Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

6th European Continental Championships - Road Race (CC) One day race»Trento›Trento(179.2km)

Gepost door Clavan 
Clavan 12 september 2021 09:19





2020:
1 Giacomo Nizzolo (Italy) 4:12:23
2 Arnaud Demare (France)
3 Pascal Ackermann (Germany)
4 Mathieu Van der Poel (Netherlands)
5 Jasper Stuyven (Belgium) 0:00:01
6 Davide Ballerini (Italy)
7 Maciej Paterski (Poland)
8 Ivan Garcia Cortina (Spain)
9 Adam Ťoupalík (Czech Republic)
10 Benoit Cosnefroy (France)

Voorbeschowing Wielerflits
Startlijst ProCyclingStats


De EK-wegrace is 179,2 kilometer lang en herbergt een slordige 3.700 hoogtemeters. Na een bergachtige aanloop leggen de renners achtmaal een heuvelcircuit van van 13,2 kilometer af.



De start en finish zijn op de Piazza Duomo in Trente. Om te beginnen sturen de coureurs de stad uit voor een grote ronde door de heuvels en bergen van Zuid-Tirol. Achtereenvolgens klimmen ze naar de dorpen Cadine en Vigo Cavedine. Daarna volgt de zwaarste klim van de dag, de Monte Bondone. Het gaat niet helemaal naar de top, maar tot Candriai en dat is al pittig genoeg. De laatste 5 kilometer stijgt met bijna 9%.




Na het doorkruisen van Candriai storten de renners zich in een duikvlucht terug naar Trente. Acht rondes van 13,2 kilometer maken het EK-parcours af. Daarin zit telkens de klim naar het voorstadje Povo. Dat is 3,6 kilometer lang en stijgt met een gemiddelde van 4,7%.



Na de afdaling is het parcours in de laatste 4 kilometer vlak.

De EK-wegrace voor mannen start om 12.45 uur en de race finisht naar verwachting rond 16.50 uur.
De maximumtemperatuur ligt zondag rond de 28 graden, meldt Weeronline. Stapelwolken kunnen ’s middags in de bergen uitgroeien tot een onweersbui. De kans dat zo’n bui de koers treft, is zo’n 20 procent.

De wegkoers voor mannen op zondag 12 september is rechtstreeks te volgen via Sporza op Eén (vanaf 14.00 uur), bij de NOS (vanaf 13.10 uur) en op Eurosport (vanaf 13.15 uur).

Bron: Te, PCs, WF,
Clavan 12 september 2021 12:49
#EuroRoad21 - Sam Bennett dropped from peloton grinning smileydrinking smiley
Slimmerd 12 september 2021 12:57
Bonnamour, Paret-Peintre, Soto en Vanhoucke voorop, Julius vd Berg probeert de oversteek nog te maken
lodjan 12 september 2021 12:57
167km / 22"

Bonnamour
Paret Peintre
Soto
Vanhoucke
lodjan 12 september 2021 13:05
Bennett in de afdaling weer aangesloten, Julius vd Berg teruggepakt door peloton. De vier nog een half minuutje voor het peloton uit.
Bummetje 12 september 2021 14:00
Interessant koersverloop met Frankrijk en Spanje die er vol invliegen.

Kopgroep:
VANHOUCKE Harm, BONNAMOUR Franck, PARET-PEINTRE Aurélien, PINOT Thibaut, BAGIOLI Andrea, DE LA CRUZ David, IZAGIRRE Gorka, LANDA Mikel, SOTO Antonio Jesús, RAPP Jonas, REICHENBACH Sébastien, GROßSCHARTNER Felix

Peloton op 1.05
De zwarte trui 12 september 2021 14:12
Landa... niet op kop geweest en nu eraf.
Slimmerd 12 september 2021 14:44
Mooi om te zien dat er al flink is gekoerst op de beklimmingen voor de plaatselijke rondes. Benieuwd naar het vervolg.

94km nog, eerste peloton renner of 40-45 groot denk



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2021 14:49 door Slimmerd.
MarcoV 12 september 2021 14:50
Enkel nog Bouwman en Mollema namens Nederland serieus in koers. Bouwman gaf onderweg de betere indruk. Maar die Mollema schijt een taaie te zijn …
Nomath 12 september 2021 16:37
Laatste commentaar van 14:50, ca. 1:40 geleden. De druiven zijn zuur voor de Nederlandse renners en hun fans hier.
Bummetje 12 september 2021 16:40
Iedereen zit op het puntje van zijn stoel te kijken? Wat een topkoers vandaag!
Laatste ronde nu Evenepoel, Cosnefroy en Colbrelli met 35 seconden voorsprong op een achtervolgende groep van 6 met oa Pogacar en Hirschi
Clavan 12 september 2021 16:42
De zon schijnt hier aan de westkust, ik zit heerlijk in de tuin met paar blikken IPA te luisteren naar Langs de Lijn naar alle sporten. Af en toe glurend op mijn telefoon. Ik ga echt niet binnen zitten.
El Chaba 12 september 2021 16:58
Nog nooit in mijn leven iemand zo dom zien koersen als Evenepoel vandaag deed.
Slimmerd 12 september 2021 17:00
1. Colbrelli
2. Domste coureur van de planeet
3. Cosnefroy
4. Trentin
5. Pogacar
6. Hirschi
7. Hoelgaard
8. Hermans



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2021 17:00 door Slimmerd.
Museeuw 12 september 2021 17:10
Okee, bedankt Nomath.

Mooie koers, mooie winnaar. De beste was 2e. Gefeliciteerd met het zilver Nomath.
Clavan 12 september 2021 17:11
Ik ben even naar binnen gegaan voor de laatste km’s. Maar ik mag toch hopen dat iemand Remco vertelt heeft hoe het werkt in het professionele wielrennen? Maar goed, van iemand die bij PSV gespeeld heeft mag je misschien dit niet verwachten…..

…. Geintje lieve Brabanders op dit platform smileys with beer
De zwarte trui 12 september 2021 17:12
Ach hij had vandaag met geen mogelijkheid kunnen winnen. Hoogstens nog zijn zilveren medaille nog verliezen als hij de benen volledig stil houdt. Colbrelli speelde het zoals het moet. Geen Aime de Gendt.
El Chaba 12 september 2021 17:15
Natuurlijk wel. Gewoon veel langer met in een grote kopgroep blijven zitten, dan was de kans op slagen op een heimelijke snijdende demarrage op dat steilste stukje van de klim veel groter geweest dan met één of twee man in je wiel.
predator 12 september 2021 17:18
Nordins 12 september 2021 17:21
Precies, het was puur de geslepenheid van Colbrelli, met domheid van Evenepoel had het weinig van doen, die kon niet anders, hulde voor de sterke Italiaan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2021 17:23 door Nordins.
Nomath 12 september 2021 17:27
Ik ben Nederlander, maar verbaas me over de chauvinistische koersbeleving.
Nomath 12 september 2021 17:34
De Vlaamse natuur is om de underdog te spelen. Misschien hebben Nederlandse Brabanders hem een dikke nek aangeleerd.
ton duk 12 september 2021 17:48
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> …. Geintje lieve Brabanders op dit platform
> smileys with beer

Ik heb enkel moeite met dat lieve
Gr
ton duk 12 september 2021 17:50
Nu lijkt me dat bij een WK, EK en OS nog wel te billijken toch?
Gr
ton duk 12 september 2021 17:53
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
. De
> druiven zijn zuur voor de Nederlandse renners en
> hun fans hier.

Ik zag al heel snel dat er weinig in het vat zat
Mollema zat op juiste moment op de goede plek maar kon niet mee

Verder eindigde MAX boven Hamilton en dat leidde ook af

Nu gewoon episch wat Nederlanders kijken in en rond Antwerpen
Gr
El Chaba 12 september 2021 18:00
Welkom op wielerprikbord.nl
Clavan 12 september 2021 18:01
Ik denk dat vandaag weinig met chauvinisme te maken heeft. Maar eerder met dat maar een ‘een EK’ is. En het is geen parcours zoals in Alkmaar hè.
Museeuw 12 september 2021 18:02
Dan vond je de commentatoren op de vrt zeker ook erg vervelend?
Nordins 12 september 2021 18:02
Jij verwacht op nos.nl ook alleen Nederlands nieuws?
Clavan 12 september 2021 18:03
Laat ik een keer mijn fatsoenlijke inborst zien….
Carlos Danger 12 september 2021 18:10
Doe de knoopjes maar weer toe.
Clavan 12 september 2021 18:27
Je lijkt mijn vrouw wel….
Slimmerd 12 september 2021 18:33
Het mooiste commentaar altijd dit, zelf blijkbaar ook te lui om iets te posten over deze B-koers
Nomath 12 september 2021 19:40
Iemand die Evenepoel de Domste coureur van de planeet noemt, laat zich wel in de kaarten kijken. Evenepoel was de smaakmaker van een prachtige strijd. En welke Nederlandse topper had deze B-koers niet graag willen winnen?
Clavan 12 september 2021 20:22
31 finishers. Pittig wedstrijdje hoor.
Noot 13 september 2021 08:42
Iedereen die in de toekomst met Evenepoel voorop komt denkt nu: die rijdt wel. Je benen stil houden als het moet is ook belangrijk voor je toekomstige kansen.
Luijt 13 september 2021 10:45
Die Evenepoel windt zich nogal vaak op over z'n medecoureurs, of het nou teamgenoten of tegenstanders zijn. Het tekent de topper in wording.
Wanny 13 september 2021 12:41
Aangezien ie niet echt een sprint heeft, zal ie steeds alleen aan moeten komen om te winnen. Dan moet het parcours zich er al voor lenen om de anderen los uit het wiel te rijden, want ze laten hem nu natuurlijk nergens meer rijden. Of hij moet kunnen profiteren van ploegmaten, zoals in die kleinere koersen die hij recent won.

Met de tactiek van gisteren gaat ie Wout of Mathieu natuurlijk niet kloppen.
Aerts 13 september 2021 15:45
Sorry, ik was in Beekse Bergen. Ik mag geen vrij van mijn gezin bij B-koersen. Ik ben sowieso meer van de doordeweekse ritten, want die weekenden zijn na de lockdown volledig volgeboekt door mijn 'sociale' contacten.
En @ Slimmerd, mijn inzien(en van F. Gump), is niemand dom, maar doe je wel eens dom. Als Remco E wilde winnen dan was het dom gereden. Maar dat hij koers wil maken en geïrriteerd is dat de beste man in koers niet gaat winnen, daar kan ik wel wat sympathie voor opwekken.
Frederik D. 13 september 2021 18:29
Zou het? Of de neuroot die die al is? Ergens, ergens, denk ik, die mevrouw Van der Poel - Poulidor, zo moeten er meer moeders en echtgenotes zijn. Ze werkt wellicht ontneurotiserend. Nee, ik wil geen docu over haar. Laat haar maar achter de schermen mijn fantasie prikkelen. Laat de mannen fietsen en hou als vrouw achter de schermen de touwtjes in handen. Geen geneurotiseer.
Frederik D. 13 september 2021 18:35
Is er geen ruilbeurs waar je je vrouw kan inwisselen voor andermans vrouw? Die vrouw van Clavan, die lijkt mij toch echt meer te verdienen dan een Clavan. smiling smiley Achter elke prikker staat, zit of ligt een vrouw, die net iets interessanter is dan de betreffende prikker. Toch? Sorry, ik weid uit en wijk af. Terug naar de koers. Welke koers vandaag?
Clavan 14 september 2021 14:49
Ik heb een sprookjeshuwelijk. Er zit vaak een heks op de bank.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen