Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sollicitatie

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 01 juli 2021 10:54
Mag ik hierbij een open sollicitatie doen als extra moderator?

Ik ben het helemaal eens met het bericht van Cecchini in het topic over etappe 5. Zo verschrikkelijk veel onzin en veel te weinig meningen en ideeën over het wielrennen zelf.

Ik zit vaak genoeg op deze pagina om te helpen het schoon te houden. Alle berichten die alleen over voetbal of politiek gaan, gooi ik met plezier weg. Net als berichten over baanwielrennen in een topic over de Tour.

Ik voel me niet gepasseerd als iemand anders wordt aangesteld. Maar duidelijk is dat Spaak en Anony het met zijn tweeën niet redden.
Spaak 01 juli 2021 11:21
Anony en ik gaan het erover hebben, we komen erop terug!
Sub Culture 01 juli 2021 11:28
Goed initiatief.

Ook het korter op de bal spelen naar de vaste prikbordtrollen toe lijkt mij een werkpunt.
Al kan je van spaak en anony ook niet verwachten dat ze hier 24/7 aanwezig zijn.
Horsie is back 01 juli 2021 11:44
U vergeet de moeder van alle sporten, de WUR op twee wielen en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Waar het volgens mij over hoort te gaan is de vraag: Waar is een opmerking relevant als cross-referentie in de breedste zin van het woord, alhoewel ik niet zo ver wil gaan, dat het begrip wiel (La roue se tourne) leidend zou moeten zijn. En waar begint dan het oeverloze heen en weer geschrijf over irrelevante zaken in de context van deze prik, waarbij niet zelden prikkers elkaar virtueel de tent uitvechten.

Je ziet het aan de dynamiek van deze prik. De rivier stroomt hier niet zelden meteen leeg zodra de koers is geweest. En als er niets noemenswaardigs is gebeurd is de nakeek ook maar minnetjes. Tot de volgende koers weer begint. Prima.

De enige meerwaarde van deze prik is dat mensen, die elkaar of in het echt kennen, maar vaker helemaal niet kennen, maar door het veelvuldig bezoeken van deze prik toch wel een bepaalde verwantschap met anderen ontwikkelen, zich aan hen kunnen ergeren of ook met hen kunnen lachen like Van's Virgo Clowns.

Toen ik er gisteren wat later achter kwam, dat de website niet functioneerde, voelde dat niet lekker. Maar als ik aan het eind van de dag mezelf de vraag had gesteld: Had je iets gemist als dit zo gebleven zou zijn, dan had ik ook gerust nee kunnen zeggen.

Small talk is ook voor de alwetende, moderne mens een absolute noodzaak te kunnen functioneren. Verwijder je het, dan gooi je met het badwater ook het kind weg.
Heisenberg 01 juli 2021 11:54
Je berichten over het WUR krijgen zelden tot nooit een inhoudelijke reactie. Ze zijn 9 van de 10 keer off-topic en bovendien moeilijk te begrijpen.

Gisteren was ik overdag de hele dag op pad en had ik 's avonds graag nog even de tijdrit besproken met andere liefhebbers. Nu was het topic zo'n puinhoop dat ik er niet eens meer aan begon.

Zodra we weer een echt discussieforum zijn over (prof)wielrennen, waar we elkaar netjes behandelen, komen hopelijk ook wat oude prikkers terug en komt er wie weet nog eens een nieuwe gebruiker bij.
Heisenberg 01 juli 2021 11:59
Verder mag het hier natuurlijk best over het WUR of baanwielrennen gaan, maar doe dat dan in een apart topic wanneer het niets te maken heeft met het onderwerp.
Horsie is back 01 juli 2021 12:25
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Verder mag het hier natuurlijk best over het WUR
> of baanwielrennen gaan, maar doe dat dan in een
> apart topic wanneer het niets te maken heeft met
> het onderwerp.

Ik ben al lang geleden gestopt met het indienen van topics, waarvan sommigen kennelijk direct huiduitslag kregen.
Vooraankondiging aanval op het WUR van Bussi in september.
El Chaba 01 juli 2021 12:34
In principe een goed plan. thumbs up
Vergis je echter niet, dat de scheidslijn van een hoop berichten die nog net wel kunnen of net niet kunnen zéér dun is en bovendien bij iedereen ergens anders ligt.
Dat gaat onvermijdelijk veel discussies opleveren. Vooraf zeer goede afspraken maken met duidelijke regels zal in ieder geval belangrijk zijn.
Eens met Sub over de trollen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2021 12:37 door El Chaba.
Luijt 01 juli 2021 12:39
Lekker Heisie!

Eens met Chubbie Chabbie dat de scheidslijn niet eenvoudig te trekken zal zijn.
Heisenberg 01 juli 2021 12:45
Volgens mij kan je ook in berichten aanpassen. Een voorbeeld:

Goede tijdrit Vingegaard. Dat komt omdat hij uit een land komt waar de wieleropleiding op dit moment heel goed is. En een land waar ze niet zo'n debiele regering hebben als in Nederland.

Daar zou ik van maken:

Goede tijdrit Vingegaard. Dat komt omdat hij uit een land komt waar de wieleropleiding op dit moment heel goed is.

[Edit door moderator: overige tekst weg gehaald in verband met overtreden huisregels.]


Zo voorkom je dat iemand reageert op het politieke systeem van Denemarken, maar krijg je misschien wel een gesprek over hoe verschrikkelijk goed de Denen op dit moment bezig zijn.
Heisenberg 01 juli 2021 12:46
Je zou ook kunnen proberen iets toegankelijker te schrijven. Zoals ik al aangaf, begrijp ik vaak niet wat je schrijft. Dat maakt (inhoudelijk) reageren ook lastig.
Luijt 01 juli 2021 12:47
Daar zou ik niet aan gaan beginnen als ik jou was. Sowieso rust op al mijn teksten auteursrecht smiling smiley
Heisenberg 01 juli 2021 12:50
Hopelijk is het niet vaak nodig. Zoveel wordt er ook niet geplaatst.
Tinuz 01 juli 2021 12:51
Mijn zegen heb je Heisenberg. Komt wel wat vreemd op me over dat juist Cecchini hier voor pleit daar hij vooral zelf ook regelmatig schuldig is geweest aan het verspreiden van hitserige politieke propaganda en zijn onverdraagzaamheid jegens mensen met simpelweg een andere mening vaak niet kan verbergen op dit prikbord, wat logischerwijs weer een tegenreactie oproept.

Maar goed, ik vind het prima dat met name alle politieke propaganda verwijderd gaat worden. Elders worden we er al mee doodgegooid - laat dit een kleine vrijhaven zijn. Een no politics policy zou niet slecht zijn voor dit prikbord. Al kan je dat natuurlijk nooit helemaal uitbannen, zeker niet in deze benauwde tijden. Ook ik heb me er schuldig aan gemaakt.

Proost allemaal
Brieske 01 juli 2021 12:57
Pffff asjeblieft niet, als je teksten gaat aanpassen.
Het feit dat wat je nu al oppert geeft mijn inziens ook de strekking van je sollicitatie weer. Dictatuur en propaganda.

Zie dit forum als een kroeg, waarin geouwehoerd wordt langs de primaire onderwerpen. If you don't like it dan gewoon negeren.

Tuurlijk mag er meer orde zijn. En meer on-topic. Maar niet volgens de wijze die jij schetst. En neem het allemaal niet zo serieus joh, dat doen we tijdens onze werkzaamheden al genoeg.

Groet
Horsie is back 01 juli 2021 12:58
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je zou ook kunnen proberen iets toegankelijker te
> schrijven. Zoals ik al aangaf, begrijp ik vaak
> niet wat je schrijft. Dat maakt (inhoudelijk)
> reageren ook lastig.

Natuurlijk maak ik er soms een sport van (moverende redenen) om mystificerend/verhullend te schrijven, maar als ik wat dieper op de materie inga, is mijn niveau van toegankelijk schrijven niet het probleem, maar het gebrek aan kennis van de lezer en daarvoor ben ik niet verantwoordelijk.

Zoals Dylan eens zei: "I am just a sing and dance man, maar hij zei ook, je kunt net zo goed met mij praten als met ieder ander"
Cecchini 01 juli 2021 13:07
Ik hitserig ? De bedaardheid zelve. Was het maar hoor ik sommige vrienden wel eens zeggen.
Maradona 01 juli 2021 13:09
Spaak mag dit topic weg? Het gaat niet over wielrennen en hoort hier thuis: [wielerprikbord.nl]
Over regels gesproken.... grinning smiley
Prikdude 01 juli 2021 13:15
Dit forum treedt al sinds het begin af en toe buiten haar oevers, dat maakt het juist aangenamer dan bijvoorbeeld Jumboflits.nl.

De grootste ergernissen zitten vermoedelijk bij excessieve herhalingen over dezelfde onderwerpen door (specifieke) prikkers of figuren die enkel trollen of op de man spelen. Geef die lui gewoon waarschuwingen en desnoods een ban en je bent klaar.
Horsie is back 01 juli 2021 13:23
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------

> Vergis je echter niet, dat de scheidslijn van een
> hoop berichten die nog net wel kunnen of net niet
> kunnen zéér dun is en bovendien bij iedereen
> ergens anders ligt.

Prima, als het hiertoe beperkt blijft, maar ik voel toch ook, dat de bemoeienis verder dreigt te gaan. Als het ook gaat over sommige alinea's laat staan simpele verwijzingen dan wordt het toch lastig. Een soort kleutertje luister, wat doe je in mijn hof. Of meiske, waarom verzamel je bidonnetjes buiten de zone?

En ben ik genoodzaakt de paardenwaan van sommige prikkers hiero in het grote DSM boek te plaatsen. grinning smiley

Disclaimer: Dan krijgt Horsie de oekaze, dat hij maar een grinning smiley per maand mag plaatsen.
Studio Badmuts 01 juli 2021 13:28
Ik juich het toe!
Lees af en toe mee - dat af en toe was voorheen regelmatig.
Reageren doe ik amper tot niet meer. Reden sluit aan bij je beweegredenen om dit te gaan doen, semantische discussies, politiek gewauwel en abracadabra-taal.
Overigens lijkt het me verstandiger om dan een het hele bericht van iemand 'weg te moderaten' i.p.v. een deel van het bericht aan te passen. Dan kan die persoon zijn bericht/mening opnieuw plaatsen in zijn/haar woorden binnen de kaders van de huisregels. Ik zou het niet prettig vinden als mijn bericht aangepast is door een ander, het zijn immers mijn woorden dan niet meer.
veluweracer 01 juli 2021 13:30
Voor die drie man en die ene peerdekop is die extra controle toch niet nodig.
Heisenberg 01 juli 2021 13:32
Heeft ook niet mijn voorkeur trouwens. Weghalen is inderdaad beter. Maar in noodgevallen (als een deel van een reactie wel relevant is), kan alleen de on-topic tekst blijven staan.
Heisenberg 01 juli 2021 13:38
Aanpassen is inderdaad niet de beste optie. Meestal gaat het om berichten die 100% niet voldoen aan de huisregels en dus gewoon weg kunnen.

Maar geloof het of niet, er komen hier ook daadwerkelijk mensen om over wielrennen te praten. Negeren is een optie, maar het is behoorlijk irritant als een discussie wegvalt / niet mogelijk is door alle troep.

En ik vraag me af wie met jou in de kroeg wil zitten als je de hele avond alleen maar 'Rob de Nijs' roept en verder op geen enkele manier iets bijdraagt aan het gesprek.
Horsie is back 01 juli 2021 13:38
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor die drie man en die ene peerdekop is die
> extra controle toch niet nodig.

Horseplay disease while the law looks the other way.
Sjorsoll 01 juli 2021 13:39
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2021 13:39 door Sjorsoll.
Sjorsoll 01 juli 2021 13:39
Frederik D. 01 juli 2021 13:44
Poldermodel?

Oké, je komt thuis en je wil snel hier op dit forum lezen over de wielerwedstrijd van de dag maar je wordt geconfronteerd met allerlei berichten die niet ter zake zijn. Een ergernis voor jou. Vervelend dus. Een ergernis die respect verdient.

Anderzijds is het ook zo dat praten over wielrennen gezellig is en verleidt tot allerlei uitweidingen. Die uitweidingen leiden tot een sfeer die in het algemeen best prettig is. En het vergroot de mensenkennis. Ik stel het op prijs dat ik Horsie heb leren kennen. En een Cec. Om maar twee mensen te noemen.

Mij dunkt dat we hier toch moeten polderen, moeten schipperen tussen de maalstroom van het al te gezellige geleuter en de steile, gevaarlijke klippen van het al te strakke, rechtlijnige commentaar.

Wel meen ik dat ruzies vermeden dienen te worden. Geen gespeel op de man.

Maar hoe te polderen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2021 13:45 door Frederik D..
Prikdude 01 juli 2021 13:46
Een betere polder begint bij jezelf?
Frederik D. 01 juli 2021 13:49
( Zo te lezen loop jij al te malen. smiling smiley Grapje, hoor. )
Brieske 01 juli 2021 13:53
Probeer objectief te zijn als je de baan wil, en niet op de man te spelen....
Rob de Nijs zeg ik als flauwe running gag (wat idd niet grappig is) in topics waar geen discussie in is, slechts namedropping. Maar hey, eenmaal begonnen is er voor dit jaar geen weg terug, zonder volharding kom je er niet.

Dat ik op geen enkele manier iets bijbreng geeft ook al weer waarom ik je niet wil als moderator.

Groet
Heisenberg 01 juli 2021 14:10
Sorry dat ik je gekwetst heb. Je zal vast af en toe ook inhoudelijk reageren. Het zou leuk zijn als je dat meer doet.
Andere Peter 01 juli 2021 14:24
Dat is pure censuur. Op internet moet je juist dit laten staan. laat de gebruikers elkaar corrigeren. dat os veel gezonder. Jouw denkpatroon eindigt met Noord-Korea en daar is niet zo'n levendige debatcultuur.

In mijn ogen is je kandidatuur afgewezen.
Andere Peter 01 juli 2021 14:25
Spijker op de kop, Prikdude thumbs up
De zwarte trui 01 juli 2021 14:48
Begin ff met een poll of deze censuur wel nodig gevonden wordt door de democratische meerderheid van dit forum.

Persoonlijk heb ik geen enkele moeite met te veel off-topic geneuzel van de usual suspects. Alle berichten over gravel toertochten daarentegen mogen wat mij betreft wel direct leiden tot een standrechtelijke ban.
ton duk 01 juli 2021 14:55
Horsie is back 01 juli 2021 15:02
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Spijker op de kop, Prikdude thumbs up

Of op zijn thumb. I cannot move, my fingers are all in a knot.
El Chaba 01 juli 2021 15:09
El Chaba 01 juli 2021 15:15
Nou, nou, dat lijkt me zwaar overdreven. Er gelden hier op het forum huisregels - zoals op elk forum - en dat mag, mits uiteraard binnen het kader van de Nederlands wet: [wielerprikbord.nl]

Daarin staat duidelijk: 'berichten die niets met het onderwerp van dit prikbord te maken hebben zijn niet toegestaan'.
Uiteraard staat ter discussie wat off topic berichten dan precies zijn, maar daar kun je over discussiëren en dat is precies wat we nu aan het doen zijn.
El Chaba 01 juli 2021 15:27
pl0rk 01 juli 2021 15:38
Een mogelijkheid tot negeren van users zou wat mij betreft welkom zijn. Voor mij zijn vooral de wartaal posts vervelend en lastig omheen te lurken.

Uitgebreide politieke discussies zou ik liever ook willen vermijden, in dat geval mag wel iets strenger gemodereerd worden.
Luijt 01 juli 2021 15:40
Zodra er niet meer over gravel toertochten bericht mag worden, maar wel over andere sporten, marxisme, neoliberalisme, (doorgaans slechte) middle of the road kutmuziek etc etc haak ik af.

Zo af en toe een topic over gravelen lijkt mij niet zo rampzalig, evenmin als een topic over een mooi fietsgebied of over materiaal.
El Chaba 01 juli 2021 15:44
Ik zie - net als Luijt - ook niet in waarom dat niet zo kunnen, zeker niet om daarover een topic te openen. Het zijn bovendien wielergerelateerde onderwerpen, dus helemaal in overeenstemming met de hier geldende huisregels.
Andere Peter 01 juli 2021 15:45
Ik heb geen moeite met die regels. Ik heb wel moeite met een entiteit die gaat taxeren welk deel van een bericht net wel en welk deel van een bericht net niet binnen die regels valt. Dat is een hellend vlak.

Daar kun je het beste ruimhartig mee omgaan. Het is goed dat er een regel is dat je een bel op je fiets moet hebben. Maar een agent die aan het einde van de dag 120 fietsers heeft bekeurd omdat ze geen bel op de fiets hadden, heeft niet per se nuttig werk gedaan. Zo steek ik dagelijks de straat schuin over. En ik ga wel eens de bocht om door met een knikje duidelijk te maken dat ik de bocht omga, zonder mijn hand uit te steken. Alle regels op alle momenten willen naleven, dat is wel degelijk Noord-Korea. Om het leefbaar te houden is discretie (bedoel hier niet geheimhouding) noodzakelijk.

Daarnaast: het is veel sterker als gebruikers elkaar corrigeren. Dat gebeurt ook in de meeste gevallen.
Andere Peter 01 juli 2021 15:50
Zeker niet met meer admins gaan werken. Gebruikers moeten elkaar maar scherp houden. En gebruikers moeten de andere kant eens op willen kijken. Een breed forum betekent dat er ook dingen plaats vinden die je minder bevallen. Een nauwe interpretatie betekent onherroepelijk op termijn een heel smal forum.

Wat evt wel zou kunnen: breid de functie 'bericht rapporteren' ietsje uit. Bv met wat standaardknoppen voor de reden van rapporteren. Evt kun je ook aan de lezers zichtbaar maken hoe vaak een bericht gerapporteerd is en om welke reden. Maar dan zou ik nog geen voorstander zijn van automatische verwijdering bij een x-aantal klachten (vanwege herhaald inloggen met meerdere proxy's door 1 gebruiker). Laat vooral iemand met veel discretie dat beoordelen.
Luijt 01 juli 2021 15:50
Misschien is het wel handig om ergens wat meer duiding te geven over waar dit forum voor bedoeld is.

Ik lees daarover nu het volgende van Spaak bij" mededelingen over het forum":

"
Het is overigens NIET de bedoeling om het hier over wielrennen te hebben (gebruik daarvoor het algemene forum). Daarnaast zal ik hier mededelingen doen over de wijzigingen die ik aan het prikbord gemaakt heb."

Niet over wielrennen dus guys (en dolls).

Maar Spaak, zou het niet handig zijn om wat contouren te schetsen over waar het hier grosso modo WEL over zou mogen gaan?

En, alle berichten en reacties overziend, neigen de voorstellen van Heisenberg wel tot censuur wat mij betreft en daar zouden we allemaal een broertje dood aan moeten hebben.
Ik denk dat we het beter kunnen laten zoals het nu is en dat we moeten hopen dat degenen die de aanleiding zijn geweest voor Heisenberg om zich als moderator te kandideren aan dit topic genoeg hebben om zich hier en daar een beetje in te houden. Ik zal ook m'n best doen.

Kus Luijt

By the way: zo'n Petrus die meent dat de tour al gereden is, dat kan toch niet! Kan Spaak die bijdrage niet veranderen in: "Parijs is nog ver!"
Heisenberg 01 juli 2021 15:50
Maar in het topic van etappe 5 corrigeert Cecchini de gebruikers die volledig off-topic gingen. Vervolgens plaats jij vandaag nogmaals reacties over neo-liberalisme. Dan werkt elkaar corrigeren blijkbaar onvoldoende.
Andere Peter 01 juli 2021 15:52
Discretie betekent hier niet geheimhouden, maar het vermogen om onderscheid te maken, een oogje toe te knijpen. De ambtenaar van het OM die besluit een boete voor te hard rijden in te trekken omdat de echtgenoot zijn zwangere vrouw naar het ziekenhuis reed. Dat is ook discretie.
Andere Peter 01 juli 2021 15:53
Zwart trui zegt ook niet dat dit niet zou mogen. Hij geeft aan dat hij het niet interessant vindt. En zijn oplossing is dat topic over te slaan. Een breed toepasbare oplossing.
Andere Peter 01 juli 2021 15:54
Ik zat te wachten tot JW kwam zeggen: Parijs is nog ver. Laat gebruikers elkaar corrigeren op een forum.
De zwarte trui 01 juli 2021 15:56
Allan Peiper: "Zonder pech kan de eindwinst Pogacar niet meer ontsnappen" [sporza.be]

"Alle favorieten hebben een minuut tot 2 minuten verloren. Zonder voorbarig te willen zijn: het lijkt erop dat de eindwinst hem zonder slechte dag niet meer mag ontsnappen."

Petrus is in goed gezelschap. Laten we hopen dat hoogmoed voor de val komt.
El Chaba 01 juli 2021 16:07
Wat AP en Luit hier boven zeggen over elkaar iets meer corrigeren is - bij nader inzien - waarschijnlijk de beste oplossing.

Ik doe ook regelmatig mee met off topic politieke reacties, maar ik plaats óók heel veel wielerinhoudelijke reacties en topics. Niettemin zal ik door het beklag van Cecchini, Heisenberg en anderen wel proberen om er meer op te letten, dat niet te gek te maken, zeker niet in de grote wielertopics.

Maar bepaalde trollen zullen zich daar op zeker niet aan storen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2021 16:09 door El Chaba.
JW 01 juli 2021 16:12
Zo'n Peiper, die zou hier een ban moeten krijgen.
De Tour moet nog beginnen en claimt nu al de winst.
Sorry Peiper, Parijs is nog ver ! En nu al is een belangrijk deel van je knechten geblutst en beschadigd. Hoeveel mannen kunnen in de bergen nog echt van nut zijn voor de kopman ?
Bovendien kan ook Pogacar onvoorziene problemen tegenkomen.

On topic: ik volg dit forum al heel veel jaren, en ben eraan gehecht. Zoals ik ook gehecht ben aan die grote groep vaste prikkers die al jaren deel ervan uitmaakt. \
Van mij mag het prikbord zo blijven,
betuweracer 01 juli 2021 16:21
Bij deze reageer ik ook op de vacature. Ik ben goed in Sterrenslag, vind iedereen op dit forum aangenaam en ben hier maar af en toe. Ik zal dan ook geen berichten gaan aanpassen of verwijderen. Daarom ben ik m.i. de geschikte man voor deze mooie erefunctie.

Met vriendelijke groet,

betuweracer [sinds jaar en dag de schrik van Geldermalsen]
El Chaba 01 juli 2021 16:24
Mis ik nu iets?
"Alle berichten over gravel toertochten daarentegen mogen wat mij betreft wel direct leiden tot een standrechtelijke ban."
Andere Peter 01 juli 2021 16:27
De scheidslijnen bij off topic zijn vaak vaag en aan interpretatie onderhevig. En soms worden ze pas na een tijdje duidelijk. Zo zingt Rob de Nijs Nederlandstalig. En in de jaren van zijn grootste hits werd altijd een Nederlandstalige wielrenner wereldkampioen.

1963 - Ritme van de Regen - Benoni Beheyt
1975 - Malle Babbe - Henie Kuiper
1977 - Het Werd Zomer - Gerrie Knetemann
1985 - Alles Wat Ademt - Joop Zoetemelk
1996 - Banger Hart - Johan Museeuw


Dit lukt niet met Gordon of André Hazes hoor.

PS: Ronnie Tober zit redelijk goed dankzij de Merckx-jaren, maar valt af wegens Tom Simpson (1965).
Andere Peter 01 juli 2021 16:30
'Wat mij betreft' is een uiting van zijn eigen mening. Als voorstel lijkt het mij pure ironie (jeweetwel).
Brieske 01 juli 2021 16:30
Whajow, hahahaha!

Kusjes
Frederik D. 01 juli 2021 16:34
Wat mij betreft is het elkaar peilen waar iemand politiek en in zekere zin ook sociaal staat, in zo verre relevant dat je een idee krijgt wie nou die wielerfans zijn en uit welke mentaliteit ze bijvoorbeeld pleiten voor bepaalde nieuwe wielerregels. Neem het voorstel van AP voor een finish die veiliger moet. Omdat ik inmiddels weet dat AP zeer bezonnen is, geeft dat extra cachet aan zijn voorstel. Van dat soort dingen dus. Ik ben dus niet alleen geïnteresseerd in de nobele en somtijds iets minder nobele wielersport maar ook in de cultuur en wielercultuur van de wielerliefhebbers. Ik zie zaken gaarne in een context.

Maar goed of juist iets minder goed, soms kan het geleuter een stuk minder, zeker in topics over belangrijke wedstrijden. Misschien moeten we elkaar op wijzen dat in zulke topics niet geleuterd mag worden. Leuteren alleen in randonderwerpjes zoals dit topic van Heisenberg. Maar Heisenberg als extra moderator? Nee want ik vrees dat hij te streng zal zijn en zijn eigen stokpaardjes zal bevoordelen. Sorry, Heisenberg. Goed dat je het één en ander aankaart. Maar je remedie lijkt mij erger dan de kwaal. Sorry.
Clavan 01 juli 2021 16:37
Ik heb al moeite om thuis de zaken geordend en harmonieus te laten verlopen….
Andere Peter 01 juli 2021 16:41
De bedoeling moet ook helemaal niet zijn dat je off topic reacties volledig uitsluit. Het gaat erom te remmen tot het beheersbare.

Kijk, dit bedoel ik nou. Als je er met die blik naar kijkt dan eindigt het echt als een politiestaat. Dan hangen er dus uiteindelijk op straat camera's om op basis van GPS/telefoon iemand op de bon te slingeren die in een verlaten straat door rood wandelde. Volkomen onleefbaar om naar nul overtredingen te streven. Zeker in Nederland. Zeker op internet.
Carlos Danger 01 juli 2021 17:04
Kop houden of je krijgt een heis!
Frederik D. 01 juli 2021 17:05
El Chaba 01 juli 2021 17:14
Ah zo, dat zou kunnen natuurlijk, maar ik ga er vanuit dat meningen hier ook als voorstel worden gezien, tenzij de ironie er duidelijk bovenop ligt en dat zie ik hier niet. Al kan dat ook mij - een halve autist - liggen natuurlijk, want ironie is wellicht daarom niet mijn sterkste kant.. grinning smiley

Hij kan het dus ook als serieus voorstel bedoelen, maar tegelijkertijd begrijpen, dat het onhaalbaar is. Stel nou dat vele anderen dat hadden ondersteund, dan zou hij het niet terugtrekken vermoedelijk. Vandaar mijn afwijzende reactie voor alle zekerheid. winking smiley
Cecchini 01 juli 2021 17:55
Moet je dan een topic over één van de belangrijkste etappes van deze Tour overslaan omdat die vervuild met is met alleen maatschappij discussies waarbij het wielrennen in de verre verte niet te bekennen is. Voor maatschappelijk discussies verwijs ik de prikkers naar Geen Stijl, Dagelijkse Standaard of Joop.nl
El Chaba 01 juli 2021 18:00
Je hoeft het topic toch ook niet helemaal over te slaan?
Vaak zijn het aparte draadjes midden in het topic, dus aan het eind van het topic, zeker na de uitslag is toch genoeg ruimte om daar wielerinhoudelijk te discussiëren?
Frederik D. 01 juli 2021 18:09
Ik hoef maar een scheet te laten en je springt meteen op mijn nek, bang als je bent dat de maatschappelijke vertrutting een veer moet laten. Als ik jou was, zou ik ook naar mijn eigen rol kijken. Verder ben je een prima vent, hoor. Ik ben blij dat je bestaat en hier volop meedoet. Ik gun jou je bestaan. Maar gun jij anderen wel hun bestaan? Afijn, dat zijn mijn vraagjes en ik wil jou niet smalen en schaden. En wees gerust, af en toe geniet ik echt volop van jouw bijdrages. smiling smiley Hup, Cec, hup koers.

Ik hoop dat ik het topic van Heisenberg niet heb vervuild. Anders bied ik mijn oprechte verontschuldigingen. Ik weet nog een leuk liedje. Maar daarmee val ik niemand lastig. smiling smiley
Andere Peter 01 juli 2021 18:11
Top.

Minimaal één van de vele stemmetjes in de hoofden van mijn gesleten persoonlijkheden zijn het eens met de autist in jou.
El Chaba 01 juli 2021 18:11
Andere Peter 01 juli 2021 18:16
Zappen de off-topic-fetisjisten ook meteen weg wanneer er een Loire-kasteel in beeld komt? Als er nu één sport verbonden is aan cultuur, historie, landschap, dan is het wielrennen wel. Als er nu één Ronde groter is dan de sport, dan is dat de Tour wel.
Horsie is back 01 juli 2021 18:19
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoef maar een scheet te laten en je springt
> meteen op mijn nek, bang als je bent dat de
> maatschappelijke vertrutting een veer moet laten.
> Als ik jou was, zou ik ook naar mijn eigen rol
> kijken. Verder ben je een prima vent, hoor. Ik ben
> blij dat je bestaat en hier volop meedoet. Ik gun
> jou je bestaan.
Maar gun jij anderen wel hun
> bestaan?
Afijn, dat zijn mijn vraagjes en ik wil
> jou niet smalen en schaden. En wees gerust, af en
> toe geniet ik echt volop van jouw bijdrages. smiling smiley
> Hup, Cec, hup koers.
>
> Ik hoop dat ik het topic van Heisenberg niet heb
> vervuild. Anders bied ik mijn oprechte
> verontschuldigingen. Ik weet nog een leuk liedje.
> Maar daarmee val ik niemand lastig. smiling smiley

Sterk spul, dat Fisherman's Friend.
Curzio 01 juli 2021 18:30
Anony, mag dit weg?
Curzio 01 juli 2021 18:35
Je kan ook politieke en ideologische discussies verbieden. De rest laten. Want hierbij lopen de gemoederen vaak wat op en het maakt het er onaangenamer op hier.

Een grijs gebied heb je altijd, maar als je dat gewoon aan de moderators overlaat en hun beslissingen accepteert is het weer hartstikke duidelijk.
Frederik D. 01 juli 2021 18:35
Heisenberg, verwijder die reactie van het peerd.,

(Sorry, ik ben nu flauw bezig.)
valse trage 01 juli 2021 18:36
De sneuneuzen die lopen te zeuren dat het te weinig over koers gaat, of dat ze niet meer reageren of van ergernis zijn weggelopen, moeten zélf maar eens wat meer over koers debatteren als ze dat zo belangrijk vinden!. En wel van een hoogstaand niveau graag en met inhoudelijke argumenten, net als vroeger. Anders is er wielerflits of iets dergelijks



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2021 18:37 door valse trage.
Horsie is back 01 juli 2021 18:54
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heisenberg, verwijder die reactie van het peerd.,
>
>
> (Sorry, ik ben nu flauw bezig.)

Dat sorry van jou is wel heel erg inflattoir aan het worden.
Ik mag toch hopen, dat er op deze prik niemand is, die een ander ook maar met een haar zou willen krenken. Dus waarom jouw woorden?
Cecchini 01 juli 2021 19:20
Sigrid Kaag omringt zich met terroristen. Maar daar hoor ik je niet over.
El Chaba 01 juli 2021 19:39
.Ga je nu zelf off topic beginnen?



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2021 19:41 door El Chaba.
Cecchini 01 juli 2021 19:50
Ironie is nooit jouw sterkste punt.
MarcoV 01 juli 2021 19:51
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit forum treedt al sinds het begin af en toe
> buiten haar oevers, dat maakt het juist aangenamer
> dan bijvoorbeeld Jumboflits.nl.
>
> De grootste ergernissen zitten vermoedelijk bij
> excessieve herhalingen over dezelfde onderwerpen
> door (specifieke) prikkers of figuren die enkel
> trollen of op de man spelen. Geef die lui gewoon
> waarschuwingen en desnoods een ban en je bent
> klaar.

Hear hear! Eens met de dude, en tegen censuur!
Curzio 01 juli 2021 19:56
Je walst wel erg gemakkelijk over oprechte en ook gefundeerde, opbouwende kritiek heen die er is op de wildgroei aan offtopic geleuter.
Ik ken geen enkel internetforum waar dat in deze mate geaccepteerd wordt.
Diverse gebruikers geven aan het plezier in het prikken hierdoor te verliezen.
Graag even iets verder kijken dan je eigen neus lang is.

(En ja, Heisenberg gaat misschien wat ver in z'n voorstellen maar er is ook wel een middenweg in modereren hoor.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2021 19:57 door Curzio.
ton duk 01 juli 2021 20:09
Kilometervreter 01 juli 2021 20:25
Ja, dat werd mij ook duidelijk toen ik een legitiem topic over een wielerfilm opende en mister Chaba er met gestrekt been invloog. Boeide me verder weinig maar het werd me wel duidelijk dat hij er eentje is van zondags vooraan in de kerk en doordeweeks de beest uithangen. Of te wel: grote mond over gedrag andere bezoekers en zelf niet veel beter zijn. Persoonlijk denk ik dat zulks irritatie bij anderen oproept (al zullen er ook weer mensen zijn die zich weer aan mij irriteren)
Horsie is back 01 juli 2021 20:48
Ik schrijf alvast de epiloog. En het was nog lang onrustig.
Aerts 01 juli 2021 20:58
Hoe meer berichten op de prikpagina, hoe beter. Liefst zoveel mogelijk over wielrennen, maar om jullie beter te leren kennen vind ik het afdwalen van het onderwerp ook erg amusant.
Andere Peter 01 juli 2021 22:55
JW 01 juli 2021 22:56
De hele discussie hier, met dat hele brede spectrum aan meningen, maakt mij vooral nog eens duidelijk waarom ik aan dit oude prikbord gehecht ben. Zuinig op zijn !!
El Chaba 01 juli 2021 22:59
"Dit forum treedt al sinds het begin af en toe buiten haar oevers, dat maakt het juist aangenamer dan bijvoorbeeld Jumboflits.nl.

De grootste ergernissen zitten vermoedelijk bij excessieve herhalingen over dezelfde onderwerpen door (specifieke) prikkers of figuren die enkel trollen of op de man spelen. Geef die lui gewoon waarschuwingen en desnoods een ban en je bent klaar."

Hier gaf jij ook een +1 reactie op.
Maar er zit toch wel een behoorlijk verschil tussen beide reacties? Of mis ik iets?
Sjorsoll 01 juli 2021 23:14
Deze video is in dit topic on-topic
Luijt 01 juli 2021 23:19
Nee hij pleit voor een standrechtelijke ban.
El Chaba 01 juli 2021 23:32
@Spaak & Anony
Wellicht ook eens handig om hier uit te leggen, wat nou precies de taakverdeling tussen jullie is, zodat daar wat meer begrip over is.
Zo heb ik bijvoorbeeld ooit wel eens begrepen, dat Anony niet zelfstandig berichten kan verwijderen, maar alleen berichten kan modereren.
Klopt dat? Anders gevraagd, hebben jullie allebei dezelfde functies om te modereren?

En waarom worden sommige berichten wel verwijderd en andere berichten niet?
Zo schreef ik in het Tourtopic van etappe 1 vlak na die valpartij door die toeschouwer met dat kartonnen bordje, dat die toeschouwer wat mij betreft standrechtelijk geëxecuteerd mocht worden. Die reactie werd verwijderd. Daar kan ik op zich best inkomen als jullie niet willen of kunnen begrijpen, dat dat niet letterlijk gemeend is. Prima, geen probleem, dat respecteer ik.

Maar vervolgens verwijderen jullie de reactie van Koppi drie reacties daar onder niet: [wielerprikbord.nl]
Ik ben keurig opgevoed, maar wat een teringtyfuskankerkutmongoloïde kansloos pleefiguur is dat gedrocht.

Met alle respect, maar dat kan ik met de beste wil van de wereld niet begrijpen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2021 23:33 door El Chaba.
merijntje mortirolo 01 juli 2021 23:37
ergeren.

(of)

die ik irriteer.
El Chaba 01 juli 2021 23:44
thumbs up
Nederlandse taal, grammatica en spelling is nooit zijn sterkste kant geweest. Maar uiteraard wel anderen hier daarover de les lezen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2021 23:44 door El Chaba.
merijntje mortirolo 01 juli 2021 23:50
De tering, wat een topic is dit geworden.

Las het vanmorgen tot een uur of twaalf. Vijf, zes reacties toen (Subs reactie weet ik nog), kwas erover aan het nadenken, maar belandde even op het terras en moest zelf nog werken, dus kom nu net terug. 23:15 zoiets, was ik binnen. 89 reacties. Leuk leesvoer.

Heisenberg verdient credits voor het aankaarten van zijn 'zorgen' en de rest van jullie voor het toch ook wel delen van deze zorgen en, denk ik zo, het tot de conclusie komen dat we EERST ONSZELF en daarna de ander corrigeren. Mocht dat nodig zijn.

En JW is er ook weer!

Voor de rest grotendeels eens met Aerts, Prikdude, de zwarte trui, El Chaba, Andere Peter, valse trage, Horsie, Kilometervreter, Frederik, Luijt, Jezus, duk, Maria en al diegenen die weten dat ze hier een mix van on en off topic tegenkomen (al dan niet zelf veroorzaakt) en daar min of meer vrede mee hebben.

Ik vind jullie allemaal best okee en ben blij met de levendigheid die er gelukkig geregeld nog is.

Fijne avond/nacht.

#kusjes

HUP koers!
Horsie is back 02 juli 2021 00:15
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------

> Maar vervolgens verwijderen jullie de reactie van
> Koppi drie reacties daar onder niet:
> [wielerprikbord.nl]
> #msg-256941
> Ik ben keurig opgevoed, maar wat een
> teringtyfuskankerkutmongoloïde kansloos
> pleefiguur is dat gedrocht.

>

Ik had nog willen schrijven, nu heeft deze prikker eindelijk zijn wachtwoord teruggevonden.
merijntje mortirolo 02 juli 2021 00:22
Andere Peter 02 juli 2021 01:53
predator 02 juli 2021 07:36
Mooi aanbod Heisenberg. Het zou inderdaad fijn zijn als politiek geneuzel en voetbal hier verwijderd wordt.
ton duk 02 juli 2021 08:05
De huisregels 1 en 9

[*] Niet schelden of bedreigen - niet op het prikbord maar ook niet per e-mail / pm aan een bezoeker.
[*] Geen berichten die niets met het onderwerp van dit prikbord te maken hebben.

Het zou al fijn zijn als de 2 moderatoren dit enigszins zouden handhaven
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2021 08:06 door ton duk.
Remko 02 juli 2021 08:28
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goed initiatief.
>
> Ook het korter op de bal spelen naar de vaste
> prikbordtrollen toe lijkt mij een werkpunt.
> Al kan je van spaak en anony ook niet verwachten
> dat ze hier 24/7 aanwezig zijn.

# eens
Carlos Danger 02 juli 2021 09:27
Nog even en het gaat hier straks alleen nog over wielrennen.
Koppizoektwachtwoord 02 juli 2021 09:28
grinning smiley Nee, het blijkt toch niet mijn oude wachtwoord.
Verschil met El Chaba is wellicht dat ik haar niet de dood in wil jagen. Uiteraard zal Chab dat ook niet willen, maar los van een columnachtige context klinkt 'wat mij betreft standrechtelijk geëxecuteerd mocht worden' best hard. (Btw, ik heb nog nooit een bericht gerapporteerd.) Mijn scheldpartij is ook niet netjes maar ik van wc-eend vind dat toch van een andere orde.
Clavan 02 juli 2021 09:35
Koppizoektwachtwoord 02 juli 2021 10:04
Goeie samenvatting.
Edit: toelichting zie verderop.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2021 10:32 door Koppizoektwachtwoord.
Koppizoektwachtwoord 02 juli 2021 10:07
Zang Rob Jetten, toen nog met bril. Nu aub geen discussie over bijvoorbeeld Kaag. #ongepast
Meneer 60% 02 juli 2021 10:12
Even mijn duit in het zakje.

Punt 1. Handhaven op basis van de huisregels die er blijkbaar zijn en op grond daarvan berichten verwijderen of delen van berichten verwijderen, heeft niets met censuur te maken. 'Censuur' roepen is een soort Pavlov-reactie geworden van mensen die zich niet aan regels willen of kunnen houden.

Punt 2. Humor moet altijd kunnen. Off-topic gaan soms ook. Het moet ook niet te serieus zijn, allemaal. Maar een klein maar zeer aanwezig deel van de prikkers is niet bezig met grappig zijn, maar met bewust verstoren. Mensen die nooit of vrijwel nooit iets serieus en inhoudelijks bijdragen, maar die alleen maar de hofnar uit willen hangen. Los beschouwd kunnen die berichten allemaal nog wel door de beugel, maar allemaal samen zijn ze extreem vermoeiend. Daar mag van mij veel harder tegen opgetreden worden.

Het verwijderen van berichten of delen daarvan moet zonder aanziens des persoons gebeuren, puur op basis van huisregels. Maar als het gaat om waarschuwingen en eventuele bannen, dan wel kijken naar wat iemand in zijn geheel bijdraagt. Een misplaatste grap of emotionele uitbarsting van iemand die ook inhoudelijk prikt, moet door de vingers kunnen worden gezien. Maar het continue etteren van mensen die niets zinnigs bijdragen, mag wat mij betreft meteen gestopt worden.
Curzio 02 juli 2021 10:21
Op de spelling van 'continue' na eens!

Edit: dit is trouwens een van de weinige keren dat het allebei kan, continu en continue, dus bij nadere beschouwing ben ik het woordelijk eens met dit bericht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2021 10:21 door Curzio.
Koppizoektwachtwoord 02 juli 2021 10:32
Zo'n essaywedstrijd over neo-liberalisme skip ik totaal, berichten over graveltochten (gravel, dat ligt toch op tennisbanen?) open ik niet eens, dreigt D. weer eens leeg te lopen over andermans vermeende onderbuik dan scroll ik pijlsnel verder, WUR doet me aan mijn vrij traumatische jaren in Wageningen denken (verder ben je oké lief Paardje), tirades tegen voetballers die hun vel laten onderkliederen en niet van Phil Collins houden vind ik vooral grappig.
Maar vaak smul ik van uitweidingen (zoals laatst over Emmen, ik las het mijn verdrentste broer voor toen ik met hem op de VAM-berg onze Koen aanmoedigde), lees graag over fietstips waar dan ook, hou van seksistische praatjes en plaatjes (op Netflix zit ik nu in Derek, die Kev is de Vieze Man in het kwadraat, hilarisch), eens in de vier jaar over een EK voetbal praten is niet veel, tegen het eind van het seizoen af en toe iets over FC den Bosch, NAC of FC Groningen lezen is prima.
Zo heeft ieder z'n voorkeuren (zelf maak ik me weleens schuldig aan het oprakelen van fietsvakantiebelevenissen als er een etappe door het bewuste gebied gaat), maar voor mij is dat juist de charme van dit prikbord. Wordt het allemaal iets te veel, dan moet het inderdaad het zelfreinigend vermogen beter z'n werk doen. Zoals langs het parcours zou moeten gebeuren: trek die kutvrouw van de weg, zo mag hier best op de vingers worden getikt (terecht dus dat Cec Marc (die over voetbalberichten viel) kapittelde in die politieke discussie).
Wat mij betreft dus niet veel veranderen hier (behalve optreden tegen voortdurend getrol en overbekende politieke riedels (al heb je daar al een lastige grens).
Edit: het streepje door 'kut' werkte niet.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2021 11:58 door Koppizoektwachtwoord.
In de ankers 02 juli 2021 10:41
Extra moderator is prima. Heisenberg
Koppizoektwachtwoord 02 juli 2021 10:46
En dat zegt dan iemand die zich zojuist hier heeft aangemeld. Zonder verstand van zaken iets melden: verwijder dat bericht!
Heisenberg 02 juli 2021 11:43
Leuk dat er zoveel gereageerd is. Mijn eigen berichten in dit topic waren niet al te genuanceerd. Ik denk dat Curzio en Meneer 60% mijn zorgen / ergernis beter verwoord hebben. Bedankt daarvoor.

De sollicitatie was overigens wel serieus bedoeld. Want ik help graag met het handhaven van de huisregels. Zonder meteen maar alles weg te gooien, maar het is vrij makkelijk te zien wanneer een topic ontspoort.
Andere Peter 02 juli 2021 12:53
Gebeurt vaak in één draadje van een topic. Is heel makkelijk te skippen.
Andere Peter 02 juli 2021 13:01
Da's nu net het probleem. Dat is helemaal net te objectiveren. Wat voor de één ontsporen is, s voor de ander juist de krent in de pap.

Jouw belangrijkste motief lijkt toch een gretigheid om topics of posts of zelfs delen van posts te willen verwijderen. Dat vind ik een heel slecht idee. Leidt ook tot eindeloze discussies over details en interpretatie. Zoals de VAR ook niet bij elke ingooi ingrijpt, lijkt het mij beter dat jij leert te accepteren dat hier soms ook dingen worden gezegd waar jij niet op zit te wachten

Overigens zou dit topic als eerste gesneuveld zijn bij je eigen aanpak.
Heisenberg 02 juli 2021 13:03
Of jij leert te accepteren dat er huisregels zijn met het doel het prikbord voor iedereen leuk te houden.

Ik heb je niet gemist de afgelopen maanden. Ga je na de Tour weer weg?
Andere Peter 02 juli 2021 13:03
Ik snap die verwijderwoede niet zo goed. Maak dan een rode vlag ofzo. Geef prikkers de kans om aan te geven dat ze vinden dat een (deel van een) topic ontspoord is. Bij meer dan een x-aantal meldingen verschijnt een rode vlag bij het topic. Of zoiets. Dat moet het een stuk makkelijker maken voor de on-topic-lezers om on-topic te blijven lezen.
Andere Peter 02 juli 2021 13:05
Quote
Heisenberg
Ik heb je niet gemist de afgelopen maanden. Ga je na de Tour weer weg?

Dat lijkt mij op de man gespeeld. Heisenberg de admin zou Heisenbergs post aanpassen. Ik zie liever dat iedereen alles kan zien hoor, dus laat maar staan.
Heisenberg 02 juli 2021 13:13
Je hebt helemaal gelijk. Ik hou me hier niet aan de regels en verlaag me tot een bedenkelijk niveau.

Wel jammer dat je nu niet op het eerste deel van mijn bericht reageert.
Andere Peter 02 juli 2021 13:32
Da's nu net het punt. Ik hoef daar niet zo nodig op te reageren. Als jij dat vindt, prima. Ik vul mij leven iets anders in. Ik erger mij niet als mensen om mij heen het minder nauw nemen met sommige regels als ik. Leven en laten leven. Het ergert mensen is een non-argument waarmee je de vrijheid ernstig zou kunnen beperken. Wordt geen leuke samenleving voor homo's, rokers, vleeseters, zwervers, joden...

Ik heb van niemand een argument gehoord dat er iemand geschaad zou worden door af en toe een zijsprong (de basis is hier echt altijd wielrennen en alle mensen die hier zogenaamde zijsprongen maken zijn echt wielerliefhebbers). Het is alleen maar lichtgeraaktheid in de sfeer van: ik heb er last van als die ander zonder bel op zijn fiets rijdt, dus de politie moet die regel beter handhaven. Of nog vervelender: ik stel mijzelf kandidaat om te zorgen voor meer blauw op straat zodat we de samenleving nu eindelijk eens verlossen van mensen die wel eens náást het zebrapad schuin de straat oversteken.
Horsie is back 02 juli 2021 13:38
Ik dacht dat de solliciatietermijn al was gesloten, maar het is still on-going. Nu het meest bekeken topic van de dag.
AP kan een pain in the ass zijn, maar ik ontwaar toch ook wel juweeltjes van inzicht. Hij draagt wel lang gebreide sjaals. grinning smiley
Curzio 02 juli 2021 13:42
Het gaat niet om af en toe een zijsprong. Dat hoort bij dit prikbord. Het gaat om normale, consequente moderatie in het geval van overtreden van de huisregels. Zoals dat overal op internet plaatsvindt. Ik voor mezelf heb een heel eenvoudig principe: als de moderator vindt dat iets weg moet, dan ga ik daar niet tegenin. Er is niks grijs aan. De moderators bepalen (op basis van de huisregels).
Andere Peter 02 juli 2021 14:17
Wel eens hoor. Maar die hebben we al en ik vind dat afdoende. Ik zit niet te wachten op een extra moderator die zichzelf kandideert om eens wat assertiever te gaan ingrijpen.

Zonder Spaak was dit prikbord gestorven. Het is Spaaks kunstje. Laat Spaak het maar blijven doen.
Brieske 02 juli 2021 15:53
Frederik D. 02 juli 2021 16:09
Wat mij betreft vind ik AP een prima smaakmaker. Hij en ik zijn het echter niet altijd eens. En jij, Horsie, en ik ook niet. Prachtig. Ik heb nooit gemerkt dat AP aan intimidatie, smaad en bedreiging doet. Hij gedraagt zich. En daar gaat het om. En jij gedraagt je ook. Zolang dit forum niet ontaardt in smaad, intimidatie en dreiging en zolang men toch een beetje on topic, bij het onderwerp, blijft, is het een prima forum. Wellicht moeten we in langere wedstrijdverslagen meer on topic, meer bij de les, blijven. Dat dan wel. Maar men kan mensen erop aanspreken en zeggen: blijf bij de les. De terughoudendheid van Spaak getuigt van wijsheid. En nogmaals, alle respect voor de klacht van Heisenberg. We dienen zijn klacht serieus te nemen. Zijn voorgestelde remedie vind ik persoonlijk te ver gaan. Want als zijn remedie de praktijk wordt, dan wordt het een forum van mensen die zich gedwongen als autisten gedragen en de o zo relevante human interest komt er te bekaaid vanaf. Kortom, net het echte leven. Het is nooit goed of het deugt niet. smiling smiley
Clavan 02 juli 2021 17:05
Draait dit nog op de servers van ODT?
Cecchini 02 juli 2021 17:32
Als we nou een sticky bovenaan de prikpagina maken (zo heet dat toch ? ) voor wielervreemde onderwerpen dan kunnen Frederik en AP daar vrijelijk met elkaar communiceren, en kunnen anderen die daar geen behoefte aan hebben, die prik als de pest mijden. Is zo maar een voorstel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2021 19:05 door Cecchini.
Horsie is back 02 juli 2021 18:24
@Frederik D. Eén minpunt: zich gedwongen als autisten gedragen, zou ik toch iets anders formuleren.
Frederik D. 02 juli 2021 18:59
Waarom kun je het niet laten om op mij te reageren als een kleurenblinde stier op een wapperende lap voor zijn dolle hoofd? Wat heb ik jou ooit misdaan? En wat heeft AP jou ooit misdaan? Maar al heb ik zo mijn kleine vraagjes, ik kan jou best uitstaan. Misschien is het liberalisme, het geestelijk liberalisme, ook wel iets voor jou. Het zou jou vast niet misstaan. smiling smiley
Frederik D. 02 juli 2021 19:03
Zelf vond ik het ook een verwrongen formulering. Altijd fijn als anderen zich buigen over je taal. Zo houden we elkaar een beetje scherp. Maar met Heisenberg aan het roer zal het allemaal botter worden. Sorry, Heisenberg. smiling smiley
Curzio 02 juli 2021 19:05
Heb ik ook aan zitten denken. Prima idee, dan kan je ook als user iemand daar heen verwijzen als diegene over cultuur-bolsjewisme begint.
Maradona 02 juli 2021 20:54
Wat ik sinds ik hier ben gelezen heb zijn het echt niet alleen Andere Peter en Frederik die dat doen. Ook jij en Curzio en anderen doen dat soms dus waarom altijd op dezelfden afgeven?
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2021 20:56 door Maradona.
PVW 02 juli 2021 21:27
Hahahaha je moet er maar op komen
Cecchini 02 juli 2021 21:39
Is toch een prima inhoudelijk voorstel ? Ik vraag toch niet om censuur, maar een vriendelijk verzoek de zaken een beetje gescheiden te houden. Om zo een polariserende discussie in goede banen te leiden en tot een oplossing te komen. Wat vond je trouwens van de etappe van vandaag ? Ik zelf vond hem heerlijk, ik kon aan niets anders denken hoe mooi wielrennen eigenlijk is.
Horsie is back 02 juli 2021 22:05
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is toch een prima inhoudelijk voorstel ? Ik vraag
> toch niet om censuur, maar een vriendelijk verzoek
> de zaken een beetje gescheiden te houden. Om zo
> een polariserende discussie in goede banen te
> leiden en tot een oplossing te komen. Wat vond je
> trouwens van de etappe van vandaag ? Ik zelf vond
> hem heerlijk, ik kon aan niets anders denken hoe
> mooi wielrennen eigenlijk is.

Een sticky is, denk ik, alleen een oplossing voor specifieke zaken, zoals transfers en misschien geldt dit ook wel voor PTT e.d., want die sla ik bijna altijd over. Het probleem op deze prik is, dat alle topics onder elkaar staan en je meestal niet kunt zien of dit wel eens een off-topic gevalletje zou kunnen worden, tenzij je blind vaart op de topic starter. Maar is dat fair? Louise Michel of als Horsie eens een topic zou openen meteen boycotten? Op letsrun, de grootste amerikaanse atleitekwebsite hebben ze a. volledig van elkaar gescheiden topics, dus kunnen ze er ook zonder ergernis topics tussen zetten, die absoluut niks met atletiek van doen hebben. Momenteel gaat het heel erg over cannabis, intersex en nandrolone, uiteraard deels wel atletiek-gerelateerd. Dus met één blik zie je waar je niet hoeft te zijn, zoals ik zo veel mogelijk PTT e.d. negeer, waarbij ik niks af wil doen aan hen die er wel plezier in hebben en er ook de nodige energie in stoppen.

En wat zou de nut van aparte topics zijn, waar sommigen elkaar dan roemloos de tent uitventen of hopelijk goed discussiëren?
Maradona 02 juli 2021 22:12
het is een prima inhoudelijk voorstel maar waarom moet jij daarbij twee personen benoemen terwijl je zelf ook niet zonder zonde bent wat dat betreft.
Dat is juist precies het probleem hier, dat er heel veel wij tegen zij denken plaats vind.
Cecchini 02 juli 2021 22:19
Omdat zij beiden het meest opvallen door off topic over niet wieler gerelateerde onderwerpen te ouwehoeren zonder dat het ook maar iets met het topic onderwerp zelf te maken heeft.
Koppizoektwachtwoord 02 juli 2021 22:41
Wat is intersex?
Horsie is back 02 juli 2021 23:01
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is intersex?

Het is in elk geval geen sex tussen mensen.

In het wielrennen niet relevant, denk ik, wel steeds meer in de atletiek en dan vooral van 400m tot en met 1500m voor vrouwen. Inter betekent tussen en is dus iets anders dan trans. Intersex, DSD, Differences in Sexual Development, zijn mensen al bij de geboorte. Een transgender is dat niet. Testosteronniveau is cruciaal.

Disclaimer: Dit is wel heel erg off-topic, but Barbie made me do this. Morgen is het weer de beurt aan Anna van der Breggen in de eerste bergetappe van de Giro Rosa. Zeg me dat het niet waar is. Dat dit ook off-topic is.
Cecchini 02 juli 2021 23:06
Je geeft gewoon netjes antwoord op een gestelde vraag naar aanleiding van on topic reactie uwerzijds.
Horsie is back 02 juli 2021 23:38
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je geeft gewoon netjes antwoord op een gestelde vraag naar aanleiding van on topic reactie uwerzijds.

Schaak niet dus bestaat er geen schaakmat. grinning smiley

Off-topic over de hele linie of off-topic zogenaamd met een simpele verwijzing of cross-referentie van welk karakter dan ook, die op de keper beschouwd niets met het originele onderwerp te maken hebben, zijn wat mij betreft toch verschillende zaken. Voor je het weet zijn alleen de wedstrijdverslagen van Slimmerd e.a. plus de eindeloze uitweidingen over taktieken op heel persoonlijke titel en dito kennisniveau en weet ik allemaal niet het enige wat on-topic is. Op internet is kwalitatief zoveel meer te vinden, dat je dan dit prikbord als archaïsch dient te gaan beschouwen (let wel, dit is ook maar een mening) en dus misschien wel over opheffen moet gaan spreken. Tenzij je weer gaat denken in de beslotenheid van stamcafé Men Only en dat kan ook heel gezellig zijn.

Ik wil de grappen van Clavan op het snijvalk van fatsoen en onfatsoen en de stand-up comedians Clavan en Carlos Danger ook wel tot het vaste meubilair rekenen.
Kilometervreter 03 juli 2021 00:02
De combi "men only" en topics over zadelpijn kan dan ook weer een totaal nieuwe groep potentieel geïnteresseerden aanboren. Win-win derhalve
Horsie is back 03 juli 2021 00:06
Kilometervreter Schreef:
-------------------------------------------------------
> De combi "men only" en topics over zadelpijn kan
> dan ook weer een totaal nieuwe groep potentieel
> geïnteresseerden aanboren. Win-win derhalve

Ho nou, men only heeft betrekking op wielrennen voor mannen.
Frederik D. 03 juli 2021 00:49
Ik moest vandaag iets anders doen. Maar ik heb uit diverse bronnen begrepen dat het een fraaie etappe was. Jammer voor Roglic. Moedig van Van der Poel en van Van Aert. We zullen morgen verder zien.
Horsie is back 03 juli 2021 13:52
Hoog tijd, dat er een integriteitsindex komt voor prikkers. Wie zit er in het linker rijtje bij Horsie en wie in het rechter? Wie kan er promoveren en wie degraderen? En, oh wie, wie zit er zowel in het linker als het rechter. Spooky action at a distance, nietwaar Einstein in gevecht met Heisenberg?

Helaas ben ik even afwezig, I must go to where it's quiet. Have fun. grinning smiley
Andere Peter 03 juli 2021 14:10
Wat ga je in België doen?
Koppizoektwachtwoord 03 juli 2021 23:30
Dank voor de uitlegthumbs up
Horsie is back 04 juli 2021 01:13
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat ga je in België doen?

Ik denk het te begrijpen, maar ik zet gewoon (wen d'r maar aan, LIVE in Tuschinski) weer een Dylan verwijzing op.
Nelis! 04 juli 2021 21:01
Ik heb er even over nagedacht, maar ik ben tegen het extra moderaten van reacties en topics. De scheidslijn is sowieso lastig aan te brengen, en bovendien geeft het juist een extra dimensie aan het forum. En ja, dan zijn het soms onderwerpen of reacties waarvan ik denk, is dat nou nodig? Maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de reacties die ik wel leuk vind. Dus geef iedereen nou een beetje de ruimte, laat iedereen in zijn waarde en toon een beetje respect voor een ander en de belevingswereld van een ander.
lodjan 05 juli 2021 21:22
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen