Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Carretero en Ignatenko positief

Gepost door Clavan 
Clavan 09 juni 2015 16:50
UCI schorst Giro-renner na positieve dopingtest
Foto: ANP
Gepubliceerd: 09 juni 2015 15:40
Laatste update: 09 juni 2015 15:43

Internationale wielrenunie UCI heeft Ramon Carretero en Petr Ignatenko voorlopig geschorst vanwege een postieve dopingtest. Beide renners werden bij out of competition-controles betrapt.
Bij Carretero, rijdend voor de procontinentale formatie Southeast, werd epo gevonden. De Panamees reed vorige maand de Giro d'Italia, al stapte hij in de tweede etappe af.

Ignatenko, die uitkomt voor de procontinentale equipe RusVelo, gebruikte volgens de test een groeihormoon. De Rus werd op 8 april betrapt, vlak voor zijn deelname aan de Ronde van Trentino. De 27-jarige Ignatenko reed de afgelopen vier jaar voor Katoesja, dat in de World Tour rijdt.

De 24-jarige Carretero is bij Southeast teamgenoot van sprinter Alessandro Petacchi. Het team, dat als Neri-Sottoli en Vini Fantini al geen beste reputatie had op dopinggebied, kreeg dit jaar een wildcard voor de Giro d'Italia.
Blueprint 09 juni 2015 16:51
Doping werkt niet!
Eindhovuh 09 juni 2015 17:01
Zonneveld schreef al een column over hem, slechtste wielrenner in het peloton volgens hem, Ramon Abandon. Dat die dan ook nog aan de Epo zou zitten is helemaal anti-reclame voor doping zeg.
[www.nu.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2015 17:01 door Eindhovuh.
malheur 09 juni 2015 17:01
Zielig verhaal, die Carretero wil helamaal niet wielrennen maar moet van papa. Wellicht is dit zijn manier geweest om er eindelijk vanaf te komen.

Leedvermaak is leuk maar niet tov de aller-makkelijkste kop-van-jut, ik wens het mannetje sterkte toe.
malheur 09 juni 2015 17:02
Sneue column was dat, beetje intrappen op het kneusje van de klas, held Zonneveld.
Eindhovuh 09 juni 2015 17:15
Ben je vroeger veel gepest? Dat vind ik oprecht niet leuk.
malheur 09 juni 2015 17:17
Het is gewoon goedkoop scoren van Zonneveld. Dat vind ik ongeveer even laf als het domme gezeik van 'the secret pro'

En ik was meer het soor 'veel te grote bek' die wel eens de gevaarlijkere types pestte, dat is niet altijd even goed afgelopen nee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2015 17:19 door malheur.
NielsJ 09 juni 2015 17:17
Ramon abandon / Thijs toch net niet... wat maakt het uit?
Pyama 09 juni 2015 17:27
Precies. Ramon Carretero heeft meer dagen grote ronde gereden dan de schrijver.
Massimo 09 juni 2015 17:36
En Zonneveld heeft dan weer meer koersen gereden dan Pyama, jij zou dus tevens niks over hem mogen zeggen, je gedachtengang zo volgende.
Carlos Danger 09 juni 2015 17:46
Als zelfs dit soort 'peloton-vulling' wat nodig om alleen maar bij te blijven, dan weet je dat de top al lang over
nieuwe middelen/methoden beschikt.
Onuitroeibaar fenomeen in de (wieler-)sport, doping.
sijbriskie 09 juni 2015 17:57
Eindhovuh 09 juni 2015 19:17
Ontopic ben ik geen Zonneveld fan.
Walnoot 09 juni 2015 20:20
Denk je? Weet niet hoe het nu is, maar in de goede oude tijd liepen er genoeg lui op het prikbord rond die meer hadden gepresteerd dan meneer Zonnesteek. En die zich daarbovenop heel erg zouden schamen als ze als 'ex-prof' opgevoerd zouden worden in de media.
Goozzer 09 juni 2015 20:34
In dit geval ben ik dat absoluut niet met je eens. Iemand die enkel en alleen op dit niveau rondrijdt omdat hij zijn plek koopt, en echt slecht is, kun je onmogelijk zielig vinden. Prima, en zelfs terecht, dat je daar een column over schrijft zoals Zonneveld dat gedaan heeft...
Goozzer 09 juni 2015 20:37
Waar haal je die wijsheid vandaan? Totaal ongeloofwaardig, als je het mij vraagt...
Massimo 09 juni 2015 20:42
Hij heeft de toon van de column wat verkeerd begrepen.
Cecchini 09 juni 2015 21:25
Iedereen heeft het nu over Zonneveld en die onbetekende Panamees, maar niemand die het over die Rus heeft, die in dezelfde ploegen rijdt/reed als Zakarin alleen dan in omgekeerde volgorde. Zonneveld heeft het dan gedaan, maar de betrapte wielrenners worden als slachtoffer beoordeeld. Vreemde wereld.
Massimo 09 juni 2015 21:44
Oh, dat is al een tijdje gaande hoor: de boodschapper krijgt de schuld.
Blueprint 09 juni 2015 22:22
Daarmee zeg je dus dat Zakarin en Ignatenko nooit bij elkaar in de ploeg hebben gereden?
Leon 09 juni 2015 22:36
Ignatenko kwam als groot rondetalent over naar Katusha (oa Valle Aosta gewonnen), maar maakte daar 4 jaar lang niks klaar. Werd toen ook niet betrapt trouwens.
Nu is hij kopman bij Rusvelo, presteert hij net zo matig, maar wordt wel gepakt... Dan is dus ofwel de medische begeleiding bij Katusha slimmer, ofwel wil Ignatenko met meer dan alleen beide handen zijn laatste kans grijpen...
veluweracer 10 juni 2015 12:14
Ik mag die Zonneveld niet. Te zelfingenomen, te opportunistisch. Is gelukkig als commentator opgehouden te bestaan.
sijbriskie 10 juni 2015 14:53
Zelfingenomen kan ik volgen, maar opportunistisch?
Nu het hier toch over Zonneveld gaat.... kKwam vandaag een aardige (andere dan deze) foto tegen op de tijdlijn van Simone Antonini, die me deed denken aan Thijs.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen