Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Buchli met een Bosje

Gepost door De zwarte trui 
De zwarte trui 16 oktober 2021 13:04
Een opvallende naam stond vanochtend aan de start van de Ster van Zwolle. Namelijk die van Matthijs Büchli. De baanwielrenner is door BEAT opgeroepen om zijn eerste UCI-koers op de weg te rijden.

[www.wielerflits.nl]

Is dit eenmalig wegens gebrek aan renners bij Beat of ambieert hij echt een carrière op de weg?

(Zit ie nog in koers overigens? Ze zijn in Zwolle toch al een paar km weg ondertussen the finger smiley)
Orakel 16 oktober 2021 16:28
Ik vroeg mij bij de titel af welke Zuid-Afrikaan hij over de hekken had geworpen, maar het valt gelukkig mee.
lodjan 16 oktober 2021 17:36
1 VERMELTFOORT Coen VolkerWessels Cyclingteam

2 VAN DIJKE Tim Jumbo-Visma Development Team

3 REINDERS Elmar Riwal Cycling Team
De zwarte trui 16 oktober 2021 17:54
87e en laatste. Maar toch netjes gefinished.
Snorfietser 19 oktober 2021 13:21
Ik vond het opvallend dat hij geen EK baan reed. Wellicht ervoor gekozen om eens te kijken wat hij op de weg kan. Volgens mij is hij wel een paar jaar ouder dan Bos destijds, dus ik kan me niet voorstellen dat hij nog een echte switch overweegt. Hij heeft ook veel meer massa dan Bos heeft, dus de overstap lijkt me voor hem een stuk lastiger.
Horsie is back 19 oktober 2021 13:54
Matthijs Büchli met een bosje bloemen voor zijn vriendin, Laurine van Riessen, die het EK Baan nog aan zich voorbij liet gaan, maar in Roubaix voor het WK wel aan de start hoopt te verschijnen. Wellicht wilde hij nog wat extra dagen bij zijn vriendin doorbrengen en wist hij bovendien, dat zijn vervanger Sam Ligftlee (ruim 600 dagen aan de kant) wel een warming-up kon gebruiken voordat hij de kilometer zou gaan rijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2021 19:39 door Horsie is back.
De zwarte trui 19 oktober 2021 14:01
Bos (Aug 1983) reed in 2009 zijn eerste wegseizoen bij Rabo CT als 25/26 jarige, Buchli wordt later dit jaar 29. Lijkt idd wat aan de late kant als hij het echt op de weg wil gaan proberen. En hij zal nog meer (spier)massa moeten verliezen dan Bos, al bewijst Vermeltfoort dat je met 85 kg (PCS) a 90 kg (ploegsite) in NL als zwaargewicht nog goed mee kan komen smiling smiley.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2021 14:02 door De zwarte trui.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen