Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

bergklassement Giro

Gepost door spirits guide 
spirits guide 25 mei 2015 18:33
Wie gaat er met die mooie maglia azzurra vandoor. Weet de venijnige Intxausti zijn voorsprong te behouden? Gaat de breed geschouderde Kruijswijk nog eens uitpakken de laatste dagen en maakt hij de trui tot objectief? Trekt de dekselse Landa aan het langste eind door gewoon op de eindcols de volle buit te pakken. Of is het de 'alles in de 3e week' kunner Visconti die Movistar nog een mooie trofee wil bezorgen?

Unibet geeft 1,60 voor Intxausti, 9 voor Kruijswijk en Landa en dan nog 19 voor Visconti.

Ik hoor graag jullie deskundige mening.
Oudesluis Dronken Thuis 25 mei 2015 18:49
Niet in je kaarten laten kijken
Bij verlies verdubbelen
Nooit je emotie tonen

Dat zijn mijn regels bij dit soort zaken.

Verder hangt het van het type beklimmingen af denk ik. Kruiswijk zal - als echt Spanjaard o ironie - waarschijnlijk sterker worden deze week.
Hij staat gelukkig nog ver genoeg om los gelaten te worden in een vlucht. Intxausti komt toch tekort boven de 1438 meter.

Landa zal zich moeten schikken naar het ploegbelang denk ik, Visconti te weinig puur scalatore.
Alles op Kruiswijk, anders dus verdubbelen.
Lucho Herrera 25 mei 2015 19:55
Belachelijk dat die trui blauw is. Die trui hoort groen te zijn. En de puntentrui paars. Waarom zijn ze in italie zo gemakzuchtig met dit soort tradities?
malheur 25 mei 2015 20:14
Ik denk dat iedereen met name denkt dat Kruijswijk van die brede schouders heeft omdat hij in werkelijkheid gewoon een hele kleine romp heeft.
Pyama 25 mei 2015 20:42
Die puntentrui van ciclamino naar rood vond ik nog wel logisch (rood, groen, wit en rose dus Italie boven), maar nu de sponsor vind dat de bergtrui blauw moet zijn kan het ciclamino ook wel weer terug inderdaad.
JW 25 mei 2015 22:02
Er zijn de laatste dagen nog zo enorm veel punten te verdienen dat ook een renner die nu nog niet meedoet die trui kan winnen.
Maar Intxausti heeft er duidelijk zijn doel van gemaakt. Kruijswijk niet.
En het zou ook nog Contador, landa of Aru kunnen worden die die trui "automatisch" in bezit krijgen.
Leon 25 mei 2015 23:51
JW Schreef:
-------------------------------------------------------

> En het zou ook nog Contador, landa of Aru kunnen
> worden die die trui "automatisch" in bezit
> krijgen.

Dat laatste zou wel eens een keer leuk zijn, na al die Pirazzi's, Rabottini's en andere Arredondo's.
predator 26 mei 2015 12:48
Intxausti zou een mooie renner zijn om de trui te winnen. Hopelijk niet zo'n Astana....
merijntje mortirolo 26 mei 2015 13:37
Hmm, klein stapje verder gedacht: ik herinner me enkel Jalabert in 1995 die en bergklassement en eindklassement (in Vuelta) won. Hij won trouwens ook nog het puntenklassement, de knapperd.

Iemand een snelle manier om uit te vogelen wie dat allemaal nog meer deden in een grote ronde? Twee of drie truien winnen, dan hè. (Merckx, Merckx, Merckx en Merckx waarschijnlijk... Oh en die ene Italiaanse 'sprinter' die ooit de Giro won, waarschijnlijk.)
Leon 26 mei 2015 13:47
Laatste Tourwinnaar die ook de bergtrui won was Merckx in 1970. Ook in '69 trouwens. Typisch dat Van Impe die bollen 6 keer wint, maar dan net weer niet in '76. Bahamontes deed dat beter, in '59.

Mocht je je vervelen: hier kun je veel info vinden:
[tour-giro-vuelta.net]
merijntje mortirolo 26 mei 2015 14:02
Hmm, in 1998 ene Pantani die beide won.

Thanks voor de link, best een kekke site!
El Mik 26 mei 2015 20:03
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Iemand een snelle manier om uit te vogelen wie dat
> allemaal nog meer deden in een grote ronde? Twee
> of drie truien winnen, dan hè. (Merckx, Merckx,
> Merckx en Merckx waarschijnlijk... Oh en die ene
> Italiaanse 'sprinter' die ooit de Giro won,
> waarschijnlijk.)

Vorig jaar won Contador nog twee truien in de Vuelta en Quintana twee truien in de Giro.
Pyama 26 mei 2015 20:10
Ik vind de Tour van 2007 altijd een mooie.

Geel: Contador, gedragen door Contador
Groen: Boonen
Bollen: Soler
Wit: Contador, Soler 2e maar gedragen door Txurruka.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen