Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sam Oomen

Gepost door Orakel 
Orakel 09 oktober 2021 10:09
Vier jaar geleden werd Sam Oomen, op 22 jarige leeftijd, 11e in Lombardije na een best sterke wedstrijd.
Op zijn 22e kon hij ook nog pronken met een wereldtitel ploegentijdrit en een mooie top-10 in de Giro.
De verwachting was niet direct dat hij een veelwinnaar zou worden, maar wel iemand die a la Kelderman en Kruijswijk een zekerheid zou zijn voor legio ereplaatsen en mooie klassementen.
In 2019 werd hij geholpen aan een vernauwde liesslagader (waar renners vaak sterker van worden) en herstelde hij van een gebroken heup.
Echter is hij nooit meer in staat geweest om zijn niveau van 2016-2018 te evenaren, laat staan te overstijgen.
Als knecht doet hij mooi werk, maar vrij onzichtbaar.
Ik hoop dat Sam Oomen vandaag in Lombardije zijn beste wedstrijd van het seizoen rijdt en dat hij volgend jaar een niveau haalt om af en toe weer echt voor eigen kans te gaan. Maar is dat realistisch prikkers?

Prikdude 09 oktober 2021 11:30
In een ploeg met Roglic, Dumoulin, Vingegaard, Van Aert, Kruijswijk en Kuss is Oomen zelfs als hij nog wat weet te verbeteren een knecht. En achter hem zal de ploegleiding jongere gasten als Foss, Hessmann en Leemreize ontwikkeling gunnen. Hij mocht dit jaar in de Tour de Suisse ook voor eigen kans gaan? Dus af en toe een vrije rol is niet uitgesloten. Hopelijk maakt dit je zaterdag.
Eindhovuh 09 oktober 2021 11:33
Het duurt na de heupbreuk te lang.
Ik denk dat dit nu zijn niveau is. Soms is de blessure van grotere invloed dan je op voorhand kan inschatten, voorbeelden genoeg, zoals recentelijk Aru.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/10/2021 13:56 door Eindhovuh.
ton duk 09 oktober 2021 12:11
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat dit nu zijn niveau nu is.

Eens. Sam was de renner van elk seizoen iets beter
Scorebordtechnisch zou je Zwitserland 2018 en 2021 kunnen zien als een stagnering (7e en 8e)...

Denk dat er gewoon elke Rond(je) e wel 10 of meer renners hoger zijn in te schatten maar dat Sam, mits voor eigen kans, door zijn constante altijd wel richting plek 7 of 8 kan rijden. Hoger schat ik ''m nu (en "toen"winking smiley ook niet in
Gr
In de ankers 09 oktober 2021 14:45
Sam is mentaal te zwak voor topsport, zie je ook in de maffe interviews van hem waar ie als een halve psycholoog zijn gesprekken loopt te voeren
Cecchini 09 oktober 2021 15:03
Doorwrochte analyse
Wanny 11 oktober 2021 08:52
Sam is gewoon niveau Tolhoek, Bouwman. Knechten en als je geluk hebt kun je een keer een mooie zege meepakken in een vlucht.
Lucho Herrera 11 oktober 2021 11:54
in de Ankers is te beperkt voor dit forum, zie je ook in die simplistische reacties van hem waar ie als een pure zwart-wit denker ongenuanceerd zijn mening loopt te spuien.
Snorfietser 19 oktober 2021 17:14
Voor nu lijkt dat inderdaad zijn niveau, maar heb toch het idee dat hij voor zijn blessure beter was. Zou mooi zijn als er nog een stapje in zit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen