Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin en geruchten

Gepost door Cecchini 
Cecchini 29 september 2021 13:38
L’Equipe kwam woensdagochtend met groot nieuws over Tom Dumoulin. Hij zou namelijk op het punt staan om zijn doorlopende contract bij Jumbo-Visma te ontbinden. De Limburger wordt in verband gebracht met BikeExchange. Voor het management van Dumoulin en Jumbo-Visma komt dit nieuws compleet uit de lucht vallen. Dat laten zij weten aan WielerFlits.

De onderhandelingen tussen Dumoulin en BikeExchange zouden volgens L’Equipe in een vergevorderd stadium zijn. De winnaar van olympisch zilver moet daarvoor wel onder zijn huidige contract tot eind 2022 bij Jumbo-Visma uit. Volgens de Franse krant speelt fietsensponsor Giant een rol in de deal met Dumoulin, die in het verleden bij Team Sunweb al reed op het merk. Giant wordt in 2022 de fietsensponsor van BikeExchange, dat volgend jaar ook Premier Tech erbij krijgt als co-sponsor.

Het management van de 30-jarige Dumoulin meldt in gesprek met WielerFlits dat zij van niets weten. Jumbo-Visma weet ook niets over vermeende interesse van BikeExchange in hun kopman. “Wij gaan nooit op geruchten in, dus ook nu niet”, geeft de Nederlandse WorldTour-ploeg in een korte reactie aan.
De zwarte trui 29 september 2021 13:45
?? Supervaag bericht dit. Tommie D is zelf wel op de hoogte grinning smiley Hij wil weer in zijn eentje de kopman zijn van een matige ploeg?
Horsie is back 29 september 2021 14:47
Wat echter geen gerucht is, dat met twee WUR pogingen pal achtereen ook het baanseizoen in gang wordt geschoten ver weg nog van hobbeltje-hobbeltje Roubaix, waar over ruim 3 weken op het snelle siberische hout wel weer de vouwen in de broek moeten worden platgestreken. Een renster (8. WK tijdrijden) en een renner (16. WK tijdrijden), die naar verluidt ook wel eens lepeltje-lepeltje liggen, en misschien wel een vervroegd verjaardagscadeau willen binnen harken. Alhoewel Dan Bigham officieel niet voor het WUR gaat, want (nog) niet in de formele testpool, dus erkenning van een eventueel WUR is dan nooit aan de orde. Wel wil hij zijn illustere landgenoot Brad Wiggins overvleugelen, die tijdens zijn WUR vele honderden meters misliep, doordat de luchtdruk met 1033 hPa zo hoog was. En als alles goed gaat, dan volgt volgend jaar in Aguascalientes hoogstwaarschijnlijk (soortgelijk project werd eerder gedwarsboomd door corona maatregelen) de echte poging om Victor Campenaerts te overtreffen. Dit alles gaat morgen en overmorgen plaatsvinden in het Tissot Velodrome in Grenchen op ruim 400m hoogte met een effectief geringere luchtweerstand (actueel 1021 hPa, herrekend naar zee-niveau), die in Nederland nog maar zelden is gehaald. Laagst geregistreerde luchtdruk in Nederland (moderne tijd) zou 956,4 hPa bedragen. Het was heel recent 1033 hPa (gelijk aan WUR van Wiggo), maar de zeg 50 hPa op basis van hoogteverschil blijft staan. Prikker Zwarte Trui hoef ik het niet te zeggen, maar Dan Bigham is de aero-nerd en ook de adviseur van de Deense achtervolgers, die op de proppen kwamen met tape op de benen tot bijna op de knieën. En de vrouw in kwestie is Josceln Lowden, informeel al WUR-houdster.
Eindhovuh 29 september 2021 16:01
Weg uit Nederland, weg van knechten, lekker vrij erin knallen. Ik kijk er naar uit.
El Chaba 29 september 2021 16:55
Alsjeblieft Horsie, je kunt toch een apart topic hier over openen? Waarom schrijf je dit in dit topic?
Horsie is back 29 september 2021 19:12
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alsjeblieft Horsie, je kunt toch een apart topic hier over openen? Waarom schrijf je dit in dit topic?

Gelijk heb je (heb nog dank voor je empathische geste, je bent tenslotte de redelijkheid zelve), maar ik heb nu eenmaal een sterke aversie opgelopen tegen het openen van topics, waarvan elke prikker of aan zijn heldere water al kan zien wie de topicstarter is of ook meteen maar met dat heldere water begint te sprenkelen. En aan topics, waarop doorgaans nog geen 10 reacties komen, ontleen ik ook nog maar weinig voldoening. Voor mij is het belangrijker het te hebben geschreven, met al dan niet een verborgen motief.

Als Uw motief echter luidt: Horsie, je moet je licht niet onder de korenmaat zetten, want jouw hoogwaardige producten moeten in het volle daglicht in een aparte topic voor eenieder te zien zijn en niet quasi verstopt in een obscuur ander topic, dan ben ik het deze keer graag met je eens. grinning smiley
Cecchini 29 september 2021 21:50
Krijg ik nu een sneer?
Horsie is back 29 september 2021 22:36
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Krijg ik nu een sneer?

Ik kan je geruststellen. Tot het moment, dat ik je woorden las was ik me er niet van bewust, dat je dit er eventueel in zou kunnen lezen. Als ik tegen jou "ouwe" zeg, ga je dan ook weer steigeren? Ik meen te weten dat ik ouder ben dan U.

Mijn woorden staan bovendien in schuine letters, maar eerlijk gezegd had de opmerking voor mij meer iets weg van een soort gimmick.

Al met al krijg ik deze avond twee reacties, die erop wijzen, dat de sfeer hiero laten we zeggen a kinda edgy is geworden.
Frederik D. 30 september 2021 08:46
Goed bericht, Knol. smiling smiley
Frederik D. 30 september 2021 10:44
Even wat anders, de Tour Down Under van 2022 gaat niet door. Dit is geen gerucht maar een feit. smiling smiley
veluweracer 30 september 2021 12:10
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even wat anders, de Tour Down Under van 2022 gaat
> niet door. Dit is geen gerucht maar een feit. smiling smiley

Goed dat ze daar het regime zo laten merken dat ze walgelijk en fascistisch gevonden worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen