Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vélo d'Or

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 23 november 2020 17:00
Mathieu van der Poel en Anna van der Breggen zijn maandag genomineerd voor de Vélo d'Or, die wordt uitgereikt aan de beste renner van het afgelopen seizoen. Er staan in totaal vijftien renners op de lijst.

Naast de twee Nederlanders maken ook Wout van Aert, Julian Alaphilippe, Sam Bennett, Remco Evenepoel, Caleb Ewan, Pauline Ferrand-Prévot, Jakob Fuglsang, Filippo Ganna, Tao Geoghegan Hart, Marc Hirschi, Daniel Felipe Martínez, Tadej Pogacar en Primoz Roglic kans op de Vélo d'Or.


Nu.nl

Zelf zeg ik: Anna van der Breggen moet die prijs winnen. Niet omdat ik o zo feministisch en chauvinistisch ben. Maar omdat Van der Breggen zeer en zeer goed heeft gepresteerd. Een topwijf dus. En nummer twee en drie zijn voor mij: Roglic en Van Aert. Maar gelukkig zijn er vast prikkers die er anders over denken. Ik ben benieuwd naar hun mening. Zet hem op, verschil van mening met mij. smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/11/2020 17:10 door Frederik D..
Slimmerd 23 november 2020 17:14
1. Van Aert, constant top tussen augustus en oktober
2. VDB
3. Roglic, sla winst en 2e plek in grote ronde iets hoger aan dan 'alleen' die Tour van Pogacar
El Chaba 23 november 2020 17:30
1. Roglic (@Slimmerd nog een pak meer prijzen gepakt, waaronder een monument, en heel goed van eind juni tot begin november)
2. Van Aert (spreekt voor zich)
3. Pogacar (Tourwinst blijft voor mij verreweg de allergrootste prijs)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/11/2020 17:33 door El Chaba.
Eindhovuh 23 november 2020 18:01
Anne van der Breggen:
Nederlands kampioenschap op de weg
Europees kampioenschap tijdrijden
Eindklassement Giro Rosa
Wereldkampioenschap tijdrijden
Wereldkampioenschap op de weg
Waalse Pijl
Frederik D. 23 november 2020 18:38
Eindhovuh is het met mij eens. Heel fijn. Maar El Chaba heeft in zijn top drie helemaal geen AVDB. Zijn goed recht. Maar waarom, geachte Chaba? Vind je vrouwenwielrennen toch van lager kaliber dan mannenwielrennen? Mag van mij. Maar waarom? En beste Eindhovuh, eigenlijk vind ik oppositie jegens mij aangenamer dan bijval. Jawel, ik ben me een portret. smiling smiley Maar toch maar een fotootje van AVDB plus een artikeltje:

Nu.nl

En niets verder ten nadele van Annemiek van Vleuten. Die val van haar op de OS in 2016. Sport is soms heel, heel wreed.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/11/2020 18:41 door Frederik D..
Curzio 23 november 2020 19:11
AVDB heeft ook een paar keer fors geprofiteerd van de pech van AVV. Plus ze heeft dit niveau al eerder laten zien.

1. Van Aert
2. Roglic
3. Anna
El Chaba 23 november 2020 19:25
Nee, sorry helemaal niet. Ik verkeerde in de veronderstelling dat het aparte verkiezingen waren voor de mannen en de vrouwen.
Maar dan nog zou ik bij nader inzien AvdB niet in de top vijf zetten. Niet vanwege haar resultaten, maar omdat de spoeling bij het vrouwenwielrennen veel dunner is dan bij het mannenwielrennen.
Frederik D. 23 november 2020 19:51
Een zinnige argumentatie.
Horsie is back 23 november 2020 20:08
Om met de zelfverklaarde controverse te beginnen: Anna van der Breggen. Zeker ook in het zicht van haar naderend afscheid als actieve wielrenster heeft ze fantastisch gepresteerd en zou normaliter de combinatie Ronde en WK's tijdrijden en op de Weg als niet te overtreffen moeten gelden, ware het niet, dat dit haar niet geheel op eigen kracht lukte. Wout van Aert heeft na een afgrijselijke blessure evenzeer een fantastisch seizoen gedraaid, maar dit was wel deels in dienst van. De voorproevers van voormalige vermaledijde keizers werden hogelijk gewaardeerd, maar gingen er nooit met de hoofdptijs vandoor. Ik geef toe een macabere vergelijking, maar hier zijn we wat gewend, nietwaar. Misschien wordt de ene keer, dat Primoz Roglic zijn vizier niet goed had opgezet hem ook nu wel fataal in de echte Velo d'Or verkiezing. Tadej Pogacar presteerde toch beter dan ingeschat op basis van diens Vuelta 2019. Filippo Ganna was op twee wielen buiten en ook binnen superb, maar hij heeft veel ruimte nodig, nooit vliegt ie eens mee door de wijde wereld met New Kim en haar kornuiten. Wanneer je de prijs vooral wilt zien als een overall beloning, dan zou Filippo Ganna de man moeten zijn, want Remco Evenepoel kon slechts even schitteren. Julian Alaphilppe dan bijvoorbeeld niet. Maar uiteindelijk moeten we dan toch maar uitkomen op: 1. Roglic; 2. Anna van der Breggen; 3. Tadej Pogacar.

Maar wie ben ik dan toch vergeten? grinning smiley
Prikdude 23 november 2020 20:24
[Marot]
Mijn licht spastische, hevig invalide en volledig blinde overbuurman met het Syndroom van Down, Bartholomeus Poortvliet (ik mag Bartje zeggen), rijdt hier op het woonerf soms een indrukwekkend rondje op zijn ElliptiGO. Volgens eigen zeggen is hij dit jaar 5 keer wereldkampioen ElliptiGO geworden voor blinde mongolen met een handicap in de categorie Onoverkapte Woonerfrondjes. Zijn verontwaardiging was dan ook groot dat ik hem net moest mededelen dat hij wederom niet was genomineerd voor de Vélo d'Or. Dat Van der Breggen wél was genomineerd kon op weinig begrip rekenen: "Zo kan Bartje het ook."

Ik probeerde nog een betoog af te steken over de zinloosheid van sportverkiezingen. 'Het hele jaar een sport beoefenen om uit te maken wie de beste is en dan die hele sport diskwalificeren door 'de zege' niet door de streep te laten bepalen, maar door de grillen van wat infantiele bobo's, achterlijke fans en/of 'kenners' uit het metier.' Bartje had geen seconde geluisterd en was naar binnen gebeend. Even later kwam hij met een Tina Turner-pruik op en een bustehouder om zijn arm geknoopt weer naar buiten en besteeg zijn racemonster. Een klein uur daarna kwam hij over de streep en riep kordaat "hopla."
[/Marot]

Nu weet ik niet in hoeverre de vrouwen excuusnominaties zijn, maar een Daniel Felipe Martinez wel nomineren (bespeuren ze nog een lezersschare in Colombia?) en een Annemiek van Vleuten niet, is wat merkwaardig. Ze was verreweg de beste oestrogeenrijdster met een polsbreuk en zelfs in de algemene categorie niet-mannen verreweg indrukwekkender dan Felipe.

Zou Raymondo (zoals zijn maîtresse en 74-jarige oud-huishoudster Beppy Klangerik hem noemt) Kerckhoffs ook een stem hebben? Of is de vertegenwoordigende journalist uit ons land wellicht Smeets? Zonneveld? Herbert Dijkstra?! De meninkjes van dergelijke pannenkoeken heeft het prikbord niet nodig en we waren er bovendien al uit: Roglic.
Horsie is back 23 november 2020 20:36
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, sorry helemaal niet. Ik verkeerde in de
> veronderstelling dat het aparte verkiezingen waren
> voor de mannen en de vrouwen.
> Maar dan nog zou ik bij nader inzien AvdB niet in
> de top vijf zetten. Niet vanwege haar resultaten,
> maar omdat de spoeling bij het vrouwenwielrennen
> veel dunner is dan bij het mannenwielrennen.

Ik zie dat als een kul (kut is hier wellicht beter) argument, want dan kon een vrouw nooit deze verkiezing winnen en volgens jou zelfs de top vijf niet halen, Neem nou eens een voorbeeld aan die bewoners aan de overkant, die toch gedurende een bepaalde tijd Marianne Vos als de beste wielrenner/wielrenster hebben beschouwd. Wist U trouwens, dat er In Nederland meer dan 200.000 vrouwen op een race fiets of iets wat daar op lijkt rond rijden.

Zo beredeneerd zou Usain Bolt een decennium lang sporter van de wereld geweest moeten zijn, want hij won tenslotte van alle tweebenigen op deze planeet.
Sub Culture 23 november 2020 20:36
Snap dit niet echt.
Waarom mannen en vrouwen gemengd? En dan nog 14 mannen tegenover 1 vrouw.

Doe dan een verkiezing voor beiden.

Ohja, elk ander eindresultaat behalve Roglic is een aanfluiting.
Horsie is back 23 november 2020 21:06
In wedstrijdsport is het adagium elkaar niet te bekampen als daar fundamentele verschillen in het geding zijn.
Vrijen in bed is compatibiliteit, maar vechten in een ring daarentegen niet, alhoewel er genoeg vrouwen rondlopen, tegen wie je niet zou moeten willen boksen of zelfs worstelen. De controverse rond Caster Semenya en een toenemende deelname van transgenders in vrouwen sporten loopt nog ... Het verschil tussen mannen en vrouwen is er dan ook nog steeds, maar in 2075 rijden de vrouwen even hard (cool smiley), maar in het hier en nu is het nog altijd not done om beiden in dezelfde wedstrijden te laten strijden. Ik vind echter, dat het fair kan zijn, met intactlating van de meritus van de onderlinge prestaties, een kwalitatieve vergelijking te maken. "Jullie" zullen ongetwijfeld hebben onthouden, dat Annemiek van Vleuten (toch nog niet helemaal in het vergetelboek geraakt) de laatste Giro berg even snel of zelfs sneller opging als nu the usual suspects.

Disclaimer: Wie immer ohne Gewáhr

Om over na te denken: Magnes Sheffield zou recent in een virtuele 3km achtervolging Chloé Dygert niet ingehaald hebben. Goeddoeme, ben ik er weer op gevallen.
De zwarte trui 23 november 2020 22:34
14 tegen 1?! PFP ( of AVDB ) telt niet mee?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/11/2020 22:35 door De zwarte trui.
Frederik D. 23 november 2020 23:24
Volgens mij hebben we hier weinig zicht op de wielrenverslaggevers in het buitenland. Maar als we ons beperken tot Groot-Nederland, dus Nederland plus het hooggewaardeerde Vlaanderen, wie is de beste wielrenverslaggever van het jaar? En waarom?
Eindhovuh 24 november 2020 06:57
Als jij verstandige dingen zegt ben ik het graag met je eens.
Wanny 24 november 2020 10:22
Als je 1 categorie maakt met dames en heren, kun je niet zeggen dat de prestaties van de dames minder waard zijn omdat het peloton daar minder sterk is in de breedte.

WK op de weg, WK tijdrijden, grootste ronde, een klassieker. Dan moet je die verkiezing gewoon winnen.

En wat doen Sam Bennet, Caleb Ewan, Daniel Felipe Martínez en Jakob Fuglsang op die lijst? Er zal toch geen enkele wielerliefhebber zijn die deze namen overweegt als renner van het jaar?
Orakel 24 november 2020 11:01
De vraag die je moet beantwoorden is: is Anna van der Breggen zo goed, of is de rest zo slecht?
In het mannenwielrennen zijn kleine foutjes, net niet de topvorm hebben, funest om een grote prijs te winnen. Hoe zit dat in het vrouwenwielrennen?
Frederik D. 24 november 2020 11:51
Een heel scherpe vraag. En mijn antwoord is: ik weet het niet. Maar de overmacht van AVDB lijkt mij een extra reden om haar de prijs te geven. Tenzij mevrouw AVDB stijf staat van de doping. Maar hiervoor ken ik geen substantiële aanwijzingen. En dat haar fiets een motortje heeft, lijkt me uiterst stug. Femke uit België was niet de snuggerste. Maar AVDB is verre van onnozel en beseft zeer goed dat je met mechanische doping spoedig tegen de lamp fietst.
Orakel 24 november 2020 12:02
Trainers en begeleiders zullen het wel weten en kunnen het misschien juist inschatten.
Zij weten hoe dicht je op topvorm moet zitten om mee te doen voor de overwinning en hoeveel malheur je in de voorbereiding en wedstrijd mag tegenkomen terwijl je gewoon mee kan doen voor de overwinning.
Als aanmoediging voor het vrouwenwielrennen de prijs aan Anna schenken is best te onderbouwen, maar doe je dan een Roglic of Pogacar niet te kort?
Horsie is back 24 november 2020 12:20
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een heel scherpe vraag. En mijn antwoord is: ik
> weet het niet. Maar de overmacht van AVDB lijkt
> mij een extra reden om haar de prijs te geven.
> Tenzij mevrouw AVDB stijf staat van de doping.
> Maar hiervoor ken ik geen substantiële
> aanwijzingen. En dat haar fiets een motortje
> heeft, lijkt me uiterst stug. Femke uit België
> was niet de snuggerste.
Maar AVDB is verre van
> onnozel en beseft zeer goed dat je met mechanische
> doping spoedig tegen de lamp fietst.

Deze duif is volgens de definitie van Peter Winnen geen goede binnenloper.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/11/2020 12:21 door Horsie is back.
Frederik D. 24 november 2020 12:29
Ik wil de prijs naar AVDB. Maar niet als aanmoediging van vrouwenwielrennen. Maar als prijs voor haar bijzondere klasse. Zij heeft meer gewonnen dan Roglic. En met meer overmacht. Jawel, mevrouw AVDB is onmiskenbaar een vrouw. Maar dat mag geen rol spelen. Het gaat erom hoe goed ze was in haar competitie. En mijns inziens was ze iets beter dan Roglic of Van Aert in hun gezamenlijke competitie. En stel, dat die prijs naar AVDB gaat, dan straalt er wellicht enige aanmoediging van het vrouwenwielrennen vanaf maar dat komt dan, zogezegd, op de tweede plaats en is leuk meegenomen. Echter, hoeveel lansen ik hier ook breek voor mevrouw AVDB, ik vermoed dat zij die prijs niet wint, helaas. En tot slot teken ik aan dat ik meer fan ben van Annemiek van Vleuten dan van AVDB. Maar eerlijk is eerlijk, dit jaar was AVDB beter dan Annemiek. Natuurlijk, Annemiek kende veel pech. Maar helaas, sport is wreed.
Frederik D. 24 november 2020 12:37
Voor de duivensport verwijs ik je naar een andere site. smiling smiley Maar zit Femke in de duivensport? Kun je duiven uitrusten met een motortje? Is er trouwens een dronesport? Wel een vliegersport. Men verzint wat om in de buitenlucht te verkeren. Loop jij trouwens met een stappenteller? Of zijn die dingen weer uit de mode? Eigenlijk is sport een onzinnige en zinloze bezigheid. Paalzitten. Is het record van de zesde-eeuwse zuilenzitter Sint Hupselepupsus al verbroken, beste Sanctus Equus?
Horsie is back 24 november 2020 12:46
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wil de prijs naar AVDB. Maar niet als
> aanmoediging van vrouwenwielrennen. Maar als prijs
> voor haar bijzondere klasse. Zij heeft meer
> gewonnen dan Roglic. En met meer overmacht. Jawel,
> mevrouw AVDB is onmiskenbaar een vrouw. Maar dat
> mag geen rol spelen. Het gaat erom hoe goed ze was
> in haar competitie. En mijns inziens was ze iets
> beter dan Roglic of Van Aert in hun gezamenlijke
> competitie. En stel, dat die prijs naar AVDB gaat,
> dan straalt er wellicht enige aanmoediging van het
> vrouwenwielrennen vanaf maar dat komt dan,
> zogezegd, op de tweede plaats en is leuk
> meegenomen. Echter, hoeveel lansen ik hier ook
> breek voor mevrouw AVDB, ik vermoed dat zij die
> prijs niet wint, helaas. En tot slot teken ik aan
> dat ik meer fan ben van Annemiek van Vleuten dan
> van AVDB. Maar eerlijk is eerlijk, dit jaar was
> AVDB beter dan Annemiek. Natuurlijk, Annemiek
> kende veel pech. Maar helaas, sport is wreed.

Deze koerende duif, gelijkende op een vos, die de passie preekt, wil maar niet binnenlopen. Net nog eens Procycling bekeken. Anna van der Breggen heeft een uitgekiend seizoen gereden, het best geacteerd op de voor haar meest geschikte momenten/koersen. Haar zegeweek rond de WK inclusief de Waalse Pijl is dan ook uniek. Maar de neutrale toeschouwer zal er toch niet om heen kunnen, dat zowel in de Giro Rosa, WK tijdrijden en indirect maar dat is koffiedik kijken ook het WK op de weg, in bepaalde mate gefaciliteerd werd door de lelijke zuster van Vrouwe Fortuna. Niet dat ze de overwinningen in de schoot geworpen kreeg als in een shorttrack race, waarbij zeven van de acht shorttracksters uit de bocht vliegen, maar het hielp wel. Kortom, absoluut wereldtop, maar geen totale heerser.
Wanny 24 november 2020 13:23
Uiteindelijk wint ieder coureur toch ook deels door het acteren van de concurrentie, ploegmaten, (weers)omstandigheden. Dat geldt ook voor elke overwinning van de mannen op die lijst.
Horsie is back 24 november 2020 13:46
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor de duivensport verwijs ik je naar een andere
> site. smiling smiley Maar zit Femke in de duivensport? Kun je
> duiven uitrusten met een motortje? Is er trouwens
> een dronesport? Wel een vliegersport. Men verzint
> wat om in de buitenlucht te verkeren. Loop jij
> trouwens met een stappenteller? Of zijn die dingen
> weer uit de mode? Eigenlijk is sport een onzinnige
> en zinloze bezigheid. Paalzitten. Is het record
> van de zesde-eeuwse zuilenzitter Sint
> Hupselepupsus al verbroken, beste Sanctus Equus?

Om het toch maar even uit te leggen. De wedstrijdvluchttijd van een duif zal tegenwoordig electronisch geregistreerd worden, maar vroeger moest er iets met een ring. M.a.w. pas als de duif lijfelijk in het hok aanwezig was, kon er een tijd geklokt worden. Dus aan een snelle duif, die vervolgens maar niet binnen wilde komen, tig ererondjes bleef vliegen, niet binnenlopen dus, had je niet zo heel veel. Zoals Julian Alaphilippe dit jaar ook al demonstreerde en waarop Roglic hem een lesje leerde.

En als je dit allemaal overdrachtelijk wilt zien, ontwaart zich een oordeel over sommige van Frederik's schrijfsels.

Disclaimer: Uit Peter Winnen's Column vandaag: Ze blijft bij thuiskomst niet irritant boven het hok cirkelen maar duikt er gelijk in.
Carlos Danger 24 november 2020 14:13
Zelfs Jeannie Longo, Leontien van Moorsel en Marianne Vos werden met de vetleren medaille
het mannenbolwerk-bos ingestuurd.
Geef AVDB daarom maar weinig kans.
Frederik D. 24 november 2020 14:17
Maar verdient AVDB nu volgens jou wel of niet de prijs? smiling smiley
Carlos Danger 24 november 2020 14:23
Gezien haar erelijst dit jaar, ja.
Noot 24 november 2020 16:40
Als je zo idioot bent om vrouwen en mannen te laten meedingen voor dezelfde vélo d'or kan er maar een winnen en dat is die mevrouw. Het slaat alleen nergens op.
Carlos Danger 24 november 2020 17:24
Ze hebben er nog vijf in de kast staan(onttrokken aan de Lance Armstrong prijzenkast). Misschien
kunnen ze daar wat mee.
Horsie is back 24 november 2020 19:50
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar verdient AVDB nu volgens jou wel of niet de
> prijs? smiling smiley

Ze heeft een kort, maar fantastisch seizoen gedraaid. Roglic is de terechte overall winnaar. Edoch, Anna gaat nog voor één UCI titel, maar omdat op deze burelen deze tak van sport niet wordt gewaardeerd, zal ik de naam van dat kampioenschap niet verraden. Het wordt namelijk gehouden in Watopia. Het zou eigenlijk net twee tt's geschreven worden, maar je kunt niet alles hebben in het sportleven.
Horsie is back 24 november 2020 19:56
Noot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je zo idioot bent om vrouwen en mannen te
> laten meedingen voor dezelfde vélo d'or kan er
> maar een winnen en dat is die mevrouw. Het slaat
> alleen nergens op.

Bij de nominatie van Pauline Ferrand-Prevot moest ik direct aan Walnoot denken. Zou El Chaba, de Cerberus van deze prik weten waar die is gebleven?
Frederik D. 25 november 2020 14:33
Sport is wreed. Dat heb ik dikwijls al gezegd. Wie de mazzel heeft op zijn fiets te blijven, kan overwinningen boeken en zelfs de Vélo d'Or winnen. Maar sommigen vallen lelijk van hun fiets, zelfs soms heel lelijk. Wat mij betreft verdient de renner met de rotste val ook een soort prijs of beter empathie. Een soort empathieprijs, al vind ik "prijs" hier niet op zijn plaats. Maar wat dan? Misschien is gewoon "blijk van empathie" beter. Empathieblijk? Een extra blijk van empathie. En die dient volgens mij uit te gaan naar Jacobsen. Hoeft niet met poespas en met nog meer ceremonie uitgesproken te worden. Maar kan met eenvoudige woorden op een eenvoudig prikbord als dit geschieden. Beste Fabio, hoe fraai zo'n Vélo d'Or ook is, men heeft ook aandacht voor en medeleven met jou. Niet alleen in dit draadje maar ook in andere draadjes.
Frederik D. 25 november 2020 14:37
Maar sport is niet alleen wreed maar soms ook ironisch en lullig. Een lulligheidsprijs, bijvoorbeeld voor iemand die te vroeg dacht dat hij had gewonnen, is misschien ook wel op zijn plaats.
Horsie is back 25 november 2020 14:47
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sport is wreed. Dat heb ik dikwijls al gezegd. Wie
> de mazzel heeft op zijn fiets te blijven, kan
> overwinningen boeken en zelfs de Vélo d'Or
> winnen. Maar sommigen vallen lelijk van hun fiets,
> zelfs soms heel lelijk. Wat mij betreft verdient
> de renner met de rotste val ook een soort prijs of
> beter empathie. Een soort empathieprijs, al vind
> ik "prijs" hier niet op zijn plaats. Maar wat dan?
> Misschien is gewoon "blijk van empathie" beter.
> Empathieblijk? Een extra blijk van empathie. En
> die dient volgens mij uit te gaan naar Jacobsen.
> Hoeft niet met poespas en met nog meer ceremonie
> uitgesproken te worden. Maar kan met eenvoudige
> woorden op een eenvoudig prikbord als dit
> geschieden. Beste Fabio, hoe fraai zo'n Vélo d'Or
> ook is, men heeft ook aandacht voor en medeleven
> met jou. Niet alleen in dit draadje maar ook in
> andere draadjes.

Dat wordt dan moeilijk kiezen. Remco Evenepoel, Chloé Dygert met een open linkerknie, dat het dijbeen van Ewald Lienen in de schaduw stelt en dan uiteraard Fabio Jakobsen. Vorig jaar Tom Dumoulin, Chris Froome en Wout van Aert. Het mooie voor hen is natuurlijk wel weer, dat de medische wetenschap ze bijna helemaal weer als nieuw heeft gemaakt of kan (gaan) maken.
Carlos Danger 25 november 2020 17:09
Voor deze empathie-trofee komt ook zeker Owain Doull in aanmerking;

[sporza.be]
Frederik D. 25 november 2020 18:14
Heel schattig van Doull. Maar Doull bleef bij dit uitstapje gezond en wel. Dus geen empathieprijs. Misschien wel een schattigheidsprijsje. Maar was er geen wielrenner die tijdens een training zeer onlangs viel over een hond? En met geen blik werd aangekeken door het bazinnetje?
DeZusVanJohan 25 november 2020 18:35
Je vergeet iemand vorig jaar die vorig jaar in de vervloekte Ronde van Polen viel en helaas niet geholpen kon worden door de medische wetenschap.
Horsie is back 25 november 2020 19:04
DeZusVanJohan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je vergeet iemand vorig jaar die vorig jaar in de
> vervloekte Ronde van Polen viel en helaas niet
> geholpen kon worden door de medische wetenschap.

Mijn post had toch niks te maken met de "sportdoden" en niet te vergeten de fietsers, die in het verkeer sneuvelen.
Horsie is back 25 november 2020 19:05
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heel schattig van Doull. Maar Doull bleef bij dit
> uitstapje gezond en wel. Dus geen empathieprijs.
> Misschien wel een schattigheidsprijsje. Maar was
> er geen wielrenner die tijdens een training zeer
> onlangs viel over een hond? En met geen blik werd
> aangekeken door het bazinnetje?

Maar Cherel dan toch. Hij rijdt voor de AG2R.
Frederik D. 25 november 2020 19:56
Verdomd triest, dat dodelijk ongeluk. Maar geloof me, ook Horsie is dat niet vergeten. Sport is wreed en soms godvergeten zeer wreed.
DeZusVanJohan 25 november 2020 23:08
De opsomming ging toch over de kandidaten "rotste val"?
Frederik D. 25 november 2020 23:32
Sorry, dan drukte ik me te snel uit. Ik bedoelde de rotste val zonder overlijden. Inzake meerdere vallen met dodelijke afloop is er geen "verkiezing" meer mogelijk want heel erg is heel erg. In de dood zijn we allen gelijk. En wellicht had ik het helemaal niet moeten hebben over de rotste val (zonder overlijden).
Halve Belg 27 november 2020 06:39
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anne van der Breggen:
> Nederlands kampioenschap op de weg
> Europees kampioenschap tijdrijden
> Eindklassement Giro Rosa
> Wereldkampioenschap tijdrijden
> Wereldkampioenschap op de weg
> Waalse Pijl


Ik weet welke ophef de nuance van Joris van den Berg heeft veroorzaakt en was niet op de juiste plek.

En de nuance doet niks af aan de kwaliteit van die anderen, en benoem alleen de wedstrijden waar het directe invloed had.

Maar was de mening anders geweest als de Giro Rosa en WK TT een 2e plek hadden opgeleverd?

Nuance 2: ik vind Vrouwen en mannenwielrennen echt onvergelijkbaar en nog van een totaal andere orde om in zo een verkiezing samen te voegen.

En zonder die nuance een hele hele diepe buiging voor Van der Breggen he... 1 van de mooiste sportmensen in Nederland ooit imo. Qua karakter, prestaties en het niet veranderen van haar persoonlijkheid door die prestaties. Ze irriteert eigenlijk nooit iemand, niet op en niet naast de fiets.
Halve Belg 27 november 2020 06:49
Overigens had qua nominaties kunnen worden volstaan met;

Van Aert
Roglic
Alaphillipe
Van der Breggen

Al de rest is zaalvulling.

Elke andere winnaar dan Roglic of VD Breggen zou ridicuul zijn.

mijn voorkeur gaat uit naar Roglic.
Luijt 27 november 2020 13:47
Gaan ze dat samenvoegen? Wat een gelul.
Luijt 27 november 2020 13:51
Laatst hoorde ik dat ook bij een acteerprijs (weet ff niet meer welke), nog maar één prijs zal worden uitgereikt. Dus, mannen en vrouwen dingen samen mee naar 1 prijs. Moest ik aan wennen, maar met enige moeite kan ik daar nog inkomen. Zeker als vrouwen ook broeken met een gulp gaan dragen.
Maar zolang de vrouwen niet meekoersen met de mannen zou ik het hier toch maar houden op 2 afzonderlijke prijzen.
Curzio 27 november 2020 19:29
Vind ik wel een goeie. Eigenlijk zou je de prijzen bij acteurs moeten verdelen naar het soort rol. Dus categorie: "Beste acteur/actrice die een getourmenteerd karakter speelt"
Frederik D. 28 november 2020 11:26
Hoe politiek incorrect jouwerzijds. Wen maar aan de genderneutrale dictatuur en vanmiddag kom ik gewapend (woordkunst) bij jou kijken of jij alle Jip en Jannekes hebt verwijderd. Als ik bij jou een Jip of een Janneke zie, dan ... (woordkunst) ik je in je gezicht. En ik hoop dat vanmiddag de ABP wordt opgericht, de Akwasi Baudet Partij, de partij voor mensen die artikel 7 van de grondwet willen afschaffen.
Curzio 28 november 2020 13:11
He Frederik, ik heb nog een boekentip voor je: De vernuftige edelman Don Quichot van La Mancha.
El Chaba 28 november 2020 13:33
Dat klopt, zolang je gemengde verkiezingen houdt wel, ja.
Maar daar ben ik dus faliekant op tegen.

Als er trouwens een sport is waar de wereldtop bij de vrouwen veel breder is dan bij de mannen, zou ik het vice versa ook vinden dat het geen man dient te worden.
El Chaba 28 november 2020 13:34
Je ben het altijd met me eens? winking smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2020 13:44 door El Chaba.
Frederik D. 28 november 2020 14:08
Maar weet je dat er ook echte windmolens bestaan en dat het soms handig is om sommige windmolens van hun wieken te ontdoen zodat mensen geen klap van de molen krijgen? Maar een geweldig boek, dat van Cervantes. Mooie ironie. Net als de ironie van Voltaire. Literaire spot en spotprenten raken mensen meer dan een academisch betoog. En zeker, ik waardeer je ironisch commentaar. smiling smiley
Orakel 03 december 2020 12:12
Roglic, zoals verwacht.
Frederik D. 03 december 2020 16:08
Precies. En eigenlijk niet interessant en relevant. Een grote-publieksprijs.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen