Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Parijs en deel kust Middellandse Zee 'rode' zone

Gepost door Enrico Sarto 
Enrico Sarto 14 augustus 2020 10:14
Ik stond vanmorgen in de boekwinkel met een Tour de France gids in m'n hand. Uiteindelijk besloot ik toch nog maar even te wachten, vooral om het lot niet te tarten.

Lees ik net in de Telegraaf:
PARIJS - De Franse regering heeft Parijs en het Bouches-du-Rhône-gebied rond Marseille aan de Middellandse Zeekust uitgeroepen tot ’rode’ zones met een hoog risico op coronavirusinfecties. Het regeringsbesluit is vrijdag gepubliceerd.
Het decreet geeft lokale autoriteiten de bevoegdheid om de bewegingsvrijheid van mensen en voertuigen te beperken, de toegang tot openbaar vervoer en vliegreizen te limiteren, de toegang tot openbare gebouwen in te perken en sommige gebouwen met een hoog besmettingsrisico te sluiten.
De maatregel volgt op een sterke toename van coronabesmettingen in de afgelopen twee weken.

Ik zou als renner maar pakken wat ik pakken kan, zoals J-V nu aan het doen is, want ik zou er niet gerust op zijn dat we over twee weken van start kunnen...
Frederik D. 14 augustus 2020 10:18
De Tour zal vast wel starten. Maar er is ook een kans dat de Tour na een paar dagen wordt gestopt. Maar wil men dat de Tour niet na een paar dagen al wordt gestopt, dan doen de wielerfans er verstandig aan om niet naar de Tour af te reizen en om thuis voor de buis in een milde quarantaine de Tour te volgen.
Wanny 14 augustus 2020 11:40
De Tour is wel zo groot dat ze er alles aan zullen doen om het te laten doorgaan.
Inigo 14 augustus 2020 12:09
Helaas is de infectie-ketting zo sterk als de zwakste schakel, en de covidioten zullen vast weer hun best doen om ook dit te verpesten.
Frederik D. 14 augustus 2020 12:12
Covidioten, mooi woord. smiling smiley
Horsie is back 14 augustus 2020 12:23
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Tour zal vast wel starten. Maar er is ook een
> kans dat de Tour na een paar dagen wordt gestopt.
> Maar wil men dat de Tour niet na een paar dagen al
> wordt gestopt, dan doen de wielerfans er
> verstandig aan om niet naar de Tour af te reizen
> en om thuis voor de buis in een milde quarantaine
> de Tour te volgen.

U wordt op uw wenken bediend. Vandaag beginnen we met de Col de la Madeleine al aan de twintigste etappe van de TDF 2020.
Horsie is back 14 augustus 2020 12:28
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Tour zal vast wel starten. Maar er is ook een
> kans dat de Tour na een paar dagen wordt gestopt.
> Maar wil men dat de Tour niet na een paar dagen al
> wordt gestopt, dan doen de wielerfans er
> verstandig aan om niet naar de Tour af te reizen
> en om thuis voor de buis in een milde quarantaine
> de Tour te volgen.

Put troost uit: The cycling world could come to an end today, but that's all right. She could still be there sleeping/singing when I get back.
Frederik D. 14 augustus 2020 12:29
Ooit zelf gefietst met vakantiebagage zoals een tent, gasstelletjes en kleding. Op een zondag. Zondagen tijdens een fietsvakantie hadden iets aparts, althans in mijn subjectieve beleving. Mijn eerste col was de Grote St. Bernhard. In de zomer langs de sneeuw. En daarna afdalen naar Aosta. Maar ach, daar gaat het nu niet om. Fietsvakanties zijn geen wielerwedstrijden.
Horsie is back 14 augustus 2020 12:31
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ooit zelf gefietst met vakantiebagage zoals een
> tent, gasstelletjes en kleding. Op een zondag.
> Zondagen tijdens een fietsvakantie hadden iets
> aparts, althans in mijn subjectieve beleving. Mijn
> eerste col was de Grote St. Bernhard. In de zomer
> langs de sneeuw. En daarna afdalen naar Aosta.
> Maar ach, daar gaat het nu niet om. Fietsvakanties
> zijn geen wielerwedstrijden.

But Sir, you pointed at me!
Luijt 14 augustus 2020 13:59
"Covididioten"

Of het mooi woord is, daar zou je over kunnen twisten.

De kennelijke boodschap erachter staat me veel minder aan: het suggereert dan er een stelletje onzaligen is dat er op uit zoveel mogelijk leuks te verpesten onder het mom van covid. Ik geloof daar persoonlijk niet in.
Waar ik me vooral over verbaas is over het stelletje idioten dat doet alsof alles back to normal is.

Fijn hoor, dat er alweer gekoerst wordt en ik kijk ook; maar of het allemaal erg verantwoord is. Lijkt me eigenlijk niet. Maar goed.
Hup Tom en hup Steven vandaag, want als Roglic jullie er weer afrijdt vandaag, dan wordt het knechten in de tour.
Inigo 14 augustus 2020 14:03
Oke, dat soort types zullen het heust niet "opzettelijk" doen. Maar door hun bewuste keuze om feiten en simpele gedragscodes als "geen handen schudden" te negeren, mag je volgens mij toch van een zekere aansprakelijkheid spreken.
Luijt 14 augustus 2020 14:08
Dat zijn inderdaad ook idioten.
Slimmerd 14 augustus 2020 15:25
Zeg je over een ronde die al een keer afgelast (cq verplaatst) is.

Dit bericht lijkt me toch wel soort van gevaarlijk, hopelijk komen deze regio's snel weer in beter vaarwater



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2020 15:26 door Slimmerd.
Clavan 14 augustus 2020 18:30
Zal wel toeschouwers beperkingen inhouden etc.
Slimmerd 14 augustus 2020 18:47
Ik vond het vandaag trouwens wel erg druk bij de Dauphine, of ben ik dan een oude zeikerd?
Sub Culture 14 augustus 2020 18:53
Je bent een oude zeikerd maar ik geef je wel gelijk.
Noot 14 augustus 2020 19:49
Ik heb het even opgezocht. Een kleine 4 procent van de testen is positief in die gebieden. In Rotterdam was het eergisteren 13% .
Vlaflip76 14 augustus 2020 20:22
Bij Marseille komt de Tour niet.
De etappe naar Parijs is niet interessant, behalve het stukje van het reuzenpad naar de finish.
Kunnen ze ook doen in Straatsburg (lekker in de buurt van de Plank met Schone Deernes)
veluweracer 14 augustus 2020 21:37
Deze bepalingen geven de autoriteiten in ieder geval meer armslag om grotere beperkingen op te leggen.
Clavan 14 augustus 2020 23:33
De renners mogen niet buiten roken en geen liederen aanvangen.
Luijt 15 augustus 2020 22:01
Valt mij de hele Dauphiné ook al op. Veel volk, docht bij elkaar en lang niet allemaal mondkapjes op.
Horsie is back 15 augustus 2020 23:43
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Valt mij de hele Dauphiné ook al op. Veel volk,
> docht bij elkaar en lang niet allemaal mondkapjes
> op.

Mij ook. Maar na zovele bekenden dacht Horsie: waar kijk ik nu naar? Guess what: Mega Piraten Festijn 2019. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen