Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kijken: de lange, zware weg van een jonge wielrenner in Rwanda

Gepost door Cecchini 
Cecchini 17 juni 2015 22:07
Uit de NRC



Al op jonge leeftijd weet Samuel Mugisha héél zeker wat hij later wil worden. Op een dag ziet hij een peloton wielrenners langsrijden en meteen beseft de jonge Rwandees dat hij daar ooit tussen wilde rijden. Maar veel meer nog dan in Europa is de weg naar wielersucces in Rwanda lang en zwaar. Voor wie verder wil lezen in een leuke lay-out met een documentaire van Al Jazeera en een trailer zie onderstaande link

[www.nrc.nl]
Cecchini 17 juni 2015 22:19
Ik zag in de aftiteling van de documentaire/trailer dat de naam Jock Boyer (de vroegere Amerikaaanse wielrenner (Jonathan Boyer) werd vermeld. Dat deed me weer denken aan een verhaal van Tim Krabbé over de levenshistorie van Boyer. Dat verhaal staat in zijn laatste boek de 14e Etappe ( 43 wielerverhalen). Op het internet kwam ik het hele boek van Tim tegen, maar kreeg het niet voor elkaar het afzonderlijke verhaal hier te plaatsen maar wel het boek (sorry Tim). Het verhaal is getiteld Mores Leren (1982 - 2015). De 43 wielerverhalen staan in chronologische volgorde vermeld.



[books.google.nl]
Goozzer 17 juni 2015 23:18
Wellicht heb je dat (o.a. ook hier) dan gemist, maar er komt over Boyer en 'team Rwanda' mogelijk en Hollywoodfilm...

[wielerprikbord.nl]
Cecchini 17 juni 2015 23:22
Ik was even op vakantie. Mijn excuses.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen