Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

17th Tour of Britain (2.Pro) Stage 2»Sherford›Exeter(184km)

Gepost door Clavan 
Clavan 06 september 2021 08:55








De 2e etappe in de Ronde van Groot-Brittannië voert van Sherford naar Exeter. Het glooiende parcours is 183,9 kilometer lang.



Driemaal gaat het iets steviger omhoog. Het eerste klimmetje gaat naar Strete, een plaatsje even voor het langgerekte kiezelstrand van Slapton Sands. De route vervolgt naar Kingsbridge en Tavistock, voordat de coureurs door het ruige nationale park van Dartmoor trekken.


In het bergachtige heidegebied liggen nog twee beklimmingen te wachten. Rundlestone is 11 kilometer lang en stijgt met een gemiddelde van 3,3%, al is dat een vertekende statistiek want er zijn ook stukken afdaling in verwerkt. De steilste kilometers gaan met een procent of zes omhoog.


Na de Rundlestone daalt de Ronde van Groot-Brittannië naar Two Bridges, om dan linksaf te slaan richting het 2 kilometer lange klimmetje naar Warren House. Het gemiddeld stijgingspercentages is 5%.


De Warren House Inn is de laatste hindernis van de dag. De top ligt op 36,1 kilometer van de finish en dat gaat grotendeels naar beneden.

De eerste renners aan de finish krijgen 10, 6 en 4 bonificatieseconden, terwijl er bij drie tussensprints 3, 2 en 1 seconden te winnen zijn.

De 2e etappe in Ronde van Groot-Brittannië start om 12 uur en de race finisht naar verwachting rond 16.35 uur.

GC after stage 1:
1 VAN AERT Wout Jumbo-Visma 4hr 33min 26sec
2 EEKHOFF Nils Team DSM @ 4sec
3 SERRANO Gonzalo Movistar 0:06
4 HAYTER Ethan INEOS Grenadiers 0:10
5 TOWNSEND Rory Canyon-dhb-SunGod 0:12
6 WOODS Michael Israel Start-Up Nation s.t.
7 NIZZOLO Giacomo Qhubeka-NextHash s.t.
8 ALAPHILIPPE Julian Deceuninck-Quick Step s.t.
9 MEURISSE Xandro Alpecin-Fenix s.t.
10 SBARAGLI Kristian Alpecin-Fenix s.t.
11 DONALDSON Robert Great Britain s.t.
12 SHAW James Ribble Weldtite s.t.
13 HONORE Mikkel Deceuninck-Quick Step s.t.
14 JORGENSON Matteo Movistar s.t.
15 SWIFT Connor Arkéa-Samsic s.t.
16 MARTIN Dan Israel Start-Up Nation s.t.
17 KWIATKOWSKI Michał INEOS Grenadiers s.t.
18 CLARKE Simon Qhubeka-NextHash s.t.
19 PETERS Alex SwiftCarbon 0:17
20 DONOVAN Mark Team DSM s.t.

Volgens mij vanaf 1400 uur op Eurosport.
Frederik D. 06 september 2021 10:13
Dartmoor, mooi, hoor.
De zwarte trui 06 september 2021 16:52
Robin Carter met de dubbelslag? Nog 2 minuten voor met 5 km te gaan. Staat 30" achter in klassement.
ton duk 06 september 2021 17:06
En haalt het nog net (die dubbelslag)
Gr
Cecchini 06 september 2021 17:10
Wat is het altijd heerlijk om naar de wielerkoersen in Groot Brittannië te kijken. De prachtige landschappen, het fantastische publieke in die typisch kleine Engelse stadjes, smaakt naar een Pro Tour daarginds
El Chaba 06 september 2021 17:17
thumbs up
Bovendien ook qua publiek ook een (groot) wielerland.
Maak wat mij betreft The Tour of Britain een World Tour koers van de eerste categorie.
Cecchini 06 september 2021 17:50
Na een hoopvol resultaat van gisteren is voor Eekhoff vandaag de pret al weet over. Kwam op ruim 17 minuten binnen.
ton duk 06 september 2021 18:00
Want jij had verwacht dat ie op dit parkoers mee kon??
Gr
Carlos Danger 06 september 2021 19:32
Wie is Robin Carter?
ton duk 06 september 2021 19:41
Das zonder pen....
Verloor ooit de Slag om Norg tegen Schip maar won daarentegen Alberta tegen Mollema
Gr
Cecchini 06 september 2021 20:22
Als ik zie hoeveel renners er nog in het peloton zaten en 2 jaar geleden op een heuvelachtig parcours nog wereldkampioen bij de espoirs werd (later gediskwalificeerd) en gisteren op een moeilijk parcours 2e werd, dan had ik wel meer verwacht. De onvoorwaardelijke liefde voor welke Nederlandse renner dan ook is vertederend maar ook blikvernauwend



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2021 20:25 door Cecchini.
ton duk 06 september 2021 20:30
Kijk gewoon 's op pcs al de uitslagen v Eekhoff met oa al 2x GB...
Als er op een helling echt wordt doorgetrokken (wat vandaag enkele keren gebeurde) dan zit Eekhoff bij de 1e grote groep die lost
Gr

Ps :ik weet niet of je gekeken hebt maar als Ineos en Deceuninck vandaag samen hadden doorgetrokken schat ik in dat het peloton uit hoogstens 20 man had bestaan....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2021 20:35 door ton duk.
El Chaba 06 september 2021 22:11
Als je de uitslag bekijkt, zat er geen enkele normale sprinter nog in het peloton.
Dus, met alle respect Dit heeft niets te maken met een vernauwende blik van Ton.
Cecchini 06 september 2021 23:13
Nizzolo, Sbaragli om er maar 2 te noemen en een heel peloton renners die ik niet eens ken. Eekhoff is daarnaast geen sprinter en werd gediskwalificeerd wereldkampioen espoirs op een zwaar parcours, dan mag je toch gewoon verwachten dat ie bij de eerste 60 rijdt. Gisteren was het peloton nog minder dan 50 renners en kwam de rest op respectabele achterstand binnen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2021 23:15 door Cecchini.
Carlos Danger 06 september 2021 23:32
DSM reed een tijd (vergeefs) op kop van het peloton om het gat naar de kopgroep dicht te rijden.
Lijkt me eerder een kwestie van, werk gedaan en laten lopen (tezamen met twee ploeggenoten binnengekomen op
17.30min.)
ton duk 07 september 2021 16:48
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eekhoff
> is daarnaast geen sprinter

Ik vind wel dat Bol en Eekhoff zich te snel hebben laten labellen alszijnde sprinter en /of sprintaantrekker wat ze volgens mijn blikvernauwing niet zijn...
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen