Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ploeg Roompot-Orange Cycling is compleet !

Gepost door JW 
JW 22 september 2014 20:45
De nieuwe ProContinentale-formatie Roompot-Orange Cycling heeft de selectie voor 2015 compleet. De laatste toevoegingen aan het team zijn Tim Kerkhof, Etienne van Empel en Mike Terpstra.

Kerkhof komt over van de Belgische opleidingsformatie Etixx en werd dit jaar in Ootmarsum Nederlands Kampioen bij de beloften. Van Empel maakt de overstap van Rabobank Development Team. Het Gelderse talent staat te boek als een goede klimmer, hij reed een aantal goede resultaten in Franse rittenkoersen. De derde renner die de selectie compleet maakt is Mike Terpstra. De Noord-Hollander heeft dit jaar naam gemaakt in Tour du Piemont-Vosgien waar hij een etappe op zijn naam schreef.

Met de toevoeging van deze drie renners heeft de formatie van Michael Boogerd de formatie compleet. ,,In slechts een paar maanden tijd zijn wij er in geslaagd een behoorlijk uitgebalanceerde ploeg van jongens die passen bij de uitgangspunten van Roompot-Orange Cycling bij elkaar te brengen”, verklaart Boogerd.

Selectie Roompot-Orange Cycling
ASSELMAN, Jesper
DE VRIES, Berden
DE MAAR, Marc
DUYN, Huub
GROENEWEGEN, Dylan
HONIG, Reinier
HOOGERLAND, Johnny
KERKHOF, Tim
KREDER, Wesley
KREDER, Michel
KREDER, Raymond
LAMMERTINK, Maurits
LOOIJ, Andre
SLIK, Ivar
TERPSTRA, Mike
VAN GINNEKEN, Sjoerd
VAN GOETHEM, Brian
VAN EMPEL, Etienne

(via Procyclingstats)
Cyclad 22 september 2014 22:40
We kunnen ons altijd blijven afvragen "waarom die renner wel en die ander niet", maar Boogerd en co zijn er toch in geslaagd een behoorlijk uitgebalanceerde ploeg op de been te brengen, en dat in korte tijd.
Ik ben positief gestemd, er zullen renners de geboden kans met beide handen aangrijpen.
Van Empel en Terpstra rijden allebei behoorlijk omhoog, dat doen ook Hoogerland, Michel Kreder, Lammertink, De Maar en Duijn.
Snel volk genoeg met Groenewegen, Looij en Raymond Kreder.
Berden de Vries is een behoorlijk tijdrijder.
Van Goethem, Asselman, Kerkhof en Van Ginneken zijn goede allrounders.
Zoiet er beslist niet slecht uit.
JW 23 september 2014 09:26
Helemaal mee eens.
Eindelijk is het al jaren gapende gat opgevuld en heeft Nederland een PCT !
Een mooie uitdaging voor de gekozen renners om de geboden kans te grijpen.
Blueprint 23 september 2014 09:59
Lijkt mij toch niet een van de sterkere PCTs. Wildcards voor Amstel Gold Race en Eneco Tour schijnen al binnen te zijn, maar verder vrees ik dat Roompot weinig uitnodigingen kan verwachten op het hoogste niveau. Maar wellicht is het voor deze groep beter om vooral kleinere koersen te rijden.
myrd 23 september 2014 11:01
Prima toch. Beter meedoen om te winnen op je eigen niveau en af en toe eens proeven aan het echte werk. Ben benieuwd naar de prestaties volgend jaar.
Ger 23 september 2014 11:01
Uitnodigingen kunnen er snel komen als er prestaties zijn. En dat zie ik met deze ploeg echt wel gebeuren. Ja ik zie het wel zitten met deze ploeg. Geweldig zo'n Nederlandse Pro Continentale ploeg.
Olano 23 september 2014 19:34
Het is een mooie vrijbuitersploeg, die zeker de eerste koersen ruimte gaan krijgen van het peloton. Hopelijk kunnen ze daar van profiteren. Ik kijk erg uit naar de aanvalsdrift van die jonge honden, dat was een paar jaar geleden ook genieten in de beginperiode van Vacansoleil.
Leon 23 september 2014 20:43
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lijkt mij toch niet een van de sterkere PCTs.
> Wildcards voor Amstel Gold Race en Eneco Tour
> schijnen al binnen te zijn, maar verder vrees ik
> dat Roompot weinig uitnodigingen kan verwachten op
> het hoogste niveau. Maar wellicht is het voor deze
> groep beter om vooral kleinere koersen te rijden.

Dat geeft dus meteen de discrepantie aan tussen de doelstellingen bij de oprichting van de ploeg (een ploeg die Nederlandse talenten de kans geeft prof te worden en ook onderdak biedt aan afvallers uit de WorldTour) en de uitspraken van vooral Michael Boogerd de laatste weken, die aangaf te hopen op een Vuelta-start en veel wildcards voor WorldTour-koersen.

Als je deze ploeg objectief bekijkt is een wildcard voor de Nederlandse en enkele Belgische WT-koersen voldoende, aangezien er kwalitatief gezien zeker een tiental PCT's zijn die een stuk beter toegerust zijn vor het rijden van grote koersen.
Deze ploeg moet zich vooral gaan bewijzen in de continentale wedstrijden, de top-10 van de EuropeTour lijkt me een mooie doelstelling.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2014 20:44 door Leon.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen