Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

#freeTietema

Gepost door Brieske 
Brieske 13 juli 2021 22:58
Wat vinden jullie hier nou van? De aso die de YouTube filmpjes van Bas Tietema, Josse Wester en Devin van der Wiel blokt.

Reden? Wordt vooralsnog niet gegeven. Wel blijven ze schaamteloos foto's gemaakt door hun delen op hun social accounts.

En verder ben ik benieuwd wat dit platform vindt van Tietema en zijn vriendjes. Benieuwd omdat jullie mijn inziens kritisch zijn, zuurpruimerig bij tijd en wijle en ik vermoed conservatief tegen dit soort 'blije bullshit' aankijken.

Ik vind ze overigens erg vermakelijk. Een nieuwe welkome stijl wat wielrennen laat zien vanuit een raak are kant. Voor jong en oud. En goede contacten in het peloton.

Groet
Slimmerd 13 juli 2021 23:01
Het klinkt als zeer kleinzerig van de ASO, wat dan weer niet verbazend is.

De content van Tour de Tietema vind ik persoonlijk meer dan te pruimen
Sub Culture 13 juli 2021 23:17
Ik denk dat mensen die niet zo veel verwachten van het leven zich best wel amuseren met dat gedoe.

Ik kan die jongen zijn kop en dat happy de pappy sfeer niet verdragen.
Tinuz 13 juli 2021 23:22
Ik ben bij Tietema & co in elk geval (nog) geen overheidspropaganda tegengekomen. Dat zint het totalitaire youtube vast niet.
De filmpjes die ik heb gekeken waren best geinig. Al moet je voor de juiste balans niet teveel van dat soort alles is leuk, licht en blij content tot je nemen, zeker niet in deze gevaarlijke tijden. Dat soms overamicale met de renners en entourage kan dan weer wat minder wat mij betreft.
Frederik D. 13 juli 2021 23:52
Geen idee waarover het gaat. En om welke aso het gaat, wordt mij ook niet duidelijk. Er zijn zoveel aso's.
Carlos Danger 14 juli 2021 00:03
Ook wel sympathieke.
Horsie is back 14 juli 2021 00:03
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geen idee waarover het gaat. En om welke aso het gaat, wordt mij ook niet duidelijk. Er zijn zoveel aso's.

Dat dacht ik aanvankelijk ook. Vanaf 1 augustus overigens geen cruiseschepen meer met zicht op het San Marco van Basten plein.

Maar on-topic. Remco Evenepoel zit al in Tokyo en was laatst nog op de Mortirolo bezig.
Studio Badmuts 14 juli 2021 04:54
Geen persacreditatie, populair en het randje opzoeken zal daar wel mee te maken hebben.
Ik vind het wel vermakelijk, een toevoeging aan de bestaande verslaglegging. Wat jolig en hij kent/wordt herkend door wat renners uit het huidige peloton, daardoor krijgt hij spontanere reacties van de renners die we anders niet zien. Hopelijk komen ze er uit met de ASO.
https://www.destentor.nl/sport/geen-opdracht-lijkt-te-gek-bij-populair-youtube-programma-tour-de-tietema~aa481a67/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F]De Stentor[/url]
Brieske 14 juli 2021 07:15
Wel persacreditatie. Eerste jaar niet, laatste 2 jaar wel.

Groet
merijntje mortirolo 14 juli 2021 07:59
Ssst. Sub weet nog niet dat ik bottom ben.
Noot 14 juli 2021 08:06
Toevallig zag ik gisteren dat voor het eerst een filmpje van ze met die wheelies. Ik ben denk ik te oud voor dat blije eikel gedoe. Dat gezegd hebbende, ontzettend dom van de ASO want de wielerfan vergrijst nogal. Dit soort gasten zouden zomaar voor jonge aanwas kunnen zorgen.
Lucho Herrera 14 juli 2021 09:20
Ik ben een ietwat conservatieve wielerliefhebber, dus normaliter hou ik niet van allerlei poespas rond de koers met blije filmpjes. Maar in het geval van Tietema en zijn club is dat anders. Simpelweg omdat Tietema oprecht van de koers en het wielerwereldje houdt. Hij combineert liefde voor het wielrennen met wat luchtigheid op een verfrissende manier. Je ziet aan alles dat de coureurs zelf het ook kunnen waarderen!

Daarmee niet gezegd hebbende dat ik een like uitdeel op youtube of me abonneer op zijn kanaal, want een beetje conservatief blijf ik uiteraard wel!

Maar hup Tietema!
Clavan 14 juli 2021 09:45
Ik heb ergens gelezen dat ze wel accreditatie hebben. Maar filmen langs het parcours is alleen voor degenen die een hogere accreditatie hebben. Het parcours is tijdens de Tour geen openbare weg maar eigendom van de ASO.
Meneer 60% 14 juli 2021 09:51
Tietema is een zegen voor de wielersport. Typische jonge vlogger, stijl van Enzo Knol enzo, maar dan veel echter, met oprechte liefde voor het wielrennen. Ik snap dat het voor een deel van de mensen van zekere leeftijd allemaal te blij en te snel en te schreeuwerig is. Prima. Genoeg mooie programma's en podcasts voor hen. Maar als er iemand in de staat is om jonge mensen te winnen voor het wielrennen, dan is het Tietema. De ASO moet dat juist omarmen. Zijn zij ook bij gebaat. Geef hem alle toegang die hij wil, laat de filmpjes in het Engels en het Frans nasynchroniseren en maak een mooie financiƫle deal.
Curzio 14 juli 2021 09:52
Die wheelie van Max Walscheid had ik niet willen missen.
Frederik D. 14 juli 2021 10:16
Alsof alle jongeren pretjongeren zijn en de ernst des levens aan hen niet is besteed.
ton duk 14 juli 2021 10:27
Het volgen van Bas Tietema (EX-DUK) in zijn liefde voor de wielersport EN zijn zus (je) is een voorrecht
Gr
Aerts 14 juli 2021 13:40
Ik heb teveel leuke hobby's om mee te doen met sociale media hype's.
Maar ik begreep dat hij illegale beelden op YouTube zette. Als ik de aso/uci was, dan zou ik met Tietema aan tafel te zitten, hem een baan aanbieden en de beelden weer vrij geven.
Eindhovuh 14 juli 2021 13:56
Als het goed is is dat zo ja. Kunnen heel hun leven nog ernstig en vol verantwoordelijkheid zijn.
Frederik D. 14 juli 2021 14:24
En wij maar luisteren naar de pretjongeren, die willen feesten, aldus de deltavariant oplopen en zo de pandemie prolongeren. Zich niet willen laten inenten want tja, vaccins zijn rotzooi in je lijf maar ondertussen wel allerlei pretpillen slikken alsof dat geen rotzooi in je lijf is. En wij maar naar de pijpen van die brul- en snotapen dansen. Want gossie, ze zijn zo zielig zonder die plebspretjes.
Luijt 16 juli 2021 22:13
El Chaba 20 juli 2021 15:37
Het blijkt dus niet direct van de ASO af te komen: [www.indeleiderstrui.nl]

Update II - 20 juli 2021 (12.40 uur): 'ASO vond onze content leuk, maar moest een statement maken'
Tour de Tietema was te gast bij de talkshow Humberto van RTL4 en daar werd nog even het akkefietje met de ASO besproken. In gesprek met Humberto Tan vertelt Bas Tietema dat ze al twee jaar lang proberen in contact te komen met de ASO, maar dat dat nooit lukte. 'Ze zeiden ons nu ook dat ze onze content leuk vonden en al jaren keken, maar ze moesten een statement maken en onze video's offline halen.' Tan reageert daarop door te vragen of het dan een TV-station met uitzendrechten is geweest dat heeft geklaagd, waarop Tietema bevestigt: 'Ja, exact.'

Bas, Devin en Josse begrijpen het besluit, maar vinden ook dat wat zij doen eigenlijk niet uit zou moeten maken: 'Het is een beetje alsof je de cornervlag van een voetbalwedstrijd filmt. Het mag waarschijnlijk niet, maar het boeit niemand iets. We filmen de achterkant van het peloton en niet de wedstrijd.' Ook de ASO zelf was enthousiast, maar dat mocht niet baten. 'Ze zeiden zelfs tegen ons: we vinden het leuk en willen zelfs dat jullie bij ons komen werken, alleen we moeten een statement maken en hier iets mee doen.' De drie mannen zijn van plan om volgend jaar gewoon weer bij de Tour video's te maken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen