Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

AMSTEL GOLD RACE EN PARIJS-ROUBAIX WISSELEN IN 2022 VAN DATUM

Gepost door Zorro 
Zorro 29 september 2021 11:46
De Amstel Gold Race en Parijs-Roubaix wisselen in 2022 van datum. Vanwege de Franse presidentsverkiezingen kan Parijs-Roubaix niet op zondag 10 april verreden worden en moest het op zoek naar een nieuwe datum. De Amstel Gold Race is akkoord gegaan met een wissel en wordt nu op zondag 10 april 2022 verreden; Parijs-Roubaix staat nu op zondag 17 april 2022 gepland.

“Christian Prudhomme belde me dat Parijs-Roubaix van de overheid niet op 10 april verreden mocht worden vanwege de Franse verkiezingen, en vroeg of we bereid waren van datum te wisselen”, vertelt Amstel Gold Race-organisator Leo van Vliet. “In goed overleg met de ASO, UCI en onze partnergemeenten Maastricht en Valkenburg aan de Geul hebben we besloten om vanwege deze uitzonderlijke omstandigheden eenmalig van weekend te wisselen met Parijs-Roubaix.”

De Amstel Gold Race wordt daardoor verreden in het weekend tússen de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. “Het is mooi dat je elkaar op die manier kunt helpen en iedereen bereid is om hieraan mee te werken”, aldus Van Vliet. “Zondag 10 april is voor ons ook een prachtige plek in de kalender van de voorjaarsklassiekers.”

“Bijkomend voordeel voor de regio is dat we met de nieuwe datum een week voor het Paasweekend van 16 en 17 april 2022 zitten en de lokale verblijfsaccomodaties een extra weekend hebben met veel overnachtingen”, laat de oud-wielrenner en voormalig bondscoach weten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2021 11:46 door Zorro.
Wanny 29 september 2021 12:01
Benieuwd wat dat betekent voor het deelnemersveld.

In het verleden waren de renners die voor het Vlaamse werk gingen vaak wel opgebrand na Roubaix. Vraag is of die nu frisser in AGR gaan starten of die juist gaan overslaan om alles op Roubaix te zetten.
Carlos Danger 29 september 2021 13:57
Ronduit belachelijk, dat op de dag van Parijs - Roubaix wel verkiezingen kunnen worden gehouden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2021 13:58 door Carlos Danger.
tvm 29 september 2021 17:28
Wat mij betreft zetten ze P-R voortaan in het najaar:
-Bundelen met Parijs-Tours die hierdoor een herwaardering krijgt en de BinckBankTour (rit over de Muur) waardoor de kasseimannen een piek kunnen leggen in het najaar.
-Meer kans op regen.

Wellicht nog een semi-klassieker in die periode neerzetten om het nog aantrekkelijker te maken voor renners om te pieken.
Bijv: Tro Bro Leon of E3-prijs.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2021 17:29 door tvm.
lodjan 29 september 2021 17:52
Eindhovuh 29 september 2021 19:53
Hoe wel ik vrij conservatief ben over het aanpassen van parcoursen van klassiekers en data/volgorde lijkt mij dit een goed idee.
Nu is het najaar veel minder belangrijk op het wk na.
Definitief Gelost 29 september 2021 19:55
Volgens mij is er in het voorjaar net zoveel kans op regen als in de vroege herfst, dat is dus geen plus om die kalenderwijziging door te voeren. Komt nog bij dat in september/oktober de Noord-Franse boeren willen oogsten en die wegen daar vol agrarische troep zullen liggen.
ton duk 29 september 2021 22:21
tvm Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Bijv: Tro Bro Leon of E3-prijs.

Dan zou ik kiezen voor Leon die best opgewaardeerd mag worden. E3vind ik onlosmakelijk horen bij de Vlaamse (2)week in April
Gr
tvm 29 september 2021 23:59
Definitief gelost:

Er valt in Noord-Frankrijk het najaar (Oktober) meer neerslag dan in het voorjaar (April).

Zie bijv: [nl.climate-data.org]

En wat betreft het oogsten: in het voorjaar willen ze zaaien/planten.
Aerts 30 september 2021 08:58
Le Samyn is misschien ook wel een optie. Die omgeving verdient het om in somber weer te worden verreden.
Aerts 30 september 2021 09:00
Eens. Ik zou het EK ook verplaatsen naar half februari en dan altijd op Tenerife..
ton duk 30 september 2021 09:33
maar is meestal wel een aardige koers om vanaf de bank te bekijken..
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen