Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Quick Step

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 18 mei 2021 16:19
De Quick Step-ploeg zal 6 jaar langer in het wielerpeloton te bewonderen zijn. "We zullen er alles aan doen om in die 6 jaar met een Belg de Tour de France te winnen", zegt ploegmanager Patrick Lefevere.
Lefevere: "3 jaar is tegenwoordig zo voorbij"
Patrick Lefevere heeft Quick Step al 23 jaar lang aan zijn zijde. Die vruchtbare samenwerking zal minstens blijven duren tot eind 2027.

"Dit is de langste sponsordeal ooit voor onze ploeg", zegt ploegmanager Patrick Lefevere.

"Normaal verlengen we voor 2 of 3 jaar. Maar alles gaat nu zo snel in de business en de sport dat een periode van 3 jaar zo voorbij is."

"Door onze samenwerking met 6 jaar te verlengen kunnen de kwaliteit van onze ploeg blijven verbeteren."

Quick Step zal de komende jaren natuurlijk niet de enige grote sponsor zijn van het team. "Ik ben nog in gesprek met andere sponsoren", zegt Lefevere. "Wanneer een deal rond is, zullen we dat nieuws bekendmaken."

Welke dromen koestert Lefevere voor de komende 6 jaar? "We willen altijd een winning team blijven."

"Iedereen droomt ervan dat een Belg de Tour de France wint. We zullen er alles aan doen om dat te doen lukken."


Wow, de meest attractieve en beste ploeg van de laatste jaren blijft dus nog minstens 6 jaar in het peloton.
Deel mee in mijn vreugde, medeprikkers!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2021 16:20 door Sub Culture.
tvm 18 mei 2021 16:23
6 jaar lang te weinig geld om bijv. Bennett of Almeida te kunnen behouden...

"Iedereen droomt ervan dat een Belg de Tour de France wint. We zullen er alles aan doen om dat te doen lukken."
Als men echt met Remco de tour wil winnen, moet men serieuze knechten behouden/aantrekken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2021 16:25 door tvm.
Cecchini 18 mei 2021 16:29
Ach Pogacar won met steun van een andere ploeg ook de Tour.
Clavan 18 mei 2021 16:36
Ik ben oprecht blij voor je. Heus.........
Frederik D. 18 mei 2021 16:47
Er valt zat aan te merken op Levefere. Maar eerlijk is eerlijk, toch verstaat hij zijn vak.
El Chaba 18 mei 2021 17:04
Lefevere kan - als mens - af en toe behoorlijk irritant zijn (en wie niet?), maar hij verstaat wel zijn vak als geen ander.
En ze koersen nagenoeg altijd attractief, dus ik denk dat alle wielerliefhebbers - ook de niet Belgische - hier blij mee zullen zijn.
Nou ja, alle wielerliefhebbers is misschien een groot woord - nietwaar, Ton? winking smiley - dus laten we zeggen nagenoeg alle wielerliefhebbers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2021 17:05 door El Chaba.
Curzio 18 mei 2021 17:04
"3 jaar is tegenwoordig zo voorbij"

Of waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt.
Clavan 18 mei 2021 17:19
Lekker met nog 2 jaartjes Sagan en omkadering in de ploeg.
Sub Culture 18 mei 2021 17:21
Ik zie Sagan liever niet komen.
merijntje mortirolo 18 mei 2021 17:22
In mijn beleving duren de dagen langer dan ooit, maar vliegen weken, maanden en jaren juist voorbij voor je er erg in hebt.
Kilometervreter 18 mei 2021 17:22
Hij jou ook niet waarschijnlijk, dus blijven jullie maar lekker op jullie eigen kamertjes
Curzio 18 mei 2021 17:28
Precies. Douwe Draaisma heeft daar een boekje over geschreven, onder de titel die ik post.
El Chaba 18 mei 2021 17:28
Waarom niet Sub..?
Carlos Danger 18 mei 2021 17:34
Remco verschepen naar de INEOS-trein en Van Wilder aantrekken, dan zit
dei Tour zege zo goed als in de knip.
merijntje mortirolo 18 mei 2021 17:46
Ah. kDacht dat je Lefevere citeerde...

kGa eens koekeloeren op internet.

Misschien wel leuk leesvoer. Merci.
De zwarte trui 18 mei 2021 19:20
Iemand die alleen maar kan genieten als er iemand van Duitsche bloed wint is sowieso geen wielerliefhebber.
El Chaba 18 mei 2021 19:59
Klopt, ik heb daar wel een eigen theorie over c.q. verklaring voor.
Als je pak 'm beet 15 jaar bent, dan is een dag, een week, een maand, etc. een groter 'stuk' van je leven, dan als je steeds ouder wordt (pure wiskunde). Tijd gaat wiskundig gezien natuurlijk niet sneller als je ouder wordt, maar gevoelsmatig - door mijn eerder genoemde punt - kennelijk wel.

Tot zo ver mijn analyse gebaseerd op huis, tuin en keukenwetenschap.. winking smiley
El Chaba 18 mei 2021 20:04
[www.wielerflits.nl]

LEFEVERE OVER TRANSFERGERUCHT ROND SAGAN: “IK WIL GEEN TEAM IN MIJN TEAM”



Patrick Lefevere heeft gereageerd op een gerucht dat Peter Sagan op weg zou zijn naar Deceuninck-Quick-Step. De Belgische ploeg zou volgens La Gazzetta dello Sport, mede dankzij Specialized, acht miljoen euro klaar hebben liggen om Sagan te contracteren. “Ik weet vaak zelf niet eens waar journalisten de geruchten vandaan halen”, vertelde Lefevere op een online persmoment.

“Ze hebben het over cijfers en salarissen waar ik zelf geen weet van heb. Het is niet dat ik hier een lade opentrek en opeens een paar miljoen euro vind”, gaat de ploegmanager van Deceuninck-Quick-Step verder. Sagan loopt bij BORA-hansgrohe uit zijn contract. Beide partijen zijn nog wel met elkaar in gesprek, maar mogelijk vertrekt de Slowaak.

‘Altijd plaats voor goede renners’
Sagan zou wel passen bij zijn team, denkt Lefevere. “Bij Deceuninck-Quick-Step is altijd plaats voor goede renners. Ook hebben we bewezen dat we oude kampioenen nog een hoop kunnen laten winnen, kijk naar Philippe Gilbert of Mark Cavendish”, geeft hij aan.

Volgens La Gazzetta komt bij een overeenkomst met Sagan meer kijken dan alleen de drievoudig wereldkampioen zelf. Ook broer Juraj, Daniel Oss, Maciej Bodnar, een masseur, een persvoorlichter en een mechanieker zouden volgen. “Maar, ik wil geen team in mijn team”, zegt Lefevere. “Ik snap dat iemand als Sagan een paar mensen uit zijn eigen staf mee zou willen nemen, maar ik wil geen apart team binnen mijn team.”

Lefevere had op de rustdag van de Giro d’Italia ook goed nieuws te melden. Sponsor Quick-Step Floors blijft namelijk tot 2027 verbonden aan de ploeg.
____________________________________________________________________

Hier lees ik uit, dat het niet per se geen optie voor Lefevere zou zijn, al acht ik de kans ook niet heel groot hoor.
Jullie?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2021 20:05 door El Chaba.
Curzio 18 mei 2021 20:07
Draaisma zoekt het meer in de hoek van de nieuwe indrukken, mijlpalen enz. Langzamerhand verdwijnt dat en zijn dagen steeds eenvormiger, waardoor voor mensen op leeftijd de dag zelf langer lijkt te duren maar de dagen, weken, jaren achter je voorbij gevlogen zijn: nergens een mijlpaal te bekennen.
Curzio 18 mei 2021 20:09
Ik lees erin dat als Sagan voor een habbekrats wil komen, Levefere bereid is zichzelf op zijn borst te slaan.
El Chaba 18 mei 2021 20:19
Interessante theorie, die heel goed (ook) mee zou kunnen spelen.
Bij mij persoonlijk gaat het echter in zoverre niet op, omdat bij mij ook de dagen supersnel voorbij gaan, in tegenstelling tot kennelijk bij jou en Mortirolo (en ongetwijfeld ook andere mensen).
Curzio 18 mei 2021 20:27
Ik ben nog geen 40, dus...
El Chaba 18 mei 2021 21:34
Helemaal mee eens, maar zélf vinden/denken ze dat wel.
Koppizoektwachtwoord 18 mei 2021 21:45
Ach. Ieder zijn meug, zei de boer. En hij dekte zijn zeug.
Horsie is back 18 mei 2021 21:47
Anna van der Breggen, die in één week tweemaal van Annemiek van der Vleuten wint, maar hun seizoen is nog lang! Beiden moesten vandaag echter nog wel Cecilie Uttrup Ludwg inhalen, dus gaat die volgend jaar dan winnen?

Maar het nieuws van de dag is toch het lanceren van de megalomane UCI Champions League voor Trackies in het najaar als de prikroadies langzamerhand in een winterslaap komen. Met het duizelingwekkende gemiddelde "prijzengeld/uursalaris" van zo'n 10 percent van de MESSI-norm.

Van Douwe Draaisma via Willem Wagenaar is een Quick Step naar Eric Scherder, die naarstig zoekt naar de locatie in het brein van Frederik D., waar de obsessieve inclusiviteitsgedachten hun oorsprong vinden. Dat is met een Bette Davis smile niet te achterhalen.

Gazing into the future is een manier om sneller oud te worden.
Anony 18 mei 2021 23:13
Prachtig nieuws voor een ploeg die al jaren een uithangbord is van onze geliefde sport. Elke zichzelf respecterende tegenstander moet dat durven toegeven.
Frederik D. 18 mei 2021 23:59
Bij mij vliegen de dagen ook om. Ik benijd mensen die het anders ervaren. En om eerlijk te zijn dacht ik dat voor anderen hetzelfde gold als voor jou en mij. Maar ik geloof Merijntje op zijn woord. Dus je bent, nou ja ik dan, nooit te oud om iets te leren.

Misschien een iets een andere kwestie. Ik heb van jongs af aan een sterk gevoel voor vergankelijkheid. Zou dat meespelen bij het gevoel dat een dag voorbij schiet?

Eén van de aardige dingen van wielrennen is zijn geschiedenis.
Frederik D. 19 mei 2021 00:00
Jij maakt nog mee dat men via gentherapie 240 jaar kan worden. smiling smiley
Frederik D. 19 mei 2021 00:07
Ik ben niet exclusief met inclusiviteit bezig maar ik verbaas me wel in hoge mate over de inclusiviteitshype.
Carlos Danger 19 mei 2021 00:16
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij maakt nog mee dat men via gentherapie 240 jaar
> kan worden. smiling smiley


Het moeilijkst is om je baan te houden tot je 210e.
Horsie is back 19 mei 2021 01:01
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben niet exclusief met inclusiviteit bezig maar ik verbaas me wel in hoge mate over de inclusiviteitshype.

Jouw zogenaamde verbazing regelmatig uitmondend in ridiculisering over en van de inclusiviteitshype wekt heel snel (niet alleen bij good-old Cec) de nodige ergernis, vooral als het te pas en te onpas hiero wordt geëtaleerd. Inclusiviteit is immers een toestand waarbij niet wordt uitgesloten, de focus op gelijkwaardigheid en gelijke rechten moet voorop staan. Maar ook daar zijn grenzen aan. We accepteren ook geen sport, waarbij vrouwen het tegen mannen moeten opnemen. Transgenders moeten in het leven van alledag gelijkwaardig behandeld worden en gelijke rechten hebben. Maar in de sport verandert dat perspectief ineens.

Dat de inclusiviteitsgedachte in de wereld sinds een paar jaren echt post heeft gevat is alleen maar als positief te waarderen, maar aan elke revolutie kleven ook altijd minder leuke kanten. Als je negatief wilt zijn kun je zeggen, dat elke revolutie maar al te vaak zijn eigen kinderen verslindt. Je kunt je bijvoorbeeld ergeren aan het gegeven, dat sommige revolutionairen teveel voordeel halen uit het feit, dat zij zoveel aandacht voor hun zaak kunnen krijgen, omdat zij de megafoon hebben of in onze tijd van Medium is the Message ultiem gebruik kunnen maken van de moderne media.

Ik zet er nu de REM op: "Everybody hurts".
Tinuz 19 mei 2021 02:31
Je zit aardig in de goede richting.
De revolutionairen worden vroeger of later bijna altijd de nieuwe onderdrukkers. Een geheel kostenloze levensles.
We zitten er nu middenin, maar verlies nooit de hoop.

Vanuit het perspectief van de ascetische monnik hoog in de bergen, is een glimlach richting het wereldtoneel van profane dwazen en bombastische perverselingen de wijsheid die maar niet neer wil dalen in het gesloten hart van de homo sapiens.
Slimmerd 19 mei 2021 06:05
Dr. Ibarguen, Cocaïne Tom... heerlijke uithangborden inderdaad the finger smiley
Cecchini 19 mei 2021 09:15
En dan vergeet je El Capo zelf nog.
Frederik D. 19 mei 2021 09:16
Het wordt nu op infantiele, paternalistische wijze gedaan met heel veel borstklopperij. Alsof de jaren zeventig terug zijn. De geschiedenis herhaalt zich niet maar soms wel enigszins. Op elke hoek van de straat een welzijnswerker.
Sub Culture 19 mei 2021 09:20
Tommeke nooit fan van geweest.
Ik herinner mij dat ik ergens in 2006 naar de slager ging en ze de worst die ik wou (klinkt fout) niet meer hadden, 'maar we hebben anders nog Tom Boonen worst ook, jongeman'.
Toen is er iets geknakt.
De zwarte trui 19 mei 2021 09:20
Deceuninck stopt er volgend jaar mee: [sporza.be]
De zwarte trui 19 mei 2021 09:26
Haha Tom Boonen worst! Fouter dan fout.
Sub Culture 19 mei 2021 10:04
Dat Deceuninck afhaakt en Quick Step de kar nu weer zelf trekt is wel verbazend.
Het langer vastleggen van Asgreen, Evenepoel, Alaphilippe deed toch uitschijnen dat Lefevere binnenkort heel veel kapitaal ter beschikking zou hebben.

Dat is dus niet het geval, Quickstep behoort qua budgetten niet eens tot de top 5 binnen het wielerpeloton (Bahrein, UAE, Jumbo, Ineos, Bora... hebben meer geld).

Eigenlijk is het een waar huzarenstukje dat desondanks, Quick Step jaar na jaar de beste en meest attractieve ploeg blijft.
Renners vertrekken, maar ze slagen er altijd weer in die vertrekken op te vangen met evenwaardige vervangers ondanks de financiële beperkingen, zeer straf.
Cecchini 19 mei 2021 10:09
Ik denk echt niet dat Alaphilippe, Evenepoel, Asgreen onder hun marktwaarde rondrijden.Een beetje El Capo heeft zo zijn eigen oplossingen me dunkt.
Clavan 19 mei 2021 10:18
Ik denk dat Specialized ook wat geld in de ploeg stopt. Wellicht dat daarom ook Sagan aan Quickstep gelinkt wordt.
Pyama 19 mei 2021 10:19
Een aanstaande Tourzege met jouw naam op de borst; daar zou je toch geld voor over moeten hebben. Bijzonder besluit.
De zwarte trui 19 mei 2021 10:27
Ik denk dat er op de 2e rustdag (of net voor de Tour) weer nieuws is... een nieuwe sponsor! Lijkt me niet dat QuickStep ineens heel veel meer gaat betalen en Specialized stopt er al flink geld in. Dus als het budget van Deceuninck wegvalt moet dat opgevangen worden door iemand anders.
Eindhovuh 19 mei 2021 10:49
Ik denk dat top klassementsmannen relatief erg duur zijn? Zou dat een deel van de verklaring zijn?
Anony 19 mei 2021 11:17
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dr. Ibarguen, Cocaïne Tom... heerlijke
> uithangborden inderdaad the finger smiley


Er is nooit een probleem geweest rond Ibarguen in zijn tijd bij QuickStep.

Wat Boonen betreft. Er zijn zelden populairdere renners geweest, onder liefhebbers én binnen het peloton zelf. Een persoonlijke mening van jou verandert daar niets aan.
Prikdude 19 mei 2021 11:36
Wellicht speelt mee dat 80% van de commentatoren en volgers het Quick-Step blijft noemen (en nog 15 procent 'Wolfpack').
Koppizoektwachtwoord 19 mei 2021 11:52
Edit: verkeerde plek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2021 11:53 door Koppizoektwachtwoord.
Koppizoektwachtwoord 19 mei 2021 11:54
Ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben.
Carlos Danger 19 mei 2021 11:54
Dan mag dat Wolfpack ook wel eens over de brug komen.
Of wordt het nu dan toch eindelijk LIDL-Quick Step?
Brieske 19 mei 2021 12:53
Heisenberg 19 mei 2021 13:12
Maar waar baseer jij onderstaande zin op?

Er zijn zelden populairdere renners geweest, onder liefhebber én binnen het peloton zelf.
Aerts 19 mei 2021 14:02
Dat er nooit problemen zijn geweest met ibarguren komt door de laffe houding van de Vlaamse journalistiek.
Belachelijk dat bv een Armstrong in Vlaanderen wordt uitgefloten, maar dat Patlef als koning wordt behandeld. Onder zijn bewind is er minimaal 20 jaar doping gebruikt. Hij heeft dit uiteraard geweten. In hoeverre hij dit heeft gestimuleerd en gefaciliteerd is de vraag.
Maar hierdooe zijn er een groot aantal Nederlanders met een aversie tegen de wolfpack.
Ik heb er ook last van, terwijl ik wel kan genieten van de aanvallende rijstijl.
Gelukkig blijft Quick-step in het peloton. Zonder hen is het wielrennen kijken een stuk saaier.
pl0rk 19 mei 2021 14:20
Je vergeet Vanmol nog. Als ik het zo met m'n natte vinger aanvoel is QS wereldtop qua dopingdokters. Belgie sluit collectief de ogen. Begrijpelijk, daar niet van, maar om er nou juichend over te doen is ook weer zoiets.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2021 14:21 door pl0rk.
Luijt 19 mei 2021 14:38
"Iedereen droomt ervan dat een Belg de Tour de France wint. We zullen er alles aan doen om dat te doen lukken."

Daar heb ik nog nooit van gedroomd.

In mijn dromen heb ik zelf wel diverse malen de tour gewonnen, vóór mannen als Sven Ake Nilsson, Emerson Fitipaldi, Ard Schenk, Jean-Pierre Danguillaume, Christian Seznec en natuurlijk alle vier S-en. Nou ja, het waren eigenlijk meer wensdromen, die ik dan ook aan het papier toevertrouwde. Laatst kwam mijn moeder nog met zo'n schriftje vol met door ondergetekende zelf opgestelde klassementen aandragen.
Ik teken overigens aan dat ik zelf niet altijd won. Goede vrienden, zoals mijn achterbuurjongen, finishten wel steevast achter mij. En met name in het hooggebergte was ik wel erg sterk.
Luijt 19 mei 2021 14:42
Het zijn een soort Galliërs, inclusief het toverdrankje.
Horsie is back 19 mei 2021 14:53
Ach, dromen.

Well I spied me a girl and before she could leave
I said "Let's go and play Adam and Eve"
I took her by the hand, and my head was thumping
When she said "Hey man, you crazy or something?"
You seen what happened last time they started
El Chaba 19 mei 2021 14:55
Dat de Vlaamse journalistiek nagenoeg kritiekloos met Lefevere omgaat - en daardoor ook Ibarguren en Van Mol met rust laat, daar erger ik me ook aan, maar daar kan hij natuurlijk niets aan doen. Sterker nog, dat is zelfs - mede - zijn verdienste. Duidelijk dankzij zijn 'El Capo' kwaliteiten.

Al zouden die kwaliteiten bij het Nederlandse journaille bar weinig effect hebben.

Aan (vermoedelijk) doping(gebruik) op zich erger ik mij in ieder geval niet, dat is voor mij een kwestie 'all in the game'.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2021 14:56 door El Chaba.
Kilometervreter 19 mei 2021 16:44
Hypothetische vraag: stel jij en ik spelen een potje poker om geld, naderhand blijkt dat ik door vals te spelen 10.000 euro van je heb gewonnen, zou je je dan ergeren?
Prikdude 19 mei 2021 19:48
Dat vroeg bewust zijn van vergankelijheid en daarmee gepaarde tijdsbeleving herken ik. Ben er ook al sinds vrij jong af aan door geboeid (beleefde versus herinnerde tijd), maar ondanks interesse helaas nog nooit Draaisma gelezen.

Het oogt in elk geval niet enkel leeftijdsgebonden. Waarom vlogen vakanties voorbij, maar leken ze door het aantal 'mijlpalen' in die vakanties, later altijd maanden geduurd te hebben? Terwijl je in hetzelfde jaar op de basisschool de klok zat weg te kijken, maar er later niets (qua herinnerde tijd) van over bleef? Volgens Curzio hint Draaisma hier wel naar.

Er zal hier wel iets van de relativiteitstheorie mee samenhangen. Kijk je naar je eigen leven terwijl er niets gebeurt, in een put tuurt en tijd niet lijkt te bestaan of kijk je naar je eigen leven terwijl het voort raast en je weet dat er iets gebeurt? De mens hangt (geestelijke) ruimte aan tijd.

Je kunt de hele wereld over reizen om zoveel mogelijk mijlpalen te verzamelen, maar door het bos van palen is uiteindelijk ook het bos niet meer te zien. Uiteindelijk heeft het er ook vooral mee te maken hoezeer je de tijd die je nog denkt te hebben beziet. Gedoseerd meegaan met de snelheid des bestaans is de gave.

Laten we een uitzichtloze bejaarde in een supersonische raket om de aarde stallen en bij terugkomst vragen wat zij of hij beleefd heeft. Of wacht.
Prikdude 19 mei 2021 19:57
NB. De scherpte cq vertegenwoordigheid van de geest speelt ook enorm mee.
Horsie is back 19 mei 2021 20:41
Ik zie door de horseshit het bos van Prikdude ineens niet meer. Misschien toch maar eerst het advies van Curzio opvolgen (Prikdude natuurlijk) Douwe Draaisma te lezen. Tijd is een illusie zullen echter de natuurkundigen zeggen. In elk geval heeft de Relativiteitstheorie van Albert Einstein pas effect als er heel hard word getoerd.

Het probleem van herinneringen is toch, dat de hersencapaciteit bij de beleving al afdoende moet zijn, maar ook later om ze te kunnen reproduceren. Herinneringen gaan immers niet terug tot de oerknal van je leven, verre van. Daarbij is het ook de vraag of herinneringen wel blijven bestaan zo niet simpelweg worden overschreven zoals in een tekstdocument. Typerend voor sommige verliefdheden is bijvoorbeeld dat ze nagenoeg volledig kunnen worden uitgewist door de volgende vlam. We moeten er trouwens toch al van uitgaan, dat het brein niet bereid is alles tot zich te nemen en het maar vast in een alternatieve lade stopt. Vindt het dan maar eens terug. Het herinneren vindt ook zeker niet altijd tijdchronologisch plaats.

Menig epistel van Horsie verdwijnt bij menig prikker automatisch in de spambak. De zeldzame foutjes, die Horsie maakt vallen natuurlijk altijd meteen op. Heb je het wel gelezen, denk ik bij sommige reflecties van Frederik D. op mijn posts.

Ach, vergankelijkheid. het leven is simpelweg een sequence van drie seconden. Je start met de eigen oerknal in seconde 1, je leeft en begint ook meteen te schreeuwen om je moeder, je toekomst ligt dan nog steeds voor je. In seconde 2 denk je al weer terug aan seconde een (waar is mama nou, oh, die zal in seconde 3 wel weer opduiken). In seconde 3 kun je of weer terugdenken aan seconde 2, maar beter is hernieuwd seconde 1 te begroeten.

Het is weliswaar nog geen tijd voor de epiloog van de < vul maar in >

If today was not a crooked highway
If tonight was not a crooked trail
If tomorrow wasn/t such a long time
Cecchini 19 mei 2021 20:57
Ik mis in het rijtje Fred-Anton Maier
Curzio 19 mei 2021 20:58
De vraag is denk ik of je echt mijlpalen kunt blijven verzamelen. Uiteindelijk gaan alle ervaringen op elkaar lijken, hoezeer je misschien ook je best doet. Een eerste liefde, sollicitatiegesprek, nacht doorhalen, kind, dat is niet vervangbaar door op je 60e nog het zoete leven te willen leiden.
Als kind zijn alle indrukken veel verser en kan je een hele middag in de ban zijn van een plas water. Ik herinner me nog dat ik een keer in het donker naar huis fietste toen ik een jaar of tien was en me onderdeel voelde van het heelal zelf. Jawel.

Draaisma geeft in datzelfde boekje ook verklaringen voor de deja vu (maar dat was al duidelijk sinds The Matrix) en de bijnadood ervaring, verklaringen die ik verder schuldig moet blijven.
Curzio 19 mei 2021 21:02
Mooi. Zie ook mijn reactie boven. Ik heb wel eens begrepen dat de geheugencapaciteit van de hersenen in theorie oneindig is. Daar hebben we verder niks aan, want 'het geheugen is als een hond die kwispelend gaat liggen waar hij wil'.
valse trage 19 mei 2021 21:21
Precies! Al sponsoren ze nog maar voor een paar ton, iedereen blijft het Quick-Step noemen.
Alleen José "Wanty-Groupe Gobert" de Cauwer is heel consistent in het uitspreken van de volledige sponsornaam bij elke ploeg.
Oja, het is tegenwoordig "INTERMARCHÉ-Wanty-Groupe Gobert". Of was het Circus? Anyway die ploeg blijft altijd Wanty.
Wat is Wanty eigenlijk?
De zwarte trui 19 mei 2021 21:39
Wanty est une entreprise internationale active dans de les secteurs de la construction, du terrassement et de la démolition. [www.wanty.eu]

Luie hond the finger smiley
Horsie is back 19 mei 2021 21:43
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb wel eens begrepen dat de geheugencapaciteit van de hersenen in theorie oneindig is.

Het brein negeert informatie of laat het simpelweg verdwijnen en selecteert daarna even vrolijk alternatieve informatie om maar een zogenaamd coherent beeld van de werkelijkheid te kunnen produceren. Dus met die geheugencapaciteit (in theorie) zal het in de praktijk in elk geval wel meevallen net zoals met de capaciteit van het brein in zijn geheel. Oneindigheid: het universum en de domheid van de mens, maar dat van het universum staat nog steeds niet vast.

Geheugenspoor.

Wanneer ik twee achtereenvolgende dagen deels hetzelfde parkoers rijd, herinner me ik soms ter plekke wat ik de vorige dag heb gezien. Los ervan zou ik me dat niet herinneren, behalve als het iets groter is. Als ik enkele weken ergens niet geweest ben en er is bijvoorbeeld een boom omgekapt, dat zie je dat onmiddellijk. M.a.w. het brein neemt het wel op, maar reproduceert het vaak alleen maar als dat relevant is. In de savanne van de "oertijd" was elke verandering in de omgeving van acuut levensbelang.
Kilometervreter 19 mei 2021 21:55
Neuropsychologisch daarop aansluitend: je brein/geheugen gaat beter "werken" als je dat parkoers afwisselt met een ander. Simpel gezegd gaat je brein punten herkennen in beide parkoersen, deze vergelijken (boom a is hoger dan boom b bijvoorbeeld) en daardoor wordt de informatie beter opgeslagen. Brenda Milner heeft hier boeiend over geschreven. Geheel terzijde uiteraard.
Horsie is back 19 mei 2021 22:18
De naam van grand-old lady Brenda Milner herinner ik me wel uit een recensie, maar heb verder niks van haar gelezen. Het "geheugenspoor" impliceert volgens mij, dat er daadwerkelijk wordt vergeleken met de situatie uit het verleden. Het brein schept uiteraard al een beeld van Kilometervreter, ook al ken ik hem alleen van deze prik. In het echt wordt dit geprefabriceerd beeld vergeleken met het actuele beeld en afhankelijk van de discrepantie van beide beelden sla je op hol of blijft staan. grinning smiley

In Don't Look Now (Donald Sutherland en Julie Christie) wordt dit fenomeen ad absurdum getoond in de scene met een heks.
valse trage 19 mei 2021 22:40
Thanks man! Een groot bouwbedrijf in België en Frankrijk! Nondedju, kunnen die niet eens wat meer geld in die ploeg steken?
Ik had altijd het idee dat het een noodlijdende fabrikant van een soort Pritt-stiften was, volledig gericht op de Francofone markt.
En dat dat de reden was waarom het maar zo'n sjaemel ploegje is.
Koppizoektwachtwoord 19 mei 2021 23:06
Die won vóór het tijdperk Luijt.
Koppizoektwachtwoord 19 mei 2021 23:08
Luijt had overigens wel met mij af te rekenen. Ik won meer bergtruien dan Bahamontes in de Vuelta en Tour samen.
Frederik D. 20 mei 2021 09:05
Luijt, een echte naam voor een winnaar van vele wielerwedstrijden. Jongen, zegt moeder, jongen, staakt uw wild geraas. Waarom, vraagt Johan, waarom, moeder? Johan, jongen, reageert moeder, ik luister naar de radio, er is een belangrijke uitzending gaande, de Ronde van Frankrijk, Luijt rijdt iedereen aan flarden. O, moeder, jubelt Johan bijna, o, moeder, ik ken Luijt wel, hij zat bij de kauwgom. Moeder grinnikt. Ja, een heerlijk jong, haar Johan, haar Johan, die sportplaatjes verzamelt die zitten bij een pakje kauwgom. Het hele huis onder de restjes kauwgom. Heerlijk. En dan die Luijt. Moeder wrijft stiekem tussen haar dijen. O, denkt ze, was Luijt maar in de kamer in plaats van Johan. Het wordt warm in haar broekje. Luijt heeft nu ook die Belg op achterstand gezet, schalt het uit de radio. Moeder voelt dat ze ook vochtig wordt in haar broekje. O Luijt, kermt ze zacht. Moeder, roept Johan, moet de radio nog wat harder?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2021 09:07 door Frederik D..
Cecchini 20 mei 2021 09:40
Gaat ie lekker ?
Frederik D. 20 mei 2021 11:15
Je bent een gezellige ouderwetse rechtse reactionair, Cec. Een boze witte man op leeftijd, die grote moeite heeft met de maatschappijkritische jeugd. Geeft verder niets. Ook jij hoort erbij. En ook jij wordt gehoord. smiling smiley
Luijt 20 mei 2021 14:15
Dank voor dit stukkie Fred. Ik had wat problemen met de stoelgang, maar die zijn plots over.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen