Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van der Poel langer bij Corendon-Circus

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 06 augustus 2018 08:29
Mathieu van der Poel lag nog tot eind 2020 onder contract bij Corendon-Circus, maar de Nederlander zijn contract is opengebroken. Bovendien zal van der Poel volgend seizoen ook enkele voorjaarskoersen betwisten.

Mathieu van der Poel blijft de broers Roodhooft dus nog wat langer trouw. De Europese kampioen veldrijden en Nederlandse kampioen op de weg heeft een verbeterd contract gekregen en tekende voor enkele seizoenen bij. Dat weet Het Nieuwsblad.

Er was heel wat interesse uit de WorldTour voor van der Poel, maar het is dus toch een verlengd verblijf bij Corendon-Circus geworden.

In het voorjaar in actie
Bovendien was er ook nieuws wat betreft zijn voorjaar. Van der Poel zal na het komende cross-seizoen ook nog enkele voorjaarswedstrijden afwerken. Zijn ploeg zal dus een aanvraag indienen om van het continentale naar het Procontinentale niveau te stijgen. Zo hoopt van der Poel enkele mooie klassiekers te kunnen rijden en krijgen we mogelijk ook in het Vlaamse voorjaar een duel tussen van der Poel en grote concurrent Wout Van Aert.
Eddy Veen 06 augustus 2018 09:16
Sleept Mathieu de ploeg mee naar WorldTour?
Cecchini 06 augustus 2018 09:31
Corendon is als bedrijf groot genoeg om behoorlijk budget te spenderen aan de wielersport. Met de successen van de Nederlandse wielersport is dit misschien wel het moment.
ton duk 06 augustus 2018 09:35
Misschien ook nog wat Turkse renners van onbesproken gedrag in dienst nemen voor de wegploeg....
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2018 09:35 door ton duk.
Arsimo 06 augustus 2018 09:40
Als Sunweb nu concurrent Corendon opkoopt, of andersom is ook prima, dan is meteen een flink wielerprobleem opgelost.
Heisenberg 06 augustus 2018 09:52
Dan moeten ze wel snel gaan bouwen voor volgend jaar. Nu is het nog niveau CT en mag er niet gestart worden in WT-wedstrijden. Daarnaast ligt naast Van der Poel alleen veldrijder Meeusen vast voor volgend jaar.

Ik vind het in ieder geval een zeer teleurstellende keuze. Van Aert heeft gelukkig wel het licht gezien. Ik heb het idee dat Van Aert volgend jaar al veel liever WT rijdt dan bij zijn kleine PCT-team. Het zou me niet verbazen als Van der Poel ook spijt krijgt van deze keuze.
Sjorsoll 06 augustus 2018 09:55
Die Cor en Don zijn stinkend rijk.
Sub Culture 06 augustus 2018 09:59
Co-sponsor Wanty en Corendon zijn dezelfde.
Mss dat het in die richting gaat evolueren.
Dat zou wel meegenomen zijn voor VDP, bescheiden ploeg maar wel met een leuk programma en hij kan er altijd en overal kopman zijn.
Eddy Veen 06 augustus 2018 10:17
Mathieu doet mij denken aan Jorien ter Mors, doen wat je leuk vindt in plaats van zoveel mogelijk roem proberen te vergaren. Verschil is wel dat hij ook echt goed is in wat hij het graagst doet.
Heisenberg 06 augustus 2018 10:31
Verschil met Ter Mors is dat de twee sporten die zij beoefent allebei Olympisch zijn en qua mondialisering redelijk op gelijk niveau staan. Langebaanschaatsen is in Nederland veel populairder, maar shorttrack is in opkomst.

Bovendien heeft ze bij het langebaanschaatsen al meegedaan op het hoogste niveau én gewonnen.

Veldrijden is veel minder populair dan wegwielrennen en die kloof lijkt alleen maar groter te worden. MTB is ook vrij anoniem. Het is zelden live op tv in ons taalgebied.

Van der Poel heeft bovendien nog nooit meegedaan op het hoogste niveau bij het wegwielrennen. Vandaag wordt de eerste keer dat hij zijn krachten kan meten met Sagan en Van Avermaet.
ton duk 06 augustus 2018 10:38
Heisenberg Schreef:

> Het is zelden live op tv in ons taalgebied

> Vandaag wordt de eerste keer dat hij zijn krachten
> kan meten met Sagan en Van Avermaet.

1x in de 4 jaar en ik kijk er nu al naar uit

Ik zou daarmee wachten tot komende zondag...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2018 10:39 door ton duk.
Arsimo 06 augustus 2018 11:05
Aardige vergelijking. Overigens is Ter Mors na afgelopen winter gestopt met short track en gaat zij nu volledig voor het langebaanschaatsen.

Nu dus toch gekozen waar voor haar het meeste aan prijzen, eer en zakelijk te halen valt.

Zou mijn inziens Mathieu ook moeten doen. Komt ook wel eens keer, hopelijk alleen niet te laat.
Horsie is back 06 augustus 2018 11:57
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mathieu doet mij denken aan Jorien ter Mors, doen
> wat je leuk vindt in plaats van zoveel mogelijk
> roem proberen te vergaren. Verschil is wel dat hij
> ook echt goed is in wat hij het graagst doet.

Vergelijking is ok, maar waarom je moet benadrukken, dat Jorien niet echt goed is in wat ze het liefst doet (shorttrack zal hier zijn bedoeld) gaat me te ver.
Misschien eens wat vaker de scorebordbril afzetten. Als Jorien inderdaad in de shorttrack, inclusief de relay in haar eentje, zo goed zou zijn als op haar 1000m en 1500m, dan zou ik haar voordragen als achtste wereldwonder. Zeker ook vergeten dat Poel in Valkenburg in zijn eigen poel bleef steken. smiling smiley
Tinuz 06 augustus 2018 12:44
MVDP moet de Kempen kunnen blijven ruiken. Hij kan het zich eenvoudig veroorloven.
Kuiperberg 06 augustus 2018 13:13
Zal niet voor een hongerloontje zijn, neem ik aan.
Eddy Veen 06 augustus 2018 14:23
Jorien wint aanmerkelijk minder shorttrackwedstrijden dan Mathieu veldritten, ook relatief. Daar wil ik het bij laten.
Eddy Veen 06 augustus 2018 14:25
veluweracer 06 augustus 2018 14:55
Zolang hij niet naar één van de twee criminele organisaties in de wielersport gaat is elke ploeg goed voor hem.
Tjappie2 06 augustus 2018 15:10
Volgens jou gebruiken renners toch allemaal en zou je toch wel gek zijn om iemand in het wielrennen te vertrouwen? Waarom zou vd Poel dan bij elke ploeg goed af zijn, maar niet bij twee specifieke ploegen/organisaties?
Slimmerd 06 augustus 2018 17:41
Waarschijnlijk omdat het een Nederlander is en dan maakt het op de Veluwe verder niet zoveel uit
veluweracer 06 augustus 2018 17:44
Het zou ooit gezegd kunnen zijn door me. In een bui van algeheel wantrouwen in de medemens in zijn algemeenheid maar ik denk er momenteel anders over. Zo geloof ik dat er werkelijk renners zijn die het enkel doen met toegestane middelen, zij het synthetisch of biologisch en daarbij natuurlijk de hoogtestage en uiteraard de hoogtedruktentjes.
Wat ik bedoel met het fietsen in crimineel verband is dat ik het jammer zou vinden als MvdP in een organisatie terecht zou komen waar hij hoogstwaarschijnlijk onderworpen zal worden aan een of ander duur 'prestatiebevorderend' trainingsregime.
Tjappie2 07 augustus 2018 00:00
Ah op die manier. Als ik moet kiezen heb ik liever dat vd Poel voor Sky (ik gok dat dat volgens jou één van die 'criminele organisaties' is) gaat rijden dan dat ie in het veld blijft ploeteren. Nog liever heb ik dat ie voor Jumbo gaat rijden. Maar uiteindelijk is er maar een die dat beslist. En diegene wil graag mountainbiken op de OS (helaas).
veluweracer 07 augustus 2018 04:53
Klopt. Sky. Waar ze zeker voor de kasseikoersen nog wel iemand kunnen gebruiken. En bij Jumbo eveneens. Maar in het veld schijnt hij het wk record van Eric De Vlaeminck te willen verbreken. Dan moet ie nog 7 keer wereldkampioen veldrijden worden. Dus uit de modder is hij nog niet zo snel verdwenen. Die olympische titel MTB gun ik hem zeker maar aan die tak van de sport kleven ook grote gevaren die zijn loopbaan kunnen hypothekeren.
MarkV 07 augustus 2018 09:13
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die olympische titel MTB gun ik hem
> zeker maar aan die tak van de sport kleven ook
> grote gevaren die zijn loopbaan kunnen
> hypothekeren.

Wat dan?
rustdag 07 augustus 2018 15:46
Van der poel kan helaas nu volgen op het EK. sparen voor zondag?
Eddy Veen 07 augustus 2018 15:51
Wat bedoel je en waar zie je dat?
rustdag 07 augustus 2018 15:52
[www.eurovisionsports.tv]

pijltje rechts kan je naar EUROPEAN CHAMPIONSHIPS 2018 GLASGOW - MOUNTAIN BIKING

hier kan alles zien wat er op het EK gebeurt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2018 15:54 door rustdag.
Eddy Veen 07 augustus 2018 15:57
rustdag 07 augustus 2018 16:03
Hij is denk uit gestapt


Nee het is nog erger, hij heeft heel veel tijd verloren in een korte tijd. nu al meer dan 1 min achterstand



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2018 16:04 door rustdag.
AK 07 augustus 2018 16:04
Van der poel heeft weer eens een van zijn slechte dagen. Is toch af en toe een rare renner...
Eddy Veen 07 augustus 2018 16:07
Om precies te zijn 24ste op 1'03" na twee ronden. Misschien pech gehad?
rustdag 07 augustus 2018 16:10
Nee hij zat in het wiel bij die fransman,en die kon hij al niet volgen.
Eddy Veen 07 augustus 2018 16:13
Nu niet meer in de stand terug te vinden.
rustdag 07 augustus 2018 16:14
Eddy Veen 07 augustus 2018 16:22
Was dat niet Michiel van der Heijden?
rustdag 07 augustus 2018 16:23
sorry je hebt gelijk

dan zal hij idd wel af gestapt zijn



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2018 16:24 door rustdag.
veluweracer 07 augustus 2018 16:40
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Die olympische titel MTB gun ik hem
> > zeker maar aan die tak van de sport kleven ook
> > grote gevaren die zijn loopbaan kunnen
> > hypothekeren.
>
> Wat dan?

Het is toch net nog weer een stukje gevaarlijker dan fietsen op de weg.
veluweracer 15 augustus 2018 13:45
[www.telegraaf.nl]

Zal wel daar terechtkomen. Alles voor het geld heeft papa gezegd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen