Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

105th Kampioenschap van Vlaanderen (1.1) One day race»Koolskamp›Koolskamp(195.3km)

Gepost door Clavan 
Clavan 17 september 2021 13:22
2019:



1 Jannik Steimle Deceuninck-Quick Step 4hr 3min 55sec
2 Timo Roosen Jumbo-Visma @ 1sec
3 Dylan Groenewegen Jumbo-Visma 0:04
4 Adrien Petit Total Direct Energie s.t.
5 Cees Bol Team Sunweb s.t.
6 Lawrence Naesen Lotto-Soudal s.t.
7 Emiel Vermeulen Natura4Ever-Roubaix s.t.
8 Giacomo Nizzolo Dimension Data s.t.
9 Edward Theuns Trek-Segafredo s.t.
10 Baptiste Planckaert Wallonie Bruxelles s.t.

Voorbeschouwing WF
Startlijst PCS



Live op Sporza (vanaf 15u45)
Live op Eurosport Player (vanaf 15u30)
Clavan 17 september 2021 17:25
Phlilipsen 1
Groenewegen 2
Cyclad58 17 september 2021 17:38
Philipsen wint dankzij zijn eigen prima positionering, maar mag een bedankje richten aan Jordi Meeus van Bora, die Groenewegen danig ophield (niet onrechtmatig overigens). Groenewegen was veruit de snelste, maar 3 fietslengtes goedmaken op Philipsen lukt ook hem niet. Toch scheelde het niet eens veel,
Nordins 17 september 2021 22:48
Ik heb dit altijd al een vreemde naam voor deze koers gevonden, alsof je met het winnen van deze wedstrijd kampioen van Vlaanderen bent, en mocht je dat al worden, alsof dat iets officieels is.

Dat er überhaupt weinig goesting is voor deze koers is trouwens wel af te leiden uit het feit dat mijn reactie de vierde is. Lees hier al jaren, met veel plezier, mee, afgelopen jaar zag ik het hier qua reacties achteruitgaan en registreerde me om dit fijne forum te ondersteunen, ik zie helaas weinig opleving, eerder verdere achteruitgang. Jammer toch.
Eindhovuh 17 september 2021 23:22
Is we vaker met ups and downs.
Komt wel weer.
Maar wat vers bloed zou goed zijn en wat minder geruzie.
Carlos Danger 17 september 2021 23:41
Koolskampkoers staat bol van Vlaamse wielertraditie-en historie.

[www.koolskampkoers.be]

Voor wat meer inzicht.
Nordins 18 september 2021 00:07
Bedankt, interessant te lezen, onderstaand ook wel weer enigszins jeukopwekkend:

Bij de tweede editie in 1909 fleurde hij het peloton op met een... kleurling. Voor het landelijke Koolskamp van toen een curiosum. "Hij komt, hij komt", zo luidde de barnumreclame die werd gevoerd en waarmee de organisatoren opnieuw ver voor waren op hun tijd. Spain, zo heette de renner, werd omschreven als den vliegenden neger, een hardrijder van formaat. Terwijl het wellicht om een marginale figuur ging die De Vriese ergens had opgescharreld in de buitenwijken van Rijsel.
Carlos Danger 18 september 2021 00:18
sad smiley Daar komt de koloniale leesbril wel van pas, ja.
Cecchini 18 september 2021 12:43
Daar heb je niets aan, als je steevast de snelste bent maar nog zelden wint. Groenewegen is veel te vaak slecht gepositioneerd.
Eindhovuh 18 september 2021 12:57
Klopt, altijd wel zo geweest als ik me niet me vergis.
Ook een kwaliteit blijkbaar, wellicht lastig trainbaar?
El Chaba 19 september 2021 19:36
Zijn account is al weer gedeactiveerd door de beheerders.
Je mag één keer raden waarom.
Eindhovuh 20 september 2021 10:38
Weer iemand met een dubbele persoonlijkheid?
El Chaba 20 september 2021 18:26
Andere tijden andere mores.
Wat is het nut om gebeurtenissen van vroeger te beoordelen en vooral te veroordelen met de normen en waarden van nu?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen