Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ineos zonder Froome en Thomas naar de Tour

Gepost door Enrico Sarto 
Enrico Sarto 19 augustus 2020 09:57
Aldus diverse media, zoals Wielerflits:

Bij Team Ineos hebben ze de knoop doorgehakt: noch Chris Froome, noch Geraint Thomas maken deel uit van de Tourselectie van de Ineos Grenadiers. Egan Bernal is zo de enige uitgesproken kopman. Thomas zal uitgespeeld worden in de Giro, Froome in de Vuelta.

Andrey Amador, Egan Bernal, Richard Carapaz, Jonathan Castroviejo, Michal Kwiatkowski, Luke Rowe, Pavel Sivakov en Dylan van Baarle. Dat zijn de acht die Team Ineos in stelling brengt in haar jacht op een achtste Tourzege in negen jaar tijd. Geen Chris Froome dus, al hing dat ondertussen wel in de lucht. Maar dus ook geen Geraint Thomas. Dat is wel best verrassend te noemen.

“Het selecteren van de juiste leider in de juiste race met het juiste ondersteuningsteam is van cruciaal belang”, vertelt teammanager Dave Brailsford in een mededeling van de plog. “Dat betekende dat we na de recente wedstrijden de nieuwste informatie moesten analyseren om er zeker van te zijn dat we in de best mogelijke positie verkeren om onze prestaties in de komende maanden te optimaliseren.”

“Egan Bernal zal zich opnieuw richten op eindwinst in de Tour de France en we zijn erg verheugd om ook de Giro-winnaar van vorig jaar, Richard Carapaz, te laten debuteren in de Tour. Geraint Thomas zal zich richten op de Giro en proberen de eerste Welshman ooit te zijn die de Ronde van Italië op zijn naam schrijf.”

“Chris Froome zal op zijn beurt kopman zijn in de Vuelta. Chris is een legende van onze sport, een echte kampioen die ongelooflijke doorzettingsvermogen en vastberadenheid heeft getoond om terug te komen na zijn crash vorig jaar. We willen hem steunen in zijn doel naar nieuwe eindwinst in een grote ronde en we denken dat de Vuelta hem net dat beetje meer tijd geeft om zijn vooruitgang naar het topniveau voort te zetten.”



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2020 09:59 door Enrico Sarto.
Orakel 19 augustus 2020 10:15
Carapaz was kopmanschap Giro beloofd. Ik verwacht dat hij een joker is.
valse trage 19 augustus 2020 10:57
Hij kan ook de eerste Welshman worden die de Druivenkoers wint.
veluweracer 19 augustus 2020 11:09
Ik zag gisteren een serie waarin er Welsh gesproken werd. Ik meende eerst dat er een fantasietaal gesproken werd maar dit was wel degelijk echt. Op een enkel woord na wat nog wat enigszins op het Engels lijkt is deze klankenbrei totaal onbegrijpelijk.
Bummetje 19 augustus 2020 11:12
Naar de vorm/rugklachten van Bernal blijft het ook nog gissen. Ik sluit niet uit dat Carapaz de meubelen moet gaan redden.
Frederik D. 19 augustus 2020 11:13
Toch is het Welsh een Indo-Europese taal, verwant aan Latijn, Grieks, Nederlands, Urdu en Sanskriet. Dit in tegenstelling tot het Baskisch, dat in geen enkele taalfamilie past. Maar het Veluws versta ik ook niet, al schijnt het toch een soort Nederlands te zijn. smiling smiley
MarcoV 19 augustus 2020 11:42
Enrico Sarto Schreef:
-------------------------------------------------------

> “Het selecteren van de juiste leider in de
> juiste race met het juiste ondersteuningsteam is
> van cruciaal belang”, vertelt teammanager Dave
> Brailsford in een mededeling van de plog. “Dat
> betekende dat we na de recente wedstrijden de
> nieuwste informatie moesten analyseren om er zeker
> van te zijn dat we in de best mogelijke positie
> verkeren om onze prestaties in de komende maanden
> te optimaliseren.”>

zo, hoeveel communicatie-adviseurs hebben deze tekst bijgeschaafd voordat hij gepubliceerd werd? Hallo, het is koers, ik wil gewoon een mompelende ploegleider die zegt of een renner goeie of slechte benen heeft, en een hevig teleurgestelde renner die nog wat in de microfoon hijgt.

Dat Froome de Tour niet zou halen is voor hem erg jammer, maar was na z'n vreselijke crash nooit zeker. Maar dat Thomas, vorig jaar toch onopgemerkt bijna Tourwinnaar, nu zo als een natte krant rondfietst en niet eens mee mag is heel opmerkelijk. Want inderdaad, welke anders koers ook als eerste Welshman winnen lijkt me nu niet echt een geweldige motivatie.
Andere Peter 19 augustus 2020 12:52
Drie kopmannen, drie ronden. Logische verdeling. Carapaz lijkt mij in principe gewoon in dienst van Bernal te rijden. Met als aantekening dat ze hem pas als laatste helper zullen inzetten. Wat ook betekent dat hij lang de schaduwkopman zou kunnen blijven.
Enrico Sarto 19 augustus 2020 13:43
Bernal in goede doen lijkt me gebaat bij een heel andere taktische invulling dan de traditionele Sky/Ineos bergop-leadout.
Dat vraagt mogelijk ook om een andere benadering bij J-V.
Luijt 19 augustus 2020 13:46
"Veluws" is noch een taal noch een dialect.

Scheer ze (ons) ook niet over 1 kam. In Nunspeet verstaan ze een Oosterbeker niet eens.

("Het mooiste dorp aan de Veluwezoom, ik zal blij zijn als ik er weer ben, er weer ben"winking smiley
Luijt 19 augustus 2020 13:52
Waarschijnlijk acht men Thomas en Froome te "groot" om dagelijks op te roken in de welbekende trein.
De ploeg is nu te zwak om die door haar zo geliefde tactiek nog te hanteren.

Ben benieuwd hoe Jumbo Visma de zaken in de tour gaat aanvliegen. Ik hoop toch echt dat Kruijswijk en Dumoulin zich niet tot 3 km voor de finish gaan leeg rijden voor Roglic. Pas als Roglic in week 3 veruit de sterkste blijkt te zijn, dan zou dat een te billijken tactiek zijn.
Eindhovuh 19 augustus 2020 14:09
Waarom zou het anders moeten bij Jumbo?
Gewoon hard op kop en dan Roglic laten demmareren in de laatste km’s?
Horsie is back 19 augustus 2020 14:25
Chris Froome al op weg naar de uitgang heeft vorig jaar een vreselijk ongeluk gehad, waarbij van meet af aan al zo goed als zeker was, dat hij nooit meer aan de absolute top (die niet afsmelt) zou kunnen terugkeren. Autoritaire machthebbers kunnen decennia nadat ze hun momentum verloren hebben nog steeds willen vasthouden aan hun macht aka positie. Bij topsporters duurt het korter. Chris Froome, die in de huidige vorm niet eens bij de eerste dertig zou finishen is natuurlijk geen porem. Daarom maar weer de vlucht naar voren. Op tijd het inzicht, dat tijd niet alleen een oceaan is, maar dat het niet hoeft te eindigen aan de Britse kust maar dat het ook kan in het Beloofde Land. grinning smiley

Het mooiste van topsport is toch het meedogenloze karakter ervan. Zodat we meer van het leven kunnen hebben waarbij dat niet hoeft te gelden.

It's simply that one should never be
Where one does not belong
So when you seeing your neighbor carrying something
Help him with his load
And don't go mistaking paradise
For that home across the road
veluweracer 19 augustus 2020 14:38
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch is het Welsh een Indo-Europese taal, verwant
> aan Latijn, Grieks, Nederlands, Urdu en Sanskriet.
> Dit in tegenstelling tot het Baskisch, dat in geen
> enkele taalfamilie past. Maar het Veluws versta ik
> ook niet, al schijnt het toch een soort Nederlands
> te zijn. smiling smiley

Dat Welsh moet dan heel wat klankverschuivingen hebben meegemaakt als het toch uit de Indo-Europese taalfamilie stamt. De oude Kelten hebben er daar in dat puntje maar een potje van gemaakt. Ikzelf spreek meer Zuid-Veluws wat meer naar het boersige Ernems neigt em wat iedereen van onder de grote rivieren goed kan verstaan en begrijpen.
veluweracer 19 augustus 2020 14:41
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Veluws" is noch een taal noch een dialect.
>
> Scheer ze (ons) ook niet over 1 kam. In Nunspeet
> verstaan ze een Oosterbeker niet eens.
>
> ("Het mooiste dorp aan de Veluwezoom, ik zal blij
> zijn als ik er weer ben, er weer ben"winking smiley

Ik weet helaas weinig van Veluwse streekaccenten.
Toch eens in verdiepen.
Curzio 19 augustus 2020 16:01
Wat doet je denken dat dit de tactiek van Jumbo zal zijn?
El Chaba 19 augustus 2020 16:05
Hij denkt het niet, hij hoopt het.
Luijt 19 augustus 2020 16:14
Ik hoop dus vooral van niet.

In de Dauphiné leek het wel die kant op te gaan. Kruijswijk en Dumoulin sleurden vaak op kop om er dan zelf aan het eind af te gaan.
Ga ervan uit dat dit geen blauwdruk is van de tourtactiek.
Curzio 19 augustus 2020 16:28
Volgens mij heeft de ploeg in de communicatie hierover altijd gerept over een gedeeld kopmanschap in de Tour. Zo ging het ook twee jaar geleden tussen Kruijswijk en Roglic. Dumoulin trekt echt niet naar Jumbo-Visma om te knechten voor Roglic natuurlijk. Dus het idee dat de tactiek uit de voorbereidingskoers, die perfect op maat gesneden is van Roglic en waar met name Dumoulin nog op een heel ander moment in zijn voorbereiding aan begon, ook gaat gelden in de Tour is volgens mij totaal ongegrond.
Andere Peter 19 augustus 2020 16:52
Een jaar geleden had Dumoulin echt gedacht eerder fit te zullen zijn.

Uiteraard zullen ze naar buiten toe zo lang mogelijk reppen van gedeeld kopmanschap. Het lijkt mij echter zonneklaar dat op dit Roglic de meest waarschijnlijke nr 1 is. het is niet (meer) in evenwicht, Roglic is favoriet. Gesteld voor de keuze, dan moeten alle anderen voor hem werken. De ploeg lijkt sterk genoeg om er lang eentje als schaduwkopman te houden.en er is kans dat er inmiddels iets zal zijn veranderd in de verhoudingen, wanneer de keuze echt gemaakt moet worden.

Iets zegt mij (en dit is geen verwijt aan Curzio), dat indien de rollen van Roglic en Dumoulin omgedraaid zouden zijn, dat we dan op deze site vooral zouden lezen dat alle ballen voor 100% op de Nederlander zouden moeten.
.
Eindhovuh 19 augustus 2020 17:16
Laat Jumbo nou net een Nederlandse ploeg zijn....
Zou heel raar zijn om Dumoulin niet eerst te laten kijken hoe de verhoudingen zijn.
De mogelijke hefboom van een tourwinst van Dumoulin is voor Jumbo simpelweg veel en veel groter dan die van Roglic.
Dumoulin liet in de Dauphine zien langzaam weer met de beste mee te gaan.
Pas als hij niet goed genoeg blijkt gaan alle ballen op Rogic.
Orakel 19 augustus 2020 17:29
Etappe 4 naar Orcières-Merletteis dermate eenvoudig tot de slotklim dat Dumoulin niet gebruikt hoeft te worden. Voor etappe 6 naar Mont Aigoual geldt eigenlijk hetzelfde. Etappe 8 naar Loudenvielle zou je eventueel een kopman moeten laten knechten voor een paar kilometer. Daarna zit je al ver in de tour (etappe 13 - Puy Mary Cantal) dat een schaduwkopman echt aan de bak zou kunnen. Ze zien tegen die tijd wel hoe het er voor staat.
Luijt 19 augustus 2020 17:43
Natuurlijk genieten bij gelijke geschiktheid Nederlandse kopmannen de voorkeur bij Jumbo Visma.
Bij mij trouwens ook.
Curzio 19 augustus 2020 18:40
Zelfs Sky vorig jaar gebruikte de tactiek van twee kopmannen: Thomas heeft niet hoeven werken voor Bernal. Je kan Dumoulin laten aanvallen, bijvoorbeeld. Maar ik geloof er niks van dat ze hem op kop gaan posteren als hij nog binnen 1-2 minuten van de rest van het klassement staat, tenzij misschien in de laatste bergetappe.
Nogmaals, Roglic is niet onaantastbaar in grote rondes, hij is niet het zekerheidje wat sommigen er van willen maken.
Kuiperberg 19 augustus 2020 18:55
Ik zie Kruijswijk ook geen Tour rijden, lijkt me trouwens niet eens zo ongunstig voor Dumoulin. Drie kapiteins op een schip is teveel...
Noot 19 augustus 2020 20:26
Ik ken die klim naar Mont Aigoual toevallig erg goed. Het eerste gedeelte, col de la Lussette is echt zwaar. Heel onregelmatig en stukken van 16%.

En heel fraai
Curzio 19 augustus 2020 20:44
Horsie is back 19 augustus 2020 21:23
De TDF is één der hectische sportwedstrijden over 3 weken, die een topsporter zich maar kan voorstellen. Heel wat anders dan de Race Across America of vrij recent nog de Transcontinental Race gewonnen door Fiona vóór welgeteld .. 263 mannen.

Zou Jumbo op een gegeven moment niet simpel voor een pas-de-deux uitvoering moeten gaan? Een briesje cultuur is nooit weg.
'n eenzijdige Gewiss uitvoering hoeft nu ook weer niet.
Luijt 20 augustus 2020 10:00
Lang geleden heb ik m ook eens gefietst (ook omdat het Krabbé-gebied is natuurlijk), maar ik herinner mij alleen maar een hele lange klim van ca 4% naar een soort weerstation bovenop. Dat steile gedeelte heb ik compleet gemist, of ik was gewoon ontzettend sterk in die tijd. Ja, dat zal het wel zijn.
Andere Peter 20 augustus 2020 11:40
Het paspoort van de renner lijkt mij er in de afweging van de ploeg in het geheel niet toe te doen. Ik vraag mij af op basis waarvan men dat aanneemt. Dat is nu precies wat ik wishful thinking noem.
Eindhovuh 20 augustus 2020 13:12
Dus bij Sky was het niet van belang dat Wiggins een Engelsman is?
En jij denkt dat Jumbo bij gelijke keuze niet liever met Dumoulin de Tour wint?
En bij de Franse ploegen rijden door puur toeval vaak Franse renners?
Nationaliteit is niet alle bepalend, maar net doen of het geen factor is is natuurlijk gelul.
Orakel 20 augustus 2020 13:17
Naar mijn inschatting doet de nationaliteit er wél toe. Punt is alleen dat het vrijwel nooit voorkomt dat je als team echt de mogelijkheid hebt om te sturen richting een gewenste uitslag. TJV lijkt mij niet in de gelegenheid om te kunnen kiezen of Dumoulin of Roglic de Tour wint, ze zijn al lang blij indien één van de twee het zou lukken. Stel nu eens dat Roglic voor etappe 20 1e staat, Dumoulin staat 2e op 15 seconden, Bernal staat 3e op 2:48 en Roglic rijdt lek in de tijdrit. Gaat TJV dan volle bak zo snel als kan die band of fiets wisselen, of wordt er wat tijd gerekt en slecht aangeduwd om de kansen voor de Nederlander te vergroten? Het antwoord op deze vraag (dat blijft gissen) geeft wel inzage of er binnen het team een voorkeur bestaat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2020 13:18 door Orakel.
Andere Peter 20 augustus 2020 14:52
In een wedstrijd is dit niet meer van belang, nee. Bij personeelsbeleid (in wie ga je investeren?) vermoedelijk wel. Dat is iets anders, daar gaat het nu niet over.

Dat bij gelijke geschiktheid is mij teveel wishful thinking, veel te hypothetisch. Gaat niet gebeuren, hoor. Alsof straks Plugge 5 dagen voor Parijs zit te kwartetten welke joker hij de gele trui gunt. Die hoop verdampte zelfs in de Dauphiné al heel snel. Er is er altijd eentje met meer kans, er is er altijd eentje die in het geel staat en nooit twee.

Mijn vraag is: welke signaal heeft déze ploeg gegeven dat ze een Nederlander de voorkeur zullen geven? Ik kan iets gemist hebben hoor.

Riis behield hem gewoon, terwijl Ullrich commercieel véél aantrekkelijker was met een Duitse ploeg in Duitsland. Sterker nog, Ullrich leek in de remmen te moeten knijpen. Wiggins had de voorkeur in die Tour omdat het de kroon op het werk was. Het werk van jaren, het werk van een seizoen. Die ploeg profileerde zich met een systeem, een ontwikkeling, de begeleiding. Later bleken de personen inwisselbaar en hoorde je nog maar weinig van de Keniaanse afkomst van Froome. Inmiddels gaan gewoon alle kaarten op Bernal.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2020 14:53 door Andere Peter.
Andere Peter 20 augustus 2020 14:56
Gaat TJV dan volle bak zo snel als kan die band of fiets wisselen

Absoluut en 100% zeker: ja!

Omdat ze in een wedstrijd zitten waren ze willen dat alles gecontroleerd en beheerst verloopt. Met automatismen. Omdat de hele wereld er schande van zou spreken als het anders zou lopen. Omdat het een smet zou zijn op Dumoulins zege.

Eens met je taxatie dat het allemaal veel te hypothetsch is.
El Chaba 20 augustus 2020 15:15
Helemaal mee eens.
Er is zelden of nooit sprake van gelijke geschiktheid en als die er wel is, dan gaat het om degene die in het geel rijdt. Dat kon je vorig jaar ook prima zien bij Sky. Bernal en Thomas waren ongeveer gelijkwaardig maar Bernal reed nu eenmaal in het geel en aangezien hij niet verzwakte, was hij gewoon de kopman. Terwijl Thomas nota bene een Engelsman is, maar dat maakt dan dus écht niet uit.
Prikdude 20 augustus 2020 16:03
Het is niet ondenkbaar dat men binnen Ineos vorig jaar Thomas slinks naar de zege wilde manoeuvreren. Zeggen tegen Bernal dat als hij goed is mag aanvallen, ondertussen Thomas in een zetel naar de eindzege brengend. Niemand teleurgesteld of de leiding een kant gekozen, maar het dubbeltje toch op een pond laten vallen.

En plots stroomde het modder.

Een goede ploegleider weet elke schijn van voorkeuren te vermijden, al dan niet gestoeld op nationalistische gronden. Lefevere is er over het algemeen een meester in (Boonen in z'n nadagen misschien een uitzondering), maar denk dat geheel objectief blijven ten opzichte van individuele renners/persoonlijkheden soms lastiger is dan gedacht. Ik zou er in elk geval beroerd in zijn. Blijlevens de sprint laten aantrekken voor Voskamp, Bernal en Thomas knechten maken van Ben Swift en geheel EF Education in dienst stellen van Simon Clarke, ook al is het in de Scheldeprijs.

Bardet en Bidard zouden van mij dan weer bijna een Ezel van Buridan maken. Als ik niet het lumineuze idee zou hebben ze beiden in mijn weekendverblijf aan de Adriatische kust uit te nodigen en na 3 flessen absint zou laten spijkerpoepen in een zwart gat.
Luijt 20 augustus 2020 16:35
Ik heb niet meer gezegd dan dat als TLJ mag kiezen, dat ze liever een Nederlander de tour zien winnen dan een saaie Sloveen. For obvious commercial reasons.

Dat de kans klein is dat ze iets te kiezen hebben is natuurlijk ook zo. In koers zal men moeten gaan voor de sterkste van de ploeg.
Als Roglic in het begin van de tour het sterkste lijkt, dan toch ff graag Tom als schaduwkopman aanhouden en hem niet te vroeg oproken in dienst van.

A propos, die ploeg: die mag van mij best wat meer Nederlands getint zijn:
Ik vond het vroeger op Nieuw Monnikenhuize met 11 Ernummers in het veld ook leuker dan tegenwoordig in het Gelredome met het jaarlijks wisselende vreemdelingenlegioen.

Ben wel een groot voorstander van de Europese eenwording trouwens.
Andere Peter 20 augustus 2020 16:45
Het is ook niet ondenkbaar dat dat onzin is.

Het is ook al zo'n achteraf-redenatie waar je vaak alle kanten mee op kan. Liever wel Froome, want Brit. Liever geen Froome, want te Keniaans. Liever Thomas, want Brit. Liever geen Thomas, want niet Engels.

Uiteindelijk wordt iedereen die wel eens in een wegrestaurant tussen Gent en Brugge is gesignaleerd, als Belg gezien.
Frederik D. 20 augustus 2020 18:00
Ben wel een groot voorstander van de Europese eenwording trouwens. Aldus Luijt.

Nou, ik niet. Wel ben ik een voorstander van de ouderwetse EG, een samenwerkingsverband van soevereine sociaalliberale democratische staten. Het is van de zotte dat Letten mede gaan bepalen of er om Luttelgeest een fietspad mag of moet komen. Democratie is gebaat bij relatieve kleinschaligheid. Politieke grootschaligheid leidt tot technokratische bureaucratie, toch een van de makkes van de VS met als gevolg nogal waanzinnige rechtse groepjes die overal samenzweringen zien en dergelijke. Mede daarom hoop ik dat Rusland Wit-Rusland niet inlijft.

Waarom ben jij wel voorstander van de Europese Eenheidsstaat? Ben je gewoon naïef? Eigenlijk lijk jij mij dit niet. Maar misschien hier toch wel een beetje?

Op zijn minst wil ik een stevig intellectueel debat over welke richting de EU gaat en moet gaan. Nee, niet op dit prikbord, hoor. Maar wel in het land. En helaas is Baudet toch meer populist dan intellectueel.

En ik vind dat de elftallen in de Nederlandse competitie op hun hoogst vijf buitenlanders mogen opstellen. Maar dit terzijde. smiling smiley
Curzio 20 augustus 2020 18:29
Deze hele discussie zit naast het punt. Het punt is namelijk dat een gedeeld kopmanschap niet slechter hoeft te zijn dan een kopmanschap-meesterknecht situatie. Dat is ook wat Sky vorig jaar bewees, en Jumbo-Visma het jaar ervoor. De communicatie van Jumbo-Visma rept voor zover ik weet steeds over een gedeeld kopmanschap, aanvankelijk met drie pionnen (Roglic, Dumoulin en Kruijswijk) en nu met twee pionnen (Roglic en Dumoulin).

Dat de ene prikker vervolgens Roglic hoger inschat en de andere Dumoulin, of liever ziet winnen, doet niet ter zake. Voor zover we nu weten gaat Jumbo-Visma met twee kopmannen van start. Dat er een situatie kan zijn dat de een voor de ander moet werken, dat kan, maar evengoed kan het zijn dat dit nooit voor zal vallen. (Dat je als renner altijd mede je koers moet afstemmen op wat anderen doen, of ze nu binnen of buiten je ploeg zitten, dat is ook een gegeven.)
El Chaba 20 augustus 2020 20:24
Noot 20 augustus 2020 21:54
Je kunt er via verschillende kanten op. Dit keer doen ze de d329 vanuit Le Vigan.
valse trage 21 augustus 2020 11:14
Ik ben het met je eens dat voorkeuren wel degelijk bestaan. Echter, wanneer Roglic lek rijdt zal bijna ieder mens, behalve bijvoorbeeld een Franse mecanicien uit de 50'er jaren met een klein sigaretje op de lip geplakt, zijn persoonlijke voorkeuren en wensen aan de kant zetten, en in het licht van de eerlijke strijd, en de professionele neutraliteit, zijn stinkende best doen om hem zo snel mogelijk te depanneren. Roglic geniet bovendien ook ongetwijfeld enorm veel respect binnen de ploeg.
Andere Peter 21 augustus 2020 12:29
Het is 2020. De ploegen zijn enorm geïnternationaliseerd. Dit is echt uit de tijd.
Tinuz 21 augustus 2020 15:39
Dit Ineos in de Tour is wel een brigade van ingedroogde krentebollen op deze manier. Geen enkele uitstraling zonder die gekke Britten.
De zwarte trui 21 augustus 2020 19:19
Volgend jaar komt er een gekke (?) Brit bij. Adam Yates verlaat Mitchelton en zijn broer.
Tinuz 21 augustus 2020 19:23
Die lockdown heeft met name de Britten hard geraakt, is mijn indruk.
Luijt 22 augustus 2020 13:44
Luijt 22 augustus 2020 13:47
Fietsende Britten, klopt eigenlijk sowieso al niet. Een paar, als exoot, is wel geinig. Maar dat is het dan wel.
Tinuz 22 augustus 2020 14:42
Zet al die Britse wielerbenen maar eens naast elkaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen