Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Weert stopt ermee

Gepost door D. Marrage 
D. Marrage 27 mei 2015 15:05
Zojuist gemeld op Eurosport: Kevin de Weert (33/LottoNL-Jumbo) stopt met wielrennen. Hij is er na allerlei tegenslagen niet meer in geslaagd zijn oude niveau te bereiken.

Quote
LottoNL-Jumbo
Kevin De Weert has ended his cycling career as of today. The 33-year-old climber from Belgium says goodbye to the team on his birthday. De Weert rode his last race in Team LottoNL-Jumbo’s yellow and black colours on Saturday 23rd of May during the World Ports Classic.

"After having worked hard for a year and a half, I’ve come to the conclusion that I cannot get back into my old shape. For this reason, I’ve decided in proper consultation with the team to quit cycling on a professional level as of today. I’m happy with the decision, even though it comes earlier than planned. I’m unsure what my future will look like, but I’m looking forward to new challenges within this sport,” says a relieved Kevin De Weert.

Richard Plugge
"We regret Kevin De Weert’s departure. This was not our expectation when we started the collaboration. On the other hand, we support him and wish Kevin all the best,” says Richard Plugge, Managing Director
LINK



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2015 15:11 door D. Marrage.
Hangmat 27 mei 2015 15:07
Een net niet renner gebleken, jammer
MarcoV 27 mei 2015 15:13
er is nog wel een verschil tussen een net niet renner die in 2011 nog 12e werd in de Tour de France (maar toch geen schijn van kans had op top 10) of een net niet renner die nog net profkoersen uitrijdt, zoals De Weert dit seizoen was ...
Sub Culture 27 mei 2015 15:15
Zijn supertalent zijn bij de jeugd nooit kunnen bevestigen bij de profs.
Enorm veel pech gekend uiteraard.

Volgens mij ook veel te jong prof geworden bij het dubieuze Rabobank.

Ik mocht hem heel graag horen een tijdje terug toen hij als co-commentator fungeerde. Een draad die hij af en toe opnieuw mag oppikken.
Michael B. 27 mei 2015 15:17
Even wat anders, ziehier de oorzaak (?) van een carriere waar Kevin de Weert veel meer uit had kunnen halen. Had Lotto Jumbo beter een jongtalent kunnen opnemen in de ploeg! Beroepsernst was al enige jaren ver te zoeken:



Was daarbij ook al genoemd in de dopingzaak rond dokter mertens



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2015 15:21 door Michael B..
Sub Culture 27 mei 2015 15:21
Tja, die mag mijn woensdagen ook wel eens komen upfucken.
En dat wijf mag ook meekomen.
Leon 27 mei 2015 15:46
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> er is nog wel een verschil tussen een net niet
> renner die in 2011 nog 12e werd in de Tour de
> France

Dat is dus van die informatie die bij mij echt niet is blijven hangen... dat De Weert 12e in de Tour is geworden. Net voor Jeannesson en Coppel trouwens, 2 renners die dat niveau ook nooit meer benaderd hebben.
Arsimo 27 mei 2015 15:50
Wellicht wat bot maar toch: komt er nu per direct een plek vrij? En zo ja, wie zou daar in kunnen stappen?
Clavan 27 mei 2015 15:55
Daar kan ik ook wel een kunstje op.
JW 27 mei 2015 16:03
Jammer.
In zijn oude vorm was hij een heel nuttige renner voor het team geweest.
Paste volgens mij ook goed in de ploeg.

Het zit de ploeg niet echt mee qua bemanning, dit jaar.
Vooral de kopmannen kunnen nog wel wat goede ondersteuning gebruiken.
Toch maar gaan zoeken in de categorie Nederlands/jong talent/klimcapaciteiten. Belgisch mag ook.
El Mik 27 mei 2015 16:04
Na van Winden ook Bol terughalen tongue sticking out smiley
Tinuz 27 mei 2015 16:19
Om nu ook nog Jetse Bol terug te halen lijkt me iets te veel van het armoedige.
De ploeg heeft een kwaliteitsinjectie nodig.
El Mik 27 mei 2015 16:22
T.o.v. De Weert is bijna alles een kwaliteitsinjectie.

En échte kwaliteit is nu niet beschikbaar (of betaalbaar) natuurlijk.
Sticky Bottle 27 mei 2015 16:39
Als ze iemand halen geef dan Jasper Ockeloen een contract
El Chaba 27 mei 2015 17:23
ton duk 27 mei 2015 17:46
Ik zal 'm missen...
gr
Blueprint 27 mei 2015 18:00
Ik vind Patrick Bevin wel iets voor Lotto-Jumbo. Mocht die al voor Orica gaan koersen, dan zijn Horner, Roglic en Pourseyedi prima alternatieven.
Hangmat 27 mei 2015 19:09
Thomas Dekker toch weer motiveren ;-)
Massimo 27 mei 2015 19:18
Bevin zou een perfecte aanwinst zijn voor Lotto. Hij is volgende week weer te bewonderen in Korea, opletten geblazen dus voor de heren scouts (hebben ze die trouwens?).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2015 19:19 door Massimo.
Carlos Danger 27 mei 2015 20:23
JW 27 mei 2015 20:37
Bevin ???
Ze zoeken m.i. helemaal geen ( waarschijnlijk dure) Angelsaksische a.s. kopman, maar eerder een betaalbare knecht met klimcapaciteiten.
Loyaal, goed binnen de ploeg passend, enz.

Horner ????????????
Die ouwe ?
Dan toch maar liever niks erbij.
Cyclad 27 mei 2015 21:57
Eens.

Het is ook niet nodig om De Weert te vervangen, want Van Winden is er al "extra" bijgekomen.
Zo'n Bevin is best leuk, maar ik prefereer een groot talent als Sam Oomen. Oomen zal in 2016 sowieso wel prof worden bij L-J, wellicht laten ze hem vanaf 1-8 al aan een stapje hoger ruiken.
JW 27 mei 2015 22:05
Dat klinkt me plezieriger in de oren cool smiley
Michael B. 27 mei 2015 22:32
Geef die Jasper Ockeloen maar een stage contract, een van de weinige renners in Nederland bij de Amateurs die bergop ook zijn mannetje staat, bij Piels hoeven ze daarvoor in ieder geval niet te shoppen.
Leon 27 mei 2015 23:41
Komop zeg, die jongen is 19. Laat 'm lekker dit jaar als belofte uitrijden, en oa Tour de l'Avenir en beloften-WK rijden. 2016 is vroeg genoeg om prof te worden, en dan liefst pas als stagiair vanaf augustus '16.
Ik vond Primoz Roglic een prima voorstel, al zal die wel niet in de ploegsfeer passen. Maar anders liever iemand als Ockeloen, Herklotz of Demoitié. Die zullen ook nog een goedkoper zijn dan De Weert.
bakfiets 28 mei 2015 12:04
geatan bille scorebord journalistieksmiling smiley
Blueprint 28 mei 2015 12:31
Rob Ruijgh dan maar... ooit beste Nederlander in de Tour!
El Chaba 28 mei 2015 12:31
Ik denk niet dat Herklotz en Demoitié goedkoper zullen zijn dan De Weert omdat zij logischerwijze ook door andere (Duitse en Belgische/Franse) ploegen begeerd zullen worden. Ockeloen wel inderdaad en zou daarom in meerdere opzichten de beste keuze zijn.
En Roglic? De zoveelste jonge Oost-Europeaan die schittert in het continentale circuit en er een stap hoger (lees: bloedpaspoort, etc.) niet aan te pas komt? Ik zou het risico niet nemen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2015 12:35 door El Chaba.
MarcoV 28 mei 2015 12:55
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rob Ruijgh dan maar... ooit beste Nederlander in
> de Tour!

misschien is Kevin de Weert iets voor Lotto NL, die eindigde die Tour 8 plaatsen voor Rob Ruijgh!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen