Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

108thTour de France(2.UWT) Stage 21 (Final)»Chatou›Paris Champs-Élysées(108.4km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 18 juli 2021 10:32









Algemeen klassement na etappe 20 (ITT)
1 Tadej Pogačar UAE-Team Emirates 80:16:59
2 Jonas Vingegaard Team Jumbo-Visma 5:20
3 Richard Carapaz INEOS Grenadiers 7:03
4 Ben O'Connor AG2R Citroën Team 10:02
5 Wilco Kelderman BORA - hansgrohe 10:13
6 Enric Mas Movistar Team 11:43
7 Alexey Lutsenko Astana - Premier Tech 12:23
8 Guillaume Martin Cofidis, Solutions Crédits 15:33
9 Pello Bilbao Bahrain - Victorious 16:04
10 Rigoberto Urán EF Education - Nippo 18:34

Curzio 18 juli 2021 11:22
Sub Culture 18 juli 2021 11:25
Altijd een strontetappe op de laatste 20 km na.
Mogen ze best wel weer eens veranderen met een tijdrit op het einde.

Ik hoef renners niet te zien toasten met champagne op de fiets, fotootjes maken.
Renners zien wuiven richting camera waarvan ik geen idee had dat ze mee reden etc..
ton duk 18 juli 2021 11:29
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Renners zien wuiven richting camera waarvan ik
> geen idee had dat ze mee reden etc..

En dan gewoon zelfs 5e AK staan..
Gr
Slimmerd 18 juli 2021 12:45
Als die met champagne gaat toasten op meerijden, valt hij geheid nog eens en is het maar afwachten of hij in de top-10 blijft the finger smiley
Horsie is back 18 juli 2021 13:45
Als je leven maar Whoop is. Lig je 9 uur en 10 minuten in bed, zegt een apparaatje als je weer echt wakker bent, dat je maar 6 uur en 28 minuten effectief in slaap bent geweest. Fijntjes merkt dat apparaatje ook nog eens op, dat als je geheel fit weer op wilt staan je nog 4 uur en 2 minuten effectief moet slapen. Reken uit hoe lang hij dan nog in bed moet liggen? Zeg Bram: 'Ze zijn al weg". Echt waar?

Kortom, na de veertiende etappe was dit het resultaat voor Stefan Bisseggger. Voor 41% hersteld.
Andere Peter 18 juli 2021 14:12
De tijdrit van gisteren was ook een anti-climax.
Andere Peter 18 juli 2021 14:23
Een bekende wijsgeer was hier in de jaren '70 al achter gekomen, zonder appjes:

Quote
De Tour wordt in bed gewonnen
JZ
El Chaba 18 juli 2021 15:00
Wie zegt jou, dat hij daarmee 'slapen' bedoelde? winking smiley
Eindhovuh 18 juli 2021 16:46
Hoe laat wordt de finish verwacht?
Slimmerd 18 juli 2021 16:56
ton duk 18 juli 2021 17:00
Rond 19.00
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2021 17:01 door ton duk.
Curzio 18 juli 2021 17:00
Weinig vogelzang van gezien, eerder een zwanenzang.
ton duk 18 juli 2021 17:20
Grappig... Eens een AK-rijder, altijd een AK-rijder
Mollema blijkt toch nog echt voor plek 20 te hebben gereden in de tijdrit
Gr
Eindhovuh 18 juli 2021 18:19
Slimmerd 18 juli 2021 18:46
Nog 29km voor de liefhebbers
Slimmerd 18 juli 2021 19:12
Laatste rondje
Slimmerd 18 juli 2021 19:19
1. WvA
2. Philipsen
3. Cav
4. Mezgec
5. Greipel
6. D. van Poppel
7. Matthews
8. Aranburu
9. Barthe
10. Walscheid



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2021 19:23 door Slimmerd.
Curzio 18 juli 2021 19:20
1. Van Aert.

Teunissen sprint 300 meter vol en Wuyts meldt doodleuk dat hij te vroeg stil valt op 250 meter van de meet.
Curzio 18 juli 2021 19:22
Ondertussen wel perfect getimed door Van Aert?

Afijn, het was een sprint uit het boekje van Jumbo-Visma, met twee man.
Anony 18 juli 2021 19:26
Wat een onwaarschijnlijk fenomeen ook, de Wout.

Zijn er een aantal aan 't werk geweest deze Tour, maar hij is ook ronduit uniek in deze moderne tijd. Wauw.
Curzio 18 juli 2021 19:29
ton, kom er maar in.
Sub Culture 18 juli 2021 19:54
Qua spankracht voor de gele trui was het geen onvergetelijke Tour al kan ik ook intens genieten van de totale dominantie van zo'n Pogacar.

5 Belgische ritzeges, 5 keer de zegetrein aan het feest. Het was een mooie Tour!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2021 20:03 door Sub Culture.
Kuiperberg 18 juli 2021 20:50
En Roxanne Knetemann ziet er beeldschoon uit vanavond in de Avondetappe.
clootje 18 juli 2021 21:17
De koninginnenrit, een tijdrit en een massasprint door dezelfde renner gewonnen. We zullen goed ons best moeten doen om iemand te vinden die datzelfde voor elkaar kreeg…
Cecchini 18 juli 2021 21:23
Die om onbegrijpelijke redenen zwaar teleurgesteld was dat Cavendish niet won. Gelukkig voorkwam Wout dat deze Tour in een anti climax zou eindigen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2021 21:44 door Cecchini.
Tool 18 juli 2021 21:30
Als Morkov een foutje maakt, dan raakt zijn sprinter meteen in paniek.
Hoeveel etappes heeft willekeurig welke sprinter wel niet gewonnen door de leadout van Morkov?
Slimmerd 18 juli 2021 22:11
clootje 18 juli 2021 22:32
Maar jij het dan ook een slimmerd smileys with beer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2021 22:33 door clootje.
Carlos Danger 18 juli 2021 23:10
1979?
Etappe 3 (Luchon - Pau) was echter niet een échte bergetappe en eindigde in een (massa-)sprint.
El Chaba 18 juli 2021 23:18
Het was zeker niet de koninginnenrit, wel een bergrit.
Carlos Danger 18 juli 2021 23:45
Misschien, maar de vergelijking tussen Wielergod Van Aert en zo´n Bretons hereboertje gaat sowieso mank.

Weet iemand of de Tour de Wallonie (start a.s. dinsdag) doorgaat?
Kan niets vinden over een eventuele afgelasting of parcourswijzigingen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2021 00:05 door Carlos Danger.
Horsie is back 19 juli 2021 00:25
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een bekende wijsgeer was hier in de jaren '70 al achter gekomen, zonder appjes:
>
>
Quote
De Tour wordt in bed gewonnen
> JZ
>

Ik bracht het bericht Wie immer ohne Gewähr en dan laat U weer weten, dat U niet voor brûne bonen bint. smiling smiley
Het monitoren van HRV of slaap (herstelmodus) zal van een ezel geen paard maken, maar op een gegeven moment levert het monitoren heus wel wat op.

Mocht de taalpolitie bezwaar maken tegen het gezegde dat ik hier fabriceer, dan mogen ze me de kont kussen.
Clavan 19 juli 2021 00:31
Cecchini bedankt voor het overnemen van de starttopics. Hele mooie foto’s en intro’s.
Gr. vanuit Piemonte
Horsie is back 19 juli 2021 00:33
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ondertussen wel perfect getimed door Van Aert?

Dat was perfect, want behaalde maximale snelheid van 69 km/h op de finish. Laatste 200m van 61 naar 69 km/h in ongeveer 10,59s dus.
Horsie is back 19 juli 2021 00:49
Stef Clement vond in de avondetappe, dat de ploeg van Cavendish toch voor winst op vrijdag had moeten gaan. Dan was het WK voor massasprints de bekende kers op de taart geweest of anders nog een laatste kans. Deze sprint is in dit genre de meest begeerde trofee. Nu kwam Cav voor het heilige moeten te staan (kan en mag dit niet verliezen) en tot zekere hoogte zag je voor het eerst een beetje faalangst, verleng de afstand tot de penaltystip nog maar eens, sta even stil dan kan ik onderweg nog eens nadenken. Onderwijl liep hij toch vrij snel achter de feiten aan, hield een paar keren de trappers stil (gelukkig vloog de ketting er nu niet af), terwijl iedereen om hem bezig was hem in het pak te steken in opdracht van d'en Eddy. Op het moment waarop Cav het had kunnen beslissen, zat net Incredible Flow Wout op zijn beoogde plek en accelereerde hij nog sneller dan snelle Harrie naar de finish. Dus van 61 naar 69 op de finish. Ik moest ook nog denken aan Peter Sagan. Had hij het wel gewaagd langs de reling te sprinten? Keek ook verbaasd op over de verbazing van Roxane, maar zoals een andere prikker ook al memoreerde, ze zag er in het zonlicht als the Woman in Red radiant uit.
Curzio 19 juli 2021 07:18
De vrijdagetappe was niet te controleren door één ploeg.
Andere Peter 19 juli 2021 08:55
Dat was inderdaad een bizarre opmerking. Van Aert, of misschien kunnen we beter zeggen God, won. Ondanks dat het duivelse Jumbo-Visma door de veel te vroeg sprintende Teunissen dit had pogen te saboteren.

Wuyts is echt minder goed geworden. En het valt extra op omdat José hem niet meer corrigeert. Dat had hier natuurlijk gemoeten.
Andere Peter 19 juli 2021 09:06
Geen koninginnenrit nee (die ligt nooit in etappe 3). Wel een prima bergrit: Flink stuk afdalen naar Pau.

3 Luchon-Pau, 180.5 km

Col de Peyresourde (2-1569) -> Hinault
Col d'Aspin (1-1489) -> Bittinger
Col du Soulor (1-1450) -> Martinez

1. Bernard Hinault (Fra) en 4h58'29"
2. Rudy Pevenage (Bel)
3. Gianbattista Baronchelli (Ita)
4. Joop Zoetemelk (Hol)
5. Claude Criquielion (Bel)
6. Eddy Schepers (Bel)
7. André Dierickx (Bel)
8. Mariano Martinez (Fra)
9. Giovanni Battaglin (Ita)
10. Sven-Ake Nilsson (Sue)

De dag daarvoor won Hinault echter ook een klimtijdrit naar Superbagnères:

2 Luchon-Superbagnères, 23.9 km CLM

Superbagnères (1-1800) -> Hinault

1. Bernard Hinault (Fra) en 53'59"
2. Joaquim Agostinho (Por) à 11"
3. Joop Zoetemelk (Hol) à 53"
4. Hennie Kuiper (Hol) à 1'42"
5. Sven-Ake Nilsson (Sue) à 1'48"
6. Paul Wellens (Bel) à 2'12"
7. Giovanni Battaglin (Ita) à 2'15"
8. Mariano Martinez (Fra) à 2'28"
9. Gianbattista Baronchelli (Ita) à 2'48"
10. Gerrie Knetemann (Hol) à 2'51"

En hij won later in die Tour nog een klimtijdrit naar Avoriaz:

Avoriaz (1-1833) -> Hinault

1. Bernard Hinault (Fra) en 1h33'35"
2. Joop Zoetemelk (Hol) à 2'37"
3. Joaquim Agostinho (Por) à 3'15"
4. Gerry Verlinden (Bel) à 4'06"
5. Lucien Van Impe (Bel) à 4'11"
6. Giovanni Battaglin (Ita) à 4'39"
7. Hennie Kuiper (Hol) à 4'48"
8. Knut Knudsen (Nor) à 5'13"
9. Yves Hézard (Fra) à 5'16"
10. Dietrich Thurau (All) à 5'34"
Andere Peter 19 juli 2021 09:07
Prima bron voor historische uitslagen en verhalen, overigens:

Le Mémoire du Cyclisme
ton duk 19 juli 2021 09:10
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> Weet iemand of de Tour de Wallonie (start a.s.
> dinsdag) doorgaat?
> Kan niets vinden over een eventuele afgelasting of
> parcourswijzigingen.

Laatste wat ik hierover las gisteren, was dat het "gewoon" door ging. Enkel 1 etappe plaats (Verviers meen ik) was een probleem maar dat zou ev vervangen kunnen worden met plaatselijk parkoers...
Gr
Andere Peter 19 juli 2021 09:18
Dat was een kopgroep van 13 man die sprintte. Over Aspin, Peyresourde, Soulor: 3x 1e cat.
Cecchini 19 juli 2021 09:22
Graag gedaan, maar haalde niet het nivo van die van jou. Fijne vakantie nog.
ton duk 19 juli 2021 09:44
Zou zonde zijn om Kelderman niet de eer te geven van zijn goede regelmatige TdF :

2020 1e deel;

Provence 5e
UAE 6e

2020 2e deel (na bekendmaking overgang naar Bora)

Polen 7e
T-A 4e
GIRO 3e

2021 :
(incl autongeluk in de voorbereiding)

Catalonie 5e
Baskenland DNF (gelukkig,hij had er 1)
Romandië 10e
Dauphine 4e
TdF 5e

gr
Meneer 60% 19 juli 2021 09:55
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat was inderdaad een bizarre opmerking. Van Aert,
> of misschien kunnen we beter zeggen God, won.
> Ondanks dat het duivelse Jumbo-Visma door de veel
> te vroeg sprintende Teunissen dit had pogen te
> saboteren.
>
> Wuyts is echt minder goed geworden. En het valt
> extra op omdat José hem niet meer corrigeert. Dat
> had hier natuurlijk gemoeten.

Ja, precies dit. Wat heeft hij toch tegen die ploeg?

Ook heeft hij heeft bij zeges van Van Aert de vreemde behoefte om, vanuit de emotie, alles in groter perspectief te willen plaatsen of om zijn gelijk te halen. Eerder na Gent-Wevelgem over het belang van die wedstrijd. Hij wilde iedereen alvast voor zijn die ging zeggen dat het 'slechts' Gent-Wevelgem was, en niet de RvV, zo leek het. Waarom? Nu zei hij iets als. "Hij is de meest veelzijdige renner van dit moment, wat anderen daar ook over mogen zeggen." Waarom dat verongelijkte toontje? Als je mountainbiken niet als wielrennen ziet, en dus puur naar het wegwielrennen kijkt, dan is Van Aert zonder enige twijfel de meeste complete. Wie iets ander zegt, is niet goed wijs. En als je mountainbiken wel meetelt dan kun je discussiëren of Van der Poel of Pidcock niet net zo compleet zijn. Maar, boeiuh, zou mijn dochter zeggen. Is dat belangrijk, meteen na zo'n overwinning? Daar hebben we praatprogramma's, kranten en dit prikbord voor. Geniet gewoon van zo'n zege, benadruk hoe vreselijk uniek het is om een sprint, een bergetappe en een tijdrit te winnen, maar laat het daar lekker bij. Hij lijkt een beetje die vader van dat jongetje in de E-tjes van de voetbalclub die altijd vindt dat zijn zoontje niet de waardering krijgt die hij verdient, terwijl iedereen zijn handen stuk klapt langs de lijn.

Zonde, want ik vind het qua stemgeluid, kennis, humor, anekdotes... nog steeds een fenomeen.
Cecchini 19 juli 2021 09:58
Teunissen te vroeg aan ? Toen Groenewegen op de Champs won ging hij al aan voordat Teunissen aan ging, en nee niet gaan zeggen, dat de finish 300 meter verder lag.
Sub Culture 19 juli 2021 10:01
Ik vind dat hier, naar aloude gewoonte, nogal verregaande conclusies worden getrokken uit de bewoordingen van Wuyts.
Ik hoor dat daar allemaal niet in.

Laatste keer de combo Wuyts - De Cauwer in de Tour, er rest nog de OS, Vuelta, WK en hopelijk Roubaix en that's it. Snif.
Slimmerd 19 juli 2021 10:22
Het is een knap rijtje, maar het is wel wat saai, ongeinspireerd meefietsen..

Een zege zou hem zeer gegund zijn, maar hoe die dat moet klaren is de grote vraag
Meneer 60% 19 juli 2021 10:45
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is een knap rijtje, maar het is wel wat saai,
> ongeinspireerd meefietsen..
>
> Een zege zou hem zeer gegund zijn, maar hoe die
> dat moet klaren is de grote vraag

Tja. Qua kwaliteiten zou ik niet weten waarom hij niet kan winnen op de manier waarop Mollema dat vaak doet. Mollema is niet explosiever, geen betere tijdrijder en geen betere klimmer dan Kelderman. Enige verschil is karakter, lijkt het. Het lijkt alsof Kelderman soms niet door heeft hoe goed hij is. Of hij denkt te veel na over de nadelen van een aanval en durft niet te gokken. Pure psychologie van de koude grond, hoor. Verder niets dan respect voor een heel goede renner. Ik gun hem gewoon een keer een heel mooie zege.
Carlos Danger 19 juli 2021 10:55
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Carlos Danger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> >
> > Weet iemand of de Tour de Wallonie (start a.s.
> > dinsdag) doorgaat?
> > Kan niets vinden over een eventuele afgelasting
> of
> > parcourswijzigingen.
>
> Laatste wat ik hierover las gisteren, was dat het
> "gewoon" door ging. Enkel 1 etappe plaats
> (Verviers meen ik) was een probleem maar dat zou
> ev vervangen kunnen worden met plaatselijk
> parkoers...
> Gr


Dank.

Ik kijk uit naar een paar mooie, schone Groenewegen-Jakobsen sprints.
Horsie is back 19 juli 2021 13:15
Da's afkicken, alhoewel in 14 dagen het wielerfeest voor mij pas echt losbreekt. Zien we hier materiaaldoping? Weet je ook wie van wat schijnt af te kicken? Oom Antoine. Hij heeft de witte Keniaan ingeruild voor een blonde Adonis die serienweise oprispingen van 1000 Watts moeiteloos verteert. De opsomming van wat de adonis mogelijk allemaal zou kunnen uitvreten zijn zou de koe, die een monsterlijke zwemtocht van 100 km in recordtijd overleefde, niet overleefd hebben.

Vond de VK recensie vanochtend met een ode aan Dione de Graaff: Het rode rugnummer voor strijdlustigste Tour-presentator, zeer op zijn plaats.

Mag ik voorzichtig optekenen, dat deze prik wat tammetjes is. Twee TDF edities binnen één jaar is ook wel wat te veel van het goede. Neen, dan Dan Martin, die is chagrijnig omdat niemend hem een aparte trui geeft voor zijn vier grote ronden binnen één jaar.
Slimmerd 19 juli 2021 13:24
Ook daar grijpt D. Martin dan naast, Bilbao was de betere...
Wanny 19 juli 2021 13:36
Wel jammer dat Mathieu er uit was. Had hem graag eens tegen Wout zien sprinten op de Champs gisteren.

Voor mijn gevoel heeft Mathieu Wout vaker geklopt dat andersom.
Frederik D. 19 juli 2021 13:46
Volgens mij is Van der Poel beresterk bij moeilijke, stijgende aankomsten. Wat betreft vlakke aankomsten zou het wellicht zo maar kunnen zijn dat Van Aert de sterkere is. Maar ja, wie ben ik?
ton duk 19 juli 2021 14:06
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of hij denkt te veel na over de
> nadelen van een aanval en durft niet te gokken.
> Pure psychologie van de koude grond, hoor.

Erik Breukink wees van de week in de Avondetappe op zijn carriere waarin de beste jaren in den beginne lagen en hij eigenlijk toen teveel gekoerst had...en toen dacht ik ook gelijk aan Kelderman

Hij is mijn inziens in zijn 1e jaren bij Rabo/Belkin te zwaar belast en zat toen lichamelijk en geestelijk over zijn grens
Misschien (en daar is die koude grond weer) is het gevolg daarvan dat hij zijn lichaam inmiddels zo goed kent dat hij die grens ook niet meer overgaat (wat andere renners wel "lijken"te doen) en dus "schijnbaar" saai en ongeinspireerd meefietst op zijn 100%
gr
Cecchini 19 juli 2021 14:16
Frederik D. vermoed ik.
Wanny 19 juli 2021 14:24
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij is Van der Poel beresterk bij
> moeilijke, stijgende aankomsten. Wat betreft
> vlakke aankomsten zou het wellicht zo maar kunnen
> zijn dat Van Aert de sterkere is. Maar ja, wie ben
> ik?

De Champs is een lastig sprintje natuurlijk. Loopt lichtjes op, kasseien, veel stress.

Wout won gisteren ook vooral door zijn positionering en de manier waarop Teunissen zich liet zakken. Daardoor heeft Cavendish niet kunnen sprinten en ook Philipsen moest uitwijken voor Teunissen. Of Wout echt de snelste was betwijfel ik.
Louise Michel 19 juli 2021 15:42
Daar Pogacar de Tour opnieuw heeft weten winnen staat Slovenië nu dus op een totaal van twee eindzeges in deze grote ronde. Dat zijn er net zoveel als Zwitserland en Nederland hebben. Nog één eindzege erbij voor Slovenië en ze staan op gelijke hoogte met de VS. Dat gaat denk ik in de nabije toekomst wel realiteit worden. Maar of dat land in de komende jaren ook Luxemburg gaan evenaren dat nu op 5 eindzeges staat is voor mij wat lastiger in te schatten. Want dat hangt ook af van de ontwikkeling van de serieuze concurrenten voor Pogacar. En dan denk ik logischerwijs in de eerste plaats aan Remco. Voor de nabije toekomst zijn daarom deze twee scenario's het meest waarschijnlijk:
1) Slovenië dicht het gat met Luxemburg
of
2) België verkleint de achterstand op koploper Frankrijk en verstevigt zo de tweede plek
Prikdude 19 juli 2021 16:00
El Chaba 19 juli 2021 16:45
Of Spanje krijgt er over vanaf een jaar of twee een aantal bij met Juan Ayuso.
Curzio 19 juli 2021 17:00
Dit inderdaad. Híer zou het over moeten gaan. Vooral scenario 1, duizelingwekkend! Maar scenario twee niet minder!!!
Curzio 19 juli 2021 17:01
Slimmerd 19 juli 2021 17:41
Leuke knecht voor Pogacar, wint voor 2026 geen grote ronde
Slimmerd 19 juli 2021 17:45
Wist je trouwens dat het nietige Isle of Man deze eeuw 7 meer ritzeges heeft dan wielerland bij uitstek België?
Frederik D. 19 juli 2021 17:53
Niet zo slim doen. smiling smiley
El Chaba 19 juli 2021 18:36
Wedden van wel? winking smiley
ton duk 19 juli 2021 19:04
Inmiddels is etappe 2 afgelast
Gr
El Chaba 19 juli 2021 19:21
Klopt, maar de ronde gaat wel door.
Andere Peter 20 juli 2021 10:56
Hij reed zijn beste Tour toen hij 26 was, nog niet op zijn top dus. Breukink miste in 1991 op zijn 27e een belangrijke Tourkans door de Intralipid-affaire. En kwam daarna nooit meer helemaal op niveau terug. Ik vind het wat aannemelijker dat hij simpelweg geen partij kon geven tegen een reeks EPO-toppers die in 1992 en 1993 doorbraken.
Andere Peter 20 juli 2021 11:01
grinning smiley

Hoe zit dat met Tourzeges na 1945 voor België exclusief de gemeenten Meensel-Kiezegem en Erpe-Mere? eye rolling smiley
ton duk 20 juli 2021 11:23
Ik "citeer" slechts Erik zelf... gr
Andere Peter 20 juli 2021 19:39
Weet ik. Maar ik ik parafraseer hem ook. Rond 1993 was Eriks mening dat hij verwachtte dat hij de nieuwe generatie klassementstoppers, nooit zou kunnen kloppen. Toen was hij pas ca 28. Bij ONCE werd hij wegkapitein. Bij Post reed hij tussen zijn 23e en 25e 3x als klassementspretendent de dubbel Giro/Tour en dat begon toen al wel uit de tijd te taken. Nu ik ervoer nadenk: eigenlijk gebeurt dat sinds EPO nauwelijks nog.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen