Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK Wielrennen - Gemengde ploegentijdrit

Gepost door Meneer 60% 
Meneer 60% 22 september 2021 10:59
Daar gaan we weer. Het lelijke eendje van de wielertoernooien. Bedacht om Olympisch te worden, maar nog niet echt opgepikt door renners en fans.

Hoewel?

Dit keer met toch wel veruit het sterkste deelnemersveld ooit. Kwantitatief (13 teams) en kwalitatief.

Aan de mannenkant onder meer Ganna, Kung, Bissegger, Cort Nilssen en Tony Martin. Maar ook Craddock, Powless, McNulty, Dowsett, Campenaerts, Lampaert, Bjerg, Affini, Walscheid, Mollema en Van Emden. Bij de vrouwen doen er 7 van de top-9 van de tijdrit mee. Van Dijk, Reusser, Van Vleuten, Brennauer, Klein, Lowden en Markus. En ook hardrijders die de tijdrit (bewust) hebben laten schieten zoals Longo Borghini, Kopecky, D'Hoore en Kroeger.

Het parcours. Geen twee identieke rondjes, zoals bij eerdere uitvoeringen. De mannen rijden in een rechte lijn van Knokke naar Brugge. De vrouwen rijden een rondje Brugge-Brugge. Beide parcoursen zijn wel vrijwel even lang.



Wielerflits noemt Italië de favoriet in hun voorbeschouwing: [www.wielerflits.nl].

Ik trek dat in twijfel. Op het EK zat Italië 21 seconde voor Duitsland en 26 voor Nederland. In vergelijking met die wedstrijd krijgt Italië Affini erbij in plaats van De Marchi. Bij Duitsland en Nederland zijn de kwaliteitsinjecties een stuk groter. Duitsland krijgt Martin, Arndt, Brennauer en Klein erbij. Nederland krijgt een heel nieuw vrouwentrio: Van Vleuten, Van Dijk en Markus (alle drie in goede tot zeer goede vorm). Ik verwacht dat Nederland bij de vrouwen het grote verschil maakt en dat alleen Duitsland in het spoor blijft. Duitsland is misschien weer iets sterker bij de mannen, maar niet genoeg. Mijn voorspelling is: 1. Nederland, 2. Duitsland, 3. Italië. GB, België en VS zijn outsiders. Zwitserland heeft drie toppers, maar dat lijkt me te weinig.

Hele startlijst staat hier: [www.tissottiming.com]

Eerste land begint om 14.00 uur. Ze rijden in drie blokken: 4-4-5. Nederland begint om 15.52 als laatste. Ik moet zeggen dat ik er wel zin in heb.
Meneer 60% 22 september 2021 11:00
Haal deze maar weg. Ik zal mijn gezwets even plakken in het topic van Clavan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen