Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

World Championships - Mixed Relay TTT(WC) Time trial»Knokke-Heist›Bruges(44.5km)

Gepost door Clavan 
Clavan 22 september 2021 10:55
2019:



1 NETHERLANDS 38min 27.6sec
2 GERMANY @ 22.75sec
3 GREAT BRITAIN 51.27
4 ITALY 55.89
5 FRANCE 1:23.04
6 SWITZERLAND 1:26.94
7 SLOVENIA 1:57.40
8 DENMARK 2:04.38
9 BELGIUM 2:32.71
10 SPAIN 2:42.82
11 UCI WORLD CYCLING CENTRE 3:28.42

2021:

De Mixed Relay is een ploegentijdrit voor landenteams, waarbij drie vrouwen drie mannen halverwege aflossen. Het parcours van 44,5 kilometers telt 129 hoogtemeters.



Dat is nagenoeg vlak en aangezien er weinig bochten zijn die de vaart temperen, kunnen we genadeloze snelheden verwachten.

De landenteams bestaan uit drie mannen en drie vrouwen. De mannen bijten het spits af op dezelfde plek waar de ‘gewone’ tijdritten begonnen: pal naast het strand. Eerst rijden ze 1,5 kilometer noordwaarts om dan via Knokke-Heist koers te zetten naar Westkapelle en Oostkerke en dan via Dudzele door te stoten naar Brugge.

Na 22,5 kilometer zit de inspanning van de mannen erop. Zodra de tweede over de lijn is, mogen de vrouwen vertrekken. Langs de Damse Vaart racen ze naar Damme om dan af te buigen naar Dudzele. In het dorp komen ze op het parcours dat de mannen eerder ook aflegden en zo keren ze terug naar Brugge.

Er zijn twee meetpunten – na 14,0 en na 36,1 kilometer.

14.00 uur – UCI ploeg (internationaal)
14.03 uur – Spanje
14.06 uur – Polen
14.09 uur – Oostenrijk

14.50 uur – Verenigde Staten
14.53 uur – Groot-Brittannië
14.56 uur – Zwitserland
14.59 uur – Frankrijk

15.40 uur – België
15.43 uur – Denemarken
15.46 uur – Duitsland
15.49 uur – Italië
15.52 uur – Nederland

Voorbeschouwing WF

Startlijst PCS

Het WK Mixed Relay ploegentijdrit is rechtstreeks te zien op televisie. De wedstrijd is vanaf 14.15 uur live te bekijken op Sporza op één en via de Eurosport Player. Eurosport 1 schakelt om 14.20 uur over naar de koers. Ook is de strijd tegen de klok live te volgen via de Nederlandse publieke omroep, in verband met de algemene politieke beschouwingen vanaf 14.45 uur op NPO 2.

Bron: TE, WF, PCS, BRI
ton duk 22 september 2021 10:59
Gezien de deelnemers wordt deze discipline gelukkig eindelijk serieus genomen. Zelfs België doet 's mee met een goed team na jaren van....
HUP HOL (wordt lastig)
Gr
Meneer 60% 22 september 2021 11:01
Dit keer met toch wel veruit het sterkste deelnemersveld ooit. Kwantitatief (13 teams) en kwalitatief.

Aan de mannenkant onder meer Ganna, Kung, Bissegger, Cort Nilssen en Tony Martin. Maar ook Craddock, Powless, McNulty, Dowsett, Campenaerts, Lampaert, Bjerg, Affini, Walscheid, Mollema en Van Emden. Bij de vrouwen doen er 7 van de top-9 van de tijdrit mee. Van Dijk, Reusser, Van Vleuten, Brennauer, Klein, Lowden en Markus. En ook hardrijders die de tijdrit (bewust) hebben laten schieten zoals Longo Borghini, Kopecky, D'Hoore en Kroeger.

Wielerflits noemt Italië de favoriet in hun voorbeschouwing: [www.wielerflits.nl].

Ik trek dat in twijfel. Op het EK zat Italië 21 seconde voor Duitsland en 26 voor Nederland. In vergelijking met die wedstrijd krijgt Italië Affini erbij in plaats van De Marchi. Bij Duitsland en Nederland zijn de kwaliteitsinjecties een stuk groter. Duitsland krijgt Martin, Arndt, Brennauer en Klein erbij. Nederland krijgt een heel nieuw vrouwentrio: Van Vleuten, Van Dijk en Markus (alle drie in goede tot zeer goede vorm). Ik verwacht dat Nederland bij de vrouwen het grote verschil maakt en dat alleen Duitsland in het spoor blijft. Duitsland is misschien weer iets sterker bij de mannen, maar niet genoeg. Mijn voorspelling is: 1. Nederland, 2. Duitsland, 3. Italië. GB, België en VS zijn outsiders. Zwitserland heeft drie toppers, maar dat lijkt me te weinig.
Eindhovuh 22 september 2021 11:02
Wie is dat jongetje links op de foto? Leuk dat hij er ook bij mocht staan.
lodjan 22 september 2021 11:51
veluweracer 22 september 2021 14:35
Er moest en zou een gemengd onderdeel door de UCI op WK ingevoerd worden. Dit format lijkt er nog steeds in de verste verte niet op. Het zijn nog steeds twee verschillende tijdritten afgewerkt door mannen en vrouwen afzonderlijk. En dan als gimmick worden de tijden van beide teams opgeteld om tot een resultaat te komen. Het is en blijft een geforceerde poging om... om ja wat eigenlijk?
ton duk 22 september 2021 14:41
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is en blijft
> een geforceerde poging om... om ja wat eigenlijk?

Om het optuigen van een mooi wieler onderdeel en gezien de deelnemers gaat het steeds meer de goede kant op..
Gr
cire 22 september 2021 14:48
Als mannen en vrouwen gezamenlijk rijden draait het alleen om het hebben van de sterkste vrouw die kan volgen. Dus dan is dit (tijdritten van mannen en vrouwen bij elkaar optellen) eerlijker.
veluweracer 22 september 2021 15:06
Er zijn er altijd wel die lelijke vrouwen mooi vinden.
ton duk 22 september 2021 15:31
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er zijn er altijd wel die lelijke vrouwen mooi
> vinden.

Ja, je woont nu eenmaal op de Veluwe als ervaringsdeskundige

Er zijn altijd wel die nieuwe initiatieven bij voorbaat lelijk vinden
Gr
Koppizoektwachtwoord 22 september 2021 15:56
grinning smiley
En bedenk: iedere traditie (die ‘ze’ al dan niet van ons willen afpakken) begon ooit met een eerste keer. Zo valt de eerste keer neuken ook vaak tegen, maar dat is voor de meesten geen reden geweest om het nooit meer te doen. (Al had het in bepaalde regio’s best wat minder gemogen.)
Meneer 60% 22 september 2021 16:08
Veluweracer heeft een puntje, het is en blijft een optelsom. Maar dat zijn estafettes in het zwemmen bijvoorbeeld ook. Dat gezegd hebbende: ploegentijdritten zijn altijd mooi om te zien, ook met trio's, dus ik vind dit prima tv. Vooral nu het spannend is en er veel goede renners meedoen.
Meneer 60% 22 september 2021 16:11
Als de Nederlandse mannen dit doortrekken, liggen ze 40 seconde achter op Italië en 20 op Duitsland als ze straks het figuurlijke stokje overgeven aan de vrouwen. Dan kan het tussen die drie landen echt alle kanten op.
Slimmerd 22 september 2021 16:18
Tijd dat de NL-selectie het mannengedeelte eens wat serieuzer neemt
Meneer 60% 22 september 2021 16:21
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tijd dat de NL-selectie het mannengedeelte eens
> wat serieuzer neemt

Als je hier een fitte Dumoulin en Van der Poel zou kunnen opstellen, dan doe je met de beste landen mee. Maar goed, er zijn meer landen die zich nog een stuk zouden kunnen versterken, vooral aan de mannenkant.

Als je puur naar de namen kijkt, dan is de zevende tijd van de mannen niet heel raar. Toch is het niet onhaalbaar voor de vrouwen nu.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2021 16:21 door Meneer 60%.
Slimmerd 22 september 2021 16:29
7e is vrij normaal in dit mannenveld idd
Slimmerd 22 september 2021 16:31
De Italiaanse vrouwen krijgen ook een lesje tijdrijden van vooral Duitsland

Tussenpunt dames

1. Duitsland
2. Nederland 15"
3. Italië



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2021 16:34 door Slimmerd.
Meneer 60% 22 september 2021 16:31
Italiaanse vrouwen komen niet vooruit en kunnen ook een medaille nog verliezen. Beglië gaat ook zeker geen plak pakken.
Slimmerd 22 september 2021 16:32
Al blijft Schotte er raar over praten tot op 300 meter van de streep
Slimmerd 22 september 2021 16:33
Finish;

1. Duitsland 50'49
2. Nederland 13"
3. Italië 38"
4. Zwitserland 38" (vijf honderdsten achter de Italianen)
5. Groot-Britannië 55"
6. Denemarken 1'16
7. België 1'21
8. Verenigde Staten 2'10
9. Frankrijk 2'52
10. Polen 3'23
11. Spanje 4'06
12. Oostenrijk 4'33
13. UCI 6'29



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2021 16:47 door Slimmerd.
Meneer 60% 22 september 2021 16:35
Nederland lag ruim 22 seconde achter. Nu, halfweg de vrouwenrace, nog 15. Op Duitsland welteverstaan. Het kan dus nog, maar er moet een tandje bij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2021 16:39 door Meneer 60%.
Wanny 22 september 2021 16:43
Is ook niet zo vreemd dat je niet wint als je met 2 klimmers aan komt zetten.
Cecchini 22 september 2021 16:47
En de nummer 3 van de laatste tijdrit in de Vuelta aan de kant laat zitten.
Slimmerd 22 september 2021 16:48
Als enkele andere niet willen, o.a. Van Baarle en Langeveld, kom je snel op deze selectie uit
Meneer 60% 22 september 2021 16:49
Duitsland wint. Toch wel mooi, der Tony, brute held, in zijn laatste wedstrijd. Ook een land dat het echt heel serieus heeft genomen en min of meer zijn best mogelijke team opstelde bij zowel de mannen als de vrouwen.

Nederlandse vrouwen pakten maar weinig terug op de Duitsen. Misschien hebben ze Markus iets te land binnenboord gehouden. Maar misschien is het ook wel logisch als je de rensters bekijkt. De Duitse vrouwen zijn relatief wat explosievere types. Klein wint veel proloogjes. Zaten Brennauer en Klein niet allebei ook in het Duitse achtervolgingsteam op de Spelen?
ton duk 22 september 2021 16:51
waarvan vooral de mannenselectie natuurlijk de EK en WK 2019 kampioenen waren (meen ik toch)

Gr
Wanny 22 september 2021 17:01
Selectie is wellicht wel logisch gezien de beschikbaarheid, maar die jongens zijn niet van het nivo Ganna, Kung, Bissegger en Tony Martin.
ton duk 22 september 2021 17:02
Eens... Dumoulin , vBaarle en vEmden zou mijn selectie zijn maar ja..
Gr
Meneer 60% 22 september 2021 17:04
Mannen
1. Ita
2. Dui
3. Den
4. Bel
5. Zwi
6. GB
7. Ned
8. VS

Vrouwen
1. Ned
2. Dui
3. Zwi
4. GB
5. Ita
6. Den
7. Bel
8. VS
Wanny 22 september 2021 17:10
Sprinters zijn hier vaak ook wel goed in. Van Poppel of Jakobsen had nog gekund.

Mathieu lijkt me hier ook wel geschikt voor.
Cecchini 22 september 2021 17:23
die was weer eens te beroerd voor de eer en glorie van het Vaderland te strijden. Luie donder, dat ie is.
Meneer 60% 22 september 2021 17:33
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sprinters zijn hier vaak ook wel goed in. Van
> Poppel of Jakobsen had nog gekund.
>
> Mathieu lijkt me hier ook wel geschikt voor.

Mathieu in vorm zou ik altijd opstellen, als ie wil. Kan ook gewoon tijdrijden, zo bewees hij in de Tour, en is inderdaad lekker explosief, wat zeker een voordeel is. De sprinters die ook een goede proloog kunnen rijden, die zijn altijd goed in ploegentijdritten. Types Matthews, Kittel, Boonen, Jan Raas. Aan Van Poppel of Jakobsen zat ik zelf niet te denken. Zeker omdat het een ploegentijdrit met drie is, niet met zes of acht. Je rijdt toch gewoon 1/3 van de tijd op kop en hebt minder hersteltijd dan in een normale ploegentijdrit. Mijn ideale drietal zou Dumoulin/Van der Poel/Van Emden zijn.

Bij de vrouwen denk ik dat Vos nu de beste toevoeging was geweest aan het duo Van Vleuten en Van Dijk. Geen echte tijdrijdster, maar volgens mij prima geschikt voor dit werk. Wint regelmatig proloogjes.
veluweracer 22 september 2021 19:01
cire Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als mannen en vrouwen gezamenlijk rijden draait
> het alleen om het hebben van de sterkste vrouw die
> kan volgen. Dus dan is dit (tijdritten van mannen
> en vrouwen bij elkaar optellen) eerlijker.

Dat begrijp ik wel. Misschien verplicht dan met minstens 5 aankomen bij een echt gemengd team. Maar dan nog zullen de vrouwen vooral moeten kunnen blijven aanhaken. Dat gemengd rijden lijkt me zo geen succes op deze wijze. Dan is dit format inderdaad eerlijker.
veluweracer 22 september 2021 19:09
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Veluweracer heeft een puntje, het is en blijft een
> optelsom. Maar dat zijn estafettes in het zwemmen
> bijvoorbeeld ook. Dat gezegd hebbende:
> ploegentijdritten zijn altijd mooi om te zien, ook
> met trio's, dus ik vind dit prima tv. Vooral nu
> het spannend is en er veel goede renners meedoen.

Je kunt dit ook met een team van 12 afwerken. Dat doet misschien nog meer aan de klassieke ploegentijdritten denken. Dat zou wat meer spektakel kunnen geven. Vooral als er dan maar per 6 renners er 1 af mag vallen.
En denk niet dat ik dit onderdeel niet graag zie hoor.
Eindhovuh 22 september 2021 19:48
Een beter onderdeel dan de vorige keer. Leuk dat Duitsland wint, die kwamen met een topteam.
Belgie had ook wel een beter team kunnen afvaardigen. Nederland natuurlijk ook.
Horsie is back 22 september 2021 20:14
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------

> Zaten Brennauer en Klein niet allebei ook in het Duitse achtervolgingsteam op de Spelen?

Mijn waarde Meneer 60%. Wij hier van prikbord hebben recht op 100% informatie. Dus het antwoord was ja, en ze namen nog één collega mee ook, dus dat is dan 3. De Nederlandse vrouwen en de Duitse vrouwen ontliepen hier elkaar niet veel, maar de Nederlandse vrouwen reden op 94% van de Nederlandse heren, een ongekend hoog percentage, nou ja laten we zeggen van Dygertiaanse proporties. Zij was het dan natuurlijk ook, die in 2018 Annemieke van Vleuten op de individuele achtevolging inliep, maar Lisa Brennauer ontliep vorig jaar deze vernedering maar ternauwernood.

Het is lang geleden, maar ooit vond "men", dat Marianne Vos ook maar met de mannen mee mocht doen. Dus waarom toch geen echt gemengde ploegentijdrit? Het vergt wat aanpassingen, maar het lijkt me toch minder gekunsteld. Er is toch ook geen WK tijdritten waarin alle tijdrittijden worden opgeteld.
veluweracer 23 september 2021 00:20
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Er zijn er altijd wel die lelijke vrouwen mooi
> > vinden.
>
> Ja, je woont nu eenmaal op de Veluwe als
> ervaringsdeskundige
>
> Er zijn altijd wel die nieuwe initiatieven bij
> voorbaat lelijk vinden
> Gr

Heb het altijd al geforceerd gevonden. En men leert hier op het zand inderdaad snel onderscheid te maken.
Prikdude 24 september 2021 11:30
Geamputeerde herdershonden en verstandelijk beperkte eskimo's gaan nooit kort door de bocht.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen