Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Het circus

Gepost door ton duk 
ton duk 31 juli 2018 07:30
Tankink wint in Boxmeer
Als je zijn sprint tegen Dumoulin en Mollema ziet dan moeten we toch concluderen dat er veel meer in zijn carriere had gezeten....

Opvallende winnaar..is er geen criterium in het Oosten van het land waar hij had kunnen winnen ter afscheid ?
gr

ps: Bij de vrouwen won Anna van der Breggen, voor Chantal Blaak en Marianne Vos.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/07/2018 07:33 door ton duk.
Sub Culture 31 juli 2018 07:39
Criteriums zijn ordinaire poenschepperij ter volksvermaak en hebben geen enkele sportieve meerwaarde.
Zij dienen te allen tijde doodgezwegen te worden.
gr

ps: Sagan won in Aalst
El Chaba 31 juli 2018 09:26
Brieske 31 juli 2018 11:57
Ik ga vanavond met mijn familie naar een criterium, alles wat de liefde voorbode sport kan aanwakkeren juich ik toe.

Groet
Tjappie2 31 juli 2018 12:07
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Criteriums zijn ordinaire poenschepperij ter
> volksvermaak

Dat is de essentie van professionele sport toch?

ps. Deze kansloze rukker stond gisteren in Boxmeer met een broodje kroket in de hand Bauke, Tom en Dylan aan te moedigen...
Slimmerd 31 juli 2018 12:10
En beperkte prikkers gaan deze vast aan de zegekar knopen
lodjan 31 juli 2018 12:40
Binden bedoel je?
En nee, ik voel me niet aangesproken.
Andere Peter 31 juli 2018 12:45
@Sub en Chaba: als je hier de moeite neemt om dat te plaatsen, dan mag je een jaar lang niet meer klagen over cliché's.

Criteriums zijn de bakermat van de wielersport. Nog steeds een belangrijke pijler in de aanwas, het enthousiasmeren.

Ik stel voor volgend jaar de PrikTourToto met een week te verlengen.

@TonDuk: inderdaad respect voor Tankink, die nog één keer alles uit zijn oude lichaam perst om in Boxmeer de sprint van zijn leven te plaatsen. Kun je toch zien dat hij fris is. Ik denk dat Dumoulin gek wordt van wéér een 2e plaats... ;-)
Tjappie2 31 juli 2018 12:52
Tankink gaf aan zich hier een jaar op voorbereid te hebben. Mooi dat het er op het moment supreme uitkomt.
Dumoulin gaf aan blij te zijn met z'n 2e plaats net zoals hij blij was met de 2e plaatsen in Tour en Giro.
Horsie is back 31 juli 2018 12:59
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> @Sub en Chaba: als je hier de moeite neemt om dat
> te plaatsen, dan mag je een jaar lang niet meer
> klagen over cliché's.
>
> Criteriums zijn de bakermat van de wielersport.
> Nog steeds een belangrijke pijler in de aanwas,
> het enthousiasmeren.
>
> Ik stel voor volgend jaar de PrikTourToto met een
> week te verlengen.
>
> @TonDuk: inderdaad respect voor Tankink, die nog
> één keer alles uit zijn oude lichaam perst om in
> Boxmeer de sprint van zijn leven te plaatsen. Kun
> je toch zien dat hij fris is. Ik denk dat Dumoulin
> gek wordt van wéér een 2e plaats... ;-)

Tankink had voorkennis. Als enige op kousenvoeten in deze onmogelijke roundabout.
Zou JR dan toch gelijk hebben: de gelijkenis van een criterium met een processie optocht uit de 50er jaren blijft frappant.
ton duk 31 juli 2018 13:21
Ik heb het (die zegekar) een heel kort moment overwogen...maar zelfs zonder smileys with beer reageerden de usual suspects negatief....
gr
Frederik D. 31 juli 2018 14:07
Op naar de Acht van Chaam. Wie heeft daarvan het profiel? Hopelijk met levend en levendig verslag van het duo D en D op TV. Zoals afterparties voor de echte incrowd zijn, zo zijn de natourse criteria voor echte kenners. De Tour is slechts het voorspel. De criteria zijn de kersen in de taart.

De Acht van Chaam is wel mooi Nederlands cultureel erfgoed. Dat kun je van de Tour niet zeggen. Toch?

Acht van Chaam

En laat ik van de gelegenheid misbruik maken om Daniel Teklehaimanot in het Eritrese zonnetje te zetten. De man meet 188 cm. Geen kleine jongen dus. Hoge mannen vangen veel zon, zo luidt een Eritrees spreekwoord.

Daniel_Teklehaimanot

En hier nog wat verdere informatie. Mooi is het verhaal over en van Rini Wagtmans.

Meer informatie



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/07/2018 14:32 door Frederik D..
veluweracer 31 juli 2018 14:12
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op naar de Acht van Chaam. Wie heeft daarvan het
> profiel? Hopelijk met levend en levendig verslag
> van het duo D en D op TV. Zoals afterparties voor
> de echte incrowd zijn, zo zijn de natourse
> criteria voor echte kenners. De Tour is slechts
> het voorspel. De criteria zijn de kersen in de
> taart.
>
> De Acht van Chaam is wel mooi Nederlands cultureel
> erfgoed. Dat kun je van de Tour niet zeggen. Toch?
>
>
> [nl.wikipedia.org]


Grote kans op waaiervorming vanavond waarschijnlijk. Het zal een harde koers worden.
ton duk 31 juli 2018 14:13
Eens (en veel plezier)
gr
Frederik D. 31 juli 2018 14:24
De Tour is voorspelbaar. Vandaar de vele gokspelletjes wat betreft de Tour. Maar de criteria lijken wel absoluut onvoorspelbaar. Ik zie tenminste geen gokspelletjes wat betreft de criteria op dit prikbord. Toch gok ik het erop en vraag: wie wint morgen de Acht van Chaam?
ton duk 31 juli 2018 14:27
Dumoulin of Groenewegen (ff vandaag Lieshout (?) afwachten )
gr
Frederik D. 31 juli 2018 14:35
Neen, ik wil voorspellingen voordat Lieshout ten einde is. Anders krijgen de voorspellingen toch beetje het karakter van naspellingen.
Tinuz 31 juli 2018 14:53
De kleine Tinuz vond criteriums prachtig. Ik herinner me dat ik in mijn jeugd behoorlijk onder de indruk was van dergelijke festijnen.
ton duk 31 juli 2018 14:55
Ok, Mathieu vd Poel
gr
rustdag 31 juli 2018 20:59
rustdag 31 juli 2018 21:14
Ten Dam gevallen, waarschijnlijk sleutelbeen gebroken.
El Chaba 31 juli 2018 23:10
valse trage 01 augustus 2018 00:56
thumbs up Als jochie met mn vader naar Stiphout. Man wat geweldig. Sindsdien wielerjunk. Dus, ja.
Andere Peter 01 augustus 2018 01:10
Het meervoud van criterium is in dit geval volgens mij gewoon criteriums. Toch?

Ze zijn juist extreem voorspelbaar. Buitengewoon geestig. Je gaat de winnaar vaker goed hebben dan bij een Touretappe hoor. Mits je een startlijst hebt. Er zijn een paar regels.
- Afscheidnemende renner wint (Tankink)
- Als de Tourwinnaar 1 à 2x meedoet dan wint-ie de eerste waaraan hij deelneemt (Thomas Surhuisterveen
- Wie gisteren won, wint vandaag zeker niet
- Grootste NL succesrenner uit de Tour wint (nu vermoedelijk Dumoulin éérst 1 of 2 dagen later Groenewegen, na een paar dagen is er eentje voor Kruijswijk)
- Overige internationale Toursuccesrenners die 1 à 2x meedoen mogen er ook eentje winnen. Denk dan aan kaliber Sagan, evt Alaphilippe, minstens 2 ritzeges
- soms wordt een expliciete thuisrenner iets gegund

Volgens deze regels is het in Chaam waarschijnlijk de beurt aan Dumoulin. Als Sagan er ergens ééntje meedoet, dan wint-ie die waarschijnlijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2018 01:13 door Andere Peter.
Sub Culture 01 augustus 2018 07:00
Ik snap wel dat mensen na zo'n Tour graag naar een criterium gaan en hun helden willen celebreren en zich intussen willen bezatten of fijne nostalgische herinneringen hebben.

Mij ging het over de totale irrelevantie van het mededelen wie welk criterium heeft gewonnen omdat het uiteraard allemaal doorgestoken kaart is en ze niet meetellen als officiële overwinningen.
ton duk 01 augustus 2018 08:06
Thomas wint in Surhuisterveen en Sagan (weer) in Roeselare...
gr
ton duk 01 augustus 2018 08:20
Goede timing (alhoewel, dit kost startgeld) ….zei in Avondetappe ,volgens mij, dat zijn volgende koers in China was (Oktober)
gr
lodjan 01 augustus 2018 10:02
Hij zou ook naar San Sebastian gaan.
ton duk 01 augustus 2018 13:44
Ja,dat las ik ook...dan zal ik niet goed geluisterd hebben
gr
El Chaba 01 augustus 2018 14:16
Frederik D. 02 augustus 2018 07:09
Marianne Vos won voor de achtste maal de Acht van Chaam. Acht maal de Acht van Chaam winnen. Meisje, in één woord, formidabel. Acht keer acht is vierenzestig. Het aantal vakjes op een schaakbord. En drie keer drieëntwintig is negenenzestig.

Bij de mannen won een zekere T.D. Thomas Dekker? Nipt voor S.K. Sven Kramer? Die het schildklierhormoon op de fiets uittest?

Interessante tijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2018 07:15 door Frederik D..
lodjan 02 augustus 2018 22:40
Groenewegen wint in Wateringen, maar Kruijswijk komt zwaar ten val.
Tjappie2 02 augustus 2018 23:50
Al iets bekend over zijn toestand?
lodjan 03 augustus 2018 06:28
Ik heb dit gevonden:

Kruijswijk kreeg Groenewegen over zich heen… (die heeft een rondje laten lopen en mocht weer in de achtervolgende groep gaan zitten). Behalve schaafwonden en irri- en frustratie leek Kruijs niet iets echt spannend aan de schuiver over te hebben gehouden…
ton duk 03 augustus 2018 09:39
tja , cashen of voorbereiden San Sebastiaan....
gr
Horsie is back 03 augustus 2018 11:19
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marianne Vos won voor de achtste maal de Acht van
> Chaam. Acht maal de Acht van Chaam winnen. Meisje,
> in één woord, formidabel. Acht keer acht is
> vierenzestig. Het aantal vakjes op een schaakbord.
> En drie keer drieëntwintig is negenenzestig.
>
> Bij de mannen won een zekere T.D. Thomas Dekker?
> Nipt voor S.K. Sven Kramer? Die het
> schildklierhormoon op de fiets uittest?
>
> Interessante tijden.

Dank Frederik. 8 van 8 was me ontgaan.
Sven zat volgens mij destijds te veel aan de vitamine B 6.
Schildklierhormoon zou me verbazen aangezien hij in Zuid/Korea voor zijn doen praktisch achteruit schaatste.

Maar 7 blijft toch het getal der getallen van LA tot Jeruzalem.
Wist je trouwens hoe Dries tot zijn fameuze getal van 49 kwam. Het getal 50 veel meer voor de hand liggend is de afkorting van 7 x 7.
50 minus 1 is immers 7 x 7. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen