podiumduikelaars van de laatste jaren....."

En dan dat "fantastisch, Maar..." Dan komt de kanttekening bij dat fantastisch: "Hij past natuurlijk wèl naadloos in dat rijtje faalhazen..."
Natuurlijk.
Een podiumduikelaar, je moet er maar op komen....

Die opmerking onthoud ik toch maar een paar jaren.
Je weet nooit of ik hem nog es een keer kan gebruiken...smoking smiley
Cecchini 10 september 2017 22:33
Zeker geen fan van AP, maar ik denk toch dat hij deze opmerking ironisch bedoelde.
Andere Peter 10 september 2017 23:01
Ja, maar de ironie zit toch vooral in de feitelijke gebeurtenissen. Met die schitterende Giro-zege ertussen natuurlijk. als contrast.

Ik ben alleen maar positief over Kelderman. 'Faalhazen', dat gebruik ik niet en dat vind ik ook niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2017 00:31 door Andere Peter.
Andere Peter 10 september 2017 23:07
Heeft overal reeds gestaan, maar vooruit. Poels leek harder te kunnen fietsen dan hij deed. Dat vonden veel waarnemers. Poels bleef bij Froome, maar dat was eigenlijk niet meer heel noodzakelijk en het had niet zoveel meerwaarde voor Froome. Froome is een diplomaat, geen conflictzoeker. Hij wil Spanje te vriend houden en geen Franse toestanden creëren. Froome feliciteerde Contador na afloop hartelijk, dat leek ook welgemeend.
Horsie is back 11 september 2017 00:29
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft overal reeds gestaan, maar vooruit. Poels
> leek harder te kunnen fietsen dan hij deed. Dat
> vonden veel waarnemers. Poels bleef bij Froome,
> maar dat was eigenlijk niet meer heel noodzakelijk
> en het had niet zoveel meerwaarde voor Froome.
> Froome is een diplomaat, geen conflictzoeker. Hij
> wil Spanje te vriend houden en geen Franse
> toestanden creëren. Froome feliciteerde Contador
> na afloop hartelijk, dat leek ook welgemeend.

De geschiedenis herhaalt zich. Poels en Froome reden 6 jaar geleden ook al "hand in hand", want deden 7 seconden langer over de klim dan eergisteren.
Curzio 11 september 2017 09:12
Ik heb de klim twee keer bekeken. Poels en Froome lijken in de laatste twee kilometers alles te geven en komen terug van een seconde of veertig naar een seconde of twintig. Ik betwist niet dat Poels misschien nog iets harder had gekund, maar het is niet des Froomes om dat toe te staan (ik ken ook geen precedent hiervan). Dit heeft volgens mij met twee dingen te maken: ten eerste is hij op de fiets het alfa-mannetje en misschien was hijtoch angstig om nog iets mee te maken (conform de bijna maniakale wijze waarop Sky alles probeert te controleren).

Overigens heb ik Froome nog nooit een geschenk zien geven in de koers, in tegenstelling tot Armstrong en Contador. Twee jaar geleden reed hij voormalig meesterknecht en zogezegde vriend Porte in de Dauphinee bijna de hekken in tijdens een sprint, afgelopen jaar deed hij daar nog een schepje bovenop door zodanig tegen Porte te koersen dat die de eindzege verspeelde, al was hij de sterkste man in koers.

Het enige objectieve gegeven dat dan verder nog overblijft is dat Froome Contador heeft gefeliciteerd na afloop. Dit past bij de gentleman die Froome naast de fiets wel is, meer betekenis kan ik er met de beste wil van de wereld niet in zien. Je mag het zien zoals je wil, maar je theorie als staand gegeven blijven opvoeren mist alle grond.
Orakel 11 september 2017 10:01
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overigens heb ik Froome nog nooit een geschenk
> zien geven in de koers


De cadeautjes moeten ook worden uitgepakt natuurlijk.
Roche heeft op de muurtjes menig kans gekregen, zoals 2015 Caminito del Rey (waar hij 3e werd - 21 seconden vóór Froome).
Ik denk dat Froome best wel eens een overwinning cadeau wil doen aan zijn trouwste knechten, maar dat kan alleen wanneer het grote doel veilig is en Froome samen met zijn knecht voorop rijdt.
Afgelopen zaterdag zie ik niet als een geschenk voor Contador. Froome/Poels probeerden het wel degelijk, maar kwamen gewoon te laat.
Fashionisto 11 september 2017 11:49
Daarbij moet ook worden aangemerkt dat Poels ten allen tijde makkelijk lijkt te rijden, wat niet wil zeggen dat hij zomaar nog een pak harder die berg op had kunnen rijden.
JW 11 september 2017 17:24
Ik ben niet van de prikbordpolitie.
Iedereen mag van mij schrijven wat hij wil.

Ik weet niet precies wat het exacte verschil is tussen podiumduikelaar en faalhaas.
Voor mijn gevoel zijn het allebei vrij negatieve kwalificaties.
Dat is overigens nergens verboden !

Maar in het licht van alle (overbodige) discussie afgelopen weken hier m.i. best een beetje provocerend.
Andere Peter 12 september 2017 00:44
Ze duikelden toch van het podium? Gesink, Dumoulin, Kruijswijk. Dat is toch een feit? Ik maak daar met wat dichterlijke vrijheid podiumduikelaars van. Misschien suggereert dat dat het een blijvend etiket is, maar zo bedoel ik et niet.

Ik neem ver afstand van faalhaas. Vreselijke term die ik nooit zou gebruiken, zeker niet voor de genoemde toppers die ik zo bewonder.
Andere Peter 12 september 2017 00:49
Omdat Froome zo'n gentleman op de fiets is, schenkt hij zijn kadootjes niet zo pontificaal. Wat Armstrong Pantani aandeed, zou Froome nooit doen. Je ziet aan alles dat Sky/Froome ritzeges niet grote ronden maximaliseert.

Froome is als een tijger die beseft dat hij alleen moet doden als hij honger heeft. Met volle maag kan hij die jonge prooi beter laten lopen.
Curzio 12 september 2017 08:50
Nogmaals: zie het zoals je wil. Maar tot nu toe werd er alleen over cadeaus gesproken in het wielrennen als de ene renner de andere op sleeptouw nam of aan de finish niet sprintte. Een situatie een cadeau noemen waarin potentieel een gat zou kunnen worden dichtgereden als het snelheidsverschil tussen de de eerste en de achteropkomende twee keer zo groot was als het in werkelijkheid was, vergt vooral veel fantasie.
Stats 12 september 2017 19:20
avhhsc Schreef:
-------------------------------------------------------
> froome evenaart dit jaar het record van de meeste
> koersdagen leiderstrui in grote ronde in
> een jaar.
> 1970 merck 34
> 2017 froome 34
> 1973 merck 29
> 1992 indurein 29
.....
> 1990 bugno 20
> 1936 deloor 20

Mooi werk! Ik heb zelf alleen andere aantallen. Bijvoorbeeld: Merckx '73 (9V en 21G) en Indurain '92 (21G en 9T) staan op 30 dagen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2017 19:20 door Stats.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen