Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Karl Vannieuwkerke hard voor Sagan: "Hij drinkt te veel cognac

Gepost door JW 
JW 29 april 2015 09:25
Karl Vannieuwkerke hard voor Sagan: "Hij drinkt te veel cognac"


Door: Glenn Bogaert
29/04/15 - 08u18 Bron: Sporza Extra Time

Ook in de voorbije klassiekers slaagde Peter Sagan er niet in om zijn groot potentieel om te zetten in resultaten. En daar is een reden voor... © photo news.

Wat is er toch aan de hand met Peter Sagan? Het moet een van de meest gehoorde vragen zijn van het voorbije wielervoorjaar. De 25-jarige wonderboy van de wielersport geraakt al maanden geen poot vooruit en won in de voorbije periode slechts een ritje in de Tirreno-Adriatico. Karl Vannieuwkerke weet wat er aan de hand is. "Ik hoor verhalen over zijn winter: hij drinkt veel te veel. Zelfs als ze in Curaçao zitten, zit hij met de fles cognac op tafel en ook de maanden nadien gaat hij heel vaak uit. Dat gaat na een paar jaar wegen."

Eentje voor de klassiekers om vooruit te blikken en eentje erna om de balans op te maken. Sporza pakte naar analogie met de voetbalcollega's nog eens uit met een aflevering van 'Extra Time Koers'. Daarin werd stevig nagekaart over de voorbije klassiekers en werden de uitblinkers, maar ook pechvogels en ontgoochelingen onder de loep genomen. Het panel bestaande uit Michel Wuyts, Johan Museeuw, Nick Nuyens en Karl Vannieuwkerke had het onder andere over de povere prestaties van een slabakkende Peter Sagan. "Ik vind het vooral jammer dat als je zoveel bagage en zoveel klasse hebt, je de passie niet hebt. Als je de passie niet meer hebt, is het voorbij", stelde Museeuw scherp.

Te veel cognac
Wielercommentator Vannieuwkerke ging nog een stapje verder: "Als je spreekt over beroepsernst en gaan voor die klassieker dan zit je bij Sagan met een probleem, vrees ik. Ik hoor verhalen over zijn winter: hij drinkt veel te veel. Zelfs als ze in Curaçao zitten, zit hij met de fles cognac op tafel en ook de maanden nadien gaat hij heel vaak uit. Dat gaat na een paar jaar wegen. Het is natuurlijk een ongelooflijke klasbak, want hij is er wel bij in de finale van de E3 Harelbeke. Ik denk dat hij meer voor zijn stiel moet gaan leven." Nick Nuyens zag het vat altijd leeglopen in de laatste 10 tot 15 km. "Een mooie woordspeling", knipoogde Vannieuwkerke.
Prikdude 29 april 2015 09:37
Cool, een nieuwe klassieke Ullrich.
D. Marrage 29 april 2015 09:41
Quote
Glenn
De 25-jarige wonderboy van de wielersport geraakt al maanden geen poot vooruit
Ritzege + puntenklassement Tirreno
Vierde in zowel Sanremo als RVV.

Overdrijven is een kunst!
MarcoV 29 april 2015 09:41
oh. We hebben er kennis van genomen, en laat je nu maar weer als eregast feteren op een cocaine feestje van Quickstep renners, Karl. Trouwens nooit gemerkt dat je nog wielercommentator bent, je bent tegenwoordig toch 'bekende Vlaming'?
Nare man.
Sub Culture 29 april 2015 09:42
Dit werd er ook verteld, aanvullend op bovenstaande..

Quote
Wuyts
"Liquigas heeft Sagan vermoord, zoals Kreuziger"


Wuyts legt de vinger op de wonde: "Als je voor Liquigas/Cannondale begint te winnen, word je nóg een keer en nóg een keer en nóg een keer opgesteld. Kreuziger heeft hetzelfde lot ondergaan. Die mannen rijden 130-140 wedstrijddagen. Op die leeftijd?! Dan word je gewoon vermoord."

Museeuw wees het Italiaanse team in het verleden op het gevaar: "Ik heb het vier jaar geleden nog aan de ploegbus gezegd: "Jongens, rijdt die niet wat veel?" "No, no, no, no,..." Zijn temperament heeft zich gewraakt."

Net als bij Vanmarcke was de teamspirit ook niet je dat, merkt Nuyens op: "Het is daar beginnen te rommelen in de ploeg, Riis is er weg. Dat heeft ook zijn weerslag op de ploeg."

Quote
Wuyts
"Ploeg van Vanmarcke is een zootje"


Wuyts stelde vast: "Dat de neerwaartse tendens bij Vanmarcke al begonnen is in Gent-Wevelgem."

Nick Nuyens beaamt: "Ik denk dat hij té goed was in de Omloop. Hoe hij daar tekeer ging, was fenomenaal. En ook in de Strade Bianche."

"Hij koerst ook een beetje zoals Van Avermaet. Hij is heel gretig onderweg en dan kom je tekort in de finale", voegt Karl Vannieuwkerke eraan toe.

Wuyts ziet nog een element. Vanmarcke stond er bij Lotto-Jumbo alleen voor: “Heb je zijn ploeg al eens bekeken? Dat is een zootje dit seizoen. Dat draait daar van geen kanten. Waar was Van Emden? Ook Wynants was niet op niveau, door ziekte, maar goed. Het rommelt daar van alle kanten. Personeelsleden die het pand verlaten. Ze staan op nul (zeges), hé!"
Prikdude 29 april 2015 09:45
Museeuw die tegen een bus praat, mooi logisch beeld.
Sub Culture 29 april 2015 09:47
Etixx moet oppassen dat het hetzelfde niet doet met Kwiatkowski.
Die reed vorig jaar ook overal.

Dit seizoen al wat minder, maar nu zijn zijn resultaten weer wat minder.
MarcoV 29 april 2015 09:48
ja, Van Emden, de 11-voudig winnaar van Ronde van Vlaanderen, bijzonder dat 'ie geen finales reed hoor Wuyts.
En die 140 racedagen van Sagan tel ik ook niet, [www.cqranking.com], maar waarom feiten checken als je een 'deskundige' mening mag geven ...
Sub Culture 29 april 2015 09:53
Mss gewoon vergist en doelde hij op Van Asbroeck ipv Van emden.
Cecchini 29 april 2015 10:19
Van Emden is toch vlak voor de voorjaarsklassiekers zwaar gevallen en kon niet meedoen. Van Wijnants weet die dan wel weer dat die ziekjes was geweest, maar ja dat is een Belg
Cyclad 29 april 2015 18:31
Dat denk ik niet. Van Emden is normaliter wel in staat lang bij Vanmarcke te blijven. De reden was duidelijk: wat Cecchini zegt.
Curzio 29 april 2015 21:04
Lotto-Jumbo presteert natuurlijk niet, maar ik geloof niet dat dit van grote invloed is geweest op de klasseringen van Vanmarcke in zijn koersen. Sterker nog, in PR werd hij keurig teruggebracht door ploegmaats.
malheur 29 april 2015 21:57
Ik vind die Vannieuwkerke een heel vreemde kerel, maakt niet uit wat hij verder zegt allemaal. Zo'n vive le velo was ronduit eng.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/04/2015 21:57 door malheur.
Hangmat 30 april 2015 14:28
Vanmarcke was gewoon niet goed genoeg.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen