Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Olympische Mountainbike race

Gepost door lodjan 
lodjan 25 juli 2021 20:07
Morgenochtend om 8.00 uur gaat Mathieu van der Poel een gooi doen naar goud. Milan Vader doet ook mee.

Van der Poel over mountainbikeparcours: 'Heel mooi rondje' - [nos.nl]

Uitgebreide voorbeschouwing met startlijst: [www.wielerflits.nl]
Curzio 25 juli 2021 20:12
Dit moet het hoogtepunt worden van de spelen.
Slimmerd 25 juli 2021 20:17
predator 25 juli 2021 20:30
Maak me zorgen over de late aankomst van MvdP. Dat kan eigenlijk niet, lijkt me.
Eindhovuh 25 juli 2021 20:36
Heel benieuwd. Warmte en enorme druk, vd P is dan weleens vaker bezweken.
Hoe is het met Pidcock?
Sub Culture 25 juli 2021 20:54
Haha, ik zag een reportage van 10 minuten op Sporza over MVDP in het mountainbiken morgen.
Geen woord over de Belgische deelnemer(s), hohe zouden die zich daar bij voelen.grinning smiley
Carlos Danger 25 juli 2021 21:02
Pidcock start vanaf rij vier. Dat kan een flinke handicap worden. Zeker als Milan direct de deur openzet voor MvdP.
Tjappie2 25 juli 2021 21:40
Ik moet nu ineens denken aan die Belgische mtb-er (Vanhoofels of zo?) die jammerend op de grond lag nadat pech hem van de Belgische titel hield. Kreeg on the spot de volgende gouden tip: 'dan pak je toch gewoon goud in Rio!!'
Anony 25 juli 2021 22:36
Kak, ik moet werken. Benieuwd of het Mathieu lukt!
Tinuz 25 juli 2021 23:53
Ik zou zelf vermoedelijk bloednerveus zijn als ik in de schoenen van VDP zou staan nu. Sterker nog, ik zou waarschijnlijk niet eens aan deze opdracht zijn begonnen.
Teveel onzekere factoren.
Eddy Veen 26 juli 2021 00:44
Als dit niet lukt hebben we Lavreysen nogwinking smiley
Sub Culture 26 juli 2021 06:43
Kevin Van Hoovels idd.
Kijk en geniet grinning smiley

[www.youtube.com]
Curzio 26 juli 2021 07:47
Ik hoor net dat het warm is in Japan.
Curzio 26 juli 2021 08:02
Gaat dit goed? Waza-ari?
Curzio 26 juli 2021 08:09
Milan Vader (fijne naam ook) zit constant om te kijken waar Mathieu zit.
Curzio 26 juli 2021 08:10
Van der Poel met een forse val. Pidcock er knap omheen.
Anony 26 juli 2021 08:11
Die blijft dus mountainbiken tot in Parijs.
Carlos Danger 26 juli 2021 08:13
en dan door naar Roubaix.
ton duk 26 juli 2021 08:13
Dat had ie sowieso al gezegd natuurlijk
Gr
Curzio 26 juli 2021 08:13
Toch nog wat grinta bij Mathieu in z'n rijstijl. Maar ja, gaat natuurlijk super onzeker zijn nu. 1 minuut achter.
Curzio 26 juli 2021 08:15
Milan Vader wel heel goed. Eigenlijk constant bij de eersten gezeten.
tvm 26 juli 2021 08:22
Ook MvdP kan dus niet met de druk omgaan?
Criticasters van de keuze om af te stappen uit de tour lijken hier hun gelijk te krijgen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2021 08:22 door tvm.
Andere Peter 26 juli 2021 08:23
Wat een bullshit.
Curzio 26 juli 2021 08:31
Vader verliest de aansluiting.
Curzio 26 juli 2021 08:32
Nog 23 man inhalen voor brons.
Curzio 26 juli 2021 08:36
Pidcock tegen de Zwitsers.
Curzio 26 juli 2021 08:41
Pidcock lijkt op dit moment de beste.
Curzio 26 juli 2021 08:45
Curzio 26 juli 2021 08:59
Pidcock foutloos. Prachtige prestatie.
predator 26 juli 2021 09:05
MvdP uit de wedstrijd. Pidcock erg knap inderdaad.
Andere Peter 26 juli 2021 09:12
Ik deel het gevoel van Brentjens dat MvdP misschien wel iets gebroken heeft en daarmee op adrenaline doorreed.

Overigens: hoog tijd dat iemand nu aan Milan vader de tijdverschillen doorgeeft, hij moet eraan begnnen. En zeg meteen effe dat er een Brit voorop zit... winking smiley
Sjorsoll 26 juli 2021 09:16
Hoop niet dat het WK voor Mathieu in gevaar komt.
Wanny 26 juli 2021 09:22
tvm Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook MvdP kan dus niet met de druk omgaan?
> Criticasters van de keuze om af te stappen uit de
> tour lijken hier hun gelijk te krijgen.


Er waren er ook die zeiden dat ie niet naar de Tour had moeten gaan om in Tokio te kunnen presteren.
Uiteindelijk pakken zijn keuzes gewoon goed uit. Hij heeft al een prachtig veld- en wegseizoen, dat valt niet weg door deze deceptie.

Nog 2 weken langer in de Tour had hem ook niet veel meer opgeleverd. Misschien een ritzege.
Clavan 26 juli 2021 09:33
Ik heb het in mei al geschreven. Als Pidcock mee mocht doen bij de OS wordt hij de winnaar. MvdP maakt gewoon een amateuristische fout. Wellicht ook omdat hij als enige zonder dropper rijdt?
Eindhovuh 26 juli 2021 09:35
Pidcock maakt het helemaal waar.
Van der Poel super zonde. We zullen nooit weten hoe ver hij was gekomen.
Er zullen wel allemaal analyses komen over zijn voorbereiding etc.
Curzio 26 juli 2021 09:40
Je hebt het voorspeld inderdaad. Toch had ik het knapper gevonden als je Kiesenhofer gister had genoemd.

Met de wedstrijd die Pidcock reed is het moeilijk voor te stellen dat Van der Poel zonder val had kunnen winnen.
Kuiperberg 26 juli 2021 09:41
Jammer. Hoop dat de blessures meevallen bij Mathieu...
pl0rk 26 juli 2021 09:43
Mathieu zonder val had hier volgens mij derde geworden. Pidcock ongenaakbaar. scheelt toch wel als je 1/3de minder gewicht mee torst.

Fantastisch parcours en omgeving trouwens. Dat hebben die Japanners toch mooi verzorgd. Tijdwaarneming toch wel tikje schandalig voor het land van de punctualiteit.
Clavan 26 juli 2021 09:48
MvdP ging er vanuit dat de plank er nog lag, die ze bij de verkenning wel hadden liggen. Iedereen wist dat deze weggehaald werd. Vader heeft het hem nog verteld ‘s middags. Maar MvdP was het vergeten confused smiley
Clavan 26 juli 2021 09:52
Milan Vader: “Denk dat Mathieu er vanaf wilde rollen in plaats van springen. Maar die plank lag er niet en dat had hij moeten weten, dat is besproken.”
Kuiperberg 26 juli 2021 09:58
Een vergeten plankje en een vergeten Oostenrijkse.. Gaat lekker met de wielrenners.
Andere Peter 26 juli 2021 10:00
Plankie weghalen. Dat soort geintjes halen ze bij het veldrijden niet uit...
ton duk 26 juli 2021 10:20
GENIETEN qua verhalen
Balen (understatement) qua medailles
Gr
Clavan 26 juli 2021 10:23
Ik heb veel respect voor de prestaties van MvdP. Maar als je, zogezegd, al 4 jaar bezig bent met deze race. En dan als enige op laatste moment aankomt in Tokio, zonder dropper rijdt en niet weet dat ze de plank hebben weggehaald dan wordt het toch tijd om prioriteiten te stellen. Op 26 jarige leeftijd mogen we ook niet meer stellen dat het jonge onbezonnenheid is.
predator 26 juli 2021 10:26
Hier is de 12e man toch helemaal niks bij. Wat een amateurisme.
Carlos Danger 26 juli 2021 10:30
Logisch dat er toch ook een beetje Poupou-tragiek in de genen zit.
tvm 26 juli 2021 10:30
Op de grote kampioenschappen, als de ogen op hem gericht zijn als favoriet (olympics, wk in GB ) lijkt hij met de druk niet overweg te kunnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2021 10:31 door tvm.
Clavan 26 juli 2021 10:34
MvdP op twitter: “Ik was niet op de hoogte, die plank lag er tijdens de verkenning wel. Enkel meegekregen dat hij op het testevent was weggehaald”
Eindhovuh 26 juli 2021 10:45
Dat is gewoon een fout van hem, doodzonde. De anderen wisten het wel.
Maar je kan het altijd op verwarring gooien.
Orakel 26 juli 2021 10:46
Voor een gedeelte is Mathieu zo populair omdat hij een liefhebber is die nog veel op emotie, plezier en nostalgie koerst. Hoge pieken en af en toe ook diepe dalen. Koersen op gevoel en veel minder op wetenschap. Dat juist hij kennelijk gemist heeft dat de rolplank weggehaald is kenmerkend voor de manier waarop hij in het leven staat. Zijn instelling heeft hem (en ons als kijker) veel moois gebracht, denk aan die uitputtende solo in de Tirreno die natuurlijk 'niet slim' is vlak voor Milaan San Remo. Maar haal je het speelse weg, in zoverre dat kan, dan haal je ook veel moois en glans weg bij toekomstige wedstrijden waar hij aan deelneemt. Laat Mathieu lekker zichzelf zijn: panache en suprematie gecombineerd met wispelturigheid en soms onverklaarbare fouten. Ik wens hem een blessurevrije aftocht en succesvol najaar toe.
Ron de Renner 26 juli 2021 10:57
De Franse slag zit er inderdaad wel een beetje in bij Mathieu. Maar wat Orakel ook hieronder zegt, het is ook weer zijn charme en de reden waarom hij met zoveel plezier koerst op verschillende onderdelen.
Curzio 26 juli 2021 11:01
Koppizoektwachtwoord 26 juli 2021 11:08
Opnieuw gebrekkige communicatie.
Wat is een dropper?
pl0rk 26 juli 2021 11:12
Het zal ook veel schelen dat hij z'n team niet bij zich had. Normaal zal iemand wel alles doornemen met'm. Nu is die iemand een onbekende en bij Mathieu zal het wel "1 oor in andere uit" geweest zijn.

Zou me ook niks verbazen als bondscoach MTB net als bondscoach vrouwenploeg veel moeite heeft met het aanspreken van grote sterren in de ploeg.
Horsie is back 26 juli 2021 11:37
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoor net dat het warm is in Japan.

27 gr C en 72% RV, dus lekker in het klamme zweet rijden. Tip: de olympische website tokyo2020 heeft ook weerrapporten. Op de wielerbaan krijgen we wellicht condities, zoals in Athene 2004. Snorretje Lambie gaat half augustus voor de sub 4 in Aguascalientes, "Wij" voor de sub 40. grinning smiley
Horsie is back 26 juli 2021 11:41
tvm Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook MvdP kan dus niet met de druk omgaan?
> Criticasters van de keuze om af te stappen uit de
> tour lijken hier hun gelijk te krijgen.

"Nee, ik rol van dat plankje af", maar dan moet het plankje er toch nog wel liggen. Hadden de vrouwen gisteren (vilein, Horsie!) een plankje voor het hoofd, nu was het plankje echter verdwenen.
Andere Peter 26 juli 2021 11:53
Prima samengevat.

Uiteindelijk vind ik een goed verhaal misschien nog wel duurzamer dan een medaille-oogst. We herinneren ons Wim van Est vanwege zijn val met zijn Pontiac, hè?
Andere Peter 26 juli 2021 11:55
Zo is het. Zijn kracht en zijn valkuilen (no pun intended) liggen in elkaars verlengde.

Overigens: hij had hier ook zonder val niet zomaar even Pidcock geklopt.
ton duk 26 juli 2021 11:57
Horsie is back 26 juli 2021 11:58
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------
> Opnieuw gebrekkige communicatie.
> Wat is een dropper?

Clavan die serieus zijn kennis ventileert of is dat een upper? smiling smiley

On topic: Ik wist het ook niet, hoewel het begrip drop veelzeggend zou moeten zijn. Je hebt natuurlijk het moest verboden worden drop en uiteraard Raindrops are falling on my head, gisteren Rainy day Women. Dus het is iets met het in hoogte verstelbaar zadel.
ton duk 26 juli 2021 11:59
En wij telkens met verwachting kijken en eigenlijk zelden teleurgesteld worden
Gr
De zwarte trui 26 juli 2021 12:12
Een dropper voorkomt dat je dropt. grinning smiley Grapje. Met een dropper kan je je zadel een stuk laten zakken / droppen (en daarna weer op normale hoogte terug laten komen). Je hebt dan bij zo'n jump een betere controle over je fiets.
Andere Peter 26 juli 2021 12:23
Blijft zijn eigen fout hoor.

Maarre, is het plankie neerleggen in de verkenning en weghalen in de 1e ronde niet wat discutabel? Je verkent toch hoe het echt is?
ton duk 26 juli 2021 12:26
Minder dan als men het plankje in de 2e ronde weghaalt...
Het schijnt gangbaar te zijn in het Mtb
Gr
Clavan 26 juli 2021 12:28
Het nadeel van een jump met vaste zadel(pen) is dat het lastig is je zwaartepunt naar achteren te brengen zodat je bij landing niet over je stuur kukelt zonder dat je met je kloten achter je zadel blijft hangen bij het terugkeren in de racepositie. Geloof mij, met je reet op je achterwiel terechtkomen en achterover vallen is ook geen pretje winking smiley.
Cecchini 26 juli 2021 12:34
Nu maar hopen, dat Kiran Badloe zijn plankje nog heeft
Eddy Veen 26 juli 2021 12:51
Mijn grootste angst is dat Roy van den Berg straks te vroeg aanzet en in het startapparaat blijft steken, zodat we die plak ook mislopen.
veluweracer 26 juli 2021 12:52
Plankje ligt er in de verkenning om die ene gaperd in de waan te laten dat het er in de race nog ligt. Gewoon een practical joke wat organisaties van MTB wedstrijden altijd uithalen om een verrassingselement in de race te brengen. En het levert steevast hilarische beelden op.
Frederik D. 26 juli 2021 13:01
Een plankje dat er niet meer lag, een koploopster die onder de radar bleef, broekjes die te sexy zijn. En dan de coronamaatregelen. Soms meer soap dan sport.
Yannick 26 juli 2021 13:03
Als het zo doorgaat met elke dag een teleurstelling qua medaille's en corona geval ,dan worden het geen fijne olympische spelen
Prikdude 26 juli 2021 13:03
Misschien is dat nog wel het vreemdste aan het hele verhaal. Dat de wildebras Van Der Poel, die de weg maar saai vind en soms zelfs puur uit verveling demareert, in een discipline die hem naar verluid veel meer plezier oplevert vanwege de technische uitdaging, bij zo'n kekke sprong plots een lafferig plankje prefereert.

Ofwel juist een blunder omdat hij bij zichzelf het zekere boven speelse oplegde?
ton duk 26 juli 2021 13:08
Ik zag ons al op stomen naar plek 15 in het alltime Medailleklassement Zomerspelen
Gr
Horsie is back 26 juli 2021 13:11
Even nog een vraag voor onze expert, Clavan. Ik heb nagenoeg niks van de wedstrijd gezien, maar vraag me toch af wat er nou met dat plankje bedoeld wordt. Ik heb begrepen dat er op een bepaald moment een vrij groot hoogteverschil overbrugd moest worden, m.a.w. de argeloze toeschouwer denkt dan meteen dat er gesprongen moest worden. De jongsten onder de Olympioniken (gemiddeld 14,523 jaar oud), de straat skateboardsters, doen warempel niks anders. Maar als er echt een serieus hoogteverschil overbrugd moet worden, dan helpt een plankje er toch ook niet aan. Ik zag wel een foto voorbijkomen, waarbij toeschouwers een kiekje maakte van zo'n stellage en daar zag ik een hele reeks plankjes aan elkaar gemaakt.

Waar anderen gaan lopen rijdt Mathieu gewoon door. Waar anderen springen gaat Mathieu "lopen".
Eindhovuh 26 juli 2021 13:16
Eindhovuh 26 juli 2021 13:19
Vader gaf aan dat ze het tijdens de luch gewoon besproken hadden waar hij bij zat. Ook niet iets vreemds schijnbaar.
Horsie is back 26 juli 2021 13:30
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een plankje dat er niet meer lag, een koploopster die onder de radar bleef, broekjes die te sexy zijn. En dan de coronamaatregelen. Soms meer soap dan sport.

Het kenmerk van de Olympische Spelen is juist, dat er altijd atleten onder de radar zullen blijven, door allerlei oorzaken, voor cynici mag het "faciliteren" van extra dopingmisbruik in de aanloop naar de Spelen niet onvermeld blijven, ook long covid in de meest uitgebreide betekenis van het woord heeft ditmaal zijn effecten. Bij de vorige Japanse OS in 1964 won een volstrekt onbekende Indiaan de 10 kilometer hardlopen. Dat er op allerlei terrein ergens wel eens iets misgaat bij sporters is ook van alle tijden. De olympische cyclus opent per definitie een doos van (on-)mogelijkheden. Zo zullen er gouden medaillewinnaars zijn, die vorig jaar niet eens meegedaan zouden hebben. De lange schaduw van corona is al jaren zichtbaar en zal deze Spelen, for better and for worse, voor eeuwig beïnvloeden.

Een soap is het natuurlijk niet, daarvoor wordt topsport tegenwoordig als veel te ernstig geafficheerd.
Goede tijden, slechte tijden, dat is pas een soap, anders Oranjezomer wel, waar de een tegen de ander zegt, wat doe jij hier en wat heb je in je glas?
Koppizoektwachtwoord 26 juli 2021 13:34
Duidelijk, ik snap het.
Frederik D. 26 juli 2021 13:52
Ik ken die foto. Maar is dat echt het plankje dat er niet meer lag?
El Chaba 26 juli 2021 13:53
En het gaat maar door: Kiran Badloe vandaag in de vijfde race gediskwalificeerd na een protest van de Italianen, omdat hij zijn Italiaanse concurrent Mattia Camboni niet genoeg ruimte zou hebben gegeven bij een bovenboei.

[www.telegraaf.nl]
Carlos Danger 26 juli 2021 14:00
Kortom, zonder dropper is het afdruipen geblazen.
predator 26 juli 2021 14:04
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ken die foto. Maar is dat echt het plankje dat
> er niet meer lag?

Yep
Curzio 26 juli 2021 14:08
El Chaba 26 juli 2021 14:12
Hij heeft in ieder geval geen breuken opgelopen: [www.indeleiderstrui.nl]
Curzio 26 juli 2021 14:25
Moet dus nog goedkomen voor de keirin.
Horsie is back 26 juli 2021 14:57
Tijdens de BMX training botst Niek Kimmann ook al op tegen een official die daar niks te zoeken had. Omi Opi denkt toch, ik ben niet alleen meer in deze wereld.
El Chaba 26 juli 2021 15:06
En weer pech: [www.wielerflits.nl]

Echt bizar allemaal.
Clavan 26 juli 2021 15:12
Deze ‘sprong’ is ook gemaakt om te springen. Waarom Mathieu dit tijdens de verkenning rollend doet is mij niet duidelijk. Met de juiste snelheid is het echt niet zo lastig. Wellicht omdat hij persé met vaste zadelpijn wilde rijden? Ik ga even op onderzoek uit of hij überhaupt ooit wel eens in de WC’s XCO met dropper heeft gereden. Maar dat waren meestal afdalingen en geen ‘drops’.
Al met al vind ik het wel een inschattingsfout van de omkadering en van hemzelf. Alhoewel hij technisch vaardig genoeg is om dit ook met vaste zadelpen te kunnen. Het komt gewoon amateuristisch over.

P.s. Pidcock geeft aan dat zijn coach voor de race hem verteld heeft dat de ‘plank’ weggehaald is.
Horsie is back 26 juli 2021 15:18
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> En weer pech:
> [www.wielerflits.nl]
> n-bmxer-niek-kimmann-botst-op-official-en-blesseer
> t-knie/
>
> Echt bizar allemaal.

Het stond 9 minuten eerder al op deze prik. Altijd eerst Horsie is back lezen. grinning smiley
Carlos Danger 26 juli 2021 15:27
Nee, dat wordt geen heldenonthaal op het paleis dit jaar. Eerder zorgen dat de gipsvlucht niet overboekt raakt.
ton duk 26 juli 2021 15:54
Soms ook wel generatiekloof genoemd
Gr
Clavan 26 juli 2021 16:13
Badloe heeft in de 5e race z’n plank misbruikt om de italiaanse concurrent de bocht af te snijden en werd gediskwalificeerd. Zakt van plek 1 naar 3

Top dagje voor TeamNL
P.s. Ik heb die Pieter v/d Hoogenband altijd al een eikel gevonden. drinking smiley
Louise Michel 26 juli 2021 17:21
Yannick Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als het zo doorgaat met elke dag een
> teleurstelling qua medaille's en corona geval ,dan
> worden het geen fijne olympische spelen

De Veendammer Henk Grol gaat voor verlichting zorgen.
Clavan 26 juli 2021 17:52
Ik noem mijzelf geen expert. Meer generalist. Ik weet net genoeg van heel veel. Niet heel veel van heel weinig. drinking smiley
Curzio 26 juli 2021 18:21
Ik heb nog even een flits gezien van dat interview met Milan Vader na de race. Wat hij dus zegt is dat Mathieu bij de lunch zich afvroeg waarom iedereen daar voor de drop ging. Vader vroeg wat hij dan deed, waarop Mathieu zei dat hij van het plankje afging. Vader reageerde toen met: goh, maar bij het testevent vorig jaar was die plank weggehaald.

Oke, dat is natuurlijk waardeloze communicatie. Ik mag toch hopen dat er meer en beter gesproken is hierover.

(Ik wist zelfs vanuit een voorbeschouwing in de De Avondetappe dat er een grote drop zou zitten in het parcours.)
Frederik D. 26 juli 2021 18:32
Clavan 26 juli 2021 18:35
Ik vind het nog steeds vreemd. Het is zelfs technisch moeilijker om vanuit snelheid je naar beneden te laten rollen met zo’n hellingsgraad. Waarschijnlijk is hij de dagen vooraf gewoon ‘rustig’ rollend naar beneden gegaan en de 3a4 seconden verlies op de koop genomen.
Bij deze wedstrijd was er dus op de ochtend geen verkenning. Geen idee of dat door de corona maatregelen komt. Maar goed, Vader knap 10e. Goed gereden.
Slimmerd 26 juli 2021 18:47
Knieschijf gebroken



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2021 19:36 door Slimmerd.
Curzio 26 juli 2021 18:48
Maar dan nog. Je moet toch als coach zeggen: he Mathieu, probeer die drop eens op verkenning want dat moet je in de wedstrijd ook doen.
En het lijkt alsof Vader ook niet zeker wist dat de plank er niet zou zijn, maar dit veronderstelde obv het testevent. Waarvoor is die staf er dan, voor de gezelligheid?
Carlos Danger 26 juli 2021 18:55
ton duk 26 juli 2021 18:57
Louise Michel Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> De Veendammer Henk Grol gaat voor verlichting
> zorgen.

Hier de Brede Leegte genoemd...
Gr
Clavan 26 juli 2021 18:59
Zeker. Daarom vraag ik mij af of MvdP misschien niet teveel einzelgänger is waar men geen grip op krijgt. ( dat heeft ook z’n charmes zoals hier ook gemeld) En het blijkt maar weer dat MTB/ATB een hele andere sport is waar je andere coaches voor nodig hebt. Niks ten nadele van Roodhooft maar die kan ook niet alles. En ik weet eigenlijk niet of z’n trainer ook mee is?

De GOAT in het dameswielrennen heeft ook de poging gedaan alles te domineren zonder explicite begeleiding. Ook niet gelukt. Dus ik heb eigenlijk nog meer respect gekregen voor Pidcock. Jammer genoeg rijd hij voor de erectiestoornisploeg.
Clavan 26 juli 2021 19:00
Hij kan altijd nog een B&B beginnen.
Clavan 26 juli 2021 19:23
Ondertussen is bekend dat Kimmann een barst in zijn knieschijf heeft overgehouden. Maar hij gaat wel starten. Ik heb altijd wel geweten dat Valverde een mietje was drinking smiley
Pyama 26 juli 2021 19:23
Haha wat een amateurs. Kan hij volgend jaar geweerd worden uit de Tour?
Horsie is back 26 juli 2021 19:41
In het verleden hebben dare-devils op een motor via een smal plankje de overkant van een brede rivier bereikt en sommigen, zoals laatst ook weer, werden meteen in de rivier begraven. Het is een kwestie van wiskunde, waarbij de geringste afwijking tot chaos leidt. Mathieu van der Poel had evident te weinig snelheid als hij de drop neemt. Ware het een sloot geweest was ie de enige met natte voeten en dan had hij de race kunnen vervolgen. Maar nu kon hij geen kant op door het gebrek aan momentum omdat hij nu eenmaal in de veronderstelling was dat hij via de plank verder kon rollen. Een ernstige misrekening met kolossale gevolgen. Of hij het met een ander veel flexibeler zadel(post) gehaald zou hebben, weet ik niet. Ironisch, dat juist de meest wendbare renner van de wereld op dit punt faalt.
Horsie is back 26 juli 2021 19:47
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> De GOAT in het dameswielrennen heeft ook de poging gedaan alles te domineren zonder explicite begeleiding. Ook niet gelukt. Dus ik heb eigenlijk nog meer respect gekregen voor Pidcock. Jammer genoeg rijd hij voor de erectiestoornisploeg.

Graag even enige verheldering.
Sjorsoll 26 juli 2021 19:50
Been moet waarschijnlijk geamputeerd worden.


Hij gaat naar eigen zeggen wel gewoon van start donderdag (het is een scheurtje in zijn knieschijf).
Clavan 26 juli 2021 20:46
Ik ben al 36 uur wakker in een Autobahn Baustelle race uit Piemonte om vanmorgen om 08:00 leuk XCO op de (N)OS te kunnen kijken. Dus voor verheldering moet je niet bij mij zijn. Sowieso niet. Maar dat weet je toch…..heb je vast een jaren ‘70 Americana verwijzing voor.
De zwarte trui 26 juli 2021 23:07
Thijs Z meldt in zijn podcast dat MvdP uit angst voor stootlek de plank nam.
Carlos Danger 26 juli 2021 23:14
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Been moet waarschijnlijk geamputeerd worden.
>
>
> Hij gaat naar eigen zeggen wel gewoon van start
> donderdag (het is een scheurtje in zijn
> knieschijf).


Hup José!
El Chaba 26 juli 2021 23:55
Dat was een deel van het probleem waarschijnlijk. Niemand van zijn omkadering was (mocht) mee.
Horsie is back 27 juli 2021 02:14
Manic Monday. Eerst een heuse discussie on national tv over de hoogst actuele existentiële vraag: Wat gaat er mis met onze sporters in Tokio? Daarna nog meer duiding in de podcast Ti-Ta-Tokio van meer dan een uur lang over The Losing Game op zondag, gevolgd door plankjesgate gisteren. Intussen regende het in Japan en schakelde ik over naar de triathlon. Gelukkig, de Bermuda driehoek blijkt nog steeds op dezelfde plaats te liggen, dankzij Flora Duffy. Ik kan met een gerust hart gaan slapen.

Maar wat bedoelde the Boss nu met typisch Nederlands? Aan het eind gaf hij aan, dat de omkadering van topsport specifiek bij OS altijd een factor van groot belang is en als groot voorbeeld doelde hij vooral op GB. Maar eerder dacht ik toch, dat hij ook voor ogen had en nu volgen mijn woorden: Nederland leidt aan een chronische overschatting van de eigen mogelijkheden en een chronische onderschatting van de mogelijkheden van anderen. En vanuit dat perspectief kom je snel tot overhaaste conclusies.
Curzio 27 juli 2021 07:07
Henk Grol? Ja hoor, dat moet wel mogelijk zijn, op basis van geen profcontract.
ton duk 27 juli 2021 07:31
Het Paard is toch niet vergeten dat "het" (ik wacht nog 1,5 week om dat te erkennen trouwens) allemaal begon met een "Duits" dressuurpaard ??
gr
Horsie is back 27 juli 2021 08:51
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het Paard is toch niet vergeten dat "het" (ik
> wacht nog 1,5 week om dat te erkennen trouwens)
> allemaal begon met een "Duits" dressuurpaard ??
> gr

Doelt U nu op van Baalen? smiling smiley
Horsie is back 27 juli 2021 09:06
Totnutoe clockwork Suisse. Weerzien met PFP of is het PPF of is het toch nog FPR. Is er een Walnoot in de zaal om te duiden? Ik weet niet of hier ook de GOAT van Clavan bij zit of zou hij dichter bij huis zijn gebleven? Schrok wel even van Pauline Ferrand-Prévot. Graatmager, gebrek aan energie.

PFP met trouwens een behoorlijke glijpartij in de 12. minuut, zoals MvdP gisteren ook al vrij vroeg een stevige valpartij had.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2021 09:50 door Horsie is back.
Horsie is back 27 juli 2021 09:24
Una Kata Blanka Vas als de schoonste runner-up. Anna Terpstra heel verdienstelijk vijfde. PFP tiende. Onverschrokken Neff goud voor Frei en Indergard.
Clavan 27 juli 2021 10:03
Hoe Jolanda Neff mtb't is echt prachtig. Krachtig bergop, schitterende balans downhill. En die dijen......die dijen.
ton duk 27 juli 2021 10:25
Balend zeg ik nu NEE

[www.ad.nl]
gr
Clavan 27 juli 2021 10:31
Die stagiaire kan altijd nog aan de slag als teammanager bij Ajax.
ton duk 27 juli 2021 10:33
Horsie is back 27 juli 2021 13:32
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe Jolanda Neff mtb't is echt prachtig. Krachtig
> bergop, schitterende balans downhill. En die
> dijen......die dijen.

Er is wel wat meer over de anatomie van deze atlete te vertellen. Een lichaamsvetpercentage van 12,4% en dat voor een vrouw. Lean, mean and strong. Haar musculaire uithoudingsvermogen schijnt uitzonderlijk te zijn, blijkende uit de torquetest, waarbij ze in 20 repetities dichtbij haar piek kon blijven. Krachtontwikkeling via quadriceps en hamstrings goed uitgebalanceerd wat haar dominante rijstijl ook zo typeert. Verder een gemiddeld vermogen over 15 seconden van 12,5 Watt per kg.

Dit alles was te zien in een video opgenomen in 2016 en stond nu ook op de liveblog van olympische website.
Clavan 27 juli 2021 13:53
Not my proudest wank but managed it.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen