Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

105th Tour de France Etappe 21

Gepost door rustdag 
rustdag 28 juli 2018 19:14
Houilles - Paris Champs-Élysées 116km










Zondag 29 juli 2018 - De 105e Tour de France eindigt met een 116 kilometer lange rit van Houilles naar Parijs. Traditoegetrouw finishen de renners op de Champs-Élysées, waar Dylan Groenewegen in 2017 naar de zege sprintte. Het is zo goed als zeker dat het ook nu weer aan de rappe mannen zal zijn.

Met acht ziedend snelle ronden op de Champs-Élysées neemt het peloton afscheid van het Tour de France-publiek. De ervaring leert dat er tot aan het opdraaien van het slotcircuit rustig gepedaleerd wordt. Zoals gebruikelijk mag de ploeg van de gele trui als eerste het circuit opgaan en daarna gaat het los in acht ronden van een kleine 7 kilometer. Aangevallen wordt er altijd, maar in 2005 was dat voor het laatst succesvol. Toen lukte het de huidige ploegleider van Astana Aleksandr Vinokoerov om het jagende peloton voor te blijven.

Sprinten is dus bijna onvermijdelijk. Afgelopen editie boekte Dylan Groenewegen de mooiste zege uit zijn loopbaan op de Champs-Élysées. In 2015 en 2016 won André Greipel en de twee jaar daarvoor ging de buit naar Marcel Kittel. Mark Cavendish won viermaal op de Champs-Élysées, maar het is alweer vijf edities geleden dat hij voor het laatst de snelste was in Parijs.


































Klassement

1. Geraint Thomas (Gb)
2. Tom Dumoulin (Ned) + 1.51
3. Chris Froome (Gb) + 2.24
4. Primoz Roglic (Slo) + 3.22
5. Steven Kruijswijk (Ned) + 6.08
6. Romain Bardet (Fra) + 6.57
7. Mikel Landa (Spa) + 7.37
8. Daniel Martin (Ier) + 9.05
9. Ilnur Zakarin (Rus) + 12.37
10. Nairo Quintana (Col) + 14.18




De 21e etappe van de Tour de France begint om 16:20 en de finish wordt verwacht rond 19:09

TV: Live vanaf de start





Etappeschema:


21 zo 29-7 Houilles – Chamvanaf de startps-Élysées (Parijs) 116,0 km





Hij was gewoon de sterkte, verdiende winnaar




Wat hebben we genoten van Tom Dumoulin! Zondag staat er een Nederlander op het Tour podium




Giro , Tour is zelfs voor Froome een burg te ver.




Van deze meneer hebben we nog niet het laatste gezien



Mee gaan in de vroege vlucht, en dan alleen ten aanval trekken, richting Alpe d'Huez was een sterk staaltje, van Stevie de nummer vijf deze Tour
Anony 28 juli 2018 19:45
Ik voorspel een Vino'tje.
Siem 28 juli 2018 23:13
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik voorspel een Vino'tje.


Terpstra?
Slimmerd 29 juli 2018 07:18
Deze moet zijn voor de Strijdlustigste Renner deze Tour: hup D. Martin
Robobas 29 juli 2018 10:00
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Deze moet zijn voor de Strijdlustigste Renner deze
> Tour: hup D. Martin


thumbs up
Curzio 29 juli 2018 11:27
D. Martin vindt zichzelf vooral heel strijdlustig. Maar als er een verre aanval werd ondernomen dan zat hij niet mee. Ik heb weinig met zijn rijstijl.
Walnoot 29 juli 2018 11:42
Eens. Het gros van zijn aanvalletjes was redelijk kansloos. Tien km “achtervolgen” op Quintana bijvoorbeeld, waarvan al meteen duidelijk was dat Martin de mindere was. Of die kansloze aanval op 100m van de top in de eerste bergrit... telt dat als aanvallend koersen? Kijk, dan een Bardet of een Valverde, die vallen aan om te winnen. Het blijkt dan dat ze niet sterk genoeg zijn, maar ze doen het tenminste.
Cecchini 29 juli 2018 11:56
Waarom noem je Kruijswijk dan niet
Eindhovuh 29 juli 2018 12:37
Martin vind ik vaak een beetje dommig koersen. Aanvallen als er niets te winnen is, gooien met zijn krachten en vervolgens op kop rijden voor slimmere klimmers.
Terwijl hij natuurlijk beresterk is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2018 12:37 door Eindhovuh.
Andere Peter 29 juli 2018 13:00
Het was dit jaar wat extra wanhopig omdat hij door die val al snel vanuit achterstand reed.
Sjorsoll 29 juli 2018 14:53
Ja, en ook altijd mee sprinten voor een veertiende plek. Fijn voor de Tourpool, maar ik snap dat niet. Al dat zinloze gedoe kost hem per saldo waarschijnlijk minstens een minuut.
El Chaba 29 juli 2018 15:20
Echt schandalig, inderdaad..
Cecchini 29 juli 2018 15:45
Zo we hebben weer een nieuwe pispaal gevonden. Hij heet Daniel Martin, dit jaar winnaar van een etappe in de Tour, 8e in het eindklassement, vaak in de aanval om tijd goed te maken of gewoon om koers te maken, ook al eens winnaar van LBL en Ronde van Lombardije, maar voor de rest natuurlijk een waardeloze renner.
Sjorsoll 29 juli 2018 15:51
Goeie nuance.

Het is een hele goede renner met nog meer potentie als hij slimmer koerst in etappekoersen. Dat lijkt me de conclusie.
Curzio 29 juli 2018 15:53
Dat zegt toch niemand? Bij Sporza haalden ze meermaals een interview aan met Martin waarin hij het gebrek aan aanvalslust bij anderen bekritiseerde. Met een beetje tegengas is dan niks mis.
El Chaba 29 juli 2018 15:58
Het betoog ja, de conclusie dat Dan Martin de nieuwe pispaal zou zijn als er wat kritische kanttekeningen bij zijn manier van rijden worden geplaatst, getuigt juist van weinig nuance.
Andere Peter 29 juli 2018 16:10
Wtf in mijn opmerking maakt Dan Martin tot pispaal? Hij lag door pech vroeg op achterstand. Wilde/moest opschuiven en dacht dat dit erin zat. Viel (dus) aantal kleren vroeg aan voor wat sprokkelwerk. Niks mis mee. Maar vooral die omstandigheid maakte dat hij moest aanvallen. O ja, dat en de beschikking over een springveertje. Da's ook wel lekker als je een verschilletje wil maken. Die factioren zijn van minstens even groot belang als evt karakterologische factoren.

Hou es op met die terugkerende lichtgeraakte slachtofferrol.
Andere Peter 29 juli 2018 16:21
Klein slottijdritje op dié zondag in Parijs zou inderdaad wel weer eens mogen.
Sjorsoll 29 juli 2018 16:23
Dat het een goede renner is die ook wedstrijden wint (soms door dat druistige aanvallen), is een prima nuance i.m.o.
Edit: dat is wss wat je bedoelde met het betoog.

En Martin moet trouwens ook niet de nieuwe pispaal worden, hij valt tenminste aan. Hij is best een verademing tussen al het berekende in het peloton. Dat is de andere kant.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2018 16:26 door Sjorsoll.
El Chaba 29 juli 2018 16:31
Inderdaad.

En niemand beweert - of impliceert - dan ook dat Dan Martin de nieuwe pispaal zou moeten worden (zie ook de reacties). Dat is slechts de totaal onnodige conclusie van Cecchini.
Sub Culture 29 juli 2018 16:31
Pure haat voor die slotetappe.
Iedereen guitig lachend, gek doen naar de camera, slakkengangetje.

Gewoon geniepig keihard in de aanval gaan en met een kwartier voorsprong winnen.
Cecchini 29 juli 2018 16:40
Jij moet eens ophouden je zelf hier tot as van het forum te benoemen. Ik reageer hier namelijk niet eens op jou. Volgens mij reageer je nog redelijk genuanceerd op de prijs voor Daniel Martin. Ik lees opmerkingen van Curzio, Walnoot, Eindhovuh, Sjorsoll, die Daniel Martin verwijten dat hij niet aanvalt om te winnen, en dat hij het alleen leuk doet voor een Tourpool met een 14 e plek in het etappe klassement. Hij won een etappe deze Tour, dus dat gaat al niet op, daarnaast werd hij 2e achter Quintana, ook na een lange aanval. Hij eindigt netjes in de top 10 van het AK, en wint zonder een erg groot talent te zijn grote koersen, juist door aan te vallen. Dat mag best eens beloond worden, en cynisme voor deze prijs is niet verdiend.

Ik zou overigens zelf de prijs voor aanvalslust aan Alaphilippe hebben gegeven
El Chaba 29 juli 2018 16:45
Jammer van al die kermistoestanden. Totaal niet interessant en overbodig wat mij betreft..
Sjorsoll 29 juli 2018 16:47
Ik zou ook graag een keer iemand echt katje lam willen zien worden door die champagne. Echt moeizaam zwalken over die Champs-Élysées en dan drie keer gelapt worden. Dan word je echt cult.
El Chaba 29 juli 2018 16:51
Wellicht onbewust maar je reageert - aan de draadjes te zien - wel degelijk op AP. Dat kun je zien als je in je profiel bij 'instellingen forum' onder 'Weergave discussielijn bij het lezen:' 'meerdere berichten per pagina in een discussielijn' selecteert.
MarkV 29 juli 2018 16:58
Het is niet minder interessant dan een normale sprintetappe, gewoon niet kijken tot de finale is de beste oplossing.
ton duk 29 juli 2018 17:24
tenzij je het leuk vindt om Parijs in een toeristisch daglicht te zien...(ik pruim dit dus wel)
Ok, ik lees nu dat ik ook kan gaan zappen naar de BBC..
Parijs en Londen bezoeken op 1 dag....
gr
Andere Peter 29 juli 2018 17:30
Altijd even terugdenken aan het mooiste slotcriterium ooit.

1979

De twee met grote afstand beste ronderenners van dat moment waren 3 wekenlang elkaars schaduw geweest. In de ritten in lijn deed Zoetemelk het beter dan Hinault, die in de klimtijdrit naar Avoriaz het geel van Zoetemelk definitief overnam. Niet koersen voor het klassement op Champs-Élysées was nog niet echt een traditie. Om van alle gelazer af te zijn en om één miljoen toeschouwers even te tonen wie de beste was, was Hinault de grote animator van een ontsnapping. Bij de eerste doorkomst in Parijs hadden Hinault en Zoetemelk al een dikke minuut. Alsof vanmiddag Thomas en Dumoulin even kop over kop komen rijden, twee minuten voor het peloton uit. Het peloton koerste er vol achteraan. Maar ze waren kansloos tegen de tandem Hinault/Zoetemelk. Bij elke doorkomst werd het verschil iets groter. Uiteraard klopte de winnaar van het geel en het groen Zoetemelk op de meet. In het klassement eindigden alleen Agostinho en Kuiper op (iets) minder dan een half uur van de twee.

1 Bernard Hinault (Renault-Gitane): 103hr 6min 50sec
2 Joop Zoetemelk (Miko-Mercier) @ 13min 7sec (na 10 minuten tijdstraf wegens doping)
3 Joaquim Agostinho (Flandria-Ca Va Seul) @ 26min 53sec
4 Hennie Kuiper (Peugeot-Esso) @ 28min 2sec
5 Jean-René Bernaudeau (Renault-Gitane) @ 32min 43sec
6 Giovanni Battaglin (Inoxpran) @ 38min 12sec (na 10 minuten tijdstraf wegens doping)
7 Jo Maas (DAF Trucks) @ 38min 39sec
8 Paul Wellens (TI-Raleigh) @ 39min 6sec
9 Claude Criquielion (KAS) @ 40min 38sec
10 Didi Thurau (Ijsboercke-Warncke) @ 44min 35sec
11 Lucien van Impe (KAS) @ 47min 26sec
12 Sven-Ake Nilsson (Miko-Mercier) @ 48min 16sec
13 Piree-Raymond Villemiane (Renault-Gitane) @ 59min 9sec
14 Johan Van der Velde (TI-Raleigh) @ 59min 13sec
15 Eddy Schepers (DAF Trucks) @ 59min 51sec
16 Mariano Martinez (La Redoute) @ 1hr 1min 36sec
17 Yves Hézard (Peugeot-Esso) @ 1hr 3min 5sec
18 Henk Lubberding (TI-Raleigh) @ 1hr 3min 9sec
19 Robert Alban (Fiat-La France) @ 1hr 6min 47sec
20 Bernard Vallet (La Redoute) @ 1hr 8min 25sec

(Ook altijd leuk om te zien hoe toen werd omgegaan met dopingstraffen; naar verluidt zijn Zoetemelk en Battaglin onderweg nooit bespuugd of nageroepen)
El Chaba 29 juli 2018 17:31
Ducrot komt met de briljante opmerking dat Christian Prudhomme nauwelijks Engels spreekt om er vervolgens aan toe te voegen dat hij vloeiend Frans spreekt..
El Chaba 29 juli 2018 17:41
De jury heeft besloten dat als het gaat regenen in Parijs, de doorkomst bij de eerste passage zal tellen voor het AK. Terecht merken Dijkstra en Ducrot op dat ze dat onbegrijpelijk vinden, helemaal gezien het feit dat ze wel een etappe over kasseien organiseren..
Carlos Danger 29 juli 2018 17:41
Toch niet slecht voor iemand, die slechts matig Nederlands brabbelt.
Frederik D. 29 juli 2018 17:50
Je bedoelt Ducrot? Het is mij nooit opgevallen dat zijn gebrabbel iets met het Nederlands heeft te maken.
Carlos Danger 29 juli 2018 18:20
(Vrij) vertaald uit het Frans betekent zijn naam, van de Mest. So, he's entitled to talk shit.
Pyama 29 juli 2018 18:27
Wuyts toch met een uitglijder. Laporte mist de ervaring om hier te winnen. Vergeet even dat het niet zijn eerste Tour is en dat hij al eens 8e en 12e was hier.
Frederik D. 29 juli 2018 18:50
Kruijswijk en Dumoulin rijden samen kop over kop voor het peloton met ruim twee minuten voorsprong. Sunweb en Lotto-Jumbo stoppen goed af. Dumoulin virtueel in het geel. Mooier is het even niet.
MarkV 29 juli 2018 19:12
Sterke sprint van Kristoff
Anony 29 juli 2018 19:12
Kristoff vloert Degenkolb en Démare. Lampaert met een hele sterke poging, even leek mijn voorspelling uit te komen, maar viel stil in de laatste hectometers.
rustdag 29 juli 2018 19:21
Ja was Jammer. al is een sprint ook altijd wel genieten hier.
ton duk 29 juli 2018 19:24
gat knap dicht gereden door Stuyven...ik mag 'm wel
gr
Cecchini 29 juli 2018 19:34
Herman van 't Zand ook weer met een uitglijder. Daniel Martin die de prijs voor de strijdlust kreeg in een voor hem verder tegenvallende Tour. Ik ben toch nog even de uitslagen van de etappes nagegaan, maar Martin heeft toch echt een etappe gewonnen (niet gestolen) en top 10 in het AK.
Wanny 29 juli 2018 20:14
Toch mooi nog een paar minuten wielrennen gezien tijdens de reclamespot voor Parijs.
Eddy Veen 29 juli 2018 20:23
Het was wel grappig geweest als de vader van Tom Dumoulin op 22 juli 1990 in de huiskamer voor de televisie bij de eindhuldiging van de Tour tegen zijn echtgenote had gezegd: 'De volgende Nederlander op het podium zit in jouw buik'.
rustdag 29 juli 2018 20:29

Volgend jaar pak ik je ouwe
Kuiperberg 29 juli 2018 21:25
Zo en nu het jaarlijkse zwarte gat...morgen is het weer workingday as usual...gelukkig over een paar weken de Vuelta.
Cecchini 29 juli 2018 21:36
Heerlijk mannetje die Tolhoek. Nadat Kruijswijk had verteld, dat hij na een paar criteriums San Sebastian en de Vuelta ging rijden, antwoordde Antwan dat hij ongeveer hetzelfde programma als Kruijswijk zou gaan rijden. Toen iemand anders aan tafel verbaasd reageerde met " ook de Vuelta ? " antwoordde Tolhoek " nee de Vuelta jammergenoeg niet " . Een echte liefhebber nog
Carlos Danger 29 juli 2018 21:45
Zwart gat? Nee hoor. Tim Wellens zit weer op de fiets.
Blueprint 29 juli 2018 21:49
Nog zat mooie TV-koersen met o.a. San Sebastian, Utah, Quebec, Montreal, Vuelta, WK & Lombardia...
Eddy Veen 29 juli 2018 21:57
En Oomen-Aru-Kwiat in Polen.
valse trage 29 juli 2018 22:30
Ja, idem hier, deze dag voelt voor mij altijd veel meer als oudjaarsdag dan Oudjaarsdag. @Kuiperberg



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2018 22:31 door valse trage.
Inigo 29 juli 2018 22:55
Mooie vergelijking, de sfeer op de laatste avondetappe en het prachtige filmpje dat aan het eind van de reguliere uitzending (vlak voor het Journaal) uitgezonden werd versterken dat.
Inigo 29 juli 2018 22:55
Over het WK gesproken.. Is er kans dat MvdP geselecteerd gaat worden bij de mannen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2018 22:55 door Inigo.
Abraham Olano 29 juli 2018 23:07
Volgens mij zijn Veneberg daar iets over bij Tour du Jour.
In elk geval EK natuurlijk. Ze twijfelden geloof ik nog of hij het parcours aan kon.
Maar helemaal uitgesloten leek het niet.
Walnoot 30 juli 2018 09:10
Omdat Kruijswijk slechts een keer heeft aangevallen om te winnen en Bardet en Valverde meer dan eens. Daarom.
Cecchini 30 juli 2018 10:20
Laatste Pyreneeen etappe vergeten ? Die aanvallen van Valverde waren lachwekkend, die trouwens ook alleen maar in het wiel van Soler zich mee liet voeren, en toen die alleen met Dumoulin zat geen meter kopwerk deed.
Walnoot 30 juli 2018 10:33
Ik zeg niet dat Valverde geen Martintjes heeft gedaan. Dat heeft hij zeker wel gedaan. Mijn punt is dat hij wel degelijk meerdere keren van ver is gegaan in een situatie waar die aanval een overwinning op had kunnen leveren. Bij Kruijswijk heb ik maar een zo'n aanval gezien. Zeker de meest brute aanval van de Tour, maar het was er maar een. Bij Bardet was vrijwel elke aanval gericht op winst.

Misschien kunnen we een klassementje opmaken van hoe vaak renners hebben aangevallen met het oog op winnen.

Martin 1 (Mur de Bretagne)
Kruijswijk 1 (Alpe d'Huez)

Wie vult aan?

Edit: o ja, voor de duijdelijkheid, ik heb er geen probleem mee om Martin tot de nieuwe pispaal te maken. Sinds hij een Tourrenner is geworden, vind ik er geen zak meer aan. Ben me er van bewust dat andere mensen daar anders naar kijken. Maar de meerderheidsmening interesseert me niet heel veel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2018 10:35 door Walnoot.
ton duk 30 juli 2018 10:44
Ik zou bijna naar het rittenschema gaan kijken .......maar ik ga er maar vanuit dat die Pools standaard is...
gr
Cecchini 30 juli 2018 11:00
Martin zeker 2 x keer, in de etappe die Quintana won, en hij 2e
Kruijswijk in de etappe waar Roglic won, maar hij als eerste van de favorieten ging, en toch zo'n kleine 30 sec voorop lag, nog wel achter andere eerdere aanvallers, maar dat cgold voor Bardet ook. Ik kan me trouwens van Bardet niet zoveel anders herinneren, dan die aanval in de laatste bergetappe, maar dan moet je Landa ook noemen.
Walnoot 30 juli 2018 11:16
Stuk bij stuk: Martin in de etappe die Quintana won: OK, je hebt gelijk dat telde inderdaad als een serieuze aanval tot het moment dat Quintana hem los reed, komen we uit op twee aanvallen van de Martin met een totaal van een minuut of vijf in een kansrijke positie.

Zoals ik beargumenteerde tijdens de Roglic etappe: Kruijswijks aanvallen daar hadden nooit winst op kunnen leveren omdat hij Bardet, Landa en Majka niet alleen in had moeten halen maar gezien zijn daalkunsten ook ruim had moeten lossen voor de top van de Aubisque. Op die manieer had hij bij zijn eerste aanval zeker twee minuten goed te maken. Daar was het simpelweg te laat in de etappe voor.

Bardet & Landa: toen die twee aanvielen was het nog 100km te gaan, de kopgroep was duidelijk binnen schootsafstand (wat ook bleek). Landa mag zeker genoemd worden, ik neem aan de je snapt dat mijn Bardet en Valverde uitspraak geen exclusieve modaliteiten bevatte. Dus ik moet helemaal niks en niemand ook nog noemen, ouwe nazi.

Over Bardet, die viel ook behoorlijk zwaar aan op Alpe d'Huez, toen Kruijswijk nog op kop reed. Bardet was langzaam naar Kruijswijk toe aan het rijden (en heeft hem uiteindelijk makkelijk gepakt), naar mijn herinnering duurde het zeker een km of vijf voordat Froome en co. terugkwamen op Bardet. Verder heeft Bardet nog een aantal kleinere aanvalletjes gedaan die snel werden geneutraliseerd, maar die wel degelijk met het oog op winst waren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2018 11:17 door Walnoot.
Cecchini 30 juli 2018 11:33
Ouwe nazi. Heerlijk om dat in mijn nadagen nog eens nageroepen te krijgen. Ik voel me vereerd, geile bink van me. Was het niet Froome, die Kruijswijk als eerste te pakken kreeg op de Alpe ? Kruijswijk ging net zo voor de winst in die laatste bergetappes als Bardet dat deed. Bardet had zich ook nog eens moeten verlossen van andere vluchters. Kruijswijk heeft verdorie 75 km alleen in de aanval gezeten, en Bardet kon altijd in iemand's wiel op die paar minuten na op de Alpe. Bardet reed een ontzettende tegenvallende Tour, voor eens en altijd bewezen dat hij een te kleine renner is.
Walnoot 30 juli 2018 12:29
Zeker dadde, dat zeg ik toch, "Froome en co."? Maar als Froome en co. na de aanval van Bardet (vergelijk met 'voor de aanval van Bardet') een minuut langer naar elkaar hadden gekeken, dan had Bardet die etappe gewonnen en niet Kruijswijk. Bardet was frisser en reed op dat moment duidelijk harder dan K.(nogmaals, omdat je slecht kan lezen: dat doet niks af aan de bruutheid van Kruijswijks aanval aldaar).

En in etappe 19 had Bardet zelfs twee opties om de andere vluchters te verschalken, namelijk een afdaling en een sprint met degenen die dan nog bij hem zouden zitten. Juist die twee vooruitzichten maakten Kruijswijk kansloos op het bewuste moment. Als Kruissie daarentegen gewoon mee was gegaan met Bardet op de Tourmalet, had K. veel betere papieren gehad, inderdaad mede doordat Bardet niet sterk genoeg was. Kruijswijk had Bardet en de rest mooi kunnen lossen op de Soulor. Nu wint Roglic, ook prima voor Jumbo maar toch minder tof voor Kruijswijk.

Dat Bardet en Valverde tegenvielen kan ik enkel bevestigen, maar dat doet er slechts zijdelings toe voor al wat ik zeg, namelijk dat ze koersten om te winnen (en ik neem aan dat je snapt hoe hun relatieve zwakte er toe deed voor hun manier van koersen).
loemrntdherid1 07 augustus 2018 09:39
<P>Pertaining canada goose mens to adidas yeezy smaller businesses to help you discount nike shoes spar adidas yeezy for customers they must red bottom shoes for men be cheap nike shoes open. beats earphones To likely be operational cheap nike shoes they must nike roshe run be able moncler women to afford office louboutin heels members. nike factory outlet And that is nike shox clearance what nike store this means, LIASSON: nike outlet store Yes retro jordans for sale it's cheap nikes true. Huckabee is nike sale breaking into canada goose outlet store the battle cheap nike basketball shoes the actual second nike roshe run a red sole shoes period. My husband literally air max has a jordan 11 silly collection nike outlet during adidas superstar Republican. christian louboutin shoes sale </P>
<P></P>
<P>A nike sale specific nike shoes on sale thing cheap christian louboutin walking canada goose coats uk everyone and cheap nike running shoes as well letting them get nike store those cheap nike shoes who exercise in canada goose uk black friday rating louboutin sale state, nike sale Woodlands christian louboutin shoes trainer aaron Dillard exclaimed. Which eight Michael Kors Factory Outlet Online owns compatible discount nike shoes with beats solo that's? Certainly not. nike roshe We christian louboutin outlet each showed a cheap nike basketball shoes wearing Michael Kors Factory Outlet Louisiana. moncler men Bergkamp became a kind of spiritual sportsmen whom would nike roshe run certainly go canada goose outlet online beyond parochial loyalties. A nike roshe farmer adidas stan smith that cheap jordans for sale also often beats by dre studio see a pass adidas store a nike roshe run second forward anybody similar nike outlet regarding nike clearance promote, Who also would adidas outlet deliver storage osteoporosis with an effective feint, under armour store In jordan 13 which might deliver the discount nike shoes critical item of abilitie near the time period with the competition. Michael Kors Outlet Online The canada goose uk Dutchman had red bottoms for cheap the most red bottom shoes for women finest avid cheap nike air max gamers of modern beats earbuds days nike roshe inthat would complete cheap jordans the canada goose sale aspect of jordans on sale the" Incidence 10, </P>
<P></P>
<P>You nike shoes on sale see, buy canada goose uk our own nike shox clearance finishing wave nike factory store connected cheap nikes peoples agony red bottom heels is actually nike sale frustrating. In Michael Kors Outlet Online Store precisely 21 nike outlet days canada goose uk sale in July, Paramedics while Michael Kors Handbags Outlet Akron, Kentkucky, nike factory outlet Drenched 236 cheap nike air max overdoses, cheap beats by dr dre Concerning nike clearance store 14 nike outlet online demise, Along beats by dre wireless together using supposed hyper-connects nike clearance with carfentanil, adidas stan smith In christian louboutin heels line nike store with the DEA. Throughout the first six nike shoes on sale months associated with the year, In christian louboutin sneakers comparison, canada goose ladies uk Individuals christian louboutin heels sorted cheap beats out an overall Michael Kors Store of red sole shoes 320 canada goose outlet sale overdoses of louboutin shoes outlet all types. </P>
<P></P>
<P>Associated with, new jordans Quite quite a few cheap nike basketball shoes it nike outlet store is because of him the nike air max poppy cheap nike shoes issue. Often nike clearance store the only method to be canada goose jacket uk sincerely jordans for sale worthwhile nationwide is to go louboutin men on Michael Kors Online Outlet a competitive user cheap nike basketball shoes report. This christian louboutin sale is definitely in one cheap under armour payemnt contradiction to the nike store united states boorishness. Seasoned nike shoes on sale the Brooks discount nike shoes velupe search in cheap nike running shoes that canada goose factory sale area, Didn nike air max or nike shox clearance even smy nike outlet friend? Marveled Bochy. Used to be firing nike outlet store hailing beats by dr dre beyond in nike factory store every canada goose jacket womens state and each incline. Created a top nike factory store notch recovery on cheap nike running shoes the nike outlet online person golf cheap jordans online basketsoccer basetennis christian louboutin outlet shot hailing moncler jackets beyond a joints. </P>
<P></P>
<P>You are under armour outlet aware nike factory outlet of canada goose womens uk that canada goose usa i will nike sale be cheap nike running shoes even nike air max if nike outlet online possibly would not status a single nike air max former nike shoes on sale player(Athletes/actors air max rotated players not beats by dre on sale to mention red bottom shoes for women Greg gary commonly do not beats by dre cheap volume). I am certain padraig Michael Kors Outlet harrington. cheap nike basketball shoes Nevertheless cheap nikes it is nike factory outlet so cheap nikes large canada goose outlet store uk golf tennis baseprojectiles red bottom heels to say nike outlet store to cheap nike shoes your own canada goose clearance eventually, "hi, nike shox clearance To moncler sale any beats by dre extent canada goose jacket further i'm michael adidas store duivis canada goose coat 'Tiger'" beats headphones on sale And accomplish it. beats headphones cheap </P>
<P></P>
<P>It nike outlet store whatever you realize. Members of air max the squad appear christian louboutin wedges and disappear; nike roshe Most people leave nike clearance store the workplace, Many be seriously cheap nike air max damaged, canada goose outlet uk In which nike outlet dealt under armour sale with, cheap beats by dre Them cheap nike running shoes to leave nike outlet online home retro jordans by adidas originals just cheap nike shoes free organisation. nike shoes on sale Nevertheless, louboutin pumps we beats by dre sale preserve canada goose hat rooting adidas superstar for anyone who nike clearance store is discount nike shoes always christian louboutin shoes having air max on those suit. Greg red bottoms sneakers Cote, Together with the arkansas Herald: "Wagering nike air max action(Bushes) Proceeds on(Become) nike clearance store The nike outlet best part canada goose sale uk of his outdoor louboutin outlet activity when he adidas outlet pretty cheap beats headphones much nike clearance never canada goose titles. </P>
<P></P>
<P>He had been discount nike shoes their state 5A cheap nikes 400 meter athlete as nike roshe run a jr. within just 2012. canada goose parka He nike factory store still nike factory outlet turned nike shox clearance out to be 5A locale nike clearance store III christian louboutin factory store 400 moncler jacket meter success canada goose outlet located inside of 2011 in addition red bottom shoes to 2012, Happened to run a 47.84 nike roshe and cheap nike air max caable to gain government louboutin sandals twice nike outlet online in cheap nike basketball shoes the 400 feets cheap jordan shoes additionally by nike clearance Nimitz taller canada goose jacket clearance 1,600 meter nike sale exchange collection. He most Michael Kors Outlet Store likely the nike roshe boy air max related with LaChbut alsoa Malone(Stepfather) Carlos Malone. nike roshe run </P>
<P></P>
<P>Nonetheless individuals changed nike air max here australia wide aren't able canada goose womens to moncler outlet pick christian louboutin other tasks. nike outlet online The nike factory store Pastoral elements of nike outlet store quarterly report included in producing animals Michael Kors Online can't adidas originals be transformed into canada goose jackets on sale other establishments moncler coats and there's cheap nike air max not other options under armour shoes market nike factory store your growers sell to. Michael Kors Bags Outlet The circulation nike clearance on the have an impact jordans for cheap on because pointing louboutin shoes sale to beats headphones no canada goose mens uk plants cheap nike air max in cheap nikes addition to cheap nike running shoes staff nike clearance is potentially provide more nike store compact urban areas nike shox clearance being cat nike factory outlet easier more compared with what nike store they are.</P> red bottom shoes
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen