Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Aanslag op wielerkoers verijdeld?

Gepost door MarcoV 
MarcoV 30 april 2015 12:53
mogelijk zou Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt morgen doelwit zijn geweest van een aanslag ...
[www.nu.nl]
Brieske 30 april 2015 12:57
Met een beetje Vanish poets ik die aanslag er zo af...

Groet
Goozzer 30 april 2015 13:39
We kennen in de koers natuurlijk al de anti-doping fundamentalisten, die uiteraard streven naar zuivere koers (zij het in deze niet noodzakelijkerwijs uit de beginjaren), maar ik zie ook wel potentieel voor de koerssalafist die streeft naar koers zoals het vroeger bedoeld was. Dit alles al dan niet met geweld afgedwongen. Ik zie dat Boris al met vanish in de weer dreigt te gaan, wellicht om ongewenste moderne poespas weg te poetsen, al vind ik dat persoonlijk wat mager voor een eventueel geestelijk leider. Ik kijk de kat nog even uit de boom...

Zonder gekheid zou een eventuele aanslag natuurlijk zeer tragisch zijn. Je wilt idioten niet op het idee brengen, maar de koers is natuurlijk bijzonder kwetsbaar voor figuren die kwaad zouden willen. In de Tour zou je, voor het oog van de hele wereld, de facto een sport kunnen onthoofden...



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/04/2015 13:39 door Goozzer.
Walnoot 30 april 2015 14:38
In een vol stadion tijdens een Chanmpions League wedstrijd een bom laten ontploffen lijkt me wat effectiever. En zo'n bom wordt echt niet ontdekt door een paar vrijwilligers als je hem bijvoorbeeld in je hol verstopt (je moet wel wat overhebben voor de achtentachtig maagden natuurlijk). Elk significant evenement is kwetsbaar, want grote mensenmassa's, veel 'exposure' en geen beveiliging tegen dit soort gekken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/04/2015 14:39 door Walnoot.
Prikdude 30 april 2015 14:41
Hihi... (duimpje en hup koerssalafisten!)
malheur 30 april 2015 16:22
Als je een aanslag wil plegen doe je dat in de tour en niet in rundum des Knaffelbachs.
sijbriskie 30 april 2015 16:37
Nou: waar wacht je op, Holnoot?
Walnoot 30 april 2015 17:26
Als je het goed vind, wacht ik daarmee even tot ik net zo'n randdebiel als jij ben geworden.

Kusjes!
Leon 30 april 2015 20:30
malheur Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je een aanslag wil plegen doe je dat in de
> tour en niet in rundum des Knaffelbachs.

Hmm, je hebt het wel over de enige Duitse koers die waardig de naam klassieker zou mogen dragen...
PVW 30 april 2015 22:07
Zou het inderdaad echt iets uit maken, tour vs finanzplatz? Zolang er beeld van is en de actie 'slaagt' maakt het volgens mij niet veel uit qua wereldwijde aandacht. Ik had geen idee vh bestaan vd marathon in Boston maar had denk ik niet meer aandacht gehad voor een aanslag tijdens de marathon van chicago of new york...
zumsteg 03 mei 2015 19:25
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met een beetje Vanish poets ik die aanslag er zo
> af...
>
> Groet

In Duitsland zijn ze meer van Mister Pröper...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen