Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta selecties

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 05 augustus 2021 11:58
Trek
Ciccone, Brambilla, Elissonde, Kirsch, Reijnen, A. Nibali, Lopez, Simmons

Alpacin
Bayer, De Tier, Krieger, Modolo, Philipsen, Planckaert, Thwaites, Vine

Jumbo
Roglic, Kuss, Van Hooydonk, Kruijswijk, Gesink, Oomen, Hofstede, Bouwman

DSM
Arensman, Bardet, Dainese, Denz, Haga, Hamilton, Storer, Tusveld



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2021 12:03 door Heisenberg.
Wanny 05 augustus 2021 11:59
Als er geen rare dingen gebeuren, zal het een saai rondje worden voor de eindzege.
Heisenberg 05 augustus 2021 11:59
Geen Tolhoek en Eenkhoorn dus, maar Bouwman en Van Hooydonk. De Belg waarschijnlijk in een rol als Martin, dus veel op kop.

Tolhoek geen grote ronde dit jaar, ongetwijfeld door zijn verTrek. Waarom Eenkhoorn weer geen grote ronde mag rijden, weet ik niet.
Heisenberg 05 augustus 2021 12:00
Roglic vs. Ineos kan best een mooie strijd worden, toch?
El Chaba 05 augustus 2021 12:17
Pogacar start in ieder geval niet.
Cecchini 05 augustus 2021 12:35
Blij met Bouwman ipv Tolhoek.
ton duk 05 augustus 2021 13:53
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom Eenkhoorn weer geen
> grote ronde mag rijden, weet ik niet.

Is mij ook onbekend. Stond wel in eerdere lijsten
Gr
ton duk 05 augustus 2021 13:54
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Blij met Bouwman ipv Tolhoek.
Het had EN mogen zijn...
Gr
Cecchini 05 augustus 2021 14:54
Landa en het Bahrain geheim ook niet vergeten.
Wanny 05 augustus 2021 15:41
Landa is leuk voor plek 3 tm 6. Maar die wint maar zelden. Mollema heeft nog een groter palmares dan hij.
ton duk 05 augustus 2021 15:50
Ja, ook Mollema heeft een palmares van niks (zucht)
Gr
Frederik D. 05 augustus 2021 18:20
Jij verwacht dus dat Roglic wint. Ik hoop dat Kruijswijk op zijn fiets blijft, steun krijgt van zijn ploeg en met name van Roglic en uiteindelijk zijn ronde wint en afscheid kan nemen. Waarom doet Pogacar niet mee? Wil hij uit de belangstelling blijven?
Vlaflip76 05 augustus 2021 19:36
Als Ineos rijdt zoals in Burgos wordt het idee weinig soeps. Landal moet dit jaar nog fietsen voor z'n salaris
El Chaba 05 augustus 2021 20:54
Echt waar..?!?
Meen je dat serieus..?!?
Dat zou ik nou echt niet van jou verwacht hebben.

Heb je hier nog wat zinnigs en ter zake doende aan te voegen?
Of heb je besloten hier vooral alleen nog maar trol opmerkingen, die zich kenmerken door herhaling, kansloos en zinloos, te plaatsen? Zoals onze Groningse trol bijvoorbeeld?
lodjan 05 augustus 2021 22:36
Dus jouw herhaalde kansloze en zinloze reacties op DUK valt ook in de categorie trollen?
lodjan 05 augustus 2021 22:38
Selectie Alpecin-Fenix voor de Vuelta a España (14 augustus-5 september)
 Tobias Bayer
 Floris De Tier
 Alexander Krieger
 Sacha Modolo
 Jasper Philipsen
 Edward Planckaert
 Scott Thwaites
 Jay Vine
Aerts 05 augustus 2021 23:32
Doe ff rustig en denk aan je bloeddruk. Schakel je helikopterview in en gun, Ton, mij en de andere liefhebbers van flauwe humor, hun pleziertje. Zo erg is het allemaal toch niet.
Of vind je '#zegetrein' ook storend?
El Chaba 05 augustus 2021 23:47
Ik niet, maar veel andere prikkers hier wel.
Daarom probeer ik hier wat evenwicht in te brengen.

Niemand hier zal Ton Duk ooit beschuldigen van trollen. Maar Sub Culture wordt daarvan hier regelmatig beschuldigd.
Complete bull shit, Ton Duk is (inmiddels) tien keer erger, maar niemand stoort zich er aan, omdat dat het om Nederlandse renners gaat.
El Chaba 05 augustus 2021 23:49
Zie mijn reactie aan Aerts.
En wat betreft trollen, zoek maar eens op wat dat precies betekent en probeer het dan nog eens..
Carlos Danger 05 augustus 2021 23:55
El Chaba 06 augustus 2021 00:11
Nee, mijn (kut)karakter, dat niet tegen onrechtvaardigheid kan.. winking smiley
Carlos Danger 06 augustus 2021 00:18
Curzio 06 augustus 2021 07:46
ton duks reactie op de winst van Alaphilippe voor Van Aert tijdens het WK was legendarisch en het getroll van beide kanten is hiermee voor de komende jaren gerechtvaardigd.

#zegetrein
ton duk 06 augustus 2021 08:49
Alpecin is toch internationaler dan ik dacht
gr
lodjan 06 augustus 2021 09:53
Geen interesse.
Ik las dit: trol opmerkingen, die zich kenmerken door herhaling, kansloos en zinloos. Dat past prima bij jouw reacties op DUK.
Ik waardeer zowel de bijdragen van DUK als die van SUB. De meeste van jou ook wel, maar iedere keer dat gehak op DUK vind ik erg vervelend.
Slimmerd 06 augustus 2021 09:59
Merlier had geen vrije week, langer houdt ie toch niet vol, in zijn agenda over?

Leuke kansen voor Philipsen hier en met de aangepaste puntentelling een serieuze kanshebber voor de puntentrui is mijn optiek
ton duk 06 augustus 2021 10:03
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------.
>
> Heb je hier nog wat zinnigs en ter zake doende aan
> te voegen?

Tis natuurlijk jammer dat Tolhoek niet opgesteld wordt in de Vuelta. Hij heeft in juli zijn hoogtestage Italië gedaan in het illuster gezelschap vVleuten, Dumoulin en Oomen (vdLijcke en Honig minder illuster) en ik had hem EN Bouwman graag in ondersteuning Kruijswijk gezien
Gr
Curzio 06 augustus 2021 10:15
Prima uitleg! Het blijft wel ongebruikelijk om renners mee te nemen ter ondersteuning van iemand die weer in steun rijdt van een ander.
ton duk 06 augustus 2021 10:59
Heisenberg 06 augustus 2021 11:10
Het zou mij verbazen als hij de puntentrui wint. Geen hele sterke ploeg mee om hem af te zetten in de sprint en op zijn 23e de Tour en Vuelta achter elkaar rijden is ook een aardige uitdaging.
Slimmerd 06 augustus 2021 11:19
Trek-Segafredo

Ciccono
Brambilla
Elissonde
Kirsch
Reijnen
A. Nibali
Lopez
Simmons
Nomath 06 augustus 2021 21:00
Ineos heeft een sterke ploeg, minstens evenwaardig aan JV. Ben benieuwd wat Pidcock kan in een zware etappekoers. Lijkt me veel meer een ronderenner dan MVDP.
Eindhovuh 06 augustus 2021 21:16
En minimaal evenvee potentie als MvdP en van Aert, enorm boeiend hoe goed die gaat worden.
Surplace op souplesse 07 augustus 2021 19:33
Ongeveer zo goed als hij nu is.
El Chaba 08 augustus 2021 07:11
Wat jij vervelend aan mij vindt, interesseert mij echt geen ene HOL..!
lodjan 08 augustus 2021 08:37
Eindhovuh 08 augustus 2021 13:05
lodjan 09 augustus 2021 19:51
Dylan van Baarle
 Egan Bernal
 Richard Carapaz
 Jhonatan Narváez
 Tom Pidcock
 Salvatore Puccio
 Pavel Sivakov
 Adam Yates

Aardig ploegje.
Slimmerd 09 augustus 2021 19:57
Landa
Caruso
Haig
Padun
Mäder
Poels
Tratnik
Arashiro

Als we de verplichte Jap niet meetellen, ook zeker geen matige ploeg
Slimmerd 09 augustus 2021 20:19
Astana

Vlasov
2x Izagirre
Aranburu
Fraile
LLSG
Natarov
Rodriguez
De zwarte trui 10 augustus 2021 08:21
Oei daar komt het goud...

[www.instagram.com]
ton duk 10 augustus 2021 09:51
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Arashiro
>
> Als we de verplichte Jap niet meetellen, ook zeker
> geen matige ploeg

Meen dat die verplichte Jap toch al aardig wat Grote Ronden heeft uitgereden ...ook zeker dus geen matige renner
gr
lodjan 11 augustus 2021 21:40
Jonathan Caicedo

Diego Camargo

Simon Carr

Hugh Carthy

Lawson Craddock

Jens Keukeleire

Magnus Cort

Tom Scully


EF
Louise Michel 12 augustus 2021 04:21
Quote

Zijn deze jonge veulens van Lotto Soudal rijp voor een ritzege in de Vuelta?

Augustus 11, 2021

Lotto Soudal gaat met deze 8 renners op jacht naar ritwinst in de 76e Ronde van Spanje: Steff Cras (25), Frederik Frison (29), Matthew Holmes (27), Andreas Kron (23), Sylvain Moniquet (23), Harm Vanhoucke (24), Maxim Van Gils (21) en Florian Vermeersch (22). Voor Kron, Moniquet, Van Gils en Vermeersch wordt het hun debuut in een Grote Ronde.



Mooie kansen
Komende zaterdag, 14 augustus 2021, gaat de Vuelta van start met een proloog in Burgos. De laatste Grote Ronde van het seizoen kent zijn ontknoping in een individuele tijdrit richting Santiago de Compostella. Sportdirecteur Nikolas Maes geeft toelichting bij de Vuelta-selectie van Lotto Soudal. “Door de afwezigheid van Caleb Ewan en Jasper De Buyst hebben we de selectie voor de Ronde van Spanje wat moeten aanpassen, waardoor de ploeg nu meer gericht is op het klimwerk”, begint Nikolas Maes. “Jongens als Andreas Kron en Harm Vanhoucke hebben al meermaals bewezen dat ze kunnen presteren. Zij worden ondersteund door Steff Cras, Matthew Holmes, Sylvain Moniquet en Maxim Van Gils. Met Frederik Frison en Florian Vermeersch hebben we nog 2 sterke renners aan boord.”

“Opgeteld heeft onze selectie nog geen tonnen ervaring in het Grote Ronde-werk, maar het zijn stuk voor stuk renners met heel wat potentieel. Ik ben ervan overtuigd dat ieder van hen zich zal bewijzen in de Vuelta. Met deze jonge selectie mogen we zeker niet verwachten dat ieder van hen zich iedere dag in de kijker zal rijden, maar onze ambitie om een ritzege te pakken is in mijn ogen dan ook meer dan gerechtvaardigd met dit team. We mikken vooral op de overgangsetappes en lastige finishes bergop. Op papier zijn er alvast enkele mooie kansen om ons te tonen.”


Proloog en ontsnappingen
“Ook al is het voor Andreas Kron zijn 1e deelname aan een Grote Ronde, onze jonge Deen bezit al heel wat maturiteit en met 2 ritzeges dit seizoen heeft hij alvast getoond wat hij in zijn mars heeft”, vervolgt Maes. “Andreas wordt dan ook 1 van onze speerpunten in de tussenritten en lastige finishes. Ook in de Ronde van Spanje zal Harm Vanhoucke het algemeen klassement links laten liggen en eerder mikken op ritwinst. Zijn 2e plek in de Tour de l’Ain toonde alvast aan dat hij over een goed vormpeil beschikt.”

“Voor Florian Vermeersch wordt het eveneens zijn 1e Grote Ronde. Hij zal zich proberen mengen in de sprints maar dit vooral zonder druk. Daarnaast zal Florian zich ook wegcijferen voor de ploegmaats, maar kan hij in de overgangsetappes evengoed zijn kans gaan. Frederik Frison heeft zijn meerwaarde voor de ploeg al ontelbare keren getoond en zal vooral Florian ondersteunen in de sprintetappes, maar Frederik is ook gebrand op een goede proloog en kan zeker ook meegaan in een ontsnapping.”


Nog meer debutanten
“Matthew Holmes heeft al bewezen dat hij kan verrassen en in de zwaardere overgangsritten krijgt Matthew dan ook zeker de kans om zich te tonen”, benadrukt de oud-renner. “Maxim Van Gils imponeerde met knappe resultaten in zijn 1e maanden als profrenner en zal dan ook met de nodige vrijheid aan de start van zijn 1e Grote Ronde komen. Op lastige aankomsten is hij met zijn goede punch bovendien ook complementair met Andreas Kron.”

“Steff Cras heeft door Covid-perikelen nog niet zo heel veel kunnen koersen dit seizoen maar was alvast goed op dreef in de afgelopen Tour de l’Ain. De Vuelta moet hem dan ook zeker en vast liggen. Sylvain Moniquet staat ook aan de start van zijn 1e Grote Ronde, maar net als bij Maxim leggen we hem geen druk op. Ik verwacht echter wel dat hij zich enkele keren zal tonen”, besluit sportdirecteur Nikolas Maes.

Selectie Lotto Soudal Vuelta a España: Steff Cras (25), Frederik Frison (29), Matthew Holmes (27), Andreas Kron (23), Sylvain Moniquet (23), Harm Vanhoucke (24), Maxim Van Gils (21) en Florian Vermeersch (22).


[wielerverhaal.com]

Wat een leuke selectie zeg! Want deze sympathieke ploeg neemt veel jonge en tevens zeer getalenteerde Belgen mee. Ze zouden wel eens met leuke resultaten indruk gaan maken. Dat zou mij echt niet verbazen want jonge Belgische renners zo leert de geschiedenis ons tonen regelmatig aan dat ze buitengewoon zijn.
El Chaba 13 augustus 2021 00:16
Behalve van Harm Vanhoucke (logisch, die heeft zich al enigszins bewezen), verwacht ik wel iets van Maxim van Gils.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen