Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

DQS met ijzersterk team in Druivenkoers

Gepost door Louise Michel 
Louise Michel 23 augustus 2021 19:30
Quote

DQS bestormt Druivenkoers met Evenepoel, Alaphilippe én Asgreen

ma 23 augustus 2021

Deceuninck-Quick-Step komt donderdag met een ijzersterk team aan de start van de Druivenkoers, de generale repetitie op het WK in Leuven. Met Remco Evenepoel, wereldkampioen Julian Alaphilippe en Kasper Asgreen worden de grote kanonnen ingezet.

De Vlaamse Druivenkoers in Overijse wordt de generale repetitie op het WK in Leuven. Op het parcours liggen namelijk 5 hellingen die de renners op 26 september ook over moeten op het WK.

Deceuninck-Quick-Step komt dan ook met zijn grote namen op de proppen. Titelverdediger Florian Sénéchal moet passen, omdat hij nu nog in de Vuelta actief is. Maar de Belgische wielerformatie wil graag een tweede zege op rij.

Voor Julian Alaphilippe wordt het een van zijn laatste wedstrijden in de regenboogtrui. De Fransman krijgt het gezelschap van Kasper Asgreen, de winnaar van de Ronde van Vlaanderen, en Remco Evenepoel, die net de Ronde van Denemarken heeft gewonnen.

Dries Devenyns, Mikkel Honoré, Iljo Keisse en Pieter Serry helpen hun kopmannen. "Het wordt een belangrijke koers, omdat er enkele secties van op het WK op het parcours liggen", zegt sportief directeur Rick Van Slycke.

"Dat maakt het allemaal wat interessanter dan normaal. We hebben een sterk team en we zullen zoals altijd een belangrijke rol proberen te spelen. Het wordt niet gemakkelijk, maar we hebben veel vertrouwen."




[sporza.be]

Leuk dat Remco meedoet. Ik hoop dat hij indruk maakt zodat bondscoach Sven niet meer om hem heen kan. De vorm van Remco is duidelijk groeiende en zijn indrukwekkende zege in Denemarken is daarvan het onweerlegbare bewijs. Samen met Wout kan hij op het WK dan een duo vormen dat serieus voor goud in aanmerking komt. Natuurlijk zijn er ook wat concurrenten en de Nederlandse mensjes denken dan vooral aan Mathieu. Maar zal Mathieu als hij meedoet aan dat prachtige WK in het pittoreske België sterk genoeg zijn om in zijn eentje zo'n krachtig duo af te kunnen troeven? Ik geloof daar niet in. En dus rest de Nederlandse mensjes niets anders dan het aanschouwen van het nu oude lichaam van Joop om zo aan betere tijden herinnerd te worden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2021 19:40 door Louise Michel.
Cyclad58 23 augustus 2021 19:34
Ik geloof oprecht dat met Julian Alaphilippe en Kasper Asgreen de grootste concurrentie voor Van Aert wordt geduid. Vooral Asgreen, die eveneens over een ijzersterk team zal beschikken. Mathieu moet eerst maar eens zorgen dat hij mee kan doen.
lodjan 23 augustus 2021 19:43
Als ik bondscoach der Belgen was zou ik met kopman Van Aert gaan en geen renners van de roedel selecteren. Zoals Devenyns vorig jaar al bewees en Evenepoel in Tokio, rijden ze niet voor een kopman buiten de roedel. België heeft genoeg andere sterke renners die wel voor Van Aert willen rijden.
Eindhovuh 24 augustus 2021 00:09
Eens, vooral Evenepoel omin Tokyo was schrijnend, die vergooide de kansen van van Aert, Roglic was er niets bij.
valse trage 24 augustus 2021 10:44
Evenepoel thuislaten betekent eeuwige haat van Lefevere op je dak (zolang die nog leeft). Er is niemand, in ieder geval geen enkele Belg, die dat aandurft.
ton duk 24 augustus 2021 11:03
Dat zal de Belgische Bondscoach (tevreden na slechts 1 zilveren medaille OS) niet aandurven...
Gr
Cyclad58 24 augustus 2021 11:06
Evenepoel thuislaten zou inderdaad heel dom zijn. Zeker omdat hij in staat is om ook wereldkampioen te worden. Van Aert moet wel kopman zijn, maar het is toch link om op 1 paard te wedden. Evenepoel hoeft Van Aert niet in de weg te rijden. Als hij de koers kan openen zullen andere landen zich behoorlijk stukbijten en is dat sowieso een voordeel voor Van Aert.
Al eerder gememoreerd: het lijkt me dat de Belgen voor niemand bang hoeven te zijn, behalve voor de ijzersterke Denen. En wellicht Alaphilippe en Van der Poel, maar zij hebben beduidend mindere ploegmaten.
Aerts 24 augustus 2021 11:41
Totaal niet mee eens met 'Evenepoel thuislaten zou inderdaad heel dom zijn'.
Met een team die volledig in dienst rijdt voor van Aert is de kans op een overwinning het grootst. Dus als Evenepoel dit niet kan opbrengen dan kan je zijn selectie zeker in twijfel nemen.
Frederik D. 24 augustus 2021 21:44
Start Van der Poel wel op het WK? Of geldt dat alleen voor het mountainbiken?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2021 21:45 door Frederik D..
bakfiets 24 augustus 2021 21:53
De Fransen hebben toch ook wel een aardige ploeg, cavagna, barguil, senechal etc.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen