Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Olivia Podmore plotseling overleden

Gepost door Louise Michel 
Louise Michel 09 augustus 2021 20:13
Quote

Baanwielrenster Olivia Podmore op amper 24-jarige leeftijd plotseling overleden

Vandaag om 19:32 door Yanko Beeckman, Michaël Van Damme



Olivia Podmore is op amper 24-jarige leeftijd overleden. Dat maakte de familie van de Nieuw-Zeelandse baanwielrenster maandag bekend op sociale media.

Podmore kwam voor Nieuw-Zeeland uit op meerdere WK’s én op de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro. Voor de Olympische Spelen in Tokio had ze zich ook gekwalificeerd, maar werd ze niet geselecteerd. Dat nieuws viel haar zwaar.

Eerder op maandag schreef Podmore op Instagram nog een bericht over de druk die sporters op het allerhoogste niveau ervaren. “Het gevoel als je verliest, als niet wordt geselecteerd, als je je niet kwalificeert, als je gewond geraakt, als je niet aan de verwachtingen kan voldoen… Dat is anders dan andere gevoelens”, stond er onder meer te lezen. Dat bericht werd later op maandag (door haar familie) offline gehaald.

Broer Mitchell maakte op Facebook haar overlijden bekend. “Rust zacht, mijn lieve zuster en dochter van Phil Podmore. Je zult voor altijd in onze harten zijn. Ik hou meer van jou dan wat dan ook.”

De politie doet onderzoek naar het overlijden van Podmore, terwijl de Nieuw-Zeelandse wielerbond laat weten diep geschokt te zijn door het plotselinge overlijden van de renster. “Ze was alom geliefd en gerespecteerd in de Nieuw-Zeelandse fietswereld. We steunen haar familie, vrienden en degenen die dicht bij haar stonden. We vragen de media om de privacy van de nabestaanden van Olivia te respecteren”, zo staat te lezen in The New Zealand Herald.


[www.nieuwsblad.be]
Brieske 09 augustus 2021 21:01
Blijft bizar om te lezen dat iemand is gestorven, terwijl je diegene niet kent.
Schijnt vandaag ook iemand te zijn overleden door een o geluk op een fiets, snik snik. Gelukkig was er ook nog wat te vieren want alleen al in België waren er meer dan 23 mensen jarig...

Groet
Horsie is back 09 augustus 2021 21:37
Er sterven 3 mensen per seconde, Brieske. De naam Olivia Podmore zal ik wel eens een keer hebben gelezen, maar nu had ik geen idee. Even op internet gekeken en daar krijg je dan een stroom van vrij gelijkluidende berichten te zien. Behalve dat het hier meer dan evident is, dat zij zichzelf van het leven heeft beroofd, doorgaans in de berichten geen enkele verdieping, wat ook wel begrijpelijjk is. Ook niet in de post van de topicstarter, die kennelijk alleen plaatste uit een gevoel van sensatiezucht. Waar bleef nu de roep van Brieske, die mij eens kapittelde, omdat ik iets posttte zonder een directe poging een discussie te ontlokken? smiling smiley De link maar de mentale stress in topsport (de aandacht daarvoor is dit jaar in een stroomversnelling gekomen) lijkt mij hier echter toch tamelijk ver gezocht. Ik vond namelijk van haar een lang evaluatiebericht van haar, waarin ze heel open en vergaand inging op hoogst persoonlijke (vrouwelijk in dit geval) lichamelijke problemen. Daarnaast vormde haar tomeloze ambitiei om de top in het baanwielrennen te bereiken zeker een probleem, maar ik vrees in dit geval toch als een symptoom van een onderliggend mentaal probleem.
El Chaba 09 augustus 2021 23:41
Jammer voor haar en haar familie en haar naasten. Ik lees tussen de regels door het wellicht om zelfmoord gaat?
Verder nul boeiend.
Horsie is back 10 augustus 2021 12:58
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jammer voor haar en haar familie en haar naasten.
> Ik lees tussen de regels door het wellicht om
> zelfmoord gaat?
> Verder nul boeiend.

Solliciteer je nu naar het minst boeiend commentaar op deze prik van op zijn minst dit jaar? hot smiley
El Chaba 10 augustus 2021 13:12
Ik refereer aan Brieske: als iemand, die je niet kent, sterft, voel je daar niet of nauwelijks emotie bij.
Vandaar dat 'nul boeiend'.
Laat onverlet dat het erg is voor haar en haar familie en andere naasten.

Begrijp je het nu?
Horsie is back 10 augustus 2021 13:40
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik refereer aan Brieske: als iemand, die je niet kent, sterft, voel je daar niet of nauwelijks emotie bij.
> Vandaar dat 'nul boeiend'. Laat onverlet dat het erg is voor haar en haar familie en andere naasten.
>
> Begrijp je het nu?

Het commentaar van Brieske was in mijn ogen ook niet erg fijnzinnig.
Ik begon in mijn post niet voor niks met de objectieve constatering, dat er 3 mensen per seconde sterven. Het percentage, dat je daarvan kent is extreem klein.
Het artikel geeft verder context. Het is geen simpel krantenbericht. Daarom heb ik ook geprobeerd de suggestie die van het artikel uitgaat, dat hier sprake zou zijn van aan topsport gerelateerde extreme mentale overbelasting te nuanceren.

Maar jouw verwijzing naar Brieske komt bij mij in elk geval hier toch ongeloofwaardig over.
Prikdude 10 augustus 2021 13:47
Luijt 10 augustus 2021 14:06
Het zal menigeen mogelijk verbazen, maar bij dit verhaal sluit ik me graag aan.
ton duk 10 augustus 2021 14:46
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Maar jouw verwijzing naar Brieske komt bij mij in
> elk geval hier toch ongeloofwaardig over.

Simpel gesteld is ELKE verwijzing naar Brieske ongeloofwaardig...
Gr
Brieske 10 augustus 2021 17:48
Springende smilie, voor mijn part van een flat om in de contex te blijven...

Groet
Clavan 10 augustus 2021 18:10
Rare tekst eigenlijk: “ op amper 24 jarige leeftijd overleden”. Alsof het teleurstellend is dat ze niet langer geleefd en gefaald heeft. Maar goed, het zal wel Vlaams zijn.
Carlos Danger 10 augustus 2021 18:28
amper - slechts
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen