Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tourselecties

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 15 juni 2021 13:07
Jumbo
Roglic, Kuss, Vingegaard, Van Aert, Martin, Gesink, Kruijswijk, Teunissen

Bora
Sagan, Oss, Buchmann, Politt, Konrad, Pöstlberger, Kelderman, Schelling

Israel
Boivin, Froome, Goldstein, Greipel, Hollenstein, Martin, Woods, Zabel

Lotto
Gilbert, De Buyst, De Gendt, Van der Sande, Van Moer, Ewan, Sweeny, Kluge

Qhubeka
Aru, Bennett, Dlamini, Campenaerts, Clarke, Gogl, Henao, Walscheid

Ineos
Carapaz, Castroviejo, Geoghegan Hart, Kwiatkowski, Porte, Rowe, Thomas, Van Baarle

Cofidis
Martin, Jesús Herrada, Laporte, Périchon, Geschke, Perez, ?, ?

Edit nummer 23: En voor de andere ploegen lees je dit topic maar.



7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2021 11:04 door Heisenberg.
Luijt 15 juni 2021 13:58
Maar het gaat niet zo door. Ik moet nog zien dat het er meer dan vorig jaar worden.
Heisenberg 15 juni 2021 14:05
Hoeveel waren het er vorig jaar?

Met Van der Poel, Poels, Mollema, Sinkeldam, Eekhoff, Nieuwenhuis, Bol, Van Poppel worden het er waarschijnlijk 13 dit jaar. Of zal Van Baarle ook mee gaan?
Luijt 15 juni 2021 14:12
Volgens mij waren het er vorig jaar nog geen 10, maar dat weten anderen hier wel.
Wanny 15 juni 2021 14:13
Vorig jaar 7, dus daar gaat het al snel overheen.

Het wordt sowieso allemaal wat minder met de gouden generatie. Daarnaast zijn er met Dumoulin, Groenewegen en Jakobsen 3 toppers weggevallen voor deze Tour.

En je hebt geen Nederlandse ploeg meer die standaard met 5 landgenoten naar de Tour trekt.
DeZusVanJohan 15 juni 2021 14:28
Groenewegen zou sowieso niet meegedaan hebben met Roglic in die ploeg. Jakobsen denk ik ook niet met Bennett daar.
Als Dumoulin had meegedaan was dat mogelijk ten koste gegaan van een andere Nederlander?

Het valt voor het Nederlands wielrennen van harte te hopen dat Roglic heel snel weg gaat bij Jumbo. Of dat alle Nederlanders die iets kunnen snel weg gaan bij die ploeg.
GillesEmanuel 15 juni 2021 14:51
Sinds Bennett weggaat had ik dat nog wel anders gezien, maar gezien de huidige fysieke status van Fabio kunnen ze niet anders. Al zie ik het nog wel gebeuren dat ze voor Cav gaan ipv Bennett.
Wanny 15 juni 2021 14:58
Hopelijk brengt die opleidingsploeg van Jumbo straks iets. Op dit moment is het meer een buitenlandse ploeg waar wat Nederlanders ter ondersteuning in rijden dan andersom.
Vlaflip76 15 juni 2021 15:29
Kef zou wel willen, liet hij zondag na z'n winst in Belgie doorschemeren, alles hangt van Sammie af
Clavan 15 juni 2021 17:03
Israel Start-Up Nation is proud to announce that four-time Tour de France winner, Chris Froome, will line up for this year’s Tour in the blue and white colors of ISN.

“Chris will be our road captain in this year’s Tour de France. As a four-time winner of the Tour, the value of his experience cannot be underestimated. It will be extremely useful for the team during the race”, said sports manager Rik Verbrugghe.

“On a performance level, I believe that we will see another improvement from the Dauphiné to the Tour after our recent training camp in the Alps. We hope to see Chris progress stage by stage throughout the race.”

With seven Grand Tour victories and 14 Grand Tour stage wins to his name, Froome is one of the most acclaimed GC riders of his generation. This year’s edition of the Tour marks his return to the race after a career-threatening accident two years ago.

“After two years away from the Tour de France I can’t wait to get back. It has been an arduous journey since my crash at the Critérium du Dauphiné in 2019, but this has been one of my biggest motivations”, Froome explains.

“I’ve been working tirelessly to get to where I am, and although my ambitions this year won’t be as leader, I hope to add my experience and support to the team as best I can as road captain. We have a strong contender in Michael Woods, and I look forward to giving my all for him and the team in the battle to Paris.”
Tinuz 15 juni 2021 17:45
Mooi voor Schelling. Een soort Boogerd, maar dan zonder rugzakje en een betere sprint.
Ik schat dat het aantal 'Ollanders op 15 uitkomt deze Tour. Als Van Baarle daar nog bij komt.
Clavan 15 juni 2021 18:15
Na ex-schansspringers en schaatsers gaan ze nu ex-roeiers een kans geven. Wel bij de vrouwen maar toch. Horsie heeft hier vast een kort en bondig meta-fysische uitleg bij.
Koppizoektwachtwoord 15 juni 2021 21:25
Israël stelt Bennett dus nog niet op.
Sub Culture 16 juni 2021 11:36
Het ziet er bovenarms op tussen Bora en Ackermann.
Die heeft naar eigen zeggen de garantie gekregen de Tour te mogen rijden voor hij zijn contract hernieuwde.
Een niet zo best seizoen rechtvaardigde logischerwijs geen Tourselectie en nu is hij verontwaardigd.
Clavan 16 juni 2021 13:14
Ondertussen is Ackermann boos. Hem was een toerselectie beloofd bij tekenen contract.
El Chaba 16 juni 2021 14:25
Hij begrijpt kennelijk niet, dat zo'n afspraak logischerwijze inhoudt, dat dat alleen geldt bij min of meer gelijkblijvende prestaties. En dat is dit seizoen totaal niet het geval.
Kilometervreter 16 juni 2021 14:32
Nu doe je een aanname, jij was immers niet bij het maken van die afspraak.
De zwarte trui 16 juni 2021 15:01
De Tour komt er aan dus dacht Total tijd voor een andere tui en net iets andere naam. Niki nachtkaars wordt er niet vrolijk van (Dries ook niet).
Eqquipo 16 juni 2021 15:12
Tjeezus, zelfs Protasevitsj keek onlangs geforceerd relaxter dan deze twee.
Curzio 16 juni 2021 15:17
Ze proberen duidelijk iets groens en natuurvriendelijks uit te stralen met dit shirt. Je ziet de bijtjes bij wijze van spreken opvliegen.
Luijt 16 juni 2021 15:29
Uit "Niki nachtkaars" spreekt weinig waardering.
El Chaba 16 juni 2021 15:29
Dat doen alle energieleveranciers al jaren. Voor de vorm wel te verstaan, het interesseert ze geen reet natuurlijk. Zoveel mogelijk winst maken is het enige wat bedrijven belangrijk vinden, aan de beurs genoteerden helemaal. En als daar in deze tijd (logischerwijze) een milieuvriendelijke uitstraling bijpast, dan doen ze dat.
Curzio 16 juni 2021 15:35
Vertel mij wat.

(Het kan ook wel anders, je had die CEO van Unilever, die vond dat een bedrijf dat stelt alleen op de wereld te zijn om geld te verdienen geen bestaansrecht heeft. Zie het boek van Jeroen Smit (niet dat ik het zelf gelezen heb overigens).)
El Chaba 16 juni 2021 16:05
thumbs up
Helaas zijn dat eenlingen.
Bedrijven, zouden wat mij betreft ook een maatschappelijke functie moeten hebben in het land waar ze personeel hebben werken.
Mensen ontslaan omdat ze verlies maken, daar kan ik nog enigszins inkomen maar bedrijven, die in een bepaald jaar weliswaar (veel) winst maken, maar (iets) minder winst dan het vorige jaar, vinden het normaal om ook dán kosten te gaan besparen (lees: reorganiseren, lees: mensen ontslaan). En maar vanwege één reden: om de aandeelhouders te plezieren.

Ik pleit dan ook voor het afschaffen van de beurs. Een hele eenvoudige oplossing om de perverse inkomensgelijkheid in de wereld te verbeteren.
Frederik D. 16 juni 2021 16:26
Vermogens boven de vijf ton confisceren, beginnen in Hollywood. Alles wat daar tegen Trump was, wordt dan meteen pro Trump. Links zijn is een leuke hobby maar stopt bij je portemonnee. smiling smiley
Pyama 16 juni 2021 16:26
De sponsor had vorige week al een nieuw logo dus dit zat er wel aan te komen.
Curzio 16 juni 2021 16:28
Nee hoor. Voor genoeg mensen stopt het daar niet.
Frederik D. 16 juni 2021 17:05
Maar voor een heleboel mensen wel. En me dunkt ook voor het gros in Hollywood.

Doet me denken aan Astrid Lindgren. De schrijfster van de vrijgevochten Pippi Langkous. Toen ze over een miljoen boven een miljoen, dat lichter was belast, 98 procent belasting moest betalen, vond ze het zeer onrechtvaardig. De exacte bedragen weet ik even niet maar de teneur is wel duidelijk.

Zo'n Harry de Winter geeft wel aan dat hij veel en veel meer belasting wil betalen. Maar sorry, ik vraag me af of hij dat echt ook wil. Kijk, geld geeft macht en opent deuren. Neem Bill Gates. Hij vindt het wat mooi om weldoener te zijn. Overigens, best prijzenswaardig om wel te doen en om bijvoorbeeld de WHO te steunen.

Wellicht ben ik cynischer dan jij. En jij optimistischer.

In elk geval, een hoger minimumloon zou al heel wat zijn.
Curzio 16 juni 2021 17:31
Cynisme is een vijand van verandering.

Het feit dat het voor sommige mensen daar stopt vind ik niet ter zake doen. Er zijn heel veel egoistische klootzakjes op de wereld maar er zijn ook heel veel goedwillende mensen die best willen delen. Als je niks doet, dan trekkende egoistische klootzakjes steeds meer naar zich toe. Dus moet je je beleid erop richten om daar paal en perk aan te stellen. Zou vervolgens blijken dat een deel van de ogenschijnlijk goedwillende mensen eigenlijk ook egoistische klootzakjes zijn, dan heb je daar verder niks mee verloren.

Misschien ben je bekend met de beweging van het 'effectief altruisme'? Mensen die tenminste 10% van hun salaris weggeven. Maar bij sommigen loopt het op tot 30-50%. (Waarbij er natuurlijk van alles valt af te dingen op het altruisme overlaten aan enkelen ipv het door de samenleving als geheel te regelen, namelijk door belastingen. Dat speelt natuurlijk zeker bij Gates wel een rol. Maar toch liever Gates dan Bezos, laat die maar naar de maan gaan.)
ton duk 16 juni 2021 17:36
Kilometervreter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu doe je een aanname, jij was immers niet bij het
> maken van die afspraak.

Wat dan weer uwes aanname is....

Gr
Frederik D. 16 juni 2021 18:22
Mooi, hoor, dat je met mij van mening verschilt. En heel mooi dat je commentaar geeft. Blijf zo door gaan. En ik hoop dat je af en toe doneert aan echte goede doelen. Geniet verder van je weelde, al vind ik ik een decadentiebelasting geen slecht idee. Een eigen zwembad? Zwaar belasten. Een tuin met enkel plaveisel? Zwaar belasten. Hou het groen. Net als mijn tuin. Een groene oase. Maar denk je dat ik subsidie krijg? Ben je gek, zeg. Hoe is de subsidiepolitiek in Emmen? Zit het hoofdkantoor van de Nederlandse jehovahgetuigerij niet in Emmen? Het wereldse hoofdkantoor zit in Brooklyn. Jezus, geen heilige drie-eenheid, wat zit ik te leuteren. Een muziekje erbij, dat weet ik zo gauw niet. Zijn er maneges in Emmen? Gefeliciteerd met de degradatie. Terug naar het aanrecht. smiling smiley
Eindhovuh 16 juni 2021 18:47
Ik was erbij. Ze zeiden: “Luister Pascal, jij mag sowieso de Tour de France rijden, ookal bak je er helemaal niets van het hele jaar. Gewoon omdat we jou zo’n aardige jongen vinden. Fiets maar lekker rond als een veredelde toerist, ons boeit het niet!”

Spraken verrassend goed Nederlands trouwens.
De zwarte trui 16 juni 2021 19:14
Topcarriere gehad die helaas als een nachtkaars uit gaat.
El Chaba 16 juni 2021 19:32
Clavan 16 juni 2021 20:23
Hey. Is Illes Balears weer terug?
Kilometervreter 16 juni 2021 21:23
Het dan maar "afschaffen" van een aandelenbeurs is dan weer zo'n extreme (welhaast perverse) maatregel om iets te bewerkstelligen. In dezelfde trant als "we hebben last van Palestijnen/Mexicanen, dus bouwen we een muur" of "een piepklein gedeelte van de moslims is extreem, we verbieden de hoofddoek". Of meer van dat soort
populistische, weinig-intellectuele schijnoplossingen. Problemen los je op door de probleemmakers gericht aan te pakken en niet door het overgrote deel van goedwillenden mede de dupe te maken. Goedwillenden die je daarmee ook (welhaast) criminaliseert. De goedwillenden in het geval van de aandelenbeurs zijn het overgrote deel van de beleggers dat een leuk rendement wil behalen om bijvoorbeeld te sparen voor de toekomst en de bedrijven die d.m.v. het verkregen kapitaal kunnen uitbreiden en daarmee meer mensen op deze wereld een baan en inkomen kunnen bieden.

.
El Chaba 16 juni 2021 23:42
Het zoveelste voorbeeld van 'na een mooi carrière zijn de prestaties grotendeels voorbij'. De voorbeelden zijn talrijk, maar een pregnant voorbeeld van het laatste jaar is Bob Jungels. Geen schim meer van de renner van voorgaande jaren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2021 23:43 door El Chaba.
Kilometervreter 17 juni 2021 00:05
Waarom is Jungels dan een pregnant voorbeeld?
Vlaflip76 17 juni 2021 08:35
Dit is toch het wielerprikbord? Of hebben de aandeelhouders van RTL Z dit medium gekocht?
Horsie is back 17 juni 2021 09:59
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het zoveelste voorbeeld van 'na een mooi carrière zijn de prestaties grotendeels voorbij'. De voorbeelden zijn talrijk, maar een pregnant voorbeeld van het laatste jaar is Bob Jungels. Geen schim meer van de renner van voorgaande jaren.

Het enige, dat allen verenigt is een pregnante moeder. Het zou toch wel erg druk worden op de Olympus als iedereen maar succesvol bleef. Nog vele malen erger dat de epische foto van de lange rij wachtenden. Topsport is nu eenmaal meedogenloos en dat hoort ook zo.
Tinuz 17 juni 2021 10:55
Niki Terpstra & co zijn ook klimaatneutraal vanaf nu. Oftewel, zoals meestal het geval, money talks.
ton duk 17 juni 2021 13:03
Vlaflip76 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is toch het wielerprikbord? Of hebben de
> aandeelhouders van RTL Z dit medium gekocht?
Tja, het aandeel wieler nieuws zou best mogen stijgen
Gr
Vlaflip76 17 juni 2021 14:32
Kef mag toch niet
Heisenberg 17 juni 2021 16:38
Guillaume Martin, Jesús Herrada, Christophe Laporte, Pierre-Luc Périchon, Simon Geschke en Anthony Perez zijn al zeker van deelname aan de komende Tour de France. Dat heeft Cofidis vandaag laten weten met de buitenwereld. De laatste twee plekken worden later vergeven.

Ik vind het bijzonder dat 9 dagen voor de start blijkbaar nog getwijfeld wordt over de samenstelling van het team. Er zijn dus ook renners die er alles aan doen om straks drie weken in vorm te zijn, maar op het laatste moment te horen krijgen dat ze in plaats van de Tour de France op 26 juni de VOO-Tour de Wallonie op 20 juli mogen rijden.
Cecchini 17 juni 2021 17:21
Ja geef Frederik één vinger.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2021 17:21 door Cecchini.
Slimmerd 17 juni 2021 17:21
Even afwachten of er iemand nog een verrassende nationale titel pakt waarschijnlijk
Frederik D. 17 juni 2021 18:12
Sorry, Cec, dat jouw semifascisme botst met mijn humaan liberalisme. Maar even tussen ons, wat bezielt je om zo geobsedeerd te zijn door ene Frederik? Is die Frederik jouw kwade geweten? smiling smiley
Frederik D. 17 juni 2021 18:44
Cec, lees ende huiver:

- De actie van Ronaldo werd opgevolgd door Paul Pogba, na de wedstrijd van Frankrijk tegen Duitsland (1-0). Hij haalde een flesje alcoholvrij bier van Heineken, dat voor hem stond, weg. Pogba, volgens ingewijden praktiserend moslim, lichtte zijn actie niet toe.

Toernooidirecteur Martin Kallen heeft minder moeite met de actie van Pogba dan met die van Cristiano Ronaldo. Hij zei begrip te hebben voor spelers die zoiets doen vanwege religieuze redenen. -

Bron

Snap jij dat? Wel respect voor een nogal autoritaire religie, geen respect voor een mens die zich persoonlijk verantwoordelijk voelt? Leven we niet in knettergekke tijden waarin bobo's zeer politiek correct willen zijn maar echt niets begrijpen? Kun je mijn zorgen een beetje aanvoelen?

Ik moet er niet aan denken dat zo'n engnek als Martin Kallen een functie gaat bekleden binnen de UCI. Jij wel?

Waarschijnlijk zijn we het eens, hoor, maar durf jij nog niet uit de kast te komen dat ook jij je mooie wulpse wenkbrauwen fronst bij zulke sociale correctheid.

Lekker gegeten vanavond? smiling smiley



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2021 18:48 door Frederik D..
Curzio 17 juni 2021 21:50
Goh, dit is wel apocalyptisch ja, wat je allemaal beschrijft.
Cecchini 18 juni 2021 00:10
Je raaskalt maar wat. Ja hoor, haal het semi fascisme er ook nog maar eens tevoorschijn. Het is hier in principe een wielerprikbord. Ik zou zeggen zet je comments op de sites van Geen Stijl of de Dagelijkse Standaard. Daar worden ze denk ik meer op hun waarde geschat. Even voor alle duidelijkheid dit topic ging over de Tour selecties.
Pyama 18 juni 2021 08:44
Toch gebruikelijk? Intern is er een groepje van 10-12 renners die zich voorbereid maar als er eentje (Frans) kampioen wordt heeft ie grote kans dat ie mee mag.
Vlaflip76 18 juni 2021 10:43
Bij Israel doen ze elke dag een renner: al zeker zijn:
Froome, Woods, D.Martin, Boivin, Goldstein, Greipel
Zondag is het compleet dus
Frederik D. 18 juni 2021 10:44
Ik zou toch maar op mijn qui vive zijn in deze politiek correcte tijden waarin iedereen iedereen wil voorschrijven wat die moet denken. Ik druk mij hyperbolisch uit maar al met al is er toch een tendens om te tornen aan het liberalisme, zowel ter rechterzijde als ter linkerzijde. Jij bent best een intelligent mens. Dus ik vind dat jij die tendens ook zou moeten kunnen zien. smiling smiley
Curzio 18 juni 2021 10:51
Uit de bron die je zelf plaatst:
"De UEFA heeft nog geen maatregelen genomen en noemt eventuele sancties een zaak van de nationale bonden. Kallen is niet van plan om boetes uit te delen aan individuele spelers."

Dus datgene wat jij aanhaalt als 'bewijs' dat we naar de klote gaan door politieke correctheid, is een uitspraak van de voorzitter van de Uefa, dat hij vanwege sponsorverplichtgen "niet blij" is met spelers die flesjes aan de kant schuiven, maar dat hij er "minder moeite" mee heeft als er religieuze redenen achter zitten. In beide gevallen heeft het geen consequenties voor de speler.

Mag ik dit een storm in een glas water (met dank aan CR) noemen?
De zwarte trui 18 juni 2021 11:58
Geen goed teken als je naast de fiets 'interessant' moet gaan doen voor de publiciteit.
Heisenberg 18 juni 2021 12:20
Goldstein nog nooit van gehoord.
Zabel en Hollenstein gaan ook mee.
Eindhovuh 18 juni 2021 12:21
Qua overwinningen is het voor hen nog geen bijzonder jaar nee. Een etappe in de Giro met Dan Martin is het hoogtepunt.
Al vind ik Woods dit jaar wel goed rijden, sterk in de Waalse wedstrijden, goed in Romandië en Zwitserland.
Eindhovuh 18 juni 2021 12:23
Wel een goede naam voor Israeel start up nation. En de tijdritkampioen van zijn land blijkbaar.
Clavan 18 juni 2021 13:44
LottoSoudal: Gilbert, Jasper De Buyst, Thomas De Gendt, Tosh Van der Sande, Brent Van Moer, Caleb Ewan, Harry Sweeny, Roger Kluge.

Degenkolb dus niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2021 13:45 door Clavan.
Heisenberg 18 juni 2021 14:05
Laatste plaats ploegenklassement incoming.
Frederik D. 18 juni 2021 15:15
Ik zit nog steeds in mijn maag met dat discriminerend en voor ongelovigen kwalijk onderscheid tussen religieuze motieven en niet-religieuze motieven. Maar verder, een rimpeling in een glas water. Dat wel. Maar dat wil niet zeggen dat we het één en ander niet kritisch mogen volgen. Toch?
Slimmerd 18 juni 2021 16:16
Aru, die had ik niet zo snel weer in de Tour verwacht eigenlijk
Slimmerd 18 juni 2021 16:18
Qhubeka-Assos
Aru Barbero
Bennett
Campenaerts
Clarke
Dlamini
Henao
Gogl
Walscheid



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2021 22:27 door Slimmerd.
Slimmerd 18 juni 2021 16:19
Ineos-Grenadiers

Carapaz
Castroviejo
Geoghegan Hart
Kwiatkowski
Porte
Rowe
Thomas
Van Baarle
Heisenberg 18 juni 2021 16:24
Een ploeg om over te slaan bij de Tourspelletjes. Al zullen ze vast veel in de aanval gaan.
Heisenberg 18 juni 2021 16:25
Matig ploegje. Gaan geen rol van betekenis spelen bij de massasprints.
Slimmerd 18 juni 2021 17:13
Geen hints hier hè spinning smiley sticking its tongue out
Eindhovuh 18 juni 2021 17:26
Dat wordt weer lekker keihard treintje rijden om dan de laatste 2 kn eraf gepoefd te worden door Pogacar en Roglic.
El Chaba 18 juni 2021 17:27
Had ik het toch juist. Zijn Tourselectie was dus de reden, dat Van Baarle niet meedeed aan het NK tijdrijden.
Curzio 18 juni 2021 17:49
Wel als het in een lang patroon past van het opblazen van trivialiteiten. Ik doel niet specifiek op jou maar in het algemeen op de "politieke correctheid is het grootste kwaad van onze tijd en het is overal"-beweging.

(Terzijde: religieuze vrijheid is een zwaar verankerd grondrecht in West-Europa en dat past bij onze geschiedenis. Die uitzonderingspositie die religie in bepaalde opzichten heeft is niet nieuw (integendeel), het is ook niet iets wat verbonden is aan de Islam en ja, als atheist of agnost zal je dat soms moeten slikken. Of je moet grondwetten, geschiedenis en cultuur willen aanpassen.)
Slimmerd 18 juni 2021 19:25
Bahrein Victorius

Bilbao
Colbrelli
Haig
Haller
Mohoric
Poels
Teuns
Wright
Slimmerd 18 juni 2021 19:28
Padun komt ook vast niet meer door de interne testen
Slimmerd 18 juni 2021 19:34
Groupama

Armirail
Demare
Gaudu
Guarnieri
Konovalovas
Küng
Madouas
Scotson
Heisenberg 18 juni 2021 21:01
Geven ze nog een toelichting waarom hij niet geselecteerd is? Op basis van afgelopen maand Teuns en Poels boven Padua zetten is op z’n zachtst gezegd verrassend.
lodjan 18 juni 2021 21:44
Geen Sinkeldam dus.
lodjan 18 juni 2021 22:01
Geen Padun en Mäder
Na de Dauphiné gingen er stemmen op om Mark Padun mee te nemen naar de Tour de France. De Oekraïner sloeg daarin een knappe dubbel door de bergetappes naar La Plagne en Les Gets achter zijn naam te zetten. “Hetzelfde geldt voor Gino Mäder na zijn overwinningen in de Giro d’Italia en de Ronde van Zwitserland”, gaat Roger Hammond verder.

“Dit zijn echter jonge talenten met andere doelen dit seizoen. De ploeg heeft verantwoordelijkheid getoond door met deze renners naar de lange termijn te kijken”, aldus de 47-jarige oud-coureur over het ontbreken van de 24-jarige Padun en en de even oude Mäder in de Tourploeg van de Bahreinse formatie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2021 22:04 door lodjan.
Heisenberg 18 juni 2021 23:10
24.

Allebei al jaren prof.

Vuelta lijken Landa en Caruso de logische kopmannen.

Onbegrijpelijk (en voor mij verdacht) dat Padun en in mindere mate Mader niet geselecteerd zijn.
Slimmerd 18 juni 2021 23:23
Mäder had er ook al meer dan een halve Giro opzitten met daarachter Zwitserland..
ton duk 19 juni 2021 08:00
Opvallend, leek me toch een vast "maatje" van Demare
Gr
Eqquipo 19 juni 2021 08:16
En Landa nog niet fit?
Eindhovuh 19 juni 2021 16:16
Wel een net niet ploeg zo. Of Colbrelli moet in een wat lastigere sprint toeslaan.
El Chaba 20 juni 2021 14:55
Eerste twee etappes op maat voor Colbrelli.
En Mathieu van der Poel, Wout Van Aert en misschien Julian Alaphilippe natuurlijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2021 14:57 door El Chaba.
Heisenberg 21 juni 2021 10:22
Astana-PremierTech for the #TDF2021

Alex Aranburu, Stefan De Bod, Omar Fraile, Jakob Fuglsang, Dmitriy Gruzdev, Hugo Houle, Ion Izagirre and Alexey Lutsenko.

Team "hunting stage wins... with emphasis on mountains stages and punchy terrain, as well as the two time trials"
Slimmerd 21 juni 2021 10:24
BikeExchange

Hamilton
Matthews
Yates
Chaves
Durbridge
Grondahl-Jansen
Juul-Jensen
Mezgec
Slimmerd 21 juni 2021 10:25
Arkea

N. Quintana
Bouhanni
Barguil
Delaplace
Gesbert
McLay
Russo
Swift
Slimmerd 21 juni 2021 11:15
AG2R

Cosnefroy
Godon
O. Naesen
O'Connor
Paret-Peintre
Peters
Schär
Van Avermaet
Slimmerd 21 juni 2021 12:17
Movistar

Lopez Moreno
Mas
Soler
Valverde
Arcas
Garcia Cortina
Erviti
Verona
Slimmerd 21 juni 2021 12:57
Alpecin

M. van der Poel
Merlier
Philipsen
Dillier
Meurisse
Rickaert
Sbaragli
Vakoc
Slimmerd 21 juni 2021 14:22
B&B Hotels

Barthe
Bonnamour
Chevalier
Coquard
Gautier
Lemoine
Pacher
Rolland
Carlos Danger 21 juni 2021 14:29
Recidivist Bouhanni ook aan het vertrek. Een aantal sprinters en lead-out knechten gaat Parijs dus niet halen.
Heisenberg 21 juni 2021 15:30
Julian Alaphilippe
Kasper Asgreen
Davide Ballerini
Mattia Cattaneo
Mark Cavendish
Tim DeClercq
Dries Devenyns
Michael Mørkøv
Vlaflip76 21 juni 2021 15:32
Kef mag toch wel, leuk voor hem!
Heisenberg 21 juni 2021 15:43
De vlakke etappes lijken meer dan ooit zekere massasprints op te leveren. Vrijwel iedere ploeg neemt een (B-)sprinter mee.

Astana - Premier Tech: ARANBURU Alex
Cofidis, Solutions Crédits: LAPORTE Christophe
Trek - Segafredo: THEUNS Edward, PEDERSEN Mads, STUYVEN Jasper
Team Qhubeka ASSOS: WALSCHEID Max
Team BikeExchange: MEZGEC Luka, MATTHEWS Michael
Bahrain - Victorious: COLBRELLI Sonny
UAE-Team Emirates: KRISTOFF Alexander
AG2R Citroën Team: COSNEFROY Benoît
Team Jumbo-Visma: VAN AERT Wout, TEUNISSEN Mike
Movistar Team: GARCÍA CORTINA Iván
BORA - hansgrohe: SAGAN Peter
INEOS Grenadiers: -
Lotto Soudal: EWAN Caleb
Deceuninck - Quick Step: BALLERINI Davide, CAVENDISH Mark
EF Education - Nippo: CORT Magnus
Groupama - FDJ: DÉMARE Arnaud
Intermarché - Wanty - Gobert Matériaux: VAN POPPEL Danny
Israel Start-Up Nation: GREIPEL André
Team DSM: BOL Cees
Alpecin-Fenix: MERLIER Tim, VAN DER POEL Mathieu, PHILIPSEN Jasper
Team TotalEnergies: TURGIS Anthony
Team Arkéa Samsic: BOUHANNI Nacer
B&B Hotels p/b KTM: COQUARD Bryan
De zwarte trui 21 juni 2021 17:36
BREAKING!!!!!! Potverdorrie dat is een flinke verrassing na alle berichten tot nu toe van zowel Bennett als PatLev. Sagan zal er niet rouwig om zijn.

WF:
Bennett is teleurgesteld dat hij zijn groene trui niet kan verdedigen. “De knieblessure is geen slepende blessure, maar het heeft veel impact gehad op mijn training. Er was simpelweg geen tijd genoeg meer om op tijd wedstrijdfit te raken, dat werd de laatste dagen duidelijk. Het zou niet eerlijk zijn naar het team en mezelf om er op mijn huidige niveau te racen. Ik wens The Wolfpack een succesvolle drie weken in Frankrijk toe.”
Sub Culture 21 juni 2021 17:49
Patje weer als vanouds uitgehaald in de media. Naar Bennett die keer maar euh... [www.wielerflits.be]
Slimmerd 22 juni 2021 09:44
Total Energies

Latour
Turgis
Boasson Hagen
Cabot
De La Parte
Doubey
C. Rodriquez
Simon
Slimmerd 22 juni 2021 09:46
Intermarche Wanty-Gobert

Meintjes
Koch
Meurisse
Rota
B. van Poppel
D. van Poppel
Vliegen
Zimmermann
Slimmerd 22 juni 2021 09:50
Cofidis

Fernandez
Geschke
Jesus Herrada
Laporte
Martin
Perez
Perichon
Wallays
Slimmerd 22 juni 2021 10:09
Trek Segafredo

Bernard
Ellisonde
Mollema
V. Nibali
Pedersen
Skujins
Stuyven
Theuns
Slimmerd 22 juni 2021 10:19
UAE Emirates

Pogacar
Bjerg
Costa
Formolo
Hirschi
Majka
McNulty
Staeke Langen
Slimmerd 22 juni 2021 11:54
DSM

Benoot
Bol
Donovan
Eekhoff
S. Kragh Andersen
Nieuwenhuis
C. Pedersen
Sütterlin
Wanny 22 juni 2021 12:00
14 landgenoten aan t vertrek, een mooi aantal.
Slimmerd 22 juni 2021 12:03
Uiteraard wachten we nog op EF, maar een 15e NL lijkt me een kleine kans inderdaad
Wanny 22 juni 2021 12:26
Vorig jaar 0 etappezeges, waar we in 2016 tm 2019 nog verwend waren met 2 x 2 en 2x 3 ritzeges.
Toen hadden we natuurlijk nog een absolute topsprinter en de beste tijdrijder. aan de start staan. Dat is helaas snel anders geworden.

Hopelijk dit jaar in ieder geval weer eentje. Grootste kans daarop meteen de eerste dagen met Mathieu lijkt me.
Wanny 22 juni 2021 12:28
Verder kunnen Bauke, Wout en Ide wellicht eens meedoen om een dagzege. En als het heel erg meezit Bol en Van Poppel in de sprints.
Slimmerd 22 juni 2021 14:38
EF Education-Nippo

Uran
Higuita
Bissegger
Cort-Nielsen
Guerreiro
Powless
Rutsch
Valgren Andersen
El Chaba 22 juni 2021 15:08
Klopt, de eerste twee etappes. Maar daar zijn nog genoeg anderen ook kandidaat. Van Aert, Colbrelli, Alaphilippe, Matthews, maar ook klassementsrenners als Roglic en Pogacar wellicht.
El Chaba 22 juni 2021 15:09
Wanny 22 juni 2021 15:23
Wout Poels. Ik neem aan dat ie wel wat vrijheid heeft in de ploeg.
El Chaba 22 juni 2021 15:41
Owwww zo.! Je hebt gelijk natuurlijk.
Mijn fout, ik dacht dat je Wout Van Aert bedoelde, haha..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen