Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

105th Tour de France Etappe 17

Gepost door rustdag 
rustdag 24 juli 2018 18:28
Bagnères-de-Luchon › Saint-Lary-Soulan 65km










Woensdag 25 juli 2018 - De 17e rit van de Tour de France is met 65 kilometer extreem kort. De start is in Bagnères-de-Luchon en de finish ligt na drie zware cols in Saint-Lary-Soulon - of beter gezegd, bovenop de Col du Portet. Zo compact en zoveel hoogtemeters, dat moet wel spektakel opleveren.

De tweede rit in de Pyreneeën is, op papier, misschien wel de spectaculairste Touretappe van de afgelopen jaren. De race is slechts 65 kilometer lang. Zo’n korte rit in lijn heeft de laatste decennia niet meer in de Ronde van Frankrijk gezeten. Wél hebben etappes met een korte afstand de afgelopen jaren bewezen garant te staan voor spektakel. Het wordt extra pikant als je bedenkt dat 38 kilometer van de totale afstand bergop gaat.

Om het speciale karakter van de race te accentueren start het veld op F1-achtige wijze. Met de geletruidrager op de eerste rij vormt de top 20 in het klassement de voorste groep. De rest van het klassement staat, afhankelijk van hun positie, in vier groepen daarachter. Hoe lager je staat, hoe verder je naar achteren start. Slecht nieuws voor de sprinters. Die bungelen doorgaans onderaan in het rangschikking en zullen vol aan de bak moeten om binnen de tijdslimiet binnen te komen. Bij het traagste tijdsschema is dit ongeveer 15 minuten, en bij het snelste ongeveer 20 minuten



De rit vertrekt in Bagnères-de-Luchon en van de 65 kilometer die de renners in het vooruitzicht hebben, is geen centimeter vlak. De eerste top, de Montée de Peyragudes, ligt na 15 kilometer in het parcours. En als je bedenkt dat de renners er 14,9 kilometer over doen om daar te komen, weet je dat het vanuit de start omhoog gaat. De klim naar Peyragudes bestaat uit uit twee delen: eerst de Peyresourde en vervolgens de Peyragudes.

De Col de Peyresourde is een klim van 13,7 kilometer aan 6,9%. Deze bestijging kennen de renners nog van de vorige editie, toen hij de aanloop vormde naar de finale van de 12e rit. Die finishte op de steile landingsbaan van vliegveld Peyresourde-Balestas, waar ooit een James Bond film werd opgenomen. Romain Bardet was de snelste, terwijl Mikel Landa zijn toenmalige kopman Chris Froome achterliet.

In tegenstelling tot in de finale van de etappe in de vorige Tour slaan de renners net na de Col de Peyresourde linksaf. Ze passeren het vliegveld en ronden de top van de Montée de Peyragudes 1,2 kilometer later, om daarna af te dalen richting Loudenvielle. De gehele klim staat gelijk aan 14,9 kilometer klauteren tegen 6,7%.

De tweede klim van de dag is de Col de Val Louron-Azet. Deze stijgt in 7,4 kilometer met een gemiddelde van 8,3% naar een hoogte van 1.580 meter. De sprint om de bergpunten ligt op de plek waar Claudio Ciappucci in de 13e etappe van de Tour de France van 1991 als eerste bovenkwam, terwijl Miguel Indurain tweede werd en de gele trui pakte (om die niet meer af te staan). Nu hebben de renners daar nog 28 kilometer te gaan.

Na de afdaling richting Saint-Lary-Soulan wacht nog de Col du Portet – niet te verwarren met de Col de Portet-d’Aspet, die in het parcours van de 16e etappe is opgenomen. In 16 kilometer klimt de route met een gemiddelde van 8,7% naar de top. De tweede, derde én slotkilometer van de Portet zijn het zwaarst met stijgingspercentages in de dubbele cijfers, maar eigenlijk is de helling overal steil. Er is maar één stukje waar de druk wat van de benen kan. Na 7 kilometer klimmen is het 400 meter lang zo goed als vlak.

Het parcours van de 17e rit kan gerust kort-maar-krachtig worden genoemd. Dit recept werkte in de Ronde van Frankrijk van vorig jaar uitstekend. In 2017 won bergkoning Warren Barguil na 101 kilometer vuurwerk de kortste rit in lijn door de sprint van Quintana, Contador en Landa te winnen.




Tour 2018: Uitleg over de bijzondere startopstelling van de korte bergrit



[www.youtube.com]





























Klassement

1. Geraint Thomas (Gb)
2. Chris Froome (Gb) + 1.39
3. Tom Dumoulin (Ned) + 1.50
4. Primoz Roglic (Slo) + 2.38
5. Romain Bardet (Fra) + 3.21
6. Mikel Landa (Spa) + 3.42
7. Steven Kruijswijk (Ned) + 3.57
8. Nairo Quintana (Col) + 4.23
9. Jakob Fuglsang (Den) + 6.14
10. Daniel Martin (Ier) + 6.54

De 17e etappe begint om 15:15 en de finish wordt verwacht rond 17:30

TV: 15:00





Etappeschema:

17 wo 25-7 Bagnères-de-Luchon – Col du Portet 65,0 km
18 do 26-7 Trie-sur-Baïse – Pau 171,0 km
19 vr 27-7 Lourdes – Laruns 200,5 km
20 za 28-7 Saint-Pée-sur-Nivelle – Espelette 31,0 km
21 zo 29-7 Houilles – Champs-Élysées (Parijs) 116,0 km




Dat was even schrikken, wil je dat nooit meer doen Philippe



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2018 18:32 door rustdag.
Walnoot 24 juli 2018 18:41
In de slotkilometers gaan we ook over de 2000 meter, naar het dak van Tour. Zou met niks verbazen als er daar nog iemand (Thomas?) flink doorheen zakt. Hup Bardet en hup Kruijswijk, in ieder geval.
Slimmerd 24 juli 2018 18:43
Boven de 2000 meter is meestal einde voor Valverde, nu doet die al niet echt mee deze Tour, maar beter schudt hij op die eerste twee cols eens flink aan de boom.
Het kan toch niet se bedoeling zijn dat Sky met vijf man aan de slotklim begint.
Eindhovuh 24 juli 2018 18:53
Boven de 2000 meter is toch poepen voor Dumoulin?
predator 24 juli 2018 18:57
De poepgrens inderdaad.
Fcdh 24 juli 2018 19:01
Morgen moet het gebeuren mbt het klassement want betere slotklimmen om het verschil te maken ga je niet krijgen.
Ron de Renner 24 juli 2018 19:09
Ach, in de Giro kreeg Dumoulin er toen pas in de afdaling van de Stelvio last van, dus dan is hij in dit geval al gefinisht smiling smiley.

Die slotklim is wel een beest, zeg. Zwaarste klim van deze Tour, als je dat profiel zo ziet.
Sjorsoll 24 juli 2018 19:21
Heerlijk. Wat minder lang en steil dan de Finestre, maar hij komt in de buurt. En dat na zo'n korte en explosieve rit, volgens mij moet dit Dumoulin liggen.
Hup Tom en Steven! (en Bauke en Robert).
Meneer 60% 24 juli 2018 19:26
Gaat die startopstelling nog een rol spelen? Verwacht het niet hoor, maar het zou leuk zijn als iemand als Landa, Kruijswijk of Bardet meteen aanvalt omdat Sky dan nog geen knechten vooraan heeft.
Slimmerd 24 juli 2018 19:28
Bernal staat als 23e, 2e groep dus, die is zo vooraan
Eddy Veen 24 juli 2018 19:29
Ik meende Thomas Dekker te horen zeggen, dat de groepen onmiddellijk na elkaar vertrekken, dus dat zal niet veel uitmaken.
rustdag 24 juli 2018 19:34
Philippe Gilbert DNS
Slimmerd 24 juli 2018 19:34
DNS Gilbert

Knieschijf gebroken (en gewoon de etappe uitgereden...)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2018 22:06 door Slimmerd.
MarkV 24 juli 2018 20:44
Movistar staat met drie man in de eerste groep, zet Valverde maar op kop en misschien wil Latour ook mee doen. Gewoon vol tempo maken op de eerste klim en de afdaling zodat Bernal heel veel moeite moet doen om terug te komen en de rest sowieso niet meer terug komt.
Op de tweede klim kunnen Bardet, Landa en Quintana er aan beginnen, met wachten gaan ze zéker niet meer winnen of zelfs het podium halen.
Blueprint 24 juli 2018 20:55
Ik leef tussen hoop op vuurwerk en vrees voor de Sky-trein.
lodjan 24 juli 2018 21:07
Starten ze niet gewoon allemaal tegelijk? Alleen de startpositie is anders dan normaal. Vergelijkbaar met F1 of veldrijden en mountainbike. Ik verwacht niets bijzonders.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2018 21:07 door lodjan.
Johan 24 juli 2018 21:08
Hoe lang na elkaar starten de groepen dan? Als dat een minuutje is is er wel iets mogelijk.
Kuiperberg 24 juli 2018 21:16
Men start allemaal tegelijk, maar de opstelling is ongeveer gelijk aan de start bij de Formule 1. De eerste rijders staan geschakeld naast elkaar. Daarna staat de rest in rijen naast elkaar. Voor de start is de bedoeling dat iedereen op het startparkpers warm rijdt.
Erik S. 24 juli 2018 21:35
Ik neem aan dat er ook geen neutralisatie is?
PVW 24 juli 2018 21:41
Nope. Meteen bergop.
Al is Bernal ee direct bij, zou toch mooi zijn als dr een gewoon blind in gaat. Als ik Kruijswijk zo hoor afgelopen week lijkt die er wel zin in te hebben.
Stümpert 24 juli 2018 22:08
Die pepperspray van vandaag is een goede reden voor de dokter van een zekere ploeg om een extra pakketje asthma-medicatie in te laten vliegen. Of ben ik nu te cynisch?
Carlos Danger 24 juli 2018 22:51
Na twee en een halve week catenaccio-wielrennen, TEN AANVAL!
Tinuz 24 juli 2018 23:12
Ik begrijp er hullemaal niks van, van die start. Bergje op bergje af bergje op bergje af bergje op. Lijkt me wel iets voor Kruijswijk sowieso.
tvm 24 juli 2018 23:16
Sky wacht op bernal en zet hem op kop. Klaar is kees.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2018 23:16 door tvm.
Kuiperberg 24 juli 2018 23:26
Ik hoop op Dumoulin, maar vrees dat Sky weer als vanouds gaat rijden. Groepsgewijs en een strak tempo.
Eddy Veen 24 juli 2018 23:33
Ik heb Froome niet met een puffer gezien. Aan de andere kant heeft testen op Salbumatol geen enkele zin momenteel.
Horsie is back 24 juli 2018 23:46
Op de laatste zondag van september 2018 gaat Koos Werkeloos hoogstwaarschijnlijk weer de monstertijdrit, ditmaal over 137,80 km winnen.
Qua tijdsduur laat zich deze monstertijdrit vrij goed vergelijken met de 65 km bergrit morgen met een massa grid start.

Niets nieuws dus? Het probleem is nu natuurlijk dat de toppers na de start wel erg langzaam moeten gaan rijden om Gees en consorten weer flink voorrang te geven.
Ze zouden eens om kunnen vallen. Dus ja, bergop moet er getrapt worden. Dit vereist dus een SKY protocol, warming-up.

Heeft iemand het catering protocol van SKY al gehackt? Heeft SKY wel voldoende puike brandstof voor beide contra henten beschikbaar?
En de 1 kg van Dumoulin, fact of bluf?

Vanmiddag orakelde onze nationale reporter Maarten Ducrot, dat wielrenners kunnen afzien als een paard. Seriously? grinning smiley
Heisenberg 24 juli 2018 23:47
De top-4 heeft een tijdrit achter de hand, de plaatsen 5 t/m 10 hebben weinig te verliezen. Verwacht vooral van Martin en Fuglsang een alles of niets, hopelijk doen de anderen mee. En dan hoop ik ook dat Bernal, Kwiatkowski en Poels geen superdag hebben.
Andere Peter 25 juli 2018 02:01
Die start is een experiment. Eerst maar eens kijken of het procedureel loopt. Ik zie het vooral als opmaat. Ooit doen ze dit een keer met tijdverschillen. Dan wordt de impact groter. Dan laat Sky een Poels ook niet meer zomaar hele etappes uitbollen. Dan wordt het wellicht van belang om veel helpers rond de 20e-30e plaata in het AK te hebben. Daar is nu natuurlijk geen enkele strijd meer.
predator 25 juli 2018 06:27
Vooral Dumoulin moet opletten, want die zit alleen.
lodjan 25 juli 2018 07:05
Nee, dat gaat nooit gebeuren.
Heisenberg 25 juli 2018 07:11
Zou mooi zijn. Dan kan Roosen 3 uur langer uitslapen dan Thomas.
ton duk 25 juli 2018 07:17
Op 2 en die moet ie zowiezo in de gaten houden....
gr
Enrico Sarto 25 juli 2018 07:44
Iemand een idee over de tijdslimiet?
Wordt volgens mij nog spannend voor de niet-klimmers.
tvm 25 juli 2018 07:53
15 a 20 minuten limiet
Sub Culture 25 juli 2018 08:21
Sjorsoll 25 juli 2018 08:22
Laat dat alsjeblieft nooit gebeuren.
Slimmerd 25 juli 2018 08:23
Ze behandelen deze etappe als een individuele tijdrit, 25% is dus de tijdslimiet.
Eddy Veen 25 juli 2018 09:41
Uit het Sunwebkamp: 'De hele dagindeling wordt zoals een tijdrit opgepakt. Dat betekent dat er niet alleen een ontbijt wordt gegeten, maar ook een vezelarme lunch. Voedingsdeskundige Titia van der Stelt legt uit. Je moet op intensieve koersdagen licht zijn, weinig darminhoud hebben. Je hebt zuurstofrijk bloed nodig om eten te verteren. Daarom vandaag geen volkorenbrood, maar wit brood. Gelukkig is dat in Frankrijk makkelijk te krijgen. Dumoulin zal zeker vier bidons moeten drinken, verwacht van der Stelt. Het team heeft plekken uitgezocht waar ze staan om die drinkbussen aan te geven. Net onder de top van een berg, zodat Dumoulin nog tijd heeft om de bidon in de houder te stoppen. Tijd voor een reep is er niet. Het kauwen duurt te lang, het verteren ook. Het komt aan op gelletjes. Eenmaal op de laatste klim? Alles wat je hebt omhoog. Want Dumoulin moet toch ergens tijd pakken, ook al staat hij er nog zo goed voor.'



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2018 09:41 door Eddy Veen.
Aerts 25 juli 2018 10:11
Vezelarme lunch en gelletjes. Uit mijn ervaring is dat een 'schijt'tactiek.
Wanny 25 juli 2018 10:33
Ik verwacht ook wel wat van Bardet. Die heeft weinig te verliezen met zijn vijfde plek en zal de boel op zijn kop moeten gooien om nog iets meer van zijn klassement te maken. De prestaties van Alaphilippe zetten hem ook in de schaduw en daar zal de sponsor ook niet echt tevreden over zijn.
Slimmerd 25 juli 2018 10:44
En dit geldt ook voor Landa, Kruijswijk (al heeft die ook Roglic), Fuglsang, Quintana, D. Martin..
Wanny 25 juli 2018 11:25
Fuglsang en Dan Martin, daar zal de rest niet echt van wakker liggen. Die staan al ver weg.
Ron de Renner 25 juli 2018 11:40
Zal dus zo'n 40 minuten worden. Dat moet wel te doen zijn, wellicht zelfs voor Demare.
Blueprint 25 juli 2018 11:50
Dan zal Movistar wel gaan rijden om Quintana's plekje te beschermen.
Slimmerd 25 juli 2018 11:52
Terwijl Landa er doorheen zakt..
Walnoot 25 juli 2018 11:57
Was Movistar gisteren niet voor het ploegenklassement aan het rijden (ze hebben de leiding aan Bahrein af moeten staan)? Denk dat het ene plekje van Quintana ze niet echt veel interesseert, maar de ploegenwinst is vaak wel een dingetje voor ze. Daar kunnen ze vandaag natuurlijk een mooie slag in slaan als ze vanaf het begin goed doortrekken.
Andere Peter 25 juli 2018 12:08
Ik denk dat je gelijk hebt.

Die nevenklassementen dat is best zorgwekkend.

- we hebben 1, misschien 2 ploegen die iets met het ploegenklassement willen (speelt al decennia eigenlijk alleen in Spanje, misschien miet hoer gewoon meer geld tegenaan)
- we hebben slechts 2 renners die zich een beetje druk maken om de bollentrui (2 Fransen)
- we hebben een groene trui die vanaf de helft van de Tour zou kunnen volstaan met meerijden\
- we hebben 2 renners die zich druk maken om het wit (2 Fransen)

Hiermee krijg je geen nieuwe aanwas aan kijkers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2018 12:11 door Andere Peter.
Slimmerd 25 juli 2018 12:12
Barguil kan zich wel druk maken om die bollentrui, maar als je niet vooruit komt, maakt dat niet uit
Andere Peter 25 juli 2018 12:14
Psies. Eigenlijk dus maar 1 renner...
Tjappie2 25 juli 2018 12:16
Juist omdat Kruijswijk Roglic heeft acht ik de kans groot dat ie iets probeert (heeft ie ook zelf aangegeven natuurlijk). Roglic als bliksemafleider in de favorietengroep, Kruijswijk als de held die ie op de Alpe ook al was. Wishful thinking? Een mens moet blijven dromen, zelfs met de Sky-trein in de buurt.winking smiley
Tjappie2 25 juli 2018 12:20
Wat mij betreft schaffen ze de prijs voor de strijdlust overigens af. Je krijgt in het merendeel van de etappes consequent van die gasten die in een groepje van een man of vier kilometers malen vanwege dat rode rugnummer.

Als ik De Gendt in een kopgroep in een vlakke rit zie krijg ik al de kriebels. Ligt niet aan Thomas an sich, wel aan dat kansloze vluchtgedrag. Ga dan in een bergrit waar de vluchters een serieuze kans hebben. En ja, ik weet het: dat doet ie ook en dat is in hem te prijzen.
Slimmerd 25 juli 2018 12:21
Ik hoop met je mee en het lijkt me ook een prima opzet, bovendien je bent echt niet alleen
predator 25 juli 2018 12:25
Aerts Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vezelarme lunch en gelletjes. Uit mijn ervaring is
> dat een 'schijt'tactiek.

Dit verbaast me ook. Volgens mij moet je juist zo normaal mogelijk eten, zodat je darmstelsel geen optater krijgt.
Luijt 25 juli 2018 12:26
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> , misschien miet hoer
> gewoon meer geld tegenaan


Spaak, dit gaat zo maar door met die Petrus, grijp eens in!
Cecchini 25 juli 2018 12:34
Wanny 25 juli 2018 12:40
Je zou juist verwachten dat de nevenklassementen belangrijker worden gevonden, omdat 1 ploeg het algemeen klassement domineert.

Groene trui punten geven bij vlakke etappes voor tussensprints en eindsprint. Bij bergetappes alleen punten bij de tussensprint die voor de eerste col ligt.
En wat meer evenwicht in de zwaarte van de etappes tov de tijdslimiet, zodat wat meer snelle mannen Parijs halen. Met de kans op groen die levend blijft, zullen sowieso meer sprinters moraal hebben om uit te rijden.

De bolletjestrui is de laatste decennia enorm gedevalueerd. In de tijd van Theunisse en daarvoor reden daar jongens voor die ook nog een goed eindklassement reden. Daarna kreeg je dopinghaas Virenque en sindsdien is het niks meer geweest. Charteau en Voeckler hebben hem ook gewonnen zie ik. Zijn toch geen gevleugelde klimmers. Ik heb niet het idee dat veel mensen de strijd om die trui nog volgen. Het is nu meer een strijdlustprijs geworden dan iets voor de beste klimmer.

Wel moet de lapjestrui terug. Geen idee hoe de puntentelling werkte, maar zo'n geweldige trui is altijd welkom in het peloton.
Cecchini 25 juli 2018 12:42
Column Rob Gollin

Natuurlijk gaat Thomas De Gendt het weer proberen: Kom op Thomas! Red mijn stuk!

24 juli 2018



Ha, ja! Hij gaat het weer proberen! Natuurlijk gaat Thomas De Gendt het weer proberen. Het peloton trekt zich amper op gang en de renner van Lotto-Soudal rijdt van puur ongeduld bijna de kofferbak van de auto van koersdirecteur Christian Prudhomme binnen.

Zo is hij. Gretig. De Gendt is de koning van de ontsnappingen. Dit seizoen heeft hij al tweeduizend kilometer op kop gereden, alleen of in het gezelschap van anderen. Hij houdt het bij. Hij houdt veel bij. Twee keer tijdens de Tour de France komt de organisatie langs om te laten zien wat de verdiensten van de ploeg zijn. Dan trekt Thomas zijn boekje. ‘Klopt!’

De vlag valt en hij versnelt. Denk niet dat hij er zomaar in vliegt. Hij weet precies wanneer hij ten aanval moet trekken. Als hij fris is, als het parcours hem ligt. Start bergop, vijf klimmetjes onderweg, waarvan de laatste op zo’n 25 kilometer van de finish. Te ver voor jongens van het klassement, te zwaar voor de sprinters. De etappes 10 tot 19 had hij al opgeschreven.

Dat leek dus een zekerheidje, deze Tour. Er kwam vroeg of laat een rit waarin zijn rood-wit tenue het grootste gedeelte van de dag uw beeldscherm zou beheersen. Alle reden om vooraf met hem van gedachten te wisselen. Zodat u snel te weten kunt komen wie die Thomas De Gendt nu eigenlijk is.

De ontmoeting is in een hotel in de Vendée, nog voor er een meter is gefietst. Ik vraag veel. Wat bezielt hem? Waar denkt hij aan, zo moederziel alleen onderweg? Let hij wel op het voorbijtrekkende landschap, de heuvels, de klaterende bergbeek, het dorpspleintje met platanen en een fontein? Waarom noemen ze hem eigenlijk de Schorpioen van Semmerzake? En dat zou allemaal worden beantwoord in een stuk voor de krant op de dag dat het hem is gelukt uit de klauwen van het peloton te blijven.

Maar het artikel wil maar niet verschijnen. Want De Gendt heeft de benen niet. Hij probeert het wel, maar alle pogingen stranden. U krijgt niet te weten dat de ontsnapping voor hem de enige manier is om zich te onderscheiden. Dat hij niet op het decor let. Dat hij vooral denkt aan zijn voorsprong. Dat hij denkt aan de komende 30 kilometer en niet aan de 100 in totaal die resteren – dan lijkt het korter.

Ik roep hem van verre toe. Kom op, Thomas! Rijden! Red mijn stuk! Tevergeefs. U zult nooit weten wat hem bezielt en waar hij aan denkt, alleen onderweg.

Dit moet ik nog wel even kwijt: de schorpioen heeft niks met stekeligheden te maken. Het is zijn sterrenbeeld en Semmerzake is zijn woonplaats. Hij vindt zelf ook dat het tijd wordt voor een betere bijnaam.
Slimmerd 25 juli 2018 12:43
Lapjestrui is toch als de combiné-trui in de Vuelta? Hierbij geldt dat je in de drie klassementen (algemeen, punten en berg) aanwezig bent, degene met de laagste score van de drie plekken opgeteld, draagt dan de trui.
Cecchini 25 juli 2018 12:44
Wanny 25 juli 2018 12:48
De rode trui er nog bij. Moet ik om een of andere reden altijd aan Frans Maassen denken.
Inigo 25 juli 2018 12:50
Devaluatie van bolletjestrui zal ongetwijfeld ook met de felbegeerde UCI punten te maken hebben. Een 8e plek in het klassement levert waarschijnlijk veel meer op.
JW 25 juli 2018 12:56
Curzio 25 juli 2018 13:03
Hoe Sagan de groene trui onverbiddelijk opeist, dat is toch schitterend? Spanning over de vraag wie er wint is niet het enige element wat telt in klassementen. Een topsporter zo zien presteren dat er voor de anderen geen kruid tegen gewassen is, daar kan je ook van genieten. Net zoals je Roland-Garros niet gaat veranderen omdat Nadal elf keer de titel heeft gewonnen.
Heisenberg 25 juli 2018 13:03
Zal vaak voor de gele trui zijn. Even een paar renners opgezocht:

Thomas 1 + 14 + 3 = 19
Van Avermaet 17 + 4 + 16 = 37
Alaphilippe 31 + 6 + 1 = 38
Mollema 18 + 19 + 4 = 41
Dumoulin 3 + 38 + 8 = 49
Valverde 11 + 11 + 31 = 53
Froome 2 + 39 + 13 = 54
JW 25 juli 2018 13:04
- vermindering van het aantal renners per team betekent wellicht ook dat er minder renners beschikbaar zijn voor de "nevendoelen" als berg- en puntentrui;

- ik denk ook dat de waardering voor etappezeges is gestegen. Door dit ook als hoofdprijs te beschouwen zijn er meer "hoofdprijzen" in een grote ronde.
Frederik D. 25 juli 2018 13:07
Een mooie rit voor Thomas.
Luijt 25 juli 2018 13:12
Johan Van de Velde moest in zijn slechte tijd vlak na zijn carrière een keer opdraven in een kwis en wist toen ook niet waar die trui voor was (terwijl ie m zelf had gewonnen, althans gedragen).
Slimmerd 25 juli 2018 13:13
De waardering voor de ritzeges is uiteraard groter, zie UCI-punten
Andere Peter 25 juli 2018 13:24
Natuurlijk.

Maar in het overzichtsrijtje hoort-ie wel. Feit is dat er geen enkele strijd is voor het groen.

Spanning een strijd zijn wel degelijk bepalend. Topsporters die heel berekenend hun beste prestatie inplannen, dat is voor veel kijkers niet per se een reden om thuis te blijven. Daar moet je als organisatie wel over nadenken. Voor de lange termijn, niet op basis van één Tour. Maar ik denk dat deze trends er al wat langer in zitten. Met name het bergklassement is allang niet meer voor de beste klimmer. En levert ook allang geen brede strijd meer op.
Andere Peter 25 juli 2018 13:24
smiling smileygrinning smiley Pure aftakeling.
Wanny 25 juli 2018 13:31
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe Sagan de groene trui onverbiddelijk opeist,
> dat is toch schitterend? Spanning over de vraag
> wie er wint is niet het enige element wat telt in
> klassementen. Een topsporter zo zien presteren dat
> er voor de anderen geen kruid tegen gewassen is,
> daar kan je ook van genieten. Net zoals je
> Roland-Garros niet gaat veranderen omdat Nadal elf
> keer de titel heeft gewonnen.

Dat is zeker een prachtige prestatie. Net zoals het knap is van Nadal. Maar het gebrek aan spanning kost altijd kijkers. Ik ben geen enorme tennisfan, maar als ik weet dat het spannend gaat worden, dan zou ik wel kijken.
cire 25 juli 2018 13:38
Bij de rode trui denk ik aan Gerrit Solleveld
Wanny 25 juli 2018 13:43
Winnaars van de rode trui in de Ronde van Frankrijk
1983: Seán Kelly
1984: Jacques Hanegraaf
1985: Jozef Lieckens
1986: Gerrit Solleveld
1987: Gilbert Duclos-Lassalle
1988: Frans Maassen
1989: Seán Kelly


Mooi rijtje namen. Is ook maar 7 keer om gestreden zie ik.
Slimmerd 25 juli 2018 13:46
En hoe kon je die verdienen dan?
Surplace op souplesse 25 juli 2018 13:49
Er blijft op gewezen wordend dat de eerste 4 in het klassement allemaal met goede reden nog een inzinking kunnen krijgen. Dat is niet het enige wat deze 4 gemeen hebben en waar ze in opvallen.

Het klassementstalent van zowel Thomas, Froome, Dumoulin als Roglic bleef tot op late leeftijd goed verborgen voor de buitenwereld. Als het niet al ook voor henzelf was. Van alle renners uit de top 20 (op Van Avermaet na) was het van deze 4 in hun eerste profjaar (of bij Roglic dan voordat hij zelfs renner werd) wellicht het minst waarschijnlijk dat ze ooit top 20 zouden rijden in de Tour. En nu staan ze 1 t/m 4.

Het zijn de vier tijdruiters van de wielerapocalyps. Dumoulin, Roglic en Froome stonden vorig jaar op het podium van het WK tijdrijden, Thomas is waarschijnlijk de beste tijdrijder die sinds de invoering nooit aan het WK mee deed. Vier tijdrijders op de eerste vier plekken in het klassement, ongezien. Maar nog veel sterker: dit nadat er welgeteld 0 individuele tijdritkilometers geweest zijn. Het maakt dat de tijdritten volledig overbodig worden (OF al het overige...). Klimmer is geen benaming meer voor een ander slag renners, het is nog slechts een benaming voor mindere renners.

Hup Bardet, Kruijswijk, Landa en Quintana!
JW 25 juli 2018 14:00
Dat klopt !
Maar het lijkt me ook voor groot deel de verklaring waarom zo weinig renners zich richten op de truien.
Slimmerd 25 juli 2018 14:03
Eens!

Volgens mij opperde Zonneveld ook al eens op aan beklimmingen ook UCI-punten te koppelen of misschien zelfs aan tussensprints
Andere Peter 25 juli 2018 14:05
Optelsom van alle tussensprintjes. Dus eindklassering in de etappe telt niet mee. Meestal 3 tussensprints in elke etappe. Dus al gauw bijna elk uur een sprintje. Bonificatieseconden 6-4-2 en ook de punten waren alleen voor de eerste 3 (ik dacht 5-3-1). Op het vlakke wat meer sprints dan in de bergen. Wat je zag is dat meestal 1 of 2 renners ervoor gingen. En dan was het snel duidelijk. Daarom ook afgeschaft.

Gerrit Solleveld kreeg die trui door een lange (geslaagde) solo in de 4e etappe. Daarna bleef hij er maar voor gaan. Was absoluut geen sprinter. Maar won toch de tussensprintjestrui.

Je had toen ook de vreselijke lapjestrui, combinatieklassement. Mooie winnaars maar dat is ook logisch als je groen, geel en bollen combineert.

[nl.wikipedia.org]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2018 14:15 door Andere Peter.
Horsie is back 25 juli 2018 14:05
@SoS doet me denken aan Bromertà. Of dat een neither here or there is laat Horsie graag aan zijn criticasters over.
Overigens, wat een klimmersverdriet, Dauwe(n) maar.
ton duk 25 juli 2018 14:07
Juist en dan de link met tomatenkweker....
gr
JdB 25 juli 2018 14:09
Ik hoop ook dat ze het zo oppakken. Maar Kruijswijk moet ook weer niet te vroeg gaan. De trein van Sky moet eerst wat gesloopt zijn door anderen.
Andere Peter 25 juli 2018 14:13
Thomas zou overigens op dit moment dik aan de leiding gaan in zo'n combinatieklassement. Voor Froome. Wat een beetje de overbodigheid van het klassement aantoont. Eigenlijk is er ook niemand die hen kan bedreigen. Dan Martin nog het meest, als-ie wat bergpunten sprokkelt.
Horsie is back 25 juli 2018 14:17
Volgens de Fin zijn er maar (bel) 112 minuten klimwerk nodig. Alberto klom vanochtend al in 56 minuten de slotklim.
Walnoot 25 juli 2018 14:18
Tis ook een kwestie van kunnen. Pauwels, Majka, Rolland, Ledanois, Smith, Skujins, Molard, Gaudu en vast nog wel een paar anderen die ik vergeet, hebben zich op enig moment bezig gehouden met de bollen. Maar ze hebben moeten inzien dat het hem niet ging worden. Het verschil met het algemeen klassement is vooral dat een tweede plaats in de nevenklassementen vrijwel niets waard is. Zolang dat zo blijft, zullen ze altijd snel uitdraaien op een strijd tussen een paar renners/ploegen, ook als de winnaar een berg geld krijgt.
Kuiperberg 25 juli 2018 14:26
Ik lees dat de Sky trein gesloopt moet worden door anderen, ben echter bang dat de Sky trein de anderen sloopt. Uiteraard hoop ik in het ongelijk te worden gesteld.
Fashionisto 25 juli 2018 14:30
Het is mijn grote vrees dat Sky methodisch te werk gaat in dez veelbelovende rit, precies wetende wanneer wie hoe hard moet rijden om demarrages te voorkomen of mogelijke demarrages te ontmoedigen.
Slimmerd 25 juli 2018 14:31
Bedoel je nu de lapjestrui of de rode trui?
M.b.t. lapjestrui heeft Heisenberg al een aanzet gegeven en staan tussen Thomas en Froome minimaal al 5 renners
Inigo 25 juli 2018 14:33
Inderdaad. Dit is gewoon ploegentijdrit #2 voor Sky.
El Chaba 25 juli 2018 14:34
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat jouw vrees uitkomen. Vrees ik..
Slimmerd 25 juli 2018 14:39
Laat ons allen nog 45 minuten hopen op iets anders.
Slimmerd 25 juli 2018 15:16
Dat was spannend hoor....
Slimmerd 25 juli 2018 15:16
De Gendt zit al in de kopgroep, terwijl Demare al lost
Curzio 25 juli 2018 15:17
J: "Nog een ander idee: alle fietsen op een hoop en grabbelen maar."

M: "Uitstekende start van Bardet."

M: "Tot zover de scheet in de fles."
predator 25 juli 2018 15:17
Nou, nou, sensatie dit
Andere Peter 25 juli 2018 15:18
Er gebeurt uiteraard in sportief opzicht helemaal niets bij die start, maar het is sowieso een doorslaand succes dat zeker herhaald zal worden. Enorm veel extra exposure. Meer live kijkers. De toon gezet door alle voorbeschouwers. Meer aandacht voor het inrijden etc. Elke wielervolger weet dat er vabndaag een bijzondere etappe is. Dáár zit de winst.

Reken er maar op dat dit terugkeert.
predator 25 juli 2018 15:21
Ze kunnen ook verkleed als horrorclowns gaan. Trekt ook weer nieuw publiek.
Luijt 25 juli 2018 15:22
Bauke schuift lekker op in het AK zo.
Walnoot 25 juli 2018 15:24
Die vroege exposure etc. gaan ze inderdaad wel herhalen. Maar toch niet door hetzelfde middel toe te passen. Dit concept moet totaal op de schop als ze het nog een keer willen proberen, anders gaan ze smakelijk uitgelachen worden.
Slimmerd 25 juli 2018 15:25
Beter gooien ze er volgend jaar allemaal.ritten in van 10km, dan hoeven we ons minder te ergeren aan al die laffe honden
Slimmerd 25 juli 2018 15:26
Jij denkt dat iedereen dit nogmaals gaat bekijken, wat ben je toch graag tegendraads hè
Carlos Danger 25 juli 2018 15:27
Heb ik wat gemist?
Slimmerd 25 juli 2018 15:30
Uiteraard niet, iedereen die wil mag vooruit en Rowe bepaalt het tempo
Anony 25 juli 2018 15:37
'Scheet in een fles' was de uitstekende analyse van Wuyts en José.
Curzio 25 juli 2018 15:39
Ik vind persoonlijk een elfde titel van Nadal een historische prestatie, tennisgeschiedenis wat je als sportliefhebber wil zien. Sagan kan misschien ook wel aan 10 groene truien komen, wat fantastisch zou zijn.
Prikdude 25 juli 2018 15:39


Hup KK look-a-like K.
Sjorsoll 25 juli 2018 15:39
Het schijnt dat het experiment wordt uitgebreid: volgend jaar start de top drie juist achteraan. Voor ze liggen punaises en een vrachtwagen blokkeert de weg, dus ze moeten buiten de vangrail via het ravijn weer de weg op klauteren. Daarna moeten ze via een schans door een hoepel met vuur. Als ze missen of in de fik vliegen moeten ze het hele parcours opnieuw doen. Barguil, Nieve, De Gendt en Alaphilippe starten vooraan en die hoeven deze hindernissen niet te nemen.
Curzio 25 juli 2018 15:40
Precies. Minstens met tijdsverschillen tussen de groepen.
Sjorsoll 25 juli 2018 15:41
Haha, KK. Hopelijk kangert hij niet de berm in straks.
Kuiperberg 25 juli 2018 15:45
Volgende keer, iedereen start met banden zonder lucht. Eerst allemaal hun banden oppompen. Ook goed voor de armspieren.
Luijt 25 juli 2018 15:46
Much a do about nothing.

Sowieso alles wat lijkt op F1 uitbannen.
Slimmerd 25 juli 2018 15:49
Rowe die al 12km overleeft in deze etappe, veel zgn AK-mannen moeten zich kapot schamen. Zometeen gaan ze uiteraard allemaal weer roepen 'ja, maar Sky zat nog met vier man, die zijn zo sterk!'
ikgeluk 25 juli 2018 15:54
Vandaag is juist de perfecte dag voor de mindere ploegen om op de eerste berg het tempo op te voeren met de renners die normaal toch oproken / snel wegvallen. Dit zou een taktiek kunnen zijn om niet 1 maar 3 mannen van Sky op de eerste berg te lossen. Met 20 man boven komen had de etappe leuk kunnen maken. Maar nu zijn de Sky mannen nog fitter dan na 200 KM rijden.
Frederik D. 25 juli 2018 15:58
Ik wil de grijze trui voor renners boven de 35. Uitgereikt door rondemissen van weleer.
Walnoot 25 juli 2018 15:58
En als ze Rowe er af rijden roepen we hiet allemaal dat ze Sky niet moeten helpen. Het is niet snel goed. Ik denk dat we moeten concluderen dat Sky tot nu toe veel te sterk is voor de rest deze Tour, en dat er weinig aan te doen valt. Types zoals Kwiatkowski en Bernal kan je nauwelijks lozen maar je kan ook nauwelijks aanvallen als ze er nog zitten.
Luijt 25 juli 2018 15:59
Die Alaphilippe, de beste daler van het peloton
Surplace op souplesse 25 juli 2018 16:11
Een duel met Mohoric zou niet onaardig zijn.
Eindhovuh 25 juli 2018 16:15
Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng
Oe Oe

En kilometers weg schieten onder mij door.
Ik ben op weg naar geel, sorry dat ik je verveel.
Vanmiddag laat vertrokken, na een rustige nacht.
En lekker op de sky-trein gewacht.
Want die had wat vertraging, maar daar baal ik niet van,
We zetten ons op kop, waar niemand ons bedreigen kan.

Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng
Next stop Paris.
Sub Culture 25 juli 2018 16:16
Fun fact: Majka rijdt mee in deze Tour.
rustdag 25 juli 2018 16:17
toch nog een beetje vuurwerk



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2018 16:17 door rustdag.
Sub Culture 25 juli 2018 16:19
SKy nog met 6 man in het 'peloton'.
Fashionisto 25 juli 2018 16:20
Nog steeds zes man van Sky in de gorep. Belachelijk.
Surplace op souplesse 25 juli 2018 16:23
Latour doet heel erg z'n best het er uit te laten zien of hij heel erg zijn best doen.
Slimmerd 25 juli 2018 16:24
Ik doe het voor vijf, Poels hangt erbij, maar is met afstand de meest nutteloze knecht voor Thomas/Froome
Curzio 25 juli 2018 16:28
Even goed monsteren of G. Martin er al af is en dan nog maar wat verder fietsen.

Nu Soler. Dat gaat vooruit.
Andere Peter 25 juli 2018 16:30
Gisteren noemnde je mij nog meeprater. Ik denk dat tegendraads dichter bij de waarheid zit. Natuurlijk prikkel ik bewust op zo'n moment.

Het is zo makkelijk dit soort experimenten met zijn allen af te schieten. Scheet in en fles, ja. Eens hoor. Maar dan stip ik liever tegen de kudde in de mogelijke voordelen aan. Bij een vernieuwing is nul nadeel en een paar kleine voordeeltjes als een succes te zien. Als je beschouwt hoe de kijkbeleving van tv-kijkers zich ontwikkelt, dan zie je snel dat het wielrennen behoefte heeft aan meer verspreide climaxjes. Een gezamenlijk inschakelmoment voor alle tv-kijkers is een gigantisch tv-voordeel. En dit experiment is nog wel uit te bouwen. Wat meer meters ertussen. Of eens een bonifactiesprintje na 3 of 5 km. Nou ja, ze zullen lekker verder brainstormen en allicht een leuke variant vinden. Zelfs nu er niets aan de hand was stonken alle tv-journalisten er al in. Kun je nagaan.

En voor de mensen die dit kermis vinden: dat klopt, wielrennen is kermis.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2018 16:42 door Andere Peter.
Andere Peter 25 juli 2018 16:32
Leuk is evt de top-10 van het strijdlustklassement op de voorste rijen. Helaas wel te subjectief.
Inigo 25 juli 2018 16:34
Het zou een spannendere etappe zijn geweest als de 2e klim de zwaarste was ipv de laatste klim.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2018 16:35 door Inigo.
Massimo 25 juli 2018 16:36
Tsja, dan kan half blank MBO-Nederland de zoveelstehands BMW met racestrepen inleveren en wordt het lopen. Op zich niet erg ware het niet dat de normale vaderlander dan wel heel rechtstreeks geconfronteerd wordt met Wilderiaanse onderontwikkeling en Randstaddialecten zonder alfabet en spelling. Beter ze dan toch in de auto laten. Voor het geestelijk welzijn van weldenkend Nederland aangenamer.
Sjorsoll 25 juli 2018 16:39
thumbs up Sowieso niks mis met experimenteren, dan weet je of het werkt. Dit werkte denk ik niet, dan weten we dat ook winking smiley
Tool 25 juli 2018 17:11
Sky is echt fantastisch goed. Wellicht saai en irritant, maar veruit de beste ploeg
El Chaba 25 juli 2018 17:12
Sagan schijnt in de afdaling hard gevallen te zijn..
Slimmerd 25 juli 2018 17:12
Maar bewijst nu plots zijn waarde
Slimmerd 25 juli 2018 17:16
Slotklim, mooi spektakel
Slimmerd 25 juli 2018 17:17
Quintana - Majka
D. Martin 16"
Thomas - Froome - Dumoulin - Roglic - Bardet - Landa - Kruijswijk- Bernal - Poels - Soler 1'08

Nog 6.5km
Slimmerd 25 juli 2018 17:19
Kangert- Valverde nog met voor de groep geel
Carlos Danger 25 juli 2018 17:20
Tour maar inkorten tot één weekend.
Slimmerd 25 juli 2018 17:21
Nog 5km voor Nairo
Slimmerd 25 juli 2018 17:22
D. Martin op 25"
Slimmerd 25 juli 2018 17:23
Kruijswijk valt nu aa


Bernal controleert met Thomas, Froome, Dumoulin, Roglic, Landa in het wiel
Slimmerd 25 juli 2018 17:24
Kruijswijk weer bijgehaald, de groep op 1'08 van Quintana.

Bardet op 1'37

Nog 4km
Slimmerd 25 juli 2018 17:28
Nog 3km voor Quintana
Eindhovuh 25 juli 2018 17:28
Slimmerd 25 juli 2018 17:29
Bernal, Thomas, Froome, Dumoulin, Roglic, Kruijswijk en Landa op 1'12
Slimmerd 25 juli 2018 17:30
Aanval Roglic, Froome en Landa passen
Slimmerd 25 juli 2018 17:30
Bernal bepaalt tempo, Froome komt terug achter Landa
Slimmerd 25 juli 2018 17:31
Slimmerd 25 juli 2018 17:32
Thomas meteen op wiel, de Lotto's ook mee
Slimmerd 25 juli 2018 17:32
Kruijswijk verliest wat aansluiting.

Landa bij Bernal en Froome in het wiel
predator 25 juli 2018 17:32
Slimmerd 25 juli 2018 17:34
Thomas wint de Tour
Surplace op souplesse 25 juli 2018 17:34
Thomas, Dumoulin, Roglic. Drie nooit in het hemelrijk verwachte, klokkende zondagskinderen.
Slimmerd 25 juli 2018 17:36
1. Quintana
2. D. Martin 28"
3. Thomas 47"
4. Roglic 52"
5. Dumoulin
6. Kruijswijk 1'05
7. Bernal 1'33
8. Froome 1'35
9. Landa
10. Zakarin 2'01



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2018 17:40 door Slimmerd.
Anony 25 juli 2018 17:38
Ik hoop dat Dumoulin de strijd de komende dagen nog spannender kan maken.
Hoe dan ook schaamteloos 'tevreden' dat Froome tijd heeft verloren.
Inigo 25 juli 2018 17:39
Thomas had 30 sec tot een minuut meer voorsprong op Dumoulin kunnen hebben als ze de hele Tour al voor hem hadden gereden. Kan hem nog opbreken. (Hoewel hij dan wel echt in moet storten..)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2018 17:39 door Inigo.
Slimmerd 25 juli 2018 17:39
11. Majka 2'21
12. Valverde 2'32
13. Bardet 2'36
Slimmerd 25 juli 2018 17:41
AK

1. Thomas
2. Dumoulin 1'59
3. Froome 2'31
4. Roglic 2'47
Curzio 25 juli 2018 17:46
Als Dumoulin vrijdag 1 minuut weet terug te pakken (of in de laatste afdaling, of met vooruitgeschoven helpers en dan een coupe proberen opzetten), dan is het in de tijdrit misschien nog te doen?
Anony 25 juli 2018 17:48
Sagan slaat de podiumceremonie over en gaat rechtstreeks naar het ziekenhuis. Er is schrik dat hij Parijs niet haalt.
Slimmerd 25 juli 2018 17:48
Tijdslimiet rond 35'22 als ik goed reken
predator 25 juli 2018 17:51
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sagan slaat de podiumceremonie over en gaat
> rechtstreeks naar het ziekenhuis. Er is schrik dat
> hij Parijs niet haalt.

Naar dit.
Andere Peter 25 juli 2018 18:04
Ik heb echt niet zo gedetailleerd gekeken. TV staat altijd aan, maar mijn ogen dwalen af naar andere zaken. Toch heb ik zeker 3x keer gezien dat Froome vol in het gezicht werd gespuugd, zonder dat commentatoren het vermeldden. Kennelijk is het al gewoon geworden. Genant.
Andere Peter 25 juli 2018 18:05
Geraint Thomas is de hele Tour dominant. Hij is dat op een manier doet denken aan de wijze waarop Simon Yates dat was in de Giro...
Slimmerd 25 juli 2018 18:08
Alle gestarte renners op tijd, Demare niet eens de laatste.

143. Sinkeldam 28'30
144. Vanendert 28'59
145. Demare 29'16
146. Hepburn 31'30



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2018 18:12 door Slimmerd.
JW 25 juli 2018 18:14
De mislukte F1-start ten spijt: ik vond het verder een schitterende etappe !

Realistische Tom en Steven na afloop. Alles geprobeerd, en dit was het maximale wat erin zat.
En Roglic heeft me er ook van overtuigd dat hij een grote ronde aan kan.
Slimmerd 25 juli 2018 18:18
Slotklim was een mooi gevecht, AG2R dat de knuppel in het hoenderhok gooiden op de 2e klim was wel noodzaak voor deze etappe (terwijl de kopman weer door het ijs zakte)

En Quintana, lijkt wel of die nooit op niveau is in de eerste weken, wordt met de bergrit sterker is mijn idee.
Wanny 25 juli 2018 18:21
Als die ploegentijdrit er niet in had gezeten, was Roglic zelfs een serieuze kandidaat voor eindwinst geweest.

De verschillen zijn sowieso klein dit jaar. Dumoulin had zonder spaakbreuk op een seconde of 50 gestaan. Dan was het erg spannend geworden zaterdag.
Thomas misschien toch dat tikje frisser door het niet rijden van de Giro. En Tom 2x erg dichtbij een grootse zege, maar met lege handen. Al is dat relatief, want 2x podium is al een prijs op zich.

Volgend jaar alles op de Tour. Zou zonde zijn als ons grootste rondetalent in jaren geen Tourzege kan bijschrijven.
Slimmerd 25 juli 2018 18:26
Moet Bernal wel even stil gaan staan in zijn ontwikkeling, wat een talent is dat zeg.

Ik heb trouwens geen idee, hoe is de tijdrit van Bernal?
Tjappie2 25 juli 2018 18:27
Ik had hetzelfde. Zelfs gecheckt sinds wanneer SoS lid is. Blijkt al vanaf 2017 te zijn. grinning smiley
Wanny 25 juli 2018 18:29
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Moet Bernal wel even stil gaan staan in zijn
> ontwikkeling, wat een talent is dat zeg.
>
> Ik heb trouwens geen idee, hoe is de tijdrit van
> Bernal?

Daarom is elke gemiste kans ook zonde. Je weet nooit of er nog eentje komt. Zijn al zoveel renners geweest die Tourzeges werden toegedicht maar ze nooit pakten. Zelfs Joop was er bijna eentje van.
Cecchini 25 juli 2018 18:33
redelijk, maar als het lang en vlak is, houdt het niet over (California). Maar Quintana was ook zo goed toen die 22 was. Ik heb eerlijk gezegd altijd de indruk, dat de Colombianen er vroeg staan, maar de groeimarge ook minder is. Benieuwd hoe dat met Remco gaat. Op zijn 22-ste dacht je toch ook niet dat Dumoulin op zijn 26/27-ste al driemaal podium in een Grote Ronde zou hebben gereden (nog even een slag om de arm voor deze Tour)
Tool 25 juli 2018 18:33
Bernal won in Romandië de tijdrit voor Roglic. Zegt genoeg lijkt me...
Slimmerd 25 juli 2018 18:34
Eens wat dat betreft, Colombianen staan er vaak vroeg. Maar deze rijdt ook nog eens bij Sky en wordt naar mijn gevoel dus beter begeleid. Heb ook geen idee of Sky hem al zal uitspelen in de Tour, misschien volgend jaar eerst eens in de Giro?!
Tjappie2 25 juli 2018 18:34
In California (waar ie AK won) in de leiderstrui op 1:23 van Tejay (34,7km). Achter mannen als Arndt, Politt en Bauer. 18e.
Curzio 25 juli 2018 18:41
Ik vond het best wel tegenvallen. Mooie aanval van Quintana maar die stond dan ook al te ver. De rest wachtte tot de laatste 2 km. Zelfs toen Froome op een gaatje kwam werd er nog een halve kilometer afgewacht.
Cecchini 25 juli 2018 18:45
Altijd het hoogste woord hier, en dan bekennen dat ie op een dag dat de bealngrijkste etappe wordt verreden, en ook nog erg kort was, gewoon de andere kant zit op te kijken. Je moet maar durven.
Eindhovuh 25 juli 2018 18:46
Eindhovuh 25 juli 2018 18:48
Maar wel iets signaleren dat verder niemand heeft gezien.
Dat kunnen alleen de hele groten.
Prikdude 25 juli 2018 18:49
Er zijn renners die er iets beter bij gedijen dan een ander maar er zijn helemaal geen (sterke weekronden rijdende) renners meer geen grote ronde aankunnen. Dat is een lang vervlogen fabeltje. Hoe hoog en laag men ook sprong na de Giro. Daar gingen meer renners door het ijs die wel degelijk hebben aangetoond een grote ronde aan te kunnen, dan niet. Zo'n zware ronde komt eens in de zoveel jaar voor, al scheen dit de zwaarste ooit te zijn. Je hebt wel meerdere renners die altijd maar weer op pech stuiten (Porte, voorheen (afkloppend) Thomas) waarover vervolgens de conclusie, dat ze het niet aan zouden kunnen, foutief getrokken wordt.

De (hedendaagse) regel bevestigende uitzondering is er wel, als je goed genoeg zoekt: Simon Spilak.
Cecchini 25 juli 2018 18:52
Ik vond Wuyts en de Cauwer wel heel erg bezig met het hypen van Landa.
Tjappie2 25 juli 2018 18:56
Ik zat in een café waar ik het met Herbert en Maarten moest doen. Jezelf in je polsen snijden met je eigen kapotte bierglas is niet echt hoe je een spectaculaire bergrit vooraf voor je ziet...
Cecchini 25 juli 2018 19:01
Heerlijke opmerking Eindhovuh
El Chaba 25 juli 2018 19:08
Heb serieus met je te doen.
Sjorsoll 25 juli 2018 19:08
Tjappie2 25 juli 2018 19:12
Anders ik wel (dat ze Kwaremont op de tap hadden verlichtte de pijn wel een beetje).
Orakel 25 juli 2018 19:14
Tinuz 25 juli 2018 19:14
Ik herinner me 1 kort moment waarop ik de indruk kreeg dat er wat gegooid werd naar de Sky renners.
Kuiperberg 25 juli 2018 19:15
Dumoulin moet volgend jaar sowieso een goede Kelderman en Oomen mee naar de Tour. Zonder echte sterke klimmers blijft het een heel lastig verhaal om geel te pakken. Hij zal toch de smoor erin hebben dat nu weer een andere Sky renner hem mogelijk van een grote rondezege afhoudt. Al was zijn commentaar nog nuchter over de kracht van Thomas. Respect daarvoor.
El Chaba 25 juli 2018 19:16
Orakel 25 juli 2018 19:18
Klopt. En een inzinking zou niet eens onverwachts zijn (gezien zijn historie).

Overigens kan ik prima keven met Thomas als Tourwinnaar, hij is een complete renner. Benieuwd of Dumoulin en Roglic voor podium gaan, of dat ze de Gele trui proberen te kraken met het risico zelf er doorheen te zakken. Ik denk dat een slimme en realistische sporter als Dumoulin zijn plek verdedigt vrijdag en (hypothetisch) pas iets onderneemt bij een duidelijk signaal dat Thomas zijn dag niet heeft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2018 19:19 door Orakel.
Slimmerd 25 juli 2018 19:19
En daarbij kregen volgens mij Poels en Bernal de volle laag
Andere Peter 25 juli 2018 19:27
Raak. Waardeer ik wel. thumbs up

Ach, ik kies mijn momenten van intensief kijken uit. Vandaag had ik het liefst ook van start tot finish live gekeken, maar ik moest tussendoor (1530-1630 uur) echt op ziekenbezoek. Ja, dat was belangrijker. TV daar wel aan. Maar da's toch anders. Vandaar dat ik mij hier juist kwetsbaar opstel en expliciet de slag om de arm maak.

Met name in het middenstuk van de slotklim zag ik het een paar keer. Het duidelijkst in beeld toen Froome een tijdje op de bagagedrager van Roglic vooruit reed. Je ziet een dikkige man van middelbare leeftijd op een meter afstand met kop en mond een beweging maken naar Froome, die in mijn ogen alleen op spugen kan duiden.
Massimo 25 juli 2018 19:34
Pleeg ik ooit een misdaad dan nooit met Andere Peter de wandelende videosurveillant in de buurt, voor je het weet staat hij bij Opsporing Verzocht mijn doopceel te lichten.
Andere Peter 25 juli 2018 19:35
Ik had het niet over iets gooien, maar over spugen. Een veel kleinere beweging. Als je het moment bedoelt dat ook door Wuyts/De Cauwer in de live-uitzending werd benoemd, dan was het spugen een paar keer daarvoor.
Kuiperberg 25 juli 2018 19:36
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
>>
> Met name in het middenstuk van de slotklim zag ik
> het een paar keer. Het duidelijkst in beeld toen
> Froome een tijdje op de bagagedrager van Roglic
> vooruit reed. Je ziet een dikkige man van
> middelbare leeftijd op een meter afstand met kop
> en mond een beweging maken naar Froome, die in
> mijn ogen alleen op spugen kan duiden.

Die vent leek trouwens verdacht veel op diegene die Froome een paar dagen terug in de Alpen een flinke duw gaf. Of was dit zijn tweelingbroer ?
Andere Peter 25 juli 2018 19:37
Verhip, ik heb mail van El Chaba... ;-)
Massimo 25 juli 2018 19:49
Tsja, die is met zijn woordengespuw nog net iets walgelijker dan die geflipte toeschouwers. Graag nu weer terug naar die lama's met overgewicht in Zuideuropese bergketens, bespreken we olifantje in porceleinkast Chaba een andere keer.
Sjorsoll 25 juli 2018 19:52
Tinuz 25 juli 2018 19:55
Wellicht heb je het goed gezien. Ik had mijn spugende Fransman detector niet aan staan in elk geval.
Meneer 60% 25 juli 2018 19:59
Nog niet genoemd hier. Andre Greipel deelt op twitter een steek uit aan Demare, die op de slotklim slechts negen minuten op de toppers zou hebben verloren. Met de hashtag 'not the first time'.

Greipel: Maybe somebody should tell @GroupamaFDJ and @ArnaudDemare that there is GPS tracking in @LeTour. Chapeau to lose just 9min on a 17 km climb on @NairoQuinCo #notthefirsttime

Michael Rasmussen, die gisteren al niets geloofde van het rijden van Demare, doet ook een duit in het zakje: Very much in line with @ArnoudDemare's performance in yesterdays stage. He apparently climbs better without a camera close to him. #Bsalert So nice to hear Mr. @AndreGreipel speak up. This is as bad as motordoping.
Wanny 25 juli 2018 20:01
Met die tactiek kun je ook klassiekers winnen. Maar de jury staat wel vooraan om Dumoulin 20 seconden aan te smeren.
Tjappie2 25 juli 2018 20:03
Demare is ongeloofwaardig, dat vindt vrijwel iedereen denk ik. Maar goed, zo relevant is het ook niet. Greipel heeft alle recht om daar zijn mening over te geven en dat neem ik hem ook niet kwalijk. Wat ik me wel afvraag: zit het bij die Duitsers in de genen? Tony Martin is ook al zo'n jankbal (en ook hij mag dat winking smiley )
Kuiperberg 25 juli 2018 20:15
Froome heeft zijn dag niet. Is na de finish door een politieagent tegen de grond gewerkt..

[www.wielerflits.nl]
Orakel 25 juli 2018 20:19
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Demare is ongeloofwaardig, dat vindt vrijwel
> iedereen denk ik. Maar goed, zo relevant is het
> ook niet.


Het is wel degelijk relevant. Misschien wint Demare morgen de sprint, terwijl de ‘eerlijke’ Greipel kansloos thuis zit en moeilijker een nieuw contract uitonderhandelt.
Tjappie2 25 juli 2018 20:26
Akkoord. Voor de direct betrokkenen is het relevant. En dat is Greipel inderdaad. Dus ik had beter kunnen zeggen dat ik het persoonlijk niet relevant vind, daar heb je gelijk in. Maar wat ik me wel afvraag is waarom je als topsporter bewust de keuze voor een dergelijke loopbaan kiest, je in een wespennest begeeft waarin het slechtste van de mens naar boven komt, en dan gaat klagen.

Neem gewoon je verlies. Dat gejank van die Ieren toen Henry met die handsbal ze het wk voetbal door de neus boorde vond ik in dezelfde categorie passen. Hoewel met nog grotere financiële gevolgen.

Ik vraag mezelf regelmatig af of het wel ethisch van mezelf is om voor mn plezier naar topsport te kijken, heb dit op het forum ook wel eens laten vallen, maar daar kwam geen reactie op. Toch ben ik benieuwd hoe de andere prikkers dat zien.
Eindhovuh 25 juli 2018 20:38
Als het duidelijk op beeld staat, ben ik voorstander van opsporen en vervolgen.
Eindhovuh 25 juli 2018 20:42
Ik begrijp je vraag niet?
Carlos Danger 25 juli 2018 20:42
Voor je plezier?
Goh, moet ik ook eens proberen.
Tool 25 juli 2018 21:22
Als Dumoulin hier top 5 rijdt, dan heeft Nederland bij de laatste 5 grote rondes 4 x een man in de top 5 gehad. Wanneer zou dat voor het laatst gebeurd zijn?
MarkV 25 juli 2018 23:08
Heisenberg 25 juli 2018 23:47
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Moet Bernal wel even stil gaan staan in zijn
> ontwikkeling, wat een talent is dat zeg.
>
> Ik heb trouwens geen idee, hoe is de tijdrit van
> Bernal?


Als de weg omhoog loopt nu al van wereldklasse: [www.procyclingstats.com]
Andere Peter 26 juli 2018 00:24
Spugen? Op basis van welke wet zou je de dader dan willen aanklagen?
Sjorsoll 26 juli 2018 01:41
Ik zat ook even te puzzelen. Je bedoelt denk ik dat je door te kijken het slechtste van de mens nog meer een podium geeft?
Andere Peter 26 juli 2018 01:48
Leg eerst eens uit wat er niet ethisch aan zou kunnen zijn. Het heeft vast verbindingen met je overtuigingen.

Alle tijd die ik besteed aan topsport kijken, besteed ik niet door vleesetend pornokijkend de wereld rond te vliegen in kerosine zuipende kisten, daarbij door kinderarbeid gemaakte kleding dragend. Dat is in ethisch opzicht dus alvast lekker meegenomen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2018 01:50 door Andere Peter.
MarkV 26 juli 2018 09:05
Waarschijnlijk nooit, de generatie Kuiper-Zoetemelk gaf niets om de Giro.
merijntje mortirolo 26 juli 2018 09:49
-
In 'mijn' café zetten ze voor mij gelukkig de Belg op. En het heeft, naar het schijnt als enige in Rotterdam, Karmeliet vast (!) op de tap. Klein nadeel is dat het pas om vier uur 's middags opent.

Toch kut hè, dat je blijkbaar nooit 'alles kunt hebben.'
Fcdh 26 juli 2018 09:54
Ongekend inderdaad en dat na een diep dal na Breukink zijn periode.
Gewoon genieten als je een beetje NL chauvinistisch bent, gister gewoon 3 Nederlanders bij de beste 8 klimmers. Wuyts stopte zijn jaloezie ook niet bepaald onder stoelen of banken.
merijntje mortirolo 26 juli 2018 09:57
-
Jaloezie? Die man was/is oprecht blij voor een groot deel van zijn kijkers. (Die hij dus op zijn beurt als chauvinisten ziet).

Waarom alles zo zwart-wit?
Slimmerd 26 juli 2018 10:20
3 op 10 stop de tijd (en voor Poels werd het ook wel eens tijd)
ton duk 26 juli 2018 10:27
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
> e.
> Gewoon genieten als je een beetje NL
> chauvinistisch bent, gister gewoon 3 Nederlanders
> bij de beste 8 klimmers.

2
gr
Walnoot 26 juli 2018 10:37
Karmeliet van de tap, de onkunde verbaast me vaak. Je moet het maar in je hebben om zo'n prachtig product toch te kunnen verneuken.
JW 26 juli 2018 10:59
Koppizoektwachtwoord 26 juli 2018 11:09
Voor porno-acteurs is het ook een soort topsport, dus daar mag je best met een goed geweten naar kijkencool smiley
JW 26 juli 2018 11:24
Van Poels heb ik gisteren, als chauvinistische NL, niet echt genoten.
Die andere twee Nederlanders rijden al bijna drie weken elke dag alles uit de kast. Poels kan zich elke dag sparen als hij te moe dreigt te worden en moet dan een heel enkele keer vol aan de bak om zijn kopmannen in de buurt van die twee Nederlanders te houden. Die hebben niet de steun van zo'n luxe locomotief. ..
C'est la vie, weet ik. Wielrennen is een beroep, en elke schoorsteen moet roken.
Maar het noemen van Poels in één adem met Tom Dumoulin en Steven Kruijswijk lijkt me een valse noot.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2018 11:25 door JW.
Fcdh 26 juli 2018 11:28
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Jaloezie? Die man was/is oprecht blij voor een
> groot deel van zijn kijkers. (Die hij dus op zijn
> beurt als chauvinisten ziet).
>
> Waarom alles zo zwart-wit?

Beetje vreemde reactie. Zou niet weten hoe je de term jaloezie anders kunt uitleggen?

"Daar kunnen wij alleen maar jaloers op zijn" waren Wuyts zijn woorden zowel gister als eergister in de uitzending.
Luijt 26 juli 2018 11:36
Zo kwetsbaar, ocherm!
Luijt 26 juli 2018 11:39
Ach Froomey wordt op deze manier toch ook een beetje een landgenoot.
Luijt 26 juli 2018 11:41
Ja, J tot de W, dat maakt twee.
Het beulswerk van Poels deze tour is al met al een stuk minder overtuigend dan andere jaren.
Het kopmanschap in een grote ronde (toch een meermaals uitgesproken wens van Poels) raakt steeds verder uit beeld. Zeker als ie bij Sky blijft. En dat doet ie, als ze m willen houden.....
Tinuz 26 juli 2018 11:49
Ademen is al onethisch, als je consequent zou zijn in sommige kringen.
Luijt 26 juli 2018 11:56
Er is niks mis met het systeem van de groene trui. Sagan staat op eenzame hoogte; altijd en overal aanwezig.
Ik had verwacht dat Gaviria die bergen beter zou verteren en Sagan partij had kunnen geven. Niet dus.

En z'n interview gisteren, vooral het moment dat ie het voor de tweede keer heeft over z'n ass, was hilarisch.
Tinuz 26 juli 2018 12:02
Hier hetzelfde. Poels is een type broodrijder waar je ethische vragen bij zou kunnen stellen.
Aan de andere kant bedenk ik me, Sky maakt wel reclame voor het tegengaan van plastic in de oceanen dus dan zijn ze heeeuuuul erg goed. Wat een goede mensen daar bij Sky zeg. Echt goed hoor.
Luijt 26 juli 2018 12:07
Prikkelen, maar toch ook zo kwetsbaar....

Die GP start gisteren was een totale mislukking.

De korte etappe, wat totaal los staat van die lullige startopstelling, was een redelijk succes, maar dat had dan vooral met het parcours te maken.
Slimmerd 26 juli 2018 12:18
Want dan weet je zeker wie er in de kopgroep zitten
Orakel 26 juli 2018 12:20
Ik begrijp die kritiek op de startopstelling niet.
Er wordt een kans geboden door de organisatie en die kans wordt door de renners niet genomen. conclusie: het bieden van die kans is een aanfluiting.
Hele vreemde redenering.
Curzio 26 juli 2018 12:21
Ion Izagirre. Tejay van Garderen. Janoz Brajkovic. (Jacob Fuglsang).
Slimmerd 26 juli 2018 12:21
De Yates-dominantie was wel meer dan steeds
500-1000 meter doortrekken op een slotklim en kwam hem daardoor ook duur te staan waarschijnlijk



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2018 12:21 door Slimmerd.
Andere Peter 26 juli 2018 12:49
Goed uitgelegd. Maar dat is bewondering. Als je zo open vertelt dat je jaloers bent, daarbij hoopt dat je het zo goed blijft doen, dan is het niet echte jaloezie maar bewondering. Er is niets negatiefs bij.
merijntje mortirolo 26 juli 2018 13:05
-
Dat is toch overduidelijk spreekwoordelijk?

Jaloezie is een nare karaktereigenschap, die dicht je jezelf niet zomaar toe. tIs 'gewoon' professioneel bekeken redelijk verstandig om je Noorderburen even een veer in de reet te steken, opdat ze blijven kijken.

Voor mij niet nodig, wantuh hoe tof ik Dumoulin ook vind, IK heb natuurlijk geen reet te maken mét, noch enige invloed óp zijn prestaties. Als ik 'trots' zou moeten zijn op Dumoulin en Kruijswijk, moest ik dan tegelijkertijd 'jaloers' zijn op Sagan, Alaphilippe, Froome en Thomas?

I LOVE Sagan en Alaphilippe.

Dumoulin overschrijdt de grenzen, dankzij zijn manier van koersen, zoals Sagan en Van Avermaet dat bijvoorbeeld ook doen. Één mijner lievelingsjournalisten in Italië, Pier Augusto Stagi, is bijkans smoorverliefd op Tom puur om de manier waarop hij koerst.

Gister ook weer: "Als er in die etappe naar Bardonecchia een Italiaan had gezeten in de volgauto van Sunweb, had Dumoulin de Giro gewonnen." (Ehmm, Piertje, we zitten momenteel in de Tour hoor...) Die man is gekker op Tom dan de grootste chauvinist hier. Hij sluit nog even af met: "Questo è davvero un grande corridore."

[www.tuttobiciweb.it]-

De liefde voor de koers van Stagi, Wuyts en De Cauwer is gelukkig groter dan hun chauvinisme.

Daar kan menig randdebiel HIER nog iets van leren, waarmee ik het dus niet over jou, fcdh, heb, maar dat moge logisch wezen.

(En voor de halve verstaanders: ik zeg dus niet dat Stagi en Wuyts geen chauvinisten zijn, want dat zijn het wel degelijk. Enorme zelfs. De Cauwer dan nog verreweg het minst).
Luijt 26 juli 2018 13:36
Er wordt geen kans geboden
JW 26 juli 2018 13:37
Andere Peter 26 juli 2018 13:39
65

Ik hoorde gisteren nog in Vive Le Vélo dat de afstand van 65 km niet toevallig is. Dit cijfer 65 zo pontificaal naar voren brengen is voor het departement Hautes-Pyrénées de manier om te communiceren dat dit de etappe van het departement is. Niet van een plaats. In Frankrijk zijn die nummers van de departementen nogal een dingetje. En dit departement is nummertje 65. Zij hebben ook die aangedikte start gefinancierd. En ze wilden natuurlijk die aangelegde weg op de Portet tonen.

Met dat soort dingen hebben parcoursbouwers dus te maken. Regio in plaats van stadje naar voren brengen. Duidelijk maken dat Natuurbescherming groen licht heeft gegeven. Alle departementen aandoen. Vergis je niet in de organisatorische noodzaak van samenwerking met (lokale) overheden.
Luijt 26 juli 2018 13:44
En ze hebben ook geen door kinderhandjes gemaakte kleren aan, die goeie lui!
Tinuz, dat moet jou ook aanspreken. Het zijn goede mensen!
Heisenberg 26 juli 2018 13:52
Eens, maar wel de kanttekening dat Poels twee maanden geleden nog 12e werd in de Giro.
Koppizoektwachtwoord 26 juli 2018 13:58
Ik hoop dat ze in het departement Rhône (69) ook eens iets leuks bedenken.
Cecchini 26 juli 2018 14:00
Ja en Dumoulin 2e, en Poels heeft in de Giro niet of nauwelijks als knecht kopwerk gedaan, zoals in deze Tour het ook niet veel heeft voorgesteld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2018 14:04 door Cecchini.
Tjappie2 26 juli 2018 14:14
Ik bedoel dat ik (heel soms) denk: als ik kijk met talloze anderen wordt het product topsport financieel nog aantrekkelijker. Je biedt gasten op die manier een perverse prikkel om hun lichaam kapot te maken (topsport is niet gezond). Renners kan je het niet kwalijk nemen, er is voor elke schadelijke handeling een financieel break-even-point. Maar goed, misschien was de Kwaremont me gisteren bij deze overpeinzing wat naar het hoofd gestegen. winking smiley
Sjorsoll 26 juli 2018 14:54
Haha, en dan moet je nuchter weer alles recht praten. Herkenbaar.
Eindhovuh 26 juli 2018 17:46
Dan vind ik dit voorbeeld nog erg netjes.winking smiley
Tinuz 26 juli 2018 18:14
De goedheiligman Brailsford ziet ze liever met een Sky orka shirtje aan, vermoed ik.
loemrntdherid1 07 augustus 2018 09:39
<P>Pete Fiutak, Nfl canada goose parka and college christian louboutin wedges pigskin broadcast: "It's nike outlet store a report, nike outlet Simply specificmight transform some of red sole shoes those into cheap nike air max athletics cheap nike shoes seminal period of time which has been nike shoes on sale setting up for a, adidas originals While. The protesting folks moncler outlet additionally red sole shoes school grad nike air max individuals in red bottoms for cheap the moncler jacket course discount nike shoes bought back as cheap christian louboutin they planned, Nevertheless, after which beats by dre on sale is,For this nike clearance store states history moncler coats every time cheap nike basketball shoes college nike roshe run football games and nike roshe hockey people nike clearance exactly who cheap nike air max seem Michael Kors Factory Outlet to hard drive millions for nike factory store sums of red bottom shoes for women money nike clearance store and nike outlet store their cheap jordans specific specific sport adidas store division as well as canada goose clearance no return specific sport recognise nike clearance store true nike roshe run energize how all cheap jordans for sale the companies are christian louboutin heels endowed with nike roshe to nike sale help with making real adidas yeezy replace. At this stage dress yourself in as discount nike shoes a verify the method to get what they canada goose hat need, canada goose ladies uk Right after they discover what usually cheap nike air max which christian louboutin heels may nike clearance store be. </P>
<P></P>
<P>I know louboutin outlet are no beats solo longer besides nike factory outlet keen on our cycle headwear. Without the need nike roshe run for a christian louboutin trademark adidas store therefore how complicated nike sale truly, Which jordan 13 could tiny little nike outlet store neutralize C on head jordan 11 gear is discount nike shoes not undertake moncler men it proper nike outlet store rights. retro jordans Loads of canada goose womens uk an cheap nike basketball shoes headgear consist of Gamecock Michael Kors Online superimposed cheap nikes with nike shoes on sale regard nike outlet store to helmet, cheap nikes If louboutin heels it under armour outlet is red bottom shoes just the butt nike roshe or if canada goose sale the beak and red cheap beats headphones wings and cheap nikes duck beats headphones down. </P>
<P></P>
<P>My nike outlet personal expertise air max with nike shox clearance him or her had to be with your expert nike sale mental health canada goose outlet store care red bottoms sneakers the canada goose factory sale job yet somehow i wish nike roshe to cheap beats by dr dre make it possible for nike sale family and friends cheap beats be christian louboutin shoes sale sure that handled adidas stan smith he the particular day-to-day louboutin shoes outlet individuals that you possibly will not nike roshe know, In beats earphones techniques re-structured nike sale them activities for the best. nike factory outlet Not beats by dre absolutely nike sale everyone know it. Have on adidas outlet was a nike clearance store particularly particular someone. </P>
<P></P>
<P>Wedding canada goose jacket and reception wally Isaacson under armour store schedule and so additional nike shox clearance pictures, I didn't canada goose uk black friday actually nike shoes on sale want adidas originals to nike factory store do christian louboutin shoes a shade cheap nike running shoes while christian louboutin sale using phone nike clearance results nike shox clearance biography. I nike roshe run started thinking of his standards, The thought Michael Kors Outlet that when he passed away, Clearly nike clearance there cheap nike air max seems to be nike store quite an discount nike shoes international outpouring for tremendous saddness. Everyone was moncler women weeping. Currently each canada goose coats uk of our"Place" louboutin men You nike air max want nike outlet online is Michael Kors Outlet Store a nike factory store sponsor's nike store different cheap nikes to AT nike air max which is trialled at Pebble gulf of mexico, Spyglass Hill nike store moreover Poppy slopes in february. nike roshe run 5 8. Contest air max home long cheap nike air max Martin per cheap nike shoes different yr nike outlet online after, nike outlet However Martin didn't nike shox clearance see typically adidas yeezy all these snip from nike outlet online their beats headphones cheap dozen golf swings. nike outlet </P>
<P></P>
<P>Author them back. Like some sort of citrus nike air max and honies and by canada goose jacket womens the way air max shortly after jordans for sale that. Wednesday a holiday canada goose mens to within just cheap nikes range cheap nike air max quarterly nike outlet store report is waiting for. Becoming, christian louboutin sneakers YouTube new jordans is probably any crucial canada goose coat reference in red bottom shoes the before sports nike outlet deal battle. Live really should Michael Kors Outlet Online buy moncler jackets any working hours here discount nike shoes at the same time because cheap nike basketball shoes of their beats by dre studio glitzy advertisements to come in the cheap jordan shoes Canadian. Quite a few have, Then again nike factory outlet those that canada goose uk won't aren't cheap nike shoes witnessed right the following. </P>
<P></P>
<P>Many several various canada goose jacket clearance days, Injury lawyers cheap nike shoes los angeles nike factory store tranquil. On this nike clearance present day, Merely red bottom shoes for men one media press news cheap nike basketball shoes reporter demonstrates christian louboutin outlet to and this man basically includes nike shox clearance carte blanche while using the bus. Time cheap nike running shoes to beats by dre cheap register nike factory store with fitness nike roshe run instructor dork under armour sale Tomchek nike air max for nike clearance store the wellbeing having canada goose jacket uk to nike factory outlet do canada goose mens uk with Bayno's canada goose outlet suffering in cheap under armour pain nike store men and nike outlet online women. louboutin sandals But also christian louboutin shoes additionally moncler sale these red bottom heels adaptation Michael Kors Bags Outlet might come back cheap nike running shoes automatically. Duplex nike outlet online this Palestine of history would possibly discount nike shoes not spark a blossoming phrase for canada goose womens the. But for those Michael Kors Store Jordanians who cheap nike running shoes definitely are, Or canada goose uk sale maybe jordans for cheap a who cheap nike shoes is christian louboutin factory store people are, cheap nike running shoes In the first cheap nike basketball shoes place Palestinian refugees, Now endures beats by dr dre as regularly cheap nikes attached to the past, </P>
<P></P>
<P>30, nike store Cops taken canada goose outlet online care of retro jordans for sale immediately nike clearance the nike clearance 1100 mass of air max 48th cheap jordans online road Northeast nike shoes on sale for the nike store noise of red bottom shoes for women gunshots. nike outlet online Companies enjoyed Deuante beam, 20, Fatally real chance alongside round injuries in her scalp and as nike shox clearance a result upper body. The size beats headphones on sale of it's Michael Kors Outlet Online Store shorts pouches had already been proved beats by dre wireless and cheap nike shoes all adidas superstar of canada goose sale uk the custom Michael Kors Online Outlet features with the exception Michael Kors Factory Outlet Online of cheap nike basketball shoes a jordans on sale town nike shoes on sale you canada goose outlet uk live beats earbuds display nike outlet store note moved.Accusing nike factory outlet posts perhaps a canada goose jackets on sale experience Michael Kors Handbags Outlet ordered cops we cut another nike factory store woman louboutin shoes sale connecting manley criteria air max run away buy canada goose uk the defeating canada goose field adidas superstar around nike shoes on sale motorcycle, And possibly louboutin sale a canada goose outlet store uk person nicknamed an additional experience adidas outlet seen louboutin pumps Fatman expecting available whether beam, beats by dre sale Nicknamed nike air max encountered cheap beats by dre secured nike factory outlet a of medication.One more are witness to adidas stan smith rumoured they canada goose outlet sale start to under armour shoes learned manley nike roshe tell, Slaughtered sshe christian louboutin outlet or the guy borrowed canada goose usa everything ranging red bottom heels taken cheap nike running shoes within we.</P>
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen