Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Autoloze zaterdag op de Zoncolan

Gepost door Luijt 
Luijt 18 mei 2018 14:39
Van NOS.nl

Geen auto's op de Zoncolan

Tijdens de beklimming van de Zoncolan van morgen - we kijken er al naar uit - zullen er geen auto's achter de renners vooraan mogen rijden. Iedere ploeg krijgt een motor toebedeeld, waarop iemand met een reservefiets achter de kopmannen mag aanrijden. De auto's gaan de Zoncolan wel op, maar helemaal achteraan.

"De Zoncolan is zo steil, dat het niet te doen is om een wiel te wisselen", vertelde Matthew White, ploegleider van Mitchtelton-Scott, over de maatregel. "Daarom gaat er een hele reservefiets mee op de motor."

De Zoncolan kent een gemiddeld stijgingspercentage van 11,9. Met uitschieters tot 22 procent. De afgelopen dagen lag er zelfs sneeuw, maar die is inmiddels als voor de zon grotendeels verdwenen.
Luijt 18 mei 2018 14:40
In het kader van de voorpret.

Morgen zal eenieder die (nog) wat wil uit z'n hok moeten komen.
Als Dumoulin hier goed doorheen komt, wint ie de Giro.
Eddy Veen 18 mei 2018 15:06
Vlaflip76 18 mei 2018 15:10
Laten we hopen dat de motards de slakkengang naar boven geoefend hebben en niet spontaan omvallen en daarmee de potentiele winnaar van de flanken duwen.
Ik herinner me nog ene Greg die onder de motor lag in de Clasica. Broertje Yates kreeg het toen zo in de schoot geworpen
Carlos Danger 18 mei 2018 15:11
Dat ligt dan weer aan de discipline(of gebrek daaraan) van de supporters.
Sjorsoll 18 mei 2018 15:16
Helaas, neen. Giro geloof ik in, niet allebei.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2018 15:16 door Sjorsoll.
Remko 18 mei 2018 21:29
Eerst maar eens even zien hoe het morgen gaat, de stemming wordt hier en daar wel héél optimistisch.
JW 18 mei 2018 22:08
Omvallende motards kan inderdaad nog wel een probleempje worden.
Hoe meer vooraan in de groep, hoe beter dus. Meer dan ooit.

Eén reservefiets per team is ook niet veel.
Wat doet de Skytrein als één een op kop sleurende Poels of Elissonde al vroeg op de klim materiaalpech krijgt ?
Rennend verder, à la Froome in de Tour ?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen