Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Greg heeft een excuus….

Gepost door Clavan 
Clavan 01 september 2021 18:02
….’t ligt natuurlijk niet aan het feit dat hij oud wordt. En sinds eind 2018 al niet presteert.

Houd het beschaafd en redelijk aub
Slimmerd 01 september 2021 18:06
Ik hoorde hem niet klagen over zijn 2016-vaccin
El Chaba 01 september 2021 18:10
Natuurlijk is Greg Van Avermaet in de nadagen van zijn carrière, maar het verval sinds begin dit seizoen en nu is zo groot, dat er haast wel een verklaring voor moet zijn.
Zijn verklaring zou heel goed kunnen hoor. Ieder mens reageert daar anders op en er zijn meerdere gevallen bekend, ook in de sport.

Hup Greg!
Slimmerd 01 september 2021 18:13
Maar het mindere rijden aan het begin 2021 is toch niet te linken aan Pfizer? Of was Greg proefkonijn en in januari/februari al dubbel geprikt?
Clavan 01 september 2021 18:16
Goed eten, goed kauwen zodat het regelmatig in je bloed komp. En een liter Bulgaarse Yoghurt… ofzoiets grinning smiley
El Chaba 01 september 2021 18:42
Hij heeft in het voorjaar - relatief gezien - toch prima gepresteerd?
Nu is het al een tijdje helemaal niets meer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2021 18:42 door El Chaba.
Tinuz 01 september 2021 19:04
Dapper van Gregorius om zich hierover zo uit te spreken in dit perfide dossier. Geeft meer glans aan zijn karakter dan zo'n gekke gouden helm. thumbs up
Hou je rug recht! Doe ik ook.
Carlos Danger 01 september 2021 21:05
Greg in 2019:

WK Weg 8e
GP Montreal 1e
GP Quebec 3e
BB Tour 4e
Yorkshire 2e
AGR 14e
P-R 12e
RvV 10e
E3 3e

Toch wel een beschaafd en redelijk palmares.
Koppizoektwachtwoord 01 september 2021 22:13
Anony 02 september 2021 06:10
Tja, weer een paar tenenkrommende reacties hier, wat had je ook verwacht.
Dank aan El Chaba en Carlos Danger voor wat nuance.

Ik heb Greg gesproken vorige week en die maakt zich oprecht zorgen. Hij heeft zoiets in zijn hele carrière, waarin hij bekend staat om zijn meer dan goed en constant basisniveau, nog nooit meegemaakt. Sinds zijn vaccin is het met prestaties resoluut achteruit gegaan, met een ongeziene underperformance in de Limousin als dieptepunt. Natuurlijk wordt hij ouder en ligt zijn topniveau achter hem, maar dit voorjaar presteerde hij in Sanremo en de Vlaamse koersen gewoon goed en je geraakt echt niet zomaar op het podium van de Ronde.
lodjan 02 september 2021 06:55
Heeft ie meteen na vaccinatie niet even rust genomen, maar flink doorgetraind?
Anony 02 september 2021 08:13
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft ie meteen na vaccinatie niet even rust
> genomen, maar flink doorgetraind?


Meteen na de vaccinatie was er een BK en de Tour. Dus laten we dat best 'flink' noemen...
Clavan 02 september 2021 09:18
Ik denk dat ook het hele Nederlands elftal de naweeën van het vaccin ondervind. drinking smiley
ton duk 02 september 2021 10:30
lodjan 02 september 2021 10:42
Ok, dat was dan een niet goed gekozen moment.
Aerts 02 september 2021 12:56
Ik kan me niet voorstellen dat zijn mindere vorm komt door een vaccin. Ik denk zelfs dat dit meetbaar zou moeten zijn. Ik denk eerder aan de 'Hein Vergeer' blessure. Hij kan ook een 'Vosje' gedaan hebben. Want van de Greg houdt wel van kilometers maken.
Prikdude 02 september 2021 13:05
Gregs bovennatuurlijke doorzettingsvermogen, zijn reeds versleten benen compenserend, is hem ontnomen door het bruusk afrukken van de gouden helm. Ook in zijn onderbewustzijn is hij geen topper meer, nu nog het oppervlakkige besef.

(Enkel voor Anony hoop ik dat hij nog eens ergens mooi weet uit te pakken. De Omloop van het Houtland Middelkerke-Lichtervelde, Gooikse Pijl of het WK.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2021 17:49 door Prikdude.
El Chaba 02 september 2021 15:42
Wat ik ook zei, ja.
En ook wat lodjan zegt: inmiddels is het bekend geworden dat je tot minimaal twee weken na je vaccinatie beter niet je lichaam zwaar moet belasten.
Zou goed kunnen dat dat de oorzaak is.

Maar hoe lang dat gaat duren, weet niemand natuurlijk.
Als ik hem was zou ik zijn seizoen afsluiten. Een goed rustpauze inlassen en in november weer uitgerust het nieuwe seizoen beginnen voorbereiden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2021 15:45 door El Chaba.
El Chaba 02 september 2021 15:47
De zwarte trui 02 september 2021 16:16
Pas op he, vorige keer gaf dat artikel nogal wat reuring...
El Chaba 02 september 2021 17:51
Carlos Danger 02 september 2021 18:01
Ging ook wel over een veel jongere generatie.
Cyclad58 03 september 2021 09:47
Ik geloof je onmiddellijk en ik geloof Greg ook. Hij behoort wellicht tot dat heel kleine percentage waarbij de vaccinatie vat heeft op het lichaam en de prestaties. Daarnaast (en dat is ook een nuancering): is het al bewezen dat het door het vaccin komt? Ik sluit het allerminst uit, maar er kunnen ook andere redenen voor zijn. Enfin, het is natuurlijk heel rot en het is te hopen dat hij volgend seizoen weer iets van zijn oude vorm terugvindt. Hij wordt er ook niet jonger op, dus het wordt sowieso lastig.
Samenvattend: ik vind zijn tegenvallende prestaties geen echte graadmeter. Hij wordt ouder, concurrentie (Van Aert/VanderPoel/Asgreen/Pidcock) streeft menig renner voorbij. Zijn gevoel daarentegen is uiterst serieus te nemen, dat kun je niet uitvlakken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen