Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK Vrouwen

Gepost door Meneer 60% 
Meneer 60% 25 september 2021 16:10
Even geen goede openingspost, maar beter iets dan niets. Het Nederlandse dreamteam (4 voormalig wereldkampioenen op de weg, regende wereldkampioen tijdrit, regerend wereldkampioene veldrijden, regerend Nederlands kampioene en de LBL-winnares) probeert de koers hard te maken, maar de groep is nog groot. Dit parcours maakt het erg moeilijk verschillen te maken.
Meneer 60% 25 september 2021 16:35
Mooie finale. Vos in een zetel, maar ze maakt het niet af. Balsamo pakt toch wel vrij verrassend de wereldtitel.
lodjan 25 september 2021 16:49
Resultaten voor Marianne Vos op het WK op de weg.

3×1
6×2

Jaar plaats
2021 2
2020 4
2019 6
2018 dns
2017 48
2016 22
2015 dns
2014 10
2013 1
2012 1
2011 2
2010 2
2009 2
2008 2
2007 2
2006 1
Horsie is back 25 september 2021 17:04
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooie finale. Vos in een zetel, maar ze maakt het niet af. Balsamo pakt toch wel vrij verrassend de wereldtitel.

Et pour six. Elisa Balsamo was verrassend sterk, maar Marianne Vos nam (achteraf bekeken dan) toch te veel risico met zo'n korte acceleratie sprint van nauwelijks 10 seconden, die hoe je het ook wendt of keert met een achterstand begint. Tandje groter en nu zag je terwijl Vos voor de finish fysiek blokkeerde, Balsamo dat niet deed.
Na 15 jaar weer WK worden zou ook echt wel een sprookje geweest zijn.

Lijdt de Nederlandse vrouwenploeg aan het euvel van teveel kapiteins? Dat leid ik toch af uit de (los zand) woorden van Chantal Blaak en Lucinda Brand, maar ook aan het gegeven, dat zowel de Olympische wegtitel als de WK wegtitel aan "onze neus" voorbijgaan. "We" gaan Anna missen.
lodjan 25 september 2021 17:05
WK veldrijden nog indrukwekkender: 11x podium.
7x1
2x2
2x3
Andere Peter 25 september 2021 17:10
Nee, dat is niet indrukwekkender. Alleen numeriek beter.
JdB 25 september 2021 17:24
De Nederlandse vrouwen hebben alle drie de hoofdregels geschonden:
1. Rij niet met een Italiaanse naar de sprint

2. Rij niet met een Italiaanse naar de sprint

3. Rij niet met een Italiaanse naar de sprint

Te vaak gebeurde het dat er geen Nederlandse klaar zat om te counteren nadat een teamgenoot wat teruggepakt. Jammer.
Andere Peter 25 september 2021 17:25
Ik vind het chagrijn iets te groot. Ze leggen zichzelf en elkaar wel erg op de publieke pijnbank. Dat zou ik niet doen en dat is niet nodig. Ik heb alleen de laatste 40 km gezien. Ik zag niet zoveel geks en ik zag geen 'los zand'. Dat voelt als scorebordjournalistiek. Teleurstelling overheerst nu.

Dit is gewoon een parcours waarop iedereen in de sprint geklopt kan worden. Van Vleuten was ook niet super genoeg om ervan weg te rijden. Niewiadoma hing er een paar keer aan, dat rijd je niet door. Dat was steeds de juiste keuze. Daarmee was Niewiadoma de beslissende factor die er een sprint van maakte.

Ik zag zelfs misschien iets tevéél jezelf wegcijferen. NL was in die laatste groep individueel zó sterk. Dan hóef je niet Van Dijk & Van Vleuten op kop te zetten in het belang van Vos. Ze waren (zelfs excl Vos) sterk genoeg om elke uitval te counteren of om zelf te blijven gaan. Onbedoeld speelde dit de Italiaansen in de kaart. Maar niet vanwege 'los zand'. Desondanks zit Vos daar tamelijk ideaal in dat wiel. Op waarde geklopt. Dit soort wedstrijden won Merckx ook niet elke keer, hij verloor zelfs tweederde.

Nog eens een verrassingsaanval van Van Dijk (die mij sterker leek) of Van Vleuten (die de 'edge' miste) leek mij meer het Italiaanse karretje in de poep te kunnen rijden dan samen kopwerk doen. Ik denk zelfs dat de vrees het verwijt te krijgen niet in teambelang te rijden, hier maakte dat ze iets tevéél zichzelf opofferden, waar vrijbuiten paradoxaal genoeg meer in het teambelang was.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2021 17:41 door Andere Peter.
Andere Peter 25 september 2021 17:33
Overigens: geestig dat Nelissen het een paar keer had over het 'Edgar Hooverplein'. Ik dacht even: het zal toch niet waar zijn? Na de wedstrijd gegoogled en het gaat gelukkig 'gewoon' om het Herbert Hooverplein. Vernoemd naar een vriendelijke maar slappe president, in de aanloop naar de beurskrach en crisis. Maar dat is altijd nog wat minder vervelend dan de ronduit staatsgevaarlijke macht die J Edgar Hoover misbruikte.

Edit: Hoover was blijkbaar in de Eerste Wereldoorlog hoofd van een internationale commissie die voedselhulp gaf aan het door de oorlog zwaar geteisterde België. Werd daarvoor in 1938 geëerd met de vernoeming van dit plein. Heeft dus niet direct iets met zijn presidentschap te maken.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2021 17:40 door Andere Peter.
lodjan 25 september 2021 17:55
Ook goed.

Ondertussen wordt er in België alweer gecrosst. In Bredene, bij Sub in de achtertuin, worden de NLse vrouwen 1 tot met 10 (terwijl Vos en Brand vandaag iets anders te doen hadden):

1 BETSEMA Denise2845:51

2 KASTELIJN Yara240:13

3 PIETERSE Puck190:20

4 VAN ANROOIJ Shirin190:40

5 WORST Annemarie260:49

6 VAN EMPEL Fem190:51

7 VAN ALPHEN Aniek220:52

8 VAN DER HEIJDEN Inge221:16

9 ALVARADO Ceylin Del Carmen231:29

10 BAKKER Manon221:37
Frederik D. 25 september 2021 18:13
Dat waren me nog eens tijden.

Boy the way Glen Miller played,
Songs that made the hit parade,
Guys like us we had it made,
Those were the days,
And you know where you were then,
Girls were girls and men were men,
Mister we could use a man like Herbert Hoover again,
Didn't need no welfare states
Everybody pulled his weight,
Gee our old Lasalle ran great,
Those were the days

Over Edgar Hoover:
Wiki

Maar we hebben nu ons zilvervosje.
Andere Peter 25 september 2021 18:24
All in the Family. Die tune. Nostalgisch denk ik aan de re-runs die in de jaren '90 werden uitgezonden. Van een serie uit de jaren '70. Waarin de conservatieven met weemoed terug dachten aan de jaren '50. Hoover uit de jaren '30 adorerend. Van toen er nog geen Civil Rights Movement of Welfare State waren.
Horsie is back 25 september 2021 19:07
10 km voor de finish schudde Roxane Knetemann de kaarten met haar uitspraak "Dan wordt het Vos". In Nederland heerst al een tijd de hoera-stemming, dat de Nederlandse vrouwenrensters op het mondiale niveau feitelijk niet (meer) kunnen verliezen, mede ingegeven door mega-successen met indrukwekkende solo's van Anna van der Breggen en Annemiek van Vleuten. Maar op zo'n veredeld criteriumparkoers (ik chargeer) en in een wedstrijd, waar iedereen met een beetje kans wil winnen, kunnen de ultieme beslissingen op heel onverwachte momenten plaatsvinden. Marianne Vos was bijna steeds bij de les, alleen liet ze zich in de eindfase zonder een gemakkelijker makende lead-out van eigen bodem maar een fractie verrassen met verstrekkende gevolgen als je een verlies van een gouden medaille zo zou kunnen karakteriseren. Als je na 8 jaar weer in de positie komt om de titel na 2013 weer op te eisen is verlies heel bitter, hoeveel respect je ook voor een nog jonge jeugdwereldkampioen kunt hebben.

Een troost is misschien wel; dat Marianne Vos volgens Grace Note een wereldrecord aantal wk-medailles op de weg heeft gevestigd. Morgen moet Incredible Wout natuurlijk winnen of wordt het toch weer een sprint-à-deux met Unglücksrabe Mathieu?
Frederik D. 25 september 2021 19:18
Ik kan de naïeve nostalgie naar de nooit plaats gevonden utopie begrijpen. Maar een welfare state en civil right movements behoren er ook te zijn. En al met al, Archie was met al zijn kortzichtige knorrigheid sympathieker dan Meatball en Gloria bij elkander. Waar lag dat aan? Omdat Archie toch minder een sjabloon was dan zijn tegenspelers? Wellicht is dat het punt, clichémensjes, om het even welke clichés ze uitbraken, versus authentieke klojo's en eikels met stukjes blanke pitten. Jij bent gaarne de slimste mens. Daarom voor jou een vraag. Wie is volgens jou de meest authentieke wielrenster op het WK? smiling smiley
In de ankers 25 september 2021 20:44
Komt door de Bondscoach Gunnewijk. Die heeft geen overwicht bij de dames. Ongelooflijk dat ze 3 jaar extra mag aankloten.

Fijn dat ze Anna van der Breggen niet om kon praten om haar startplek in te leveren. Anna van der Breggen (de stoorzender) die van te voren al niet gemotiveerd was, hele sfeer in het hotel al aan gort hielp. Heeft de laatste 1,5uur vrolijk achterin lopen lachen. Als je er geen zin in hebt, blijf dat lekker thuis joh.

Mede stoorzender Demi Vollering... tsja. Hoe lomp kan je zijn met je fietsdrinking smiley. Eenmaal terug aan het front had ze best de sprint aan kunnen trekken voor Marianne Vos, of in ieder geval de koers hard kunnen maken. Neuuuh, dat doet ze niet, ze gokt altijd op haar sprintje. Een 7e plek is toch ook goed?

Annemiek van Vleuten, moet eens stoppen met dat gebeuk de hele tijd op kop. Liever een keer goed demareren waarbij je solo wegrijdt (andere landen het gat mogen dichtrijden) dan 10x vanaf kop versnellen waarbij er nog 15x vrouw fijn in je wiel plakken. Had Gunnewijk dat haar niet van tevoren kunnen influisteren? Ze sloopte daarmee alleen maar haar eigen teamgenoten. Chantal Blaak en Lucinda Brand, die konden daardoor amper het spel tactisch spelen. Annemiek van Vleuten was het laatste koersuur alleen maar met zichzelf bezig. Ze had zich ook kunnen sparen om de laatste 3 km Marianne Vos te kunnen piloteren.

Ellen van Dijk kan je weinig verwijten, die reed nog verrassend goed bergop het laatste kwartier. Terwijl ze daarvoor op de klimmetjes in de 2e, dan wel 3e groep boven kwam.

Amy Pieters? Deed die wel mee?! Totaal onzichtbaar.

Dat Marianne Vos het sprintje verliest, is gewoon balen. Niks aan te doen.

Zijn vooral Annemiek van Vleuten, Anna van der Breggen en Demi Vollering die voor hun eigen BV reden. Mede mogelijk gemaakt door ons tactisch wonder Gunnewijk.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2021 20:48 door In de ankers.
Andere Peter 25 september 2021 21:00
Van Vleuten is sowieso uiterst authentiek.

Archie Bunker was natuurlijk de sympathieke anti-held, die in de meeste afleveringen voor lul werd gezet met zijn gedateerde denkbeelden. De serie voelde de tijdgeest perfect aan. Die kids, die al marihuana-rokend vrouwenrechten, zwarte rechten en abortusrechten bevochten, die hadden natuurlijk geen hekel aan hun conservatieve Nixon-ouders.
Andere Peter 25 september 2021 21:03
Die opmerking van Roxane behelste, dat NL de kaart Vos zou gaan trekken. Niet dat vos zeker zou winnen.
Horsie is back 25 september 2021 21:56
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die opmerking van Roxane behelste, dat NL de kaart Vos zou gaan trekken. Niet dat vos zeker zou winnen.

Je hebt gelijk, maar er zat in mijn belevenis toch ook een ondertoon in van wat kan er nu nog mis gaan.
Nadien waren er nadien nog mogelijkheden voor Nederlandse rensters, maar blijf op zo'n criteriumachtige finish maar alleen weg voor een sterk jagend pelotonnetje. Je kunt eigenlijk niet om de conclusie heen, dat de WK op de weg een veel hogere graad van surprise in zich bergen dan welke andere belangrijke race ook.
Horsie is back 25 september 2021 22:20
Four-year reign of tyranny in the Women's Worlds Road Race is over. Zo kun je het natuurlijk ook bekijken! grinning smiley
JdB 25 september 2021 23:20
AvdB had haar startplek als uittreden kampioene. Nederland had voor haar geen andere mogen afvaardigen.
En Van Dijk had 5 km voor het einde moeten doorrijden toen ze met Vos en nog 3 anderen los was. Al was het maar om de Italianen te vermoeien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2021 23:22 door JdB.
Cecchini 25 september 2021 23:27
WK parcours onwaardig
Cecchini 25 september 2021 23:27
Ach de heren hebben elkaar weer gevonden
pl0rk 26 september 2021 00:40
Totale onzin.

vdBreggen kon geen startplek inleveren en heeft prima geknecht eerste helft vd koers.

Vollering veel pech gehad waardoor ze de laatste km niet voldoende steun aan Marianne kon geven. De intentie was er, de kracht niet meer en dan houdt het op.

Van Vleuten heeft perfect in dienst van het team gereden. Reed elk gaatje dicht en daarnaast de koers hard gemaakt. Bleef geven tot het laatst terwijl het al km's duidelijk was dat ze zelf geen enkele kans meer had om te winnen. Niemand van NL heeft harder gewerkt dan zij.

Pieters inderdaad niet echt veel gezien maar bleek in de laatste km's er nog bij te zitten en toen ook nog even geknecht. Als je dat op dat moment nog doet heb je echt wel je steentje bijgedragen

Alleen betreffende Vos ben ik het met je eens. Een sprint kun je verliezen. Deed verder alles goed. Inderdaad weinig aan te doen.

Degene die er wat mij betreft wat aan had kunnen doen is van Dijk. Juist haar kun je het nodige verwijten. Die had toen ze even met z'n vijven weg waren vol voor Vos moeten gaan knechten maar hield de benen stil. Daarna nog een aanval gedaan waaruit bleek dat ze echt de kracht nog had. Reed alleen voor zichzelf. Als ze zich een beetje had ingehouden na die aanval met z'n vijven was zij de aangewezen persoon geweest om Vos te piloteren. Nu moest Vos vlak voor de sprint alleen een gaatje dichten naar de Italianen en dat was net teveel.
Andere Peter 26 september 2021 00:48
Ik zou het op prijst stellen indien jij je off-topic commentaar op 2 personen achterwege zou houden. Dank.
In de ankers 26 september 2021 09:59
pl0rk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Totale onzin.
>
> vdBreggen kon geen startplek inleveren en heeft
> prima geknecht eerste helft vd koers.
>
> Vollering veel pech gehad waardoor ze de laatste
> km niet voldoende steun aan Marianne kon geven. De
> intentie was er, de kracht niet meer en dan houdt
> het op.
>
> Van Vleuten heeft perfect in dienst van het team
> gereden. Reed elk gaatje dicht en daarnaast de
> koers hard gemaakt. Bleef geven tot het laatst
> terwijl het al km's duidelijk was dat ze zelf geen
> enkele kans meer had om te winnen. Niemand van NL
> heeft harder gewerkt dan zij.
>
> Pieters inderdaad niet echt veel gezien maar bleek
> in de laatste km's er nog bij te zitten en toen
> ook nog even geknecht. Als je dat op dat moment
> nog doet heb je echt wel je steentje bijgedragen
>
> Alleen betreffende Vos ben ik het met je eens. Een
> sprint kun je verliezen. Deed verder alles goed.
> Inderdaad weinig aan te doen.
>
> Degene die er wat mij betreft wat aan had kunnen
> doen is van Dijk. Juist haar kun je het nodige
> verwijten. Die had toen ze even met z'n vijven weg
> waren vol voor Vos moeten gaan knechten maar hield
> de benen stil. Daarna nog een aanval gedaan
> waaruit bleek dat ze echt de kracht nog had. Reed
> alleen voor zichzelf. Als ze zich een beetje had
> ingehouden na die aanval met z'n vijven was zij de
> aangewezen persoon geweest om Vos te piloteren. Nu
> moest Vos vlak voor de sprint alleen een gaatje
> dichten naar de Italianen en dat was net teveel.

Demi Vollering, ze heeft volgens jou de kracht niet, maar kan toch fijn top 10 sprinten, 7e plek he. Als je als lead-out bij Quieck-step dit zou flikken dan krijg je een dikke veeg van Patrick Levefre. Is het einde contract. Anna van der Breggen zal best goed geknecht hebben de eerste helft, maar neem niet een renster mee die uitvorm is, alleen maar bezig is met het het stapavondje. Chantal Blaak reed eigenlijk de laatste 3 maanden ook al niet geweldig. Ja, ze won de Simac Ladies Tour, maar dat was die bizarre wedstrijd die ze won vanwege al die maffe valpartijen waar ze iedere keer net niet bij lag. Chantal Blaak was net zoals Anna van der Breggen ook al druk bezig met het stapavondje. Siert Annemiek van Vleuten dat ze op kop van het peloton de schifting probeerde te maken. De nummer 1 in de UCI ranking. Maar o zo dom dat geram vanaf kopaf. Hoe makkelijk wil je het maken voor de Italiaanse rensters? Bij Ellen van Dijk zit er natuurlijk wat oud zeer omdat ze niet mee mocht naar de olympische spelen. Wel top van Ellen dat ze 2 km voor de finish toen ze weg was met 5 met Marianne in haar wiel haar benen stil hield. pfffff. Oja, en wie reed er als een drol in de rondte op de spelen, idd Demi Vollering. 'Demi ik rijd alleen voor mijn eigen BV'. die dacht dat ze kopvrouw was, maar tijdens de fietswissel erachter kwam dat haar fiets niet als kopvrouw waardig op de bovenkant van de auto was geplaatst (ze moesten haar voorwiel nog extra verwisselen). Voor volgend jaar in ieder geval vers bloed in de selectie. Omdat Chantal Blaak en Anne van der Breggen de fiets aan de wilgen hangen. Rondje van volgend jaar is in Australie waar ze in 2010 ook al het wk hebben gehouden. Een niet bepaald lastig rondje waar Marianne ook 2e werd achter een Italiaanse.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2021 11:52 door In de ankers.
ton duk 26 september 2021 10:19
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Andere Peter Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Die opmerking van Roxane behelste, dat NL de
> kaart Vos zou gaan trekken. Niet dat vos zeker zou
> winnen.
>
> Je hebt gelijk, maar er zat in mijn belevenis toch
> ook een ondertoon in van wat kan er nu nog mis
> gaan.
>

Ik kan me een Avondetappe herinneren waar (bijna) iedereen de OS medailles al verdeelden (1,2,3 zelfs) maar enkel Kneteman aanvoerde dat daar (en nu ook hier) het laatste deel parkoers te licht voor was
Zij geeft vaker dat soort tegengeluiden
Gr
ton duk 26 september 2021 10:22
Zoals ik al eerder schreef
Brabantse Pijl 2.0.
Brabantse Pijl 1.0 is vooral leuk door het verschil kwaliteit peloton. Nu bij 2.0 die kwaliteit evenredig hoog is.... blijft er eigenlijk slechts spanning over en welke sprinter of ene vluchter wint...
Gr
Eindhovuh 26 september 2021 12:24
ton duk 27 september 2021 22:18
Alles teruglezend over zondag, hebben de Profs er toch wel een leuke BP 2.0 van gemaakt
Gr
Luijt 28 september 2021 14:16
Luijt 28 september 2021 14:24
Jammer voor Vos. Beetje overdreven reactie van Van Vleuten, tenzij zij gezien heeft dat bijv Vollering en Pieters echt wel beter konden.
Als Vos gewonnen had waren de dames elkaar ongetwijfeld wel in de armen gevallen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen