Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK innsbruck

Gepost door RikdeKraam 
RikdeKraam 30 juli 2018 11:01
Na de tour is het aardig om even te inventariseren welke landenploegen het goed gaan doen dit WK. In maart heb ik het WK rondje gereden en het is echt enorm zwaar. Hopelijk gaat Tom Dumoulin zijn najaar afstemmen op het WK tijdrijden en de wegwedstrijd (en daarna Lombardije). Dan zou hij direct de beste kopman zijn voor het Nederlandse team. Het was mooi om te horen dat Bauke ook van het WK een speerpunt wil maken, dus hij kan ook direct mee. Daarachter kunnen we dan met Wilco Kelderman (na een goede Vuelta?), Wout Poels en Sam Oomen een mooie groep schaduwkopmannen opstellen. Robert Gesink mag het dan, samen met Antwan Tolhoek in de ontsnappingen proberen. Steven Kruijswijk zie ik het liefst nog een keer voor de vuelta gaan (hij blinkt nooit echt uit in eendagswedstrijden), maar anders zou hij een hele goede man zijn om een paar ronden echt aan kop te sleuren op de langere beklimming vanuit Innsbruck (4e of 3e ronde van het einde).

Naast Nederland zijn natuurlijk ook GB en Colombia de sterke blokken. De uitgesproken favorieten lijken mij overigens in de andere teams te zitten: Alaphilippe, Nibali en Kwiatkowski, Martin.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2018 12:31 door RikdeKraam.
merijntje mortirolo 30 juli 2018 11:34
-
Lees je eerste drie woorden nog eens...
Tjappie2 30 juli 2018 11:46
Hij bedoelt het WK voetbal.
Wanny 30 juli 2018 11:49
Hoeveel renners mogen we opstellen, 9 ?
merijntje mortirolo 30 juli 2018 11:51
AK 30 juli 2018 12:19
De toplanden mogen met 8 man starten. Mocht er een Nederlander Europees kampioen worden, dan mag die persoon als nr. 9 mee.
Wanny 30 juli 2018 12:23
Mathieu Europees Kampioen en dan kan ie gelijk mee naar het WK
Arsimo 30 juli 2018 12:23
Hup Mathieu! Als die EK wordt dan hoeft er ook niet geaarzeld te worden om hem te selecteren voor het WK, hij neemt dan niet iemands plaats in.

MvdP moet trouwens wel zelf willen, vorig jaar reed hij al crossen in de VS toen het WK plaatvond.
Tjappie2 30 juli 2018 12:28
Moet die 9e plek dan ook echt door de Europees Kampioen himself worden ingevuld? Of mag dat ook een andere renner zijn?
Wanny 30 juli 2018 12:29
Van der Poel zou toch altijd bij de beste 8 Nederlanders op een klimparcours moeten zitten.
Blueprint 30 juli 2018 12:30
De topfavorieten lijken mij Alaphilippe, Nibali en Valverde, Nederland, UK en Colombia leveren de outsiders. Frankrijk kan een zeer sterke ploeg afvaardigen met bijvoorbeeld Alaphilippe, Bardet, Pinot, Vuillermoz, Geniez, Molard, Gallopin en Latour. Spanje ook niet verkeerd met Landa, 2x Izagirre, Soler, Sanchez, Bilbao en Fraile in dienst van El Imbatido.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2018 12:32 door Blueprint.
RikdeKraam 30 juli 2018 12:32
Thanks, het WK moest uiteraard de Tour zijn. Aan voetbal doen we niet hierwinking smiley
Arsimo 30 juli 2018 12:34
Mogelijk wel, maar niemand die het zeker weet. Intrinsiek zou men het verwachten, maar het is lang geleden dat hij een wegkoers reed in serieus berggebied. MvdP rijdt straks de Arctic Race of Norway - laten we eens zien hoe hij het daar doet op die bergjes daar.
MarkV 30 juli 2018 13:31
Kan Mathieu niet bij de beloften mee doen?
Pyama 30 juli 2018 13:39
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
Spanje ook niet verkeerd met Landa, 2x
> Izagirre, Soler, Sanchez, Bilbao en Fraile in
> dienst van El Imbatido.

Liever Euskadi
Landa, G.Izagirre, J.Izagirre, Fraile, Bilbao, Nieve. De La Parte, Castroviejo, Bizkarra
merijntje mortirolo 30 juli 2018 14:24
-
Ik zet mijn geld gewoon op Sagan.
AK 30 juli 2018 15:15
Die bergjes in Noorwegen moeten nog wel lukken. Maar ik snap niet zo goed waarom mensen van der poel zien als klimmer. Heeft hij bij mijn weten nog nooit laten zien in een wegwedstrijd. Ik zie hem veel meer als een type Sagan / van Avermaet. Die kunnen een parcours als Innsbruck aan, maar ligt wel op de limiet van hun mogelijkheden en alleen in topvorm. Van der Poel zou best een klimmer kunnen worden, maar dan zal hij anders moeten gaan trainen.
Inigo 30 juli 2018 15:47
Ik zou MvdP sowieso laten starten. Vrije rol en kijk maar hoe ver hij komt. Er gaan zeker ploegen zenuwachtig worden als MvdP op 60km in een ontsnapping gaat zitten. Haalt ook wat aandacht weg van de anderen.
Inigo 30 juli 2018 15:48
Als Sagan wat minder vaak naar de fitness zou gaan om indruk te maken op de vrouwtjes zou ik het met je eens zijn
Luijt 30 juli 2018 15:57
Het maakte op mij ook wel indruk.
Arsimo 30 juli 2018 15:58
In zijn junioren- en beloftentijd heeft MvdP wel signalen afgegeven dat hij intrinsiek goed zou moeten kunnen klimmen. Maar de waarde daarvan is beperkt uiteraard.

Zijn manier van fietsen en lichaamsbouw suggeren wel dat het er mogelijk in zit als hij dat zou willen - fysiek lijkt hij veel geschikter voor klimmen dan bijvoorbeeld de door jouw genoemde Sagan of van Avermaet, die o.a. veel zwaarder zijn (of in ieder geval zwaarder ogen).

Maar inderdaad, Mathieu van der Poel zou zich er sowieso op moeten richten en in koersen moeten proberen om er echt zinnigs over te kunnen zeggen.


Mocht hij onverhoopt het EK winnen dan zou ik hem wel meenemen als 9de man, niets te verliezen.

Mits - en dat zei ik al eerder hierboven - hij wel wil. Vorig jaar tijdens het WK was hij al aan het veldrijden, dat zou hij dit jaar ook zomaar kunnen gaan doen. Op 30 september rijdt men het WK en de eerste WB veldritten zijn al op 23 en 29 september, in de USA.
Carlos Danger 30 juli 2018 16:10
Na zijn Europese titels gaat MvdP toch gewoon op vakantie?
AK 30 juli 2018 16:11
Ik weet niet hoe zwaar van der poel is maar hij oogt toch vrij gespierd.
Als 9e man zou ik hem ook meenemen als hij wil. Maar ik zou hem niet selecteren als een van de 8.
Inigo 30 juli 2018 16:41
D, Marrage 30 juli 2018 18:29
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan Mathieu niet bij de beloften mee doen?


Nee.
Slimmerd 31 juli 2018 12:31
Voor als je niet wilt winnen een prachtige ploeg
El Chaba 31 juli 2018 23:12
Kansloos. Wedden om een kratje Grolsch?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen