Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Team LottoNL Jumbo 2018

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 14 september 2017 23:38
Benieuwd naar wie de laatste plaats zal gaan. Floris Gerts misschien?

Vermeulen weg was wel verwacht, maar toch wat raar om een 22-jarige alleen maar in hele zware wedstrijden te laten starten en hem dan af te danken. Er zat voor m'n gevoel wel (een klein) beetje progressie in.

Even los van doorlopende contracten: Zelf vind ik dat Battaglin en Lobato weg zouden mogen. Op een of andere manier vind ik een Noor, Sloveen en Nieuw-Zeelander wel bij de ploeg passen, maar een Italiaan en Spanjaard niet. Zeker omdat ze niet (top) presteren. Ook bij Martens en Wynants is het beste er inmiddels wel af.

Voordeel voor de ploeg is dat de klassiekers eigenlijk alleen maar beter kunnen. Ook bij Kruijswijk en Gesink is veel ruimte voor verbetering, al moeten ze beide eerst maar eens een paar maanden achter elkaar fit / recht blijven.

Quote
Wielerflits
LottoNL-Jumbo-renner Alexey Vermeulen moet op zoek naar een nieuwe ploeg. De 22-jarige Amerikaan moet net als Twan Castelijns en Martijn Keizer vertrekken bij de Nederlandse WorldTour-ploeg.

Vermeulen deed de voorbije twee seizoenen veel ervaring op in de WorldTour. Vooral dit seizoen werd de Amerikaan – op de nationale kampioenschappen na – tot en met de Clasicá San Sebastián uitsluitend ingezet tijdens WorldTour-koersen. “Voor iemand van 22 jaar is dat fantastisch. We zijn in gesprek met meerdere teams”, zegt zijn management tegen WielerFlits.

De beste resultaten van Vermeulen in dienst van LottoNL-Jumbo, zijn een bronzen medaille op de Amerikaanse tijdritkampioenschappen van 2016 en dezelfde plak tijdens de wegrit van dit seizoen.

Tegenover het vertrek van Victor Campenaerts, Castelijns, Keizer, Steven Lammertink Vermeulen en de stoppende Jurgen Van den Broeck, staat de komst van Pascal Eenkhoorn, Neilson Powless en Danny van Poppel. De transfer van de laatstgenoemde is op enkele formaliteiten na afgerond.

Inclusief de sprinter telt het teamrooster van LottoNL-Jumbo voor volgend seizoen 26 renners. Daar komt nog maximaal één renner bij. Voor die laatste plek in de selectie is de ploeg nog bezig met twee renners. Voor een speciaal geval is er ruimte voor een 28ste renner. Dylan van Baarle behoorde tot die categorie, maar die onderhandelingen liepen op niets uit.
Eddy Veen 15 september 2017 06:35
Kan TLJ Casper van Uden niet alvast contracteren? Die is overal goed inwinking smiley
Brieske 15 september 2017 06:44
Zico komt...

Groet
merijntje mortirolo 15 september 2017 08:12
-
Als DNF-kopman?
Wim De Craene 15 september 2017 08:34
Bij dat team kan de begeleiding ook wel vers bloed gebruiken voor 2018.Van dat passieve koersen altijd bij die club wordt je als renner ook niet vrolijk van lijkt me. Een fundamentele cultuurverandering is harder nodig dan wat andere renners inpassen. Lekker Frank en vrij koersen, het initiatief pakken in plaats van enkel ondergaan en reageren op wat anderen doen. Korte metten maken met die verdedigende instelling.
Luijt 15 september 2017 09:30
Heel jammer dat Dylan van Baarle niet komt.
Om weer wat zwart geel van voren te zien in het voorjaar moet Boom geprikkeld worden om ook in de winter door te trainen.
Eindhovuh 15 september 2017 09:52
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij dat team kan de begeleiding ook wel vers bloed
> gebruiken voor 2018.Van dat passieve koersen
> altijd bij die club wordt je als renner ook niet
> vrolijk van lijkt me. Een fundamentele
> cultuurverandering
is harder nodig dan wat andere
> renners inpassen. Lekker Frank(VDB-style?) en vrij koersen,
> het initiatief pakken in plaats van enkel
> ondergaan en reageren op wat anderen doen. Korte
> metten maken met die verdedigende instelling.

----
Je moet Wim echt leren lezen. Maar dan is het ineens volkomen helder.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2017 09:53 door Eindhovuh.
Pyama 15 september 2017 12:00
Die gaat toch naar dat Belgische ploegje?

Battaglin is veel te goed voor Lotto. Die zie ik graag bij de verzameling snelle heuvelsprinters van Bahrein. Nee grapje, doe maar Bora.
Cyclad 15 september 2017 12:45
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die gaat toch naar dat Belgische ploegje?
>
> Battaglin is veel te goed voor Lotto.

Tja, typische Pyamareactie. Laat Battaglin dat eens tonen dan!
Cyclad 15 september 2017 13:09
Klopt, Zico Waeytens heeft een eenjarig contract getekend bij Veranda's Willems.
Tinuz 15 september 2017 15:45
LottoNL zal voor volgend seizoen dus moeten speculeren op:

-De nukken van Roglic, Bennett en Kruijswijk
-De terugkeer van Roberto Gesink
-Groenewegen
-Een afgetrainde Boom
-Doorgroeien van Tolhoek, Olivier, Bouwman en Roosen
-Joske van Emden
-Vers bloed met Pasqual Eenkhoorn, Powless en Danny van P.
ton duk 15 september 2017 16:12
Eens hoewel ik persoonlijk zou zijn begonnen met Groenewegen...
gr
Pyama 15 september 2017 17:31
Dat deed hij voor zijn Lotto tijd. Hij had ook opnieuw een Giro rit kunnen winnen als Lotto voor hem had gereden in de Giro. Hij verdient een andere ploeg die wel voor hem werkt
ton duk 15 september 2017 17:34
Eens, uiteindelijk is deze goede renner van weleer een miskoop gebleken..
gr
Cyclad 15 september 2017 17:37
Hij zou het eens moeten afdwingen. Ik zeg niet dat Battaglin geen goed renner is, maar hij doet het niet goed bij Lotto-Jumbo. Ik vind het dan iets te gemakkelijk om te roepen dat dat alleen aan de ploeg ligt.
cyclingfreakske 18 september 2017 23:07
of de aanpassing bleek moeizamer dan verwacht, nooit echt geaard in het team Mentaal kan dat spelen in prestaties.
het is gekend dat er wrijvingen waren omdat hij vaak zich moest beperken voor mindere renners. (sommigen verdienden zelfs geen contract)
Toch is hij in het team een sterke middenvelder die soms sterk kan uitpakken.....maar te vaak in de verkeerde koersen in een verkeeerde rol werd gedwongen.
Battaglin gaat niet treuren. Ook al omdat hij zeker dit jaar naar verluid opzij gezet voelde.
Blueprint 20 september 2017 21:31
Lotto-Jumbo heeft goede zaken gedaan op de transfermarkt. Van de zes vertrekkers zal alleen Campenaerts echt worden gemist, terwijl ze met Kuss en Powless twee toptalenten hebben binnengehaald en Van Poppel zich nuttig kan maken in de rol van tweede sprinter. Eenkhoorn kan ik niet beoordelen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen