Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

76th La Vuelta ciclista a España (2.UWT) Stage 1 (ITT)»Burgos›Burgos(7.1km)

Gepost door Clavan 
Clavan 13 augustus 2021 09:57




Voorbeschouwingen Wielerflits:
Parcours
Favorieten alg. klassement
Favorieten puntenklassement

Startlijst: PCS

Proloog



De Vuelta opent met een individuele tijdrit van 7,1 kilometer in Burgos. Het stadscircuit klimt in de eerste 2,5 kilometer naar de ruïnes van het kasteel van Burgos, de tweede helft is vlak.

Het startpodium staat op een niet-alledaagse plek, namelijk ín de kathedraal van Burgos. Dit ter viering van de 800e verjaardag van het gebouw.



De race voert in ruim 7 kilometer door het centrum van de Noord-Spaanse stad, vaak door smalle straten en in de eerste 2,5 kilometer zitten ook een aantal oplopende stroken. Al direct nadat de renners uit de kathedraal komen, rijden ze een strook van ruim 1 kilometer tegen een procent of vijf op. Een korte afdaling en de route vervolgt op een helling van 1,2 kilometer à 7.1% naar het kasteel van Burgos. Vooral het eerste stuk is steil en de kasteelklim wordt bovendien gekruid door 200 meter aan kasseien.


Na de afdaling is het parcours in de laatste 3,5 kilometer volledig vlak.


De renners rijden een rondje, want de finish ligt ook weer bij de kathedraal. Dit keer alleen niet binnenin, maar ervoor.

Het enige meetpunt in de route ligt bovenop het klimmetje naar het kasteel.

Het is voor het eerst dat Burgos de Gran Salida van de Vuelta organiseert. Wel gingen er vijftien etappes van start en finishte de race er zeventien keer, voor het laatst in 2015. Ook toen ging het om een tijdrit met start en finish in in de stad, alleen voerde de race over een glooiend parcours van bijna 40 kilometer. Tom Dumoulin vermorzelde zijn concurrentie en sloeg een dubbelslag: ritwinst en leiderstrui.



De eerste renner start om 17.11 uur en de finish van de laatste is naar verwachting rond 20.30 uur.
Starttijden Wielerflits


1935 Vuelta a España
1st Edition: April 29- May 15, 1935



Map of the 1935 Vuelta a España


14 Stages, 3,425 kilometers
50 Riders started: 21 retirees.
Average speed: 28.537 Km/hour.

Unipublic, the organizers of the Vuelta, have generously given me permission to post their history of the Vuelta. The text below is Copyright Unipublic.

The history of Vuelta a España is closely related to the media. If nowadays it would be imposible to develop such an enourmous event without the help of the different media, which report even the smallest detail, the first edition of Vuelta a España, held in 1935, could be carried out thanks to Diario Informaciones, organizer of the event.

The conditions which the 50 riders had to go through turned this first edition into a real odyssey; at the end, the race was won by the Belgian rider Gustave Deloor, after a fierce fight against the Spanish rider Mariano Cañardo, who suffered all kind of misfortunes which prevented him from achieving the first position in the Individual Overall Standings.

The riders had to cover 3,411 kilometers, divided in 14 stages, 10 of which were more than 250 kilometers long, something which would be almost unthinkable for the present professionals. Besides, they had to use heavy bicycles made of iron which underwent constant punctures and damages which had to be repaired by the riders themselves and sometimes they were forced to finish the stages using bicycles that the spectators lent them.

Given the slight importance that riders and managers dedicated to training at that time, the riders decided that the best way to face the race was to drink a cocktail made by Perico Chicote. Orange Bitters, Grand Marnier, Cordón rojo, Curaçao naranja, English gin and half a glass of Italian vermouth were the ingredients of the magic formula which allowed them to face a race described by some of the riders as the hardest one they had ever known till that moment.

The 29th of April the fascinating history of Vuelta a España began; that year the quality of the race was reduced because of the coincidence with Il Giro de Italia. As early as in the first stages several riders such as Escuriert, Ezquerra, Montero and Trueba were forced to abandon, turning Deloor and Cañardo into the two only candidates for the final tiumph. The Belgian rider showed a more regular performance and was able to achieve the deserved victory as the 14-minute lead he had over Cañardo proved.

Only four Spanish riders were able to achieve a partial victory: Escuriet, first Spanish leader in the history of Vuelta a España, Cañardo, Cardona and Montes. Nevertheless, the most important thing was already done. A brilliant event had been set into motion that year, reaching such an unthinkable magnitude nowadays that those people who organized and took part in this first edition of Vuelta a España could not have imagined.

50 riders started, 29 finished.

3,455 km total distance raced at an average speed of 27.20 km/hr


Final winner Gustaaf Deloor

Complete Final General Classification:

Gustaaf Deloor: 120hr 1min 2sec
Mariano Cañardo @ 12min 33sec
Antoine Dignef @ 19min 15sec
Edoardo Molinar @ 22min 42sec
Max Bulla @ 27min 56sec
Alfons Deloor @ 46min 32sec
Paolo Bianchi @ 50min 56sec
Fernand Fayolle @ 52min 3sec
Walter Blattmann @ 1hr 8min 7sec
Marinus Valentijn @ 1hr 8min 51sec
Salvador Cardona @ 1hr 12min 35sec
Léo Amberg @ 1hr 13min 51sec
Juan Gimeno @ 1hr 17min 38sec
Gerrit Van der Ruit @ 1hr 24min 20sec
François Adam @ 1hr 35min 45sec
Vicente Bachero @ 1hr 37min 30sec
Francisco Cepeda @ 1hr 40min 43sec
Antonio Andres Sancho @ 1hr 57min 42sec
Americo Tuero @ 2hr 40min 34sec
Salvador Molina @ 2hr 46min 43sec
Isidro Figueras @ 2hr 41min 14sec
Antonio Montes @ 3hr 21min 28sec
Joaquin Bailon @ 3hr 24min 43sec
Manuel Gines @ 3hr 45min 13sec
Karl Thallinger @ 3hr 51min 25sec
Ramon Ruiz Trillo @ 4hr 9min 5sec
Rafael Pou @ 4hr 10min 53sec
Luis Esteve @ 4hr 12min 33sec
Francisco Mula @ 5hr 45min 2sec


Bron: BRI, Vuelta, CN, PCS, WF, TE

P.s. Is dit het laatste grote ronde kunstje van Jose en Michel?


P.s.2 Ik ben een weekend weg op voetbalkamp ( Nee Sub, je mag niet mee en ik maak ook geen foto's) dus jullie zoeken het maar uit t/m maandag.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/08/2021 10:03 door Clavan.
De zwarte trui 13 augustus 2021 11:31
Zit er een Spaanse kaartjes maker met ons te fucken? Die schaal rechts brengt mij dus compleet in verwarring.


Appeltje eitje voor Primoz. Pidcock kan hier gelijk een 'REV-je' doen en het kopmanschap (voor zover ie dat stiekem intern al niet zal hebben) opeisen door Bernal en Carapaz op hun nummer te zetten.
Carlos Danger 13 augustus 2021 11:44
Op jacht naar een nieuwe Remco?
De zwarte trui 13 augustus 2021 13:48
Nee, ik heb alleen de nodige verwachtingen van Pidcock smiling smiley. Kan geen kwaad als ie alvast wat tijd om zijn ploegmaten zou pakken.
Slimmerd 13 augustus 2021 19:28
Lijkt mij ook heel belangrijk met de kwartieren die hij later fluitend gaat inleveren
Sven Ake Nilsson 14 augustus 2021 00:01
El Chaba 14 augustus 2021 02:15
De (betere) opvolger van Remco rijdt de Tour de l'Avenir.
Cyclad58 14 augustus 2021 10:47
Bedoel je Ayuso of Vandenabeele? smileys with beer
Sven Ake Nilsson 14 augustus 2021 15:07
Vandaag hebben 4 internationale rondes een tijdrit. Volgens mij een uniek feitje,…



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2021 15:07 door Sven Ake Nilsson.
Anony 14 augustus 2021 16:03
Sven Ake Nilsson Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vandaag hebben 4 internationale rondes een
> tijdrit. Volgens mij een uniek feitje,…


Vuelta, Polen, Denemarken en..?
Carlos Danger 14 augustus 2021 16:29
...Portugal. (maar die is morgen)
Cecchini 14 augustus 2021 17:45
Eurosport pakt het deze Vuelta helemaal anders aan dan tijdens de Giro. In plaats van Bobby Traksel met overgewicht in verkeerde en zwaar accentuerende blouses hebben ze nu een bloedmooie vrouw op de bank met een strak roze stoeipakje. Sean Kelly en Magnus Backsted gedragen zich als heren. Tot nu toe
Cecchini 14 augustus 2021 17:49
Hugh Carthy is bij nader inzien ook niet moeders mooiste
Vlaflip76 14 augustus 2021 18:06
Ze hebben niet alleen Bobby thuis gelaten maar ook de commentators.
Carlos Danger 14 augustus 2021 18:08
Een verdwaalde Giro-miss?
Cecchini 14 augustus 2021 18:40
van Baarle tot nu toe veruit de snelste . 9 seconden beter dan nummer 2 Adam Yates. Aru scheen een fantastisch interview te hebben gegeven. Ik moet denk ik mijn oren laten uitspuiten
Frederik D. 14 augustus 2021 19:10
Ik ben wel benieuwd naar dat interview met Aru, die binnenkort stopt. Maar wellicht heb je gelijk dat het over bijna niets ging. Maar dat weet ik dus niet. Vandaag sloeg Annemiek van der Vleuten een dubbelslag in de Ronde van Noorwegen. Wat mij betreft horen de wielrennende dames ook bij het wielrennen. Maar waar zijn de topics daarover?
Horsie is back 14 augustus 2021 20:37
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eurosport pakt het deze Vuelta helemaal anders aan
> dan tijdens de Giro. In plaats van Bobby Traksel
> met overgewicht in verkeerde en zwaar
> accentuerende blouses hebben ze nu een bloedmooie
> vrouw op de bank met een strak roze stoeipakje.
> Sean Kelly en Magnus Backsted gedragen zich als
> heren. Tot nu toe

Sweet sixteen Zoe zal het niet zijn, want die kwijt zich in haar taak bulky papa te laten zien wat hard rijden is.
Horsie is back 14 augustus 2021 20:38
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben wel benieuwd naar dat interview met Aru,
> die binnenkort stopt. Maar wellicht heb je gelijk
> dat het over bijna niets ging. Maar dat weet ik
> dus niet. Vandaag sloeg Annemiek van der Vleuten
> een dubbelslag in de Ronde van Noorwegen. Wat mij
> betreft horen de wielrennende dames ook bij het
> wielrennen. Maar waar zijn de topics daarover?

Als Frederik D. de passie preekt, famkes let op uw saeck!
lodjan 14 augustus 2021 21:35
Carlos Danger 14 augustus 2021 21:47
2. Aranburu

De nrs. 3, 4 en 5 werden door de Spaans regie knap gemist, maar zijn:
Tratnik, Scully en Cerny

6. Van Baarle
lodjan 14 augustus 2021 22:27
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> 6. Van Baarle

Met afloper.
Nomath 14 augustus 2021 22:40
Wat zou Vanmarcke van plan geweest zijn? Tweede in de klim ; bijna laatste in de uitslag.
El Chaba 14 augustus 2021 22:47
Gaan voor de bergtrui?
El Chaba 14 augustus 2021 22:47
Las ik ook ja. Vanaf wanneer?
De zwarte trui 15 augustus 2021 12:51
Vanaf de start zei tie bij NOS. Dus of hij heeft gewisseld en dat kost hem de winst, niks over gelezen, of hij is MvdP in het kwadraat en rijdt met 80 in het uur van een berg af met een afloper, of hij heeft nu al een zonnesteek. Vreemd verhaal.
ton duk 15 augustus 2021 12:56
Dit antwoord had met! gemogen
Gr
lodjan 15 augustus 2021 16:20
Niet gewisseld. Een hele trage leegloper.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen