Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Werelduurrecord Voigt

Gepost door Brieske 
Brieske 18 september 2014 00:26
Geen fan van hem, maar bewonder hem in zekere zin wel, simpelweg omdat hij nooit verzaakte en altijd koers maakte.
Hopelijk geeft hij het werelduurrecord een flinke injectie en wordt het weer een ding van de grote coureurs.

Spannend, lijkt me even saai als langebaan schaatsen.
Alleen deze vind ik dan persoonlijk wel erg speciaal.
18:30 begint de uitzending, hoe laat begint de wedstrijd?

Hoe snel gaan we erachter komen of hij het gaat redden of niet, zit er logica in een opbouw?
Ach voor een keer dan, hup Jens en shut up legs!

Groet
Slimmerd 18 september 2014 00:29
Wie gaat dit uitzenden dan?

Hup Jens, op naar een kilometer of 54!
Brieske 18 september 2014 00:33
Eurosport toch? En anders wel ergens te streamen lijkt me?

Dit zijn trouwens de nummers die Jens heeft gekozen voor zijn poging.
Republica "Ready to go"
P.O.D. "Feel so alive"
Metallica "One"
AC/DC "Hells Bells"
AC/DC "Highway to hell"
Farmerboys "Here comes the pain"
Ugly Kid Joe "Goddam Devil"
AC/DC "Thunderstruck"
Black Sabbath "Paranoid"
Metallica “Frayed ends of sanity"
Europe "Final Countdown"

Groet
Andere Peter 18 september 2014 00:42
Ik kan mij redelijk vinden in die muziekkeuze. Behalve die lelijke The Final Countdown dan. Maar misschien is het idee dat het motiverende werkt omdat hij extra hard moet rijden om binnen te zijn vóórdat die plaat begint winking smiley
D. Marrage 18 september 2014 00:54
Als The Final Countdown lelijk is, hoe moeten we Thunderstruck dan wel niet omschrijven?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2014 00:54 door D. Marrage.
Andere Peter 18 september 2014 01:15
Euhh.. als heel goed nummer.

[www.youtube.com]

Maarre, jouw opmerking lijkt mij meer iets voor: [wielrennen.startpagina.nl]
Sub Culture 18 september 2014 06:32
Wat een extreem slechte muziekkeuze.
Ik word prompt teruggeslingerd naar mijn 16-jarige ik, toen ik als langharig tuig met veel te wijd textiel al eens loos durfde gaan op dit soort onzin. Hashtag Jeugdzondes.
Clavan 18 september 2014 08:10
Hoe lang duurt die record poging eigenlijk? smileys with beer
Leon 18 september 2014 08:39
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe lang duurt die record poging eigenlijk? smileys with beer

Ha. Maar toch: oa Obree is diverse keren al gestopt voordat het uur om was. Ben wel benieuwd of Voigt het uur volmaakt als hij merkt dat hij het niet gaat halen.
(alleen al om dan The Final Countdown te vermijden)
Leon 18 september 2014 08:42
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een extreem slechte muziekkeuze.
> Ik word prompt teruggeslingerd naar mijn 16-jarige
> ik, toen ik als langharig tuig met veel te wijd
> textiel al eens loos durfde gaan op dit soort
> onzin. Hashtag Jeugdzondes.

Hashtag insgelijks. Europe heeft me zelfs ooit een lichte hersenschudding bezorgd toen ik gelijk met mn overbuurman begon te headbangen.
rustdag 18 september 2014 08:44
Eurosport:

15:45 Live
Wielrennen
WIELRENNEN: Werelduurrecord (Zwitserland) (13min)


17:17 Live
Wielrennen
WIELRENNEN: Werelduurrecord(Zwitserland) (15min)

18:31 Live
Wielrennen
WIELRENNEN: Werelduurrecord (Zwitserland) (105min)


malheur 18 september 2014 09:08
Ondanks het Feit dat ik ik geenszins Voigtfan ben en het nou wel eens een keer godverdomme afgelopen mag zijn vind ik dit wel een snuggere en mediagenieke wijze om afscheid te nemen. Zixhzelf in the picture zettend, zijn team want natuurlijk volgend jaar eroverheen klappende (althans zo aangekondigde tot moment van afzien) maatje Cancellaara in the picture.

Well done, of het m gaat lukken vraag ik me af overigens.
malheur 18 september 2014 09:10
En ik vind zowel Thunderstruck als Final countdown kutnummers met die bijsluiter dat de eerste wel goed maar niet smaak en de 2e vrij homofiel en bagger is, znder hierbij naar andere forumverplekken verwezen te hoeven worden.
TomDJ 18 september 2014 09:29
Jammer dat het maar een half jaartje blijft staan:
Maas van Beek zal het daarna verbeteren.
(Ten minste, als ik zijn berichten mag geloven.)

Ik hoop niet dat hij zijn beentempo gaan aanpassen aan de beat van de nummers.
Dan komt hij toch bijzonder traag de laatste minuten door.
Leon 18 september 2014 09:50
TomDJ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoop niet dat hij zijn beentempo gaan aanpassen
> aan de beat van de nummers.
> Dan komt hij toch bijzonder traag de laatste
> minuten door.

Dan is One van Metallica bedoeld voor een intervalgedeelte...
Bromertà 18 september 2014 10:14
Ben benieuwd of Jens tijdens zijn poging de beschikking heeft over z'n wattage-meter en of ie die cijfers zal gaan publiceren. Met een beetje toegenomen massa en een laatste piek dankzij de supercompensatie zou ie in het ideale geval zo'n 6 w/kg X 80 kg = 480 watts moeten kunnen draaien. Wordt Jens de eerste mens op aarde die op een "gewone renfiets" de 50km in een uur passeert?
Koppi 18 september 2014 10:14
thumbs up
Ik zie ineens een beeld van een headbangende Andere Peter.
(Die duim was een reactie op Sub.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2014 10:16 door Koppi.
Cyclad 18 september 2014 11:05
Geweldig, Thunderstruck van AC/DC winking smiley
Dit is nu al legendarisch, terwijl Jens de eerste pedaalslag nog moet uitvoeren.
The final countdown is inderdaad een shitnummer, maar als Jens het haalt vergeef ik 'm dat ogenblikkelijk.
Spaak 18 september 2014 19:16
Hij is eraan begonnen...
malheur 18 september 2014 19:18
OK, nu vliegt het topic waarin het het laatst gepost wordt automatisch sky-high on top of the pikorde.... Lijkt me een minder goed ding,...

On Topic > Hüp Jensch!
Erik S. 18 september 2014 20:02
51,115. Keurig.
JCD 18 september 2014 20:22
Dit was hartstikke leuk en het is Jens Voigt meer dan gegund. Het lijkt er op dat met Jens Voigt deze in de vergetelheid geraakte discipline met zijn poging nieuw leven in heeft geblazen. Het zou toch fantastisch zijn als de tijdritkanonnen van deze generatie hier een prestigeprijs van maken. Ik kijk uit naar de strijd om het werelduurrecord tussen Cancellara, Wiggins en Martin.
Robert Koopman 18 september 2014 20:24
Van mij mag hij het wel een paar jaar houden, is toch leuk voor zo'n man?
Brieske 18 september 2014 22:18
Verplaats dit topic nu naar boven nu ik als laatste ergens reageer?

Groet
Cyclad 18 september 2014 22:35
Vergeet Tom Dumoulin niet. Vanavond een vermakelijke "discussie" op Twitter. Over 20 jaar is Tom 43, dan wil hij op de wielerbaan in Maastricht (die is er uiteraard in 2034) ook wel een poging doen.
Spaak 18 september 2014 22:51
Niet meer, ik heb de sorteervolgorde aangepast tot op aanmaakdatum.
Andere Peter 19 september 2014 01:29
Ik heb te weinig haren over, Koppi.
Arsimo 19 september 2014 09:21
Ik gun het Jens, maar het is ergens wel onterecht vind ik.

De UCI bepaalde zoveel jaar terug dat de uurrecords op die extreme fietsen niet meer gelden en dat men terugkeerde naar een basisbaanfiets zoals gebruikt door Merckx. Okay, daar hebben toen Boardman en Sosenka zich aan gewaagd en zijn geslaagd. Nu mogen dichte wielen en speciale sturen weer wel mits de houding binnen de regels vallen maar dan hadden ze ook minstens de records van Moser en Indurain weer moeten herstellen. Die reden tenslotte op fietsen die ook aan de huidige regels voldeden en zeker niet fancier waren dan die van Jens Voigt gisteren - maar ze kwamen wel verder dan Jens in een uur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2014 09:25 door Arsimo.
JW 19 september 2014 09:46
Mee eens.

Het is een lacher als de UCI steeds de spelregels verandert.
Welk record heeft Voigt nu eigenlijk verbeterd confused smiley
Bromertà 19 september 2014 10:31
Volgens onderstaand Twitter-bericht heeft Jens 412 W gemiddeld gereden. Met z'n 76 kg komt die op een toch wat povere 5,4 w/kg uit. Daar gaan binnen een paar jaar vele anderen overheen. Jammer inderdaad dat de UCI de regels voor de "traditionele fiets" zo heeft opgerekt, waarmee er nu zo'n 4 categorieën zijn voor het WUR.

5,3 millimol/liter lactaat na 1 minuut herstel ...
sijbriskie 20 september 2014 15:06
The Final Countdown is erg goed genietbaar als je het als een vorm van camp ervaart. Zo draaien wij het geregeld vrijdagmiddag op het werk ter triomfantelijk en euforisch afscheid van de werkweek.
Velodroom 22 september 2014 13:16
Namens mijn oma. Ze wil het woord "gewone fiets" niet meer horen. Chris Boardman leverde in 4 jaar ruim 12% in: van 56,375km naar 49,441km.
Ok, niet zo'n eerlijke vergelijking.
Ene Colby Pearce heeft vorig jaar zijn werelduurrecordpogingen iets te vroeg ingezet, niet zo lang voordat de UCI de regels zou veranderen.
Hij reed namelijk 49,800km, meer dan Sosenka dus, full aerodynamic, zoals de Amerikanen zouden zeggen.
Een week later reed hij nog eens, maar dan volgens de toen geldende regels. HIj kwam nu tot 46,3km.
Als we voor Jens Voigt eenzelfde verschil aanhouden, dan zou hij 51,115-7%=47,5km gereden hebben.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen