Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wie wordt DE man van het seizoen 2022?

Gepost door Remko 
Remko 18 oktober 2021 14:47
Peiling
Wie wordt DE renner (m, weg) van seizoen 2022?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 49 stemmen ontvangen.
POGAČAR Tadej 17
 
35%
ROGLIČ Primož 1
 
2%
VAN AERT Wout 6
 
12%
PHILIPSEN Jasper 0
 
0%
EVENEPOEL Remco 4
 
8%
MERLIER Tim 1
 
2%
ALAPHILIPPE Julian 0
 
0%
PIDCOCK Thomas 4
 
8%
VAN DER POEL Mathieu 8
 
16%
JAKOBSEN Fabio 0
 
0%
GROENEWEGEN Dylan 0
 
0%
DUMOULIN Tom 2
 
4%
COLBRELLI Sonny 0
 
0%
GANNA Filippo 0
 
0%
CARAPAZ Richard 0
 
0%
VALVERDE Alejandro (wordt 25 april 42 jaar oud) 3
 
6%
BERNAL Egan 0
 
0%
EWAN Caleb 0
 
0%
VINGEGAARD Jonas 0
 
0%
ASGREEN Kasper 0
 
0%
Iemand anders 3
 
6%



Zowel de rankings als 'het gevoel' laten geen onduidelijkheid over wie de renner van het afgelopen seizoen was: Tadej Pogacar.
Wie wordt volgens u DE renner (weg, mannen) van het komende seizoen 2022?
Orakel 18 oktober 2021 16:09
- Pogacar kan eigenlijk amper beter doen dan 2021. Ik zie hem wel de Tour winnen, maar een tikkeltje minder presteren dan dit jaar.
- Van der Poel kan zich eens volledig op het wegwielrennen concentreren en zal geleerd hebben van dit jaar. Ik denk dat hij volgend jaar 2 monumenten wint.
- Van Aert gaat nog wat meer proeven van de ak-rijden en dan heeft als gevolg dat hij in grote wedstrijden steeds lastiger wint, maar hij pakt wel Groen.
- Roglic gaat nog minder rijden en valt wederom uit in de Tour. Kan zijn naseizoen wel redden maar scoort tot augustus amper.
- Alaphilippe zal vergelijkbaar als dit jaar rijden. Soms supersterk en soms kopgroepvulling. Een nieuwe wk-titel zit er niet in, maar wel Luik.
- Jakobsen wordt de beste sprinter ter wereld en pakt drie Tour etappes, maar hij finisht niet in Parijs en eindigt ergens buiten tijd.
- Evenepoel gaat door op dezelfde voet, RemBo spelen. Volgend jaar 10x raak, maar Romandië is zijn enige zege op WT-niveau.
Carlos Danger 18 oktober 2021 16:22
Nou , bedankt. Ik kijk wel vast uit naar 2023.
Slimmerd 18 oktober 2021 17:21
Met Romandie wint die dan een koers groter dan wat nu op zijn palmares staat, lijkt me een goede vooruitgang
Eindhovuh 18 oktober 2021 17:27
Is Romandië groter dan San Sebastian?
ton duk 18 oktober 2021 18:29
Ja, toch wel
Gr
Prikdude 19 oktober 2021 00:07
Mwoah. Als Romandië groter is dan San Sebastian dan is het dus een soort Waalse Pijl of Gold Race? Wellicht een Ronde van Catalonië? En zijn Parijs-Nice, de Dauphiné, Zwitserland en de Tirreno dan monumenten?

Plaatst de chronisch onderschatte Richie Porte wel weer in een ander daglicht.

Twee keer winnaar van San Sebastian en 4 keer 2e (TDU).
Winnaar van de Gold Race (Catalonië).
Eerste en derde in de Waalse Pijl (Romandië)
Winnaar van de E3 prijs (Baskenland)
Winnaar en twee keer 2e in LBL (Dauphiné)
Winnaar Lombardije (Tour de Suisse)
Twee keer winnaar en derde in de Ronde van Vlaanderen (Parijs-Nice)

Twee keer de RVV, de Gold Race, Lombardije, Luik, de E3 en de Waalse Pijl. (Ook) volgens Ton DUK is Richie Porte dus een betere renner dan we al 3 decennia in Nederland hebben gehad.

Daar proost ik op.
Andere Peter 19 oktober 2021 01:33
Helder. De dwarsdoorsnee van de respondenten denkt dat 2022 een kopie wordt van 2021.Ik ben nieuwsgierig of dit patroon zich herhaalt als we ook zo'n poll maken voor 2023 en 2024.

Ach het kan met de vage vraagstelling te maken hebben. Vraag naar wie DE man was van het seizoen 1986 en je krijgt ook een verspreid beeld. Ik verwacht overigens dat Prikdude heel verrassend DE prikker van 2025 wordt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2021 01:33 door Andere Peter.
Orakel 19 oktober 2021 09:41
Ik ben wel heel benieuwd naar jouw verwachting Peter. Als Vuelta titelhouder op dit prikbord heb je wat dat betreft wel een soort van mythische status en geeft het ons stervelingen de kans om nog wat de schuiven op Bet & Win.
Clavan 19 oktober 2021 10:04
Hirschi gaat in 2022 sterker terugkomen
Horsie is back 19 oktober 2021 12:19
Als Chris Froome volgend jaar San Sebastian wint (zijn grootste wens naast eerder de wens voor het winnen van de TDF) dan krijgt deze wedstrijd veel meer glans. Voor mijn voorspelling volgend jaar (als spelbreker dan weer niet op de weg) ga ik niet verder dan dat Filippo Ganna het WUR heel wat hoger in de etalage zet. En het wordt ook tijd, dat het WUR bij de vrouwen flink wat opgekrikt wordt.

Aangezien Prikdude al mijn bronnen kent hoef ik hier geen bron voor Chris Froome af te geven.

Disclaimer: Wie had kunnen voorspellen, dat er vanochtend sprake zou zijn van de terugkeer van een verloren zoon.
Meneer 60% 20 oktober 2021 12:20
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> En het wordt ook tijd,
> dat het WUR bij de vrouwen flink wat opgekrikt
> wordt.

Dit zou toch een kolfje naar de hand moeten zijn voor Ellen van Dijk. Krachtpatser met ook veel baanervaring. Die moet, met een goede voorbereiding, zelfs door de 50 kilometer kunnen gaan, schat ik. Bij tijdritten en baanonderdelen waar mannen en vrouwen dezelfde afstand afleggen zie je meestal dat de mannen in gemiddelde snelheid 10% harder gaan. Dus als Campenaerts 55 haalt...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen